Goh... wat ben ik toch aardig voor de off-topicers
maar dat komt dan ook doordat ik kan melden dat m'n bakkie het weer top doet
Achteraf was het allemaal best simpel, maar ja... dat is achteraf eigenlijk altijd
de dingen die stuk zijn geweest;
- de continue plus van de accu naar startmotor (al gemeld)
- relais van de ventilator voor de radiateur (al gemeld)
- massa probleem (xtra kabel getrokken)
maar... de motor liep f*cking beroerd doordat de massa van de computers niet goed was, als de motor stationair liep was er nix aan de hand, gewoon netjes 14.8V op de massapunten van de comps. Ging ik echter gas geven en dus de kabels op het massapunt bewogen storte deze in naar 6V en schommelde een beetje rond deze waarde. Verder liepen deze massakabels door een kabelboom die érg stug is, bij een kantelende motor drukte deze tevens het stekkerblokje van de injectorrail steeds opzij waardoor deze ook slecht contact maakte op sommige momenten. Ik heb dus de kabelboom (origineel Volvo zoals ie zat) gemodificeerd zodat ik deze probs kon oplossen. De auto loopt nu zelfs mooier als ie ooit heeft gedaan, hij zaagt ook niet meer in de toeren bij stationair draaien, maar mooi 1000tpm.
Bij deze voor de mensen die mij advies hebben gegeven waar ik kon zoeken, bij deze dus nog bedankt
