Vraagje aan degene die al wat meer ervaring hebben met vaststellen van schade.
Vorige week heb ik een slppertje gemaakt met men 5'je. Niks ergs. Ik ben met beide lingkse wielen over een schuine borduur geschoven. VElgen zijn een beetje beschadigd maar niets ergs. Velgen staan ook niet krom dus das ook oke. Maar wanneer ik nu 60 per uur rijdt, en enkel op die snelheid, hoor ik achteraan een sissend geluid. En dit aan de kant waar ik de borduur heb geraakt. Ik kan er maar niet uitkomen wat het is. Ik denk ook niet dat het de as want de wegligging is nog dezelfde, dus hij trekt niet scheef of niks. Op zich is het niet erg want je hoort het maar nauwelijks, maar ik ben toch is benieuwd wat het. Ik dacht aan rollement. Maar ik zou andere hun mening is willen horen.
MVG
Moris
[r5gtt] slippertje gemaakt.
Ik denk dat je wiellager een opdoffer heeft gehad, die zul je ws. moeten vervangen. Kost iets van 50 euro ofzo, dus is nog te overzien.
Let wel dat als je schijven een stuk ouder zijn dat ze wel eens kunnen breken als je het ouwe lager eruit perst. Dus in het ergste geval moet je 2 nieuwe schijven (gaan vaak per 2 en is ook wel het beste) en lagers kopen.
Let wel dat als je schijven een stuk ouder zijn dat ze wel eens kunnen breken als je het ouwe lager eruit perst. Dus in het ergste geval moet je 2 nieuwe schijven (gaan vaak per 2 en is ook wel het beste) en lagers kopen.
Check ook gelijk of je as niet krom is geslagen.
mvg, Chendy.
mvg, Chendy.
Als je as krom is rij je niet lekker meer hoor
dan is 60 best een kluif om te halen en om op de weg te blijven. X gehad met een starlet, was een tiende krom en er viel niet meer mee te rijden

dan is 60 best een kluif om te halen en om op de weg te blijven. X gehad met een starlet, was een tiende krom en er viel niet meer mee te rijden

Mrtn = Maarten
Is zowieso moeilijk om met een Starlet te rijden. 

-
Als je voor safe gaat dan verwijder je eerst de schijfremmen voordat je het fuseehuis uitbouwd. Zo ben je verzekerd dat je schijven heel blijven. Gaat soms lastig maar dan gewoon met een hamer op het middelste gedeelte van de schijf slaan om hem los te krijgen (schijf trekt niet krom ervan omdat er iets dragends onder zit). Als dat niet werkt, fuseehuis uitbouwen en zo'n 10 cm boven de grond je fusee laten vallen, schiet je schijf zo los. En hij blijft heel. Handigheidje van de Renault monteurs geleerd toen ik nog stage liep in de Renault garage.Steven schreef:Ik denk dat je wiellager een opdoffer heeft gehad, die zul je ws. moeten vervangen. Kost iets van 50 euro ofzo, dus is nog te overzien.
Clio 1.4 S strak in de lak!
steven heeft het over de achter schijf.. Maar uitleg voor de voor kant er bij is ook handig..Robert Clio S. schreef:Als je voor safe gaat dan verwijder je eerst de schijfremmen voordat je het fuseehuis uitbouwd. Zo ben je verzekerd dat je schijven heel blijven. Gaat soms lastig maar dan gewoon met een hamer op het middelste gedeelte van de schijf slaan om hem los te krijgen (schijf trekt niet krom ervan omdat er iets dragends onder zit). Als dat niet werkt, fuseehuis uitbouwen en zo'n 10 cm boven de grond je fusee laten vallen, schiet je schijf zo los. En hij blijft heel. Handigheidje van de Renault monteurs geleerd toen ik nog stage liep in de Renault garage.Steven schreef:Ik denk dat je wiellager een opdoffer heeft gehad, die zul je ws. moeten vervangen. Kost iets van 50 euro ofzo, dus is nog te overzien.