Kleine lekkage -> NOT!! Ik kan bijna zwemmen :( [OPGELOST

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
SimonBalk
Contacteer:

Ik heb een kleine lekkage aan de linekr portier. Dit komt doordat de strips onderaan het raam in mijn ogen niet goed meer sluiten. Ik zie er water in verdwijnen als het regend en dit water komt er dan weer bij de speaker uit.

Het lijkt me dat wanneer ik die strips vervang de problemen opgelost moeten zijn. Het lijkt me niet moeilijk om die strips te vervangen. of heb ik het mis?

Ik ga iig straks na het werkt even langs de renault om ze te bestellen, want op voorraad zullen ze wel niet zijn.
Laatst gewijzigd door SimonBalk op do 12 feb 2004 10:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Calle

Er zal altijd wel wat water je deur inlopen, geen strip die daar wat aan kan doen, daar heb je de afwateringssgaatjes onderaan je deur voor. Dat het er bij je speaker uitkomt is zorgwekkender, waarschijnlijk is de plastic afscheiding in je deur lek of afwezig, ik zou daar eens naar kijken. Succes!
SimonBalk
Contacteer:

ik heb het kapje van de speaker eraf en zie daar wel plastic zitten. ik zal eerst wel even kijken of dat inderdaad goed zit en of de afwaterings gaatjes niet verstopt zitten ofzo.

Er komen geen liters water uit ofzo, maar het wordt wel nat en dat hoort natuurlijk niet.

Bedankt voor de info. Ik kan vanaovond weer aan de slag in dit lekkere weer :D
Calle

Hier schijnt de zon (Y) Ik hoop dat dat volhoudt, dan ga ik morgen mijn blokje eruit trekken.
SimonBalk
Contacteer:

Calle schreef:Hier schijnt de zon (Y) Ik hoop dat dat volhoudt, dan ga ik morgen mijn blokje eruit trekken.
Het regent nu niet, maar het is nog redelijk donker. Succes morgen met je blok.
Dennis VK

Er zit ook nog een rubber op het raam gelijmt aan de onderkant, voor een betere afdichting bij gesloten ramen. Bij mij zat die los, en hing deze op de speaker. Op die manier liep het water (minimaal hoor) via dat rubber op de speaker.

Dus misschien zou je effe speaker helemaal los kunnen halen om te kijken of dat dat rubber van je raam loshangt. Zoja kitten met die hap :D

Succes,
Dennis
SimonBalk
Contacteer:

:( :( :( :( :( :( :( :(

2 weken niet met de auto gereden, omdat mijn buurman hem een grote beurt zou geven en omdat de rem rechtsvoor niet helemaal lekker meer werkt.

Vanavond even snel wat uit de auto willen pakken en toen ik mijn hand op de bodem legde, "verdween" deze onderwater! :(

Ik heb dus het water zover ik kan eruit gehaald als ik kon. Overal op de bodem ligt water, maar niet aan de randen van de auto. Aangezien ik ruim 2 weken niet gereden heb, moet het wel naar binnen gestroomd zijn en dus niet via een gat aan de onderkant naar binnen gespat.

Het moet dus ergens naar binnen lopen, maar ik heb een uurtje gekeken waar dat dan wel moet zijn, maar ik kan niets vinden.

Is er toevallig een renault 5 plekje waar dit vaak voor komt? Ik heb bij de deuren gevoelt en de bekleding van de panelen zijn gewoon droog.

Ik heb iig zaterdag weer wat te doen :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Oplossing:
Ik heb het afwaterings gootje van de deurrubbers schoon gemaakt. Hierin zal allemaal zand etc.
Laatst gewijzigd door SimonBalk op do 12 feb 2004 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
GTT__Geert

:( wat een bende :(

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ight=water
don't be a fool, wrap your tool
Robert dB.

is het achter het schutbord droog?
martin rs

water kwam bij mij naar binnen bij het gat waar de kabel van me versterker neaar binnen liep en bij het raamrubber bij het dash.
de nieuwe trend van mijn 5je is bij de kofferbak en dat loopt ook helemaal door naar voren :S:S:S
zondag maar ff fixen wat sit is niks zo
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Is het gedeelte achter je dashboard misschien rot? Ik weet het niet, ik geef maar ideeen ;) Ik hoop het niet voor je, maar je weet het nooit...
Dennis VK

Het liep bij mij binnen via:

1) de radiospeakers (zelfde als wat jij zegt boven, rubber zat los en hing op de speaker)
2) achter de voordeuren langs, die afsluitrubbers waren compleet versleten, ik kon er zo een A4tje tussen duwen.
3) Via de antenne op het dak, ook een poreus rubber.

