R5 TR met 15"?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
dikkeknodel
Contacteer:

Ik heb een R5 TR uit 90 en was toch aan het denken om die 13" siervelgjes maar eens de deur uit te schoppen, of op z'n minst te vervangen :) .
Alleen ben ik nog altijd aan het twijfelen of ik voor 14" of voor 15" zal gaan... Ik wil wel dat de snelheidsmeter niet te veel afwijkt, dus dan moet ik gaan voor:
195/45r15
195/45r14
Is het zonder al te veel problemen mogelijk om er 15" onder te gooien (wel voorzichtig natuurlijk :D )?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Gelijk 15"!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ivo
Über-Spammer

Let op als je voor 15" gaat met een TR, dat gaat NIET passen zoonder aanlopen of wegslijpen... (N)
Alleen op te lossen met een achteras van een GTX GTT of GTE.... :wink:

Succes
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:Let op als je voor 15" gaat met een TR, dat gaat NIET passen zoonder aanlopen of wegslijpen... (N)

Succes
Of een achteras van een clio. die zijn hetzelfde. En ik heb er hier nog een liggen. PM voor info aub.

GR.Frits
Riël
Über-Spammer

Ging ik toch voor 14" ;) Nét iets betere looks. 8)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
dikkeknodel
Contacteer:

Nou Riël, ik wil toch wel een beetje voor ehh 'groot' gaan, en dan meer in de zin van GROTER dan die fuckin 13" en toch niet te overdadig, toch maar eens checken voor een andere achteras, alhoewel ik niet helemaal snap wat het verschil dan toch is. Maar dat zal iemand mij vast wel haarfijn kunnen uitleggen.

Grtz Raymond
Droes

Ivo8hoven schreef:Let op als je voor 15" gaat met een TR, dat gaat NIET passen zoonder aanlopen of wegslijpen... (N)

Succes
is er een verschil tss de 5TR en de 5L qua body??
of iets anders?
heb ook 15", die gaan er zonder probs onder hoor.
Rob

Je kan er natuurlijk ook een mooi setjes 13" onder leggen. Niks aanlopen, etc. Beetje Duitse styling :wink: Maar is wel moeilijk er vinden.
Staat ook heel mooi, denk zelf mooier dan 15" onder je TR. Anders krijg je een beetje TE groote wielen, vanwege het ontbreken van spatbordverbreders lijken ze dan nog groter.

Of misschien GTT velgjes? Phase 1 of phase 2? (laat ik die nu net hebben liggen :p :wink: )
Laatst gewijzigd door Rob op wo 11 feb 2004 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ollie

Lezen Rob :p ...hij wil nu groter dan die
fuckin' 13"
:D
Droes

Of misschien GTT velgjes? Phase 1 of phase 2? (laat ik die nu net hebben liggen )
die hollanders zijn er toch ook altij als de kippen bij e!! :wink:
no offence mate :)
Bram (vospower)

Als je 13 eronder gooit is het alleen mooi als de auto ook lekker vet veel verlaagd is, vind ik :lol: Zon TR wordt zoieso gelijk een stuk vetter als ie laag is, met 14, 15 en 13 inch
Ollie

Droes schreef:die hollanders zijn er toch ook altij als de kippen bij e!! :wink:
Hoho, wij Limbo's worden niet graag Hollanders genoemd hè :D
Bram (vospower)

Droes schreef:
Of misschien GTT velgjes? Phase 1 of phase 2? (laat ik die nu net hebben liggen )
die hollanders zijn er toch ook altij als de kippen bij e!! :wink:
Laat ik nu net een mooi setje ATS velgjes hebben liggen :p 15inch!
Droes

Ollie schreef:
Droes schreef:die hollanders zijn er toch ook altij als de kippen bij e!! :wink:
Hoho, wij Limbo's worden niet graag Hollanders genoemd hè :D
:lol:
zeg is wat dan wel?! :)
Rob

Ach zo lelijk hoeft dat toch niet uit te zien de "fucking 13" " :wink: :p

[img]http://www.nr5lebt.de/bilder/galerie03/R5_461.JPG[/img]
Droes

idd is vet, maar zoals vospower al vermelde, i moet laag hangen, zoals deze :wink:
Chris@R5

Ja dan staat het wel dikjes 8) .
Heb mijn TR omgebouwd naar een GT lookalike :D, en dan met witte P1 velgjes. Staat niet verkeerd hoor, alleen ik wil nog van die Duitse wieltjes 13".

De achteras van een GTT is btw gewoon breder vandaar dat bredere banden niet zo snel aan lopen.
dikkeknodel
Contacteer:

Ik wil jullie allemaal niet teleurstellen, maar ehh, ik heb dus inmiddels die Clio achteras eronder --> 4cm meer spoorbreedte, ik ben op zoek naar RH Classic velgen.

