Supertest: Clio S - RSi - 16V - Williams ONLINE !

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

AZ4L schreef:...Maar als je bijvoorbeeld ook kijkt naar de prestaties van een Clio 2 1.6 16v, shit, die is met tussenacc. net zo rap of zelfs nog rapper dan een Clio 16v....
>-) :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Smasher
Berichten: 127
Lid geworden op: do 3 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland / Sint Annaland
Contacteer:

ik heb zelf altijd een Rsi gehad, zwart, verlaagd, echt een lekker snelle bak. Daarna een keer in een 1.8 16v gereden van een maat van me, viel me nogal tegen eerlijk gezegd....

idd echt hoog in zn toeren trappen is dan een wereld van verschil 8)

mn megane 2.0 8v is toch echt een stuk trager dan zo'n rsi-tje :(
the power of goodbye
evo
Berichten: 825
Lid geworden op: di 13 mei 2003 12:48
Contacteer:

jeroen.k schreef:Alleen jammer dat dat beest zo verschrikkelijk zuipt! :P
Vind het wel meevallen... 1 op 10 :smoke:
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Soms zelfs 1 op 12,5
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Marc schreef:Nou mijn zegje dan maar, ik ben van een 16V naar een rsi gegaan. Ik moet zeggen op de snelweg in V is de rsi gewoon lekker snel een 16V MOET je gewoon op toeren houden. Ook op andere tussensprints is de rsi erg snel alleen heeft de 16V een langere adem 7700 tegen 6500 rpm, dat maakt wel een verschil. Qua looks wint de 16V natuurlijk, maar de clio is gewoon een mooie auto dus een mooie verlaagde rsi (zwart) met 16V dash en Lonchamps interieur komt heeeeel dicht in de buurt (Y) .

Cheers
cool, Longchamp... kep zelf een blauwe RSi Longchamp :worship:
Tazzman
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 14 mar 2003 12:49

Boven die 4200 rpm dan voel je die R19 16V gewoon *gaaan* en inderdaad .. die BLIJFT ook gewoon gaan tot ver over de 6000. En daar win je het dan ook vaak mee van andere autotjes, je kan hem langer doortrekken en pas later schakelen en weg ben je :)

Daaronder is het inderdaad een wat suffe bedoening maar goed, rijdt wel lekker relaxed en aangezien ik de rijstijl heb van een oude sok kachelen we lekker rustig naar 't werk. Tenzij ik me weer eens verslapen heb natuurlijk :D

Bij normaaal gebruik is 1:12 ~ 1:12,5 heel normaal. Ben ik weer es een weekje laat nar bed gegaan dan zit ik op de 1:10 ~ 1:10,5 :lol:
Visscher
Berichten: 387
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Marcel B. schreef:80-120 km/h in IV
_________________
RSi________ 7,4
16V_______ 9,0
Williams____ 7,3

even terug komend op de 80-120 tijden...

Volgens mij heeft een 16v niet heel erg veel te zoeken in zn IV. Dat doe je dan toch in zn 3 ?

Het lijkt mij dat de 16v dan wel sneller is dan de RSI.
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Visscher schreef:
Marcel B. schreef:80-120 km/h in IV
_________________
RSi________ 7,4
16V_______ 9,0
Williams____ 7,3

even terug komend op de 80-120 tijden...

Volgens mij heeft een 16v niet heel erg veel te zoeken in zn IV. Dat doe je dan toch in zn 3 ?

Het lijkt mij dat de 16v dan wel sneller is dan de RSI.
Ik denk dat de RSI in 3 hetzelfde zo'n beetje doet als de 16v, ook al zoiets vreemds, misschien een tiende of 2 langer, maar da's dus te verwaarlozen.

Leuk, zo'n RSI die in je spiegel blijft hangen, wat je ook doet. Ok, na 160 of zo loop je uit, maar ik denk toch niet dat het de bedoeling was om een "snelle" auto te hebben die pas op hoge snelheid laat zien hoe snel ie is?
Het lijkt mij dat de 16v dan wel sneller is dan de RSI.
Goh, mag het? Dik geld voor betaald, die pk's moeten wel ergens tevoorschijn komen he? :) :D
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Met een rsi kan je al niet tot 7000 rpm in elke versnelling, en dat is al een belevenis opzich in een 16V..... :)
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Bart V schreef:Met een rsi kan je al niet tot 7000 rpm in elke versnelling, en dat is al een belevenis opzich in een 16V..... :)
Tot hoever gaat dat dan? 6500?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

een willi ook maar tot 6500
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Tom schreef:een willi ook maar tot 6500
Ok, maar heeft dan ook veel meer vermogen.
lauw
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 3 nov 2003 16:02

Volgens mij vergeet iedereen dat de RSI lichter is dan de 16V of Williams, als het gewicht gelijk zou zijn is de RSI volgens mij de langzaamste van de 3.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Tom schreef:een willi ook maar tot 6500
Da's een kwestie van chippen :)

Gaat nog lekker door met sleuren, boven die 6500
rev it like a rental
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

lauw schreef:Volgens mij vergeet iedereen dat de RSI lichter is dan de 16V of Williams, als het gewicht gelijk zou zijn is de RSI volgens mij de langzaamste van de 3.
Het scheelt 44 kilo met een 16v en 36 met een Williams. Op hogere snelheid bij tussenacceleraties zal dit gewichtsverschil toch van minder belang zijn als bij 0-100 metingen? Heeft er niemand een schema zodat het vermogen kan worden bekeken. BEn namelijk erg benieuwd.
Plaats reactie