Opgevoerde Renault motor in Volvo340 Het turbo virus broeit.

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Ik heb net een mial terug van JL.

Hallo,

Ik kan wel een spruitstuk maken,maar dat gaat behoorlijk in de kosten lopen.
Een andere optie is om een alpine spruitstuk aan te passen,ik zal eens kijken of ik er daar 1 van kan vinden.
De aansluiting op de uitlaat is wel pas te maken.
Evt kan ik ook de rest van het uitlaat systeem voor je maken.

mvg jeroen lubking,

Als hij dus een aansluiting voor de uitl. kan maken weet ik ook wel een spruitstuk. (Y)
Deze is bij MECA parts te bestellen en zit op een R8 of A110 met Alpine blok.
Aleen loopt deze van 4-2 en moet er dus nog een stuk op.
Duz moet ik even uitzoeken wat ie kost.


Keep you posted. :beer:
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Nou ik heb em gevonden bij meca parts.
Nr: MP 1413
295 euro (inc 16.4% VAT)
Ik weet niet of dit incl. verzenden is.

Keep you posted (Y)
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

je kan eens wat kletsen met rob van erenka

http://www.erenka.com
info@erenka.com

das ook zon dafmaf die alpine blokken in een daf sleutelt. Heeft veel ervaring.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Thanks voor de info Robert (Y) .
Ik zal em even mialen. :D
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
RdamRobin
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 jan 2003 16:18

GTT Prutser,

Die plaatjes die ik je geb ge-emailt van mijn spruitstuk komen ook van Rob vandaan (erenka)

(zaterdag heb ik ook zo'n lompe 340 daf gekocht :-)
heb nu dus ook een 340 met sjarretels naast m'n alpine 66.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Sorry voor het zolang uitblijven van een Antwoord.
maar ik had wat problemen met de @home aansluiting.

Trouwens echt cool dat je nu ook zo'n 340 hebt.
Als je nog wat tuning/sleuteltips nodig hebt.
Zeg je het maar. (Y)
Ik heb Rob ge E-mialt en het ziet er goed uit.
Een nieuw 4-1 spruitstuk(Eind-stuk 50mm) kost 280 Euro. (Y)
Dus bij deze Thanks! :beer:

Maar ik ga eerst nog bij Paul hoefsmid(Hier in het noorden.) iets afspreken dat ik wat kan gaan opmeten.
Zodat ik zeker weet dat het gaat passen. :p
Hij heeft al zo'n spruitstuk op zijn Alpine rally daf zitten. :worship:

Ik heb de afgelopen tijd een beetje rustig aangedaan vanwege mijn rug en dat ik voor de kerst weer aan het werk wil.(Ik begin komende maandag weer. :beer: )

maar ondertussen heb ik niet helemaal stilgezeten natuurlijk. :wink:

De cilkop is gereviseerd.Ziet er goed uit! :worship: .
En het B14 onderblok heeft een mooi felrood verfje gekregen.

Ook ben ik nog in overleg met Eggens over wat er nog moet gebeuren.
Dit is de bedoeling.
- Nieuwe lagers
- Nieuwe zuigerveren.
- Krukas+vliegwiel balanseren
- Zuigers en drijfstangen uitwegen.
- mischien nokkenas wilder slijpen.
Mocht dit nodig zijn.:D
- Zuigerbussen overzetten van B14 4s.(Deze zijn nog helemaal zo goed als nieuw)

Verder moeten alle Alpine onderdelen overgezet worden in het B14 onderblok.

Ik zit aleen met de verdeelblokje van de oliekoeler.
deze past niet onder de oliefilter. :(
Het schoefdraad van de B14 is anders dus dat is even uitzoeken en anders verkoop ik em. :D

Ook spaar ik deze maand nog even door.
Zodat ik genoeg heb voor eventuele "verrassingen" 8)

keep you posted :beer:
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Hallo allemaal.

Ik heb afgelopen maand naast mijn werk even niets te doen gehad en dus heb ik een boel kunnen uitzoeken.(En te veel kunnen piekeren.) :D
Ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven.

En wat er bij gekomen is dat ik niet te lang wil klooien :p met inbouwen omdat ik nog steeds met mijn rug zit.(En ik maar een paar hulptroepen heb.)

En ik heb eens 2 lijsten gemaakt met mogelijkheden die ik heb.

