Ik kan je alleen vertellen wat ik regelmatig inspuit:
1. Verdelerkap
2. Bougiekabels (loshalen en inspuiten)
3. Stekkers die bevestigt zitten op de
ontstekinsmodule
4. Grote stekker bij je linkerkoplamp
5 Af en toe ook bij de bougies zelf
Probleem GTE Vosje
-
don't be a fool, wrap your tool
moet je die grote stekker bij de linker koplamp ff na kijken! die is van de startmotor!Vosje schreef:volgensmij maakt de startmotor kortsluiting.... het enige wat hij gister als laatste deed was klik als ik de sleutel omdraaide....
oh jah! hiero nog ff een foto van de bobine(onstekingsmodule)
[img]http://members.lycos.nl/leov3/1.7%20Mul ... 0_0025.JPG[/img]
sorry! voor de erg grote foto!! weet niet hoe ik hem moet verkleinen
[img]http://members.lycos.nl/leov3/1.7%20Mul ... 0_0025.JPG[/img]
sorry! voor de erg grote foto!! weet niet hoe ik hem moet verkleinen

foto?LE-Man schreef:moet je die grote stekker bij de linker koplamp ff na kijken! die is van de startmotor!Vosje schreef:volgensmij maakt de startmotor kortsluiting.... het enige wat hij gister als laatste deed was klik als ik de sleutel omdraaide....
Clio 16v.....
Of de accu is bijna leeg (te weinig stroom) of de startmotor is stuk, of 1 van de kabels maakt geen goed contact, maar het zal vast geen kortsluiting zijn....Die klik daz het relais, en dat gedeelte functioneert dus gewoon.Vosje schreef:volgensmij maakt de startmotor kortsluiting.... het enige wat hij gister als laatste deed was klik als ik de sleutel omdraaide....
Is bij mij ook geweest, maar dat is meestal te lage spanning van de accu. Volgens mij gaat de startmotor pas draaien als die het tandwieltje op de starterkrans heeft geduwd, misschien is het alleen de servo van het tandwieltje wat niet meer wil. Toen ik mijn blok net gehoond had en die dus nogal stroef ging en mijn accu een beetje leeg was hielp het om de auto in de versnelling een beetje verder te duwen (zodat de motor niet mweer in het dode punt stond) en dan nog eens te proberen.Vosje schreef:volgensmij maakt de startmotor kortsluiting.... het enige wat hij gister als laatste deed was klik als ik de sleutel omdraaide....
Succes!
Heb je al een multimeter op je startmotor gezet om te kijken hoeveel weerstand deze heeft (aangezien hij zoveel stroom trekt zonder iets te doen dat je accupool er warm van wordt).
een startmotor trekt als hij draait serieus veel stroom (als in meer dan 150 A), dus dat je accupool warm wordt is niet zo vreemd.
een startmotor trekt als hij draait serieus veel stroom (als in meer dan 150 A), dus dat je accupool warm wordt is niet zo vreemd.