En misschien heb jij hier last van:
4) via het kachelhuis, serieus ik heb er een perspex plaat overheen gemaakt (over de van dan), want mijn auto stond bij iedere regenbui blank, dan wel links dan wel rechts, heb me rotgezocht! het kletst gewoon over die afwateringsrand heen zo je kachelhuis in!

Succes ermee (Y)
Dennis
SimonBalk
Contacteer:

sorry voor de late reactie, maar ik ben gisteren maar eens vroeg naar bed gegaan.

Ik heb nog niet alles gecontrolleerd, dat komt vanavond of morgen. Het rare was, vond ik, dat overal waar de vloer omhoog gaat gewoon droog was.

Ik ga denk ik maar morgen, want dat is het licht wanneer ik tijd heb, even kijken naar jullie punten. Het zal inderdaad wel vrij makkelijk te verhelpen zijn wanneer je weet waar het zit.

Kan ik nu het beste mijn vloer bekleding eruit trekken om dit te laten drogen? Is dit er makkelijk uit te halen? Ik wil namelijk zo min mogelijk kan op roest hebben.
Vos

vloerbekleding heb je er nog wel een x uit....
Clio 16v.....
Dennis VK

ja haal hem er effe uit, en ook die zwarte rubberachtige mat onder je pedalen en dashboard. Dat spul is net een spons en zuigt al het water op.
SimonBalk
Contacteer:

Het is inderdaad net een spons. Ik ga iig even de voorstoelen eruit halen en dan de hele "vloer bedekking". Deze zal ik dan ff ophangen in de schuur om te drogen. Gelukkig hangt er ook een verwarming in, zodat het niet al te lang duurt hoop ik.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dan zou ik de vloerbedekking ook meteen mooi schoonmaken! :)
Robert dB.

Merijn schreef:Dan zou ik de vloerbedekking ook meteen mooi schoonmaken! :)
duh! :)
Matijs
Contacteer:

Bij mij was het lekkage onder het rubber van de voorruit (roestgaatjes), en daardoor vochtige vloerbedekking. De isolatie (demping) matten zaten helemaal vol met water, en de mat van het dashboard was zelfs helemaal vergaan. En voor je er ook maar aan denkt: denk niet dat je bij de dealer een nieuwe kan bestellen, ik ben er een half jaar mee bezig geweest, maar ik heb tot vier keer toe een Engelse mat geleverd gezien, waarvan dus alle gaten aan de verkeerde kant zitten... Beetje jammer :s
Ben nu nog bezig de laatste roest weg te halen, en dan kan eindelijk het interieur er weer in.

Oja, en onderschat niet hoeveel water er door een klein gaatje naar binnen kan komen. Ik heb een keer met regen in mijn auto gezeten, en het liep echt in een straaltje naar binnen.
Dennis VK

nu je dat zegt matijs schiet me idd ook te binnen dat jij (simon dus :D ) ook effe kan kijken naar de troep in je voorschermen. Want als het daar verstopt zit, bladeren en andere crap kan het water niet afgevoerd worden naar de straat en loopt daar je "koker" helemaal vol. Bij mij liep het dus uiteindelijk ook door die ronde rubberdoppen die boven je kabelbevestingsbomen (links en rechts, grijs kunststofplaatje waar die 3 kabelconnectors op vastzitten) naar binnen omdat het blijkbaar geen andere kant in kon.
Rudo

martin rs schreef:ik heb me nog nooit vergist, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergist had, maar dat was niet zo...

Errug leuk. :D (Y)
Calle

Vosje schreef:vloerbekleding heb je er nog wel een x uit....
Is me pas nog gelukt met een zwarte die 1 hoog op de sloop stond in een ruime 10 minuten. :D
SimonBalk
Contacteer:

ok. de vloerbedekking is er tot zo ver los, dat hij alleen nog onder het midden console zit. Nu zit ik te kijken hoe de console los moet, maar ik zie alleen aan elke zijkant maar 1 schroefje zitten. Is dit alles? Of hoe moet hij anders los?

Midden console:
[img]http://www.5gtt.com/foto's/r5_07.jpg[/img]
SimonBalk
Contacteer:

De vloerbedekking is eruit, maar bij de "voeten" van de pasagier zit toch wel een vlinke roestplek :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Het ziet er dus naar uit, dat het al een tijdje bezig was met lekken en dat het (denk ik) bij de ventilator naar binnen komt. Wanneer het weer een keer regent en ik ben thuis, ga ik lekker in mijn gtt-tje bivakeren om te kijken waar het echt vandaan komt