B14/Alpine

- Alpine kop overzetten.
- B14-4s onderblok gebruiken.
- Nieuwe lagers/zuigerveren.
- Alpine zuigers honen
- Zuigers/drijfstangen/kukas over zetten
- Alpine Distr. Overzetten.
- Alpine Nokkenas overzetten.
- Kettingspanner Alpine gebruiken
+ distr.Ketting met tandwielen.
- betere koppakking?
- Distr. Kap Alpine gebruiken.
- Carterpan Alpine gebruiken.
- Oliedruk sensor.
- Ander oliekoeler verdeelstuk(dus met termostaat.)
- Alle pakkingen+keerringen

Mischien de
- krukas met het vliegwiel/drukgroep balanceren.
- Zuigers en drijfstangen uitbalanceren.(bleuprinten.)


En nu mij std.B14-4e motor.
Ik heb al een tijd terug een kort gesprek gehad over deze conversie met Eggens motoren revisie. :)

Std B14-4e


- Std. kop gebruiken.
- nieuwe krukas/drijfstanglagers
- Grootste overmaat cilinders
- Grootste overmaat zuigers
- Nieuwe zuigerveren.
- Koprevisie
- kopvlakken zonder te veel compressie 10.5 :1 +flowen/ grotere inl. kleppen.
- betere koppakking?
- Snelle nokkenas
- Overzetten R5 GTT tuimelaars as.(Moet dan waarschijnlijk ook GTT kopbouten gebruiken.)
- Kettingspanner Alpine gebruiken + distr. Ketting met tandwielen.
- Distr. Kap Alpine gebruiken.
- Carterpan Alpine gebruiken.
- Oliedruk sensor.
- Ander oliekoeler verdeelstuk(Want die ik nu heb past niet op een B14 blok.)
- Alle pakkingen+keerringen.

Misschien ook nog
-Krukas met vliegwiel/drukgroep balanceren.
-Zuigers en drijfstangen uitbalanceren.(bleuprinten)

voor uitbalanceren van de krukas heb ik zelf al een bedrijf gevonden.
Technotrans in Veendam.

Dus ik zal daar dinsdag effe heenbellen.
Voor het balanceren van vliegwiel vliegwiel en drukgroep aanmekaar.
En mischien afdraaien vliegwiel.

En ga ik dinsdag middag naar Eggens om de knoop door te hakken.
Dus weet ik dinsdag meer.

greetz! :)
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Daar was ik weer! :D


Het uitbalanceren van de krukas/vliegwiel/drukgroep aanmekaar kost bij Technotrans 72.70 ex BTW.
is dat een beetje nette prijs?
Voor het slijpen van vliegwielen rekenen ze gewoon met uurloon dus daar hadden ze geen vaste prijs voor.

Keep you posted! (Y)
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Klinkt erg cheap, Patrick van de 1.8->2.0 blokken had een adresje voor 200 euro incl. dacht ik.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

thanks for the reply.
Dat is dan een groot verschil.
Dat lijkt me dan kat in het bakkie! >-)

Ik ben door de jongens van de ARA opel sloop in Assen hier naartoe verwezen.
Dat dit bedrijf ook goed werk afleverd blijkt wel uit hun auto,s.

Ik ben niet zo'n Opel fan.
Maar die jongens tunen oude opels echt aso op.
Een van die figuren heeft een B kadet met een op gefokte 2.4 8V met dubbele webers. kosten nog moeite zijn gespaart. :worship:
Die zit volgens hem op 225 pk.(Zijn volgende project is een 2.4 16V 250+ pk.)
Ze hebben ook al eens een opel corsa 1.0 8v blokje opgevoert naar ruim 100pk. :worship:

Maar goed Techotrans bouwt en balanceert aandrijfassen en doen dit er dus bij.

vanmiddag ga ik naar Eggens motorrevisie over wat er moet gebeuren aan mijn B14 blokje.


Keep you posted.
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Nou ik ben dus bij Eggens geweest :)

En ik ga dus het STD.B14-4e renault C blok gebruiken.
Dus de Alpine kop/nokkenas ga ik niet gebruiken. :(

De std. B14-4e kop heeft er volgens Eggens niet zoveel aan om te flowen want je hebt zeg maar 2 grote gaten die in de kop weer verdeeld worden dus ze stelen toch lucht van mekaar.
Maar mischien zijn grotere inl.kleppen een oplossing.

Overmaat cilinders heeft ook niet zo veel zin omdat daar gewoon geen bijna geen cc winst in zit.


Maar ik had dus een vraag aan de techneuten onderons.

Is het mogelijk om de cilinderinhoud te vergroten van 1397 naar 1470 cc?
Als je gebruik maakt van van Renault 16/18 motor onderdelen?
Krukas/drijfstangen.
Langere slag=meerkoppel.