[img]http://home.wanadoo.nl/fam.smeets_lardinois/RTC/RH.jpg[/img]

Heb er gezien die onder een golf II lagen, maar ehh, gaat dat passen???, en weet er iemand of 195/40r15 bestaat, das tenminste lekker plat... :D

Wat verlagen betreft:
[img]http://home.wanadoo.nl/fam.smeets_lardi ... to0071.jpg[/img]

Is dit genoeg :D Op deze manier moet ik dus wel nieuwe schokdempers... wantop deze foto lag de torsiestaaf eruit :S en was de demper dus geheel ingezakt...
Zo is ie nu:
[img]http://home.wanadoo.nl/fam.smeets_lardi ... to0070.jpg[/img]

Waarschijnlijk tijdelijk
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

dikkeknodel schreef: Heb er gezien die onder een golf II lagen, maar ehh, gaat dat passen???, en weet er iemand of 195/40r15 bestaat, das tenminste lekker plat... :D
De steekmaat 4x100 is goed. ET zou je na moeten kijken om te weten of dat past. Velgringen om te centreren zijn wel te vinden. maar die 195/40 daar heb ik wel wat vraagtekens bij, hier op de site staan wat voorbeelden van tyrecalculators, kan je nakijken wat die maat doet in vergelijking met je originele maat.

MAar verder alles goed gelukt zo te zien. Was die oude achteras toch nog ergens goed voor :wink: :worship:

Netjes gedaan hoor. En op 8 maart kom ik het resultaat bekijken.

GR.Frits
Droes

die velgjes :worship:

ff off topic:
die meneer op laatste foto is die aan het vallen ofzo?? zen benen staan er maar naar :lol: :wink:
lijkt wel of i die moto (of wat het ook is) niet kan houden?! :smoke:
Chris@R5

Gaat er verder nog iets aan gebeuren? Netjes al het plastic weer zwart maken, GTT/ AX spoilertje, interieur netjes maken, enz...
Check anders mijn TR 7 maart dan kunnen we wat ideeen uitwisselen >-) :wink: .
De gallery foto's kloppen niet meer btw.
dikkeknodel
Contacteer:

Droes schreef:die velgjes :worship:

ff off topic:
die meneer op laatste foto is die aan het vallen ofzo?? zen benen staan er maar naar :lol: :wink:
lijkt wel of i die moto (of wat het ook is) niet kan houden?! :smoke:
Haha, nee die meneer (mijn vader) is zijn motorfiets naar achter aant verplaatsen. Die kwam net van reparatie terug en moest weer de garage in, dus moest mijn autotje onder de carpoort uit... een Honda Pacific Coast is namelijk wat breder dan een fiets... :D
Dus toen heb ik de auto er maar ff onderuitgeduwd (rijden is wat gevaarlijk zonder enige vorm van remmen... die moest ik namelijk nog aansluiten/ontluchten en afstellen)

@Frits
Nogmaals hartelijk bedankt ja voor die as, het ziet echt fuckin veel beter uit zoals ie nu is. En trouwens, ik ga 7 maart :wink: :D LOL
Jij hebt nu toch een GTT achteras he? Is de breedte daarvan hetzelfde als die Clio as?

@Chris@R5
Die panelen zijn ook echt aan een spuitbeurt toe..., misschien haal ik ze ook wel eraf, weet het nog niet precies... Ik was eigenlijk aan het denk aan het onderstaande:
[img]http://home.wanadoo.nl/fam.smeets_lardi ... nnabee.jpg[/img]
En wat betreft interieur, ik heb inmiddels de deurpanelen met leer bekleed, zie gallery, de rest moet nog. En de middenconsole moet zo worden, van polyesther of iets dergelijks.
[img]http://home.wanadoo.nl/fam.smeets_lardi ... onsole.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door dikkeknodel op ma 16 feb 2004 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris@R5

Zo'n middenconsole is wel te krijgen. Zit in een GTT Phase 2 dacht ik (correct me if I'm wrong).
Leuke tekenkunsten :worship: :lol: .
Lijkt wel een beetje erg veel op de Carisma-kit :) .
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

dikkeknodel schreef: @Frits
Nogmaals hartelijk bedankt ja voor die as, het ziet echt fuckin veel beter uit zoals ie nu is. En trouwens, ik ga 7 maart :wink: :D LOL
Jij hebt nu toch een GTT achteras he? Is de breedte daarvan hetzelfde als die Clio as?
Straks wel, nu zit ik nog steeds of op spoorverbreders te wachten of op remklauwen voor achter. maar als 1 v.d. 2 er onder zitten dan is ie net zo breed als het goed is.

