Vandaag is de Clio afgekeurd op (oa) gescheurde stuurhuisrubbers. Beide kanten dus.
Heeft iemand hierover tips/trucs met betrekking tot het vervangen en is dit te doen voor een beginnend sleutelaar?
Tevens functioneert de handrem niet goed en wel specifiek rechtsachter. Is hieraan iets te stellen, of moet ik het kabel vervangen, of...?
Heb het idee dat veel Cliootjes hier last van hebben (met schijven achter dan)
[Clio 16V] Stuurhuishoezen + handrem
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ollie er staat iets van handremstellen in de vraagbaak. maar ik weet ff niet uit mn hoofd wat.
Mocht je hem willen stellen moet wel je middendemper en hitteschild er onder uit. anders kan je er niet bij komen.
wel vreemd dat ie het links wel doet en rechts niet. hoe zit het met het gewoon remmen? Misschien moet je die dan ook eens nakijken. kan me voorstellen dat de rechterremklauw half vast zit of iets.
Stuurhoezen weet ik niets van helaas.
gr.Frits
p.s vandaag even velgen wezen passen en het gaat lekker!
ff nieuwe 185 bandjes en nix geen last meer. zal van de week ff een foto plaatsen
Mocht je hem willen stellen moet wel je middendemper en hitteschild er onder uit. anders kan je er niet bij komen.
wel vreemd dat ie het links wel doet en rechts niet. hoe zit het met het gewoon remmen? Misschien moet je die dan ook eens nakijken. kan me voorstellen dat de rechterremklauw half vast zit of iets.
Stuurhoezen weet ik niets van helaas.
gr.Frits
p.s vandaag even velgen wezen passen en het gaat lekker!

Project: GTT Blue Sport
Vond het ook al vreemd dat links in orde is en rechts problemen geeft.
Gewone remtest was beide kanten in orde.
Ik weet niet precies hoe het systeem werkt, maar anders komt er een andere klauw op rechts.
Mooi dat het met de velgen is gelukt
Gewone remtest was beide kanten in orde.
Ik weet niet precies hoe het systeem werkt, maar anders komt er een andere klauw op rechts.
Mooi dat het met de velgen is gelukt

dikke kans dat die klauw vastzit.
Stuurhoesjes vervangen is niet bepaald een drama. Het is wel handig als je een trekker hebt voor de stuurkogels, alhoewel je ze met een hamer ook wel losgeslagen krijgt.
Stuurhoesjes vervangen is niet bepaald een drama. Het is wel handig als je een trekker hebt voor de stuurkogels, alhoewel je ze met een hamer ook wel losgeslagen krijgt.
rev it like a rental
Ja, dat kan, dan zit de hevel vast. Maarrrrrrrrr:
Ik zou twijfelen of ie normaal wel goed remt, die test wil nog wel eens een beetje twijfelachtig zijn
Het zou ook de kabel kunnen zijn die vast zit. Anyhoe, ff checken
Ik zou twijfelen of ie normaal wel goed remt, die test wil nog wel eens een beetje twijfelachtig zijn
Het zou ook de kabel kunnen zijn die vast zit. Anyhoe, ff checken

rev it like a rental
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Ik denk ook eerder dat het de kabel zal zijn....vervangen kost je maar een euro of 15-10 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Als je alles er onderuit hebt waarom dan niet gelijk beide mogelijke problemen verhelpen. Dus beide kabels vervangen.Robert dB. schreef:Ik denk ook eerder dat het de kabel zal zijn....vervangen kost je maar een euro of 15-10
En handremkabels waren uit mn hoofd 14 euro idd.
Project: GTT Blue Sport
Vervangen stuurhoezen:
Benodigdheden:
* 1 x dop of ringsleutel 16
* (dacht) 1x sleutel 14 of 15 en sleutel 17
* Kunstofhamer
* Bus WD40
* Eventueel een brander
* Centimeter
Werkwijze:
* Met centimeter lengte stuurarm opmeten en opschrijven
* Koppeling stuurkogel met stuur"arm" inspuiten met WD40 en even inlaten werken
* Met sleutel 16 moer van stuurkogel (in fusee) loshalen.
* Dan met of special tool of een paar voorzichtige klappen of de brander je kogel uit fusee halen.
(dit gaat vaak lastig omdat de bout konisch is.
* met sleutel 14 en 17 borgmoer losdraaien.
* Stuurkogel uit de arm draaien
* Oude hoes verwijderen
* Nieuwe hoes eventueel invetten zodat deze makkelijk over de "arm" glijd
* Met meegeleverde tieraps of klemmen stuurhoes vastzetten
* stuurkogel terug monteren
* Op de juiste lengte indraaien
* Borgring vast zetten
* Bout terug in het fusee
* Moer vastdraaien
* Wielmonteren
Klaar!!
Succes ermee
Benodigdheden:
* 1 x dop of ringsleutel 16
* (dacht) 1x sleutel 14 of 15 en sleutel 17
* Kunstofhamer
* Bus WD40
* Eventueel een brander
* Centimeter
Werkwijze:
* Met centimeter lengte stuurarm opmeten en opschrijven
* Koppeling stuurkogel met stuur"arm" inspuiten met WD40 en even inlaten werken
* Met sleutel 16 moer van stuurkogel (in fusee) loshalen.
* Dan met of special tool of een paar voorzichtige klappen of de brander je kogel uit fusee halen.
(dit gaat vaak lastig omdat de bout konisch is.
* met sleutel 14 en 17 borgmoer losdraaien.
* Stuurkogel uit de arm draaien
* Oude hoes verwijderen
* Nieuwe hoes eventueel invetten zodat deze makkelijk over de "arm" glijd
* Met meegeleverde tieraps of klemmen stuurhoes vastzetten
* stuurkogel terug monteren
* Op de juiste lengte indraaien
* Borgring vast zetten
* Bout terug in het fusee
* Moer vastdraaien
* Wielmonteren
Klaar!!
Succes ermee
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Kijk, da`s een mooie instructie! 

Netjes. Er staat me iets bij van in-en uitdraaien van de remzuiger voor de handrem te fixen. Of is dit alleen gtt?