Ik heb al het water eruit gehaald, maar hij is nog niet kurk droog. Dat ga ik zo doen met een droge doek. Vanavond of morgen gelijk maar beginnen met het wegslijpen van de roest en de plek behandelen. Ik hoop niet dat het bijgelast moet worden, want dan moet ik ff een lasser zoeken :( :( :( :( :(
Tom
Moderator
Car: MB

auto anders effe paar daagje binnen zetten in een warme garage of even een electrisch kacheltje erin zetten zodat het vocht er goed uit komt. Vocht is lastig weg te krijgen in deze tijd van het jaar
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
SimonBalk
Contacteer:

ik kan hem helaas niet binnen zetten. De garage staat vol met dingen die niet in een garage moeten. Ik heb daarom maar de moter aangezet en de verwarming aan. Uiteraard wel ff de deuren op slot gedaan. Ik wel de auto even in de gaten houden zodat ik niet een auto armer ben straks
Tom
Moderator
Car: MB

hmmmz, ik zou dan toch liever met een verlengsnoertje effe een kacheltje erin zetten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Kacheltje erin, ramen een stukkie open. Da's de enige manier om dat ding een beetje droog te krijgen, denk ik. :)
SimonBalk
Contacteer:

ik denk dat jullie gelijk hebben. Ff kijken of wij nog zo'n kacheltje hebben. Die ben ik namelijk al een tijdje niet meer tegen gekomen. Anders ff lenen.
Abel
Über-Spammer

kranten op de bodem die zuigen het grootste deel er wel uit..

Bak met zout in de auto is ook makkelijk.

En check ook je achterlichten of die wel goed vast zitten... of die lekken kun je checken door ff goed te voelen in de kofferbak aan de zijkanten in die ruimtes boven je achterwiel
SimonBalk
Contacteer:

De lekkage is aan de voorkant. Ik moet elk jaar bij de keuring mijn donker gespoten achterlichten vervangen door nette, onveranderde achterunits. Heb laatst nog gekeken en daar lekt het niet.

De vloerbedekking hangt mooi te drogen en is al bijna droog. Zelfs de spons :D die daaronder zat is al bijna droog. Morgen maar gelijk aan de slag om de roest weg te werken. Gelukkig heb ik nog ijzer menie (goed gespeld?) staan. Ik heb iig weer wat te doen morgen. Hopelijk kom ik er dan ook achter waar precies het water naar binnen komt, zodat ik dit ook kan verhelpen :P

Helaas heb ik geen straal kacheltje en ook niemand in mijn kennisen kring :( dus om de paar uur laat ik maar even de moter een 1/2 uurtje lopen totdat de auto helemaal warm is. Heb ook 1 raam op een kiertje gezet zodat het vocht iig weg kan.

Hopelijk is dit weer snel achter de rug. ik heb iig gemerkt dat je nooit klaar kan zijn met een GTT :D
SimonBalk
Contacteer:

Ik heb vanochtend weer gekeken en het lijkt erop dat het meeste water toch via de speaker van de bestuurders deur naar innen komt. Ik zag daar een plasje liggen vanochtend met een spoor hier naartoe. Ook bij de passagiers kant was het vochtig.

Het vocht dat via de ventilator(of iig vanuit die richting) naar binnen is gekomen is meer een spoor van 1 druppel en dat zal dan ook wel door sneeuw komen (de auto was weer wit vannacht).

Ik heb de speakers uit de deur gehaald en zag dat het plastic gescheurd was en vochtig. Heeft iemand een foto hoe dat plastic hoort te zitten?
SimonBalk
Contacteer:

Ik denk dat ik het probleem heb opgelost. Ondanks de regen is er in de afgelopen 2 dagen geen water meer in de auto gekomen.

Wat ik gedaan heb? Ik heb de rubbers van de deuren schoon gemaakt. In het afwateringsgootje van de rubbers zat namelijk nogal wat vuil.

Ik ben erg blij dat het (schijnbaar) is opgelost, maar ik baal er ook wel weer van, aangezien ik dit gewoon een keer had moeten controlleren en schoonmaken.

Nu nog even de roest plekjes aanpakken en de bekleding kan er weer in.
Dennis VK

SimonBalk schreef:Nu nog even de roest plekjes aanpakken en de bekleding kan er weer in.
Zet hem eerst zo buiten in de regen voordat je alles er weer in doet.

Serieus, ik heb inmiddels ook alles meerdere keren er uit gehaald en terug er in. En iedere keer is er weer iets anderes dat lekt. Check het gewoon effe voor de zekerheid, dat bespaart je een hoop werk. Of effe de tuinslang er op.

Laterzzz
SimonBalk
Contacteer:

Hij heeft nog helemaal niet binnen gestaan. Alleen maar buiten. Sinds dinsdag is er ondanks de regen er niets meer naar binnen gelopen.

Ik ga ook niet gelijk alles er weer inleggen. Ik ga zaterdag pas de plekken aanpakken, dus ik heb nog 2 dagen om te controlleren of hij echt droog blijft.

Dat weekend erop zal pas de bekleding op zijn vroegst er weer in gaan als alles mee zit.
Plaats reactie