En die achteras lag hier toch maar in de weg. Ik ben blij dat ik je er mee heb kunnen helpen.
dikkeknodel
Contacteer:

Frits schreef:Straks wel, nu zit ik nog steeds of op spoorverbreders te wachten of op remklauwen voor achter. maar als 1 v.d. 2 er onder zitten dan is ie net zo breed als het goed is.
Ahh, dan weet ik tenminste wat ik moet zoeken wat betreft velgenmaten. Thnx

Chris@R5 schreef:Zo'n middenconsole is wel te krijgen. Zit in een GTT Phase 2 dacht ik (correct me if I'm wrong).
Leuke tekenkunsten :worship: :lol: .
Lijkt wel een beetje erg veel op de Carisma-kit :) .
Ik ken alleen de Mitsubsidie Carisma, maar die zul je wel niet bedoelen...
En van die console, bij de GTT zit de radio volges mij ook onderin, en ik wil um verder naar boven, waar eigenlijk de klimaatregeling ( :S :D ) zit, maar dat is nog een van de projectjes die ik eens moet uitzoeken.

@Iedereen
Kan iemand me vertellen of 195/50r15 15x7 ET37 op een GTT past dan?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

dikkeknodel schreef:
Chris@R5 schreef: Lijkt wel een beetje erg veel op de Carisma-kit :) .
@Iedereen
Kan iemand me vertellen of 195/50r15 15x7 ET37 op een GTT past dan?
Charismakit is een kit voor een GTT, zoals er een met ducktape stond op de eind meeting.

En wat is de steekmaat van die velgen want dat staat er niet bij, verder zou het moeten passen. maar pas en je weet het.

Gr.Frits
dikkeknodel
Contacteer:

Ohh, ja de steekmaat die wist ik, die is 4x100, en dat moet ie ook zijn.

Dan moet ik toch maar snel die velgjes gaan halen :D
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

dikkeknodel schreef:Ohh, ja de steekmaat die wist ik, die is 4x100, en dat moet ie ook zijn.

Dan moet ik toch maar snel die velgjes gaan halen :D
Ga ze passen bij die gozer waar je ze van wil kopen, en alleen achter hoef je ze waarschijnlijk maar te passen, voor past meestal wel daar is genoeg ruimte voor. Gewoon lekker een blokje mee om en kijken of ze aanlopen of niet. zo nee mee nemen die dingen.
dikkeknodel
Contacteer:

Ik heb die jongen maar ff gevraagd of hij toevallig bij de RTC zit, dan kan hij ze 7 mrt meenemen. Hij woont namelijk nabij Heereveen, en dat is toch zo'n 240 km vanuit hier, Rheden was al een heel eind... Zover had de R5 nog nooit aan een stuk gereden, zolang hij in mijn bezit is wel te verstaan :wink: .

Zo niet, dan ga ik deze of volgende week even langs...

Ik had al verwacht dat ze voor wel zouden passen, achter kan ik anders misschien ook nog wel wat uitkloppen, als ze buiten zouden aanlopen. Maar je moet me toch ff uitleggen wat je met dat blokje bedoelt?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Een blokje omrijden, in de vorm van in je auto stappen en een rondje rijden ;) :lol: Dan merk je of ze achter aanlopen of niet...
dikkeknodel
Contacteer:

oeps, te snel gelezen... :lol: :lol:
Chris@R5

Nou ik neem de proef op de som vandaag.
Ik ga proberen 15" momo's onder die 5TR van mij te proppen. Ze komen onder een golf vandaan (nee past niet), maar ik hoop dat er pasringen in kunnen. Wat mij niet vreemd lijkt voor zo'n merk.
Et zal gustiger zijn omdat golf een lagere et heeft, maargoed ik zie wel.

Ik laat het straks weten of het past.
Chris@R5

:D 195-50-r15 staat wel dik hoor onder die fake GTT.

Maar het past idd niet. Ik had een Et van 30 maar zelfs dat was 5mm te weinig. Dus 25 zou kunnen maar dan zit je weer met de spatschermen. 185 is een beter oplossing of nog beter>>> 14".

Ik heb ze laten liggen, want er zaten wat 'maren' aan de velgen.
Waren wel hele mooie MOMO's 8) .
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Chris@R5 schreef:Nou ik neem de proef op de som vandaag.
Ik ga proberen 15" momo's onder die 5TR van mij te proppen. Ze komen onder een golf vandaan (nee past niet), maar ik hoop dat er pasringen in kunnen. Wat mij niet vreemd lijkt voor zo'n merk.
Et zal gustiger zijn omdat golf een lagere et heeft, maargoed ik zie wel.

Ik laat het straks weten of het past.
Momo levert losse velgringen geen probleem. heb ze hier ook liggen. te bestellen bij je velgen/bandenhandel. of bij de importeur voor adres Pm. :wink:

GR.Frits
Chris@R5

das geen probleem die ringen, maar het is de velg zelf he :wink:
Plaats reactie