De gegevens heb ik hier even op een rij.
Std.
Boringxslag 76x77
R16/R18 1470 cc
Boringxslag 76x81

Maar de cilinderbussen van een 1470 cc blok zijn hoger als een 1397 blok.
Dus als ik Std. zuigers gebruik komen ze 2 mm te hoog uit.(Als de hoogte van de onderblokken gelijk zijn.)

maar goed.
Ik kan deze vragen beter anders stellen.
-past de krukas?
-Blok hoogte? (tav Std.C motor.)
-raakt de krukas niets?
-Heeft iemand al zoiets uitgevreten?
(Bijv. naar 1565 cc)

Als het niet kan is het jammer.
Maar ik zou spijt krijgen als ik het niet had uitgezocht.
Eggens maakt al een offerte met de Std. cilinder inhoud.
Maar we staan open voor sugesties. :p

MVG
Andries Hofstra
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

de 1550 set die je bedoeld is gebruikt voor de racerij
dit is dus niet echt geschikt voor straat gebruik
het materiaal is te dun om echt lang mee te gaan
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

thanks! (Y)

Dan weet ik dat. :p
Maar zou dan een 1470 cc set dan de moeite zijn kwa cc winst?
Dan hou ik dus de orginele cilinders dus een boring van 76.
ik moet aleen puzzelen met zuigers en krukassen dat de slag goed uitkomt.

Maar je hebt wel gelijk met dat het betrouwbaar moet zijn.
Ik hoef niet om de 20.000/50.000 een nieuw blok. :D
En het geld wat ik hier op bespaar kan weer in ICE.

Thanks for the reply! (Y)
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Nou! de kogel is door de kerk! :beer: .

Ik heb besloten om het blok helemaal door Eggens te laten opbouwen.

Omdat ik "nog steeds" met mijn rug/schouder zit.
( :( gloeiendegloeide :( )

Ik nog niet genoeg "speciaal' gereedschap heb wat ik waarschijnlijk maar een paar keer gebruik.

Ik nog niet zo veel vertrouwen heb in mijn precieze sleutel kwaliteiten. :p(En ik wil voor 2005 weer rijden :lol: )

Ik heb de offerte gemaakt met Thijs Eggens.
kosten: 1677 euro compleet afgebouwd.

Er komt dan een geblueprint renault c blok in mijn 340.
Ook de std. kop zal kompleet worden aangepakt.+ 475 euro(Glops.)


De nokkenas is een ander verhaal.
De standaard nokkenas word bijgeslepen en gehard.kosten 160euro.
Maar nu moet ik nog kiezen tussen 3 nokkenassen die allemaal nog de std. klepveren gebruiken.
Dus als iemand hier wat verstand van heeft graag.
Ze passen trouwens op alle c(turbo) motoren.

Ze staan op de site van http://www.Catcams.be

nr.5500310
nr.5500305
nr.5500315 (lijkt mij al wat te extreem voor staatgebruik.)

MVG
Andries

(Khep binnenkort ook eindelijk weer een digicam :foto: )
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Hallo allemaal :D .

Khep mijn spaarvarken voldoende vetgemest om volgende weekend te beginnen.
Ik laat de kop alleen niet flowen(475 euro) en ik pas de pas de Alpine carb. iets aan.(hevels enz.)
inplaats van een Dubb.weber

Het geld komt wel op aan andere dingen die ik er nu bij doe.
Zoals de remmen.
- Tarox gegroefde remschijven http://www.needforspeed.co.uk
- EBC Greenstuff blokken.

Want ik zal niet de eerste zijn die zijn net getunede wagen tegen een boom parkeerd met te hete remmen. :wink:

Koelsystemen.
- Nwe radiator want de oude heeft zijn beste tijd gehad.
- nwe koelslangen.(deze zijn een beetje gaar)
- Olie koeler met termostaat.(Voor lange ritten op de snelweg.
- koudere termostaat en termoschakelaar.

En ik ben erachter dat de Alpine carberateur zo op het spruitstuk vd. volvo past :) .
Ik weet niet of dit kwa bezetting mooi uitkomt.
We zien wel toch? >-).

Ik heb trouwens nogsteeds geen idee hoe ik fotos op dit forum moet krijgen.
Maar dat zie ik later wel.

Greets
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

GTTprutser schreef: - EBC Greenstuff blokken.
doe dat nou nietttt, 't is echt bagger.
Beter ga je voor Ferodo, Mintex, of gewoon origineel.
rev it like a rental
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Menno schreef:
GTTprutser schreef: - EBC Greenstuff blokken.
doe dat nou nietttt, 't is echt bagger.
Beter ga je voor Ferodo, Mintex, of gewoon origineel.
De schijven van EBC zijn best goed, maar de EBC-blokken zou ik nog niet onder een trapskelter gooien. Remmen ho maar..........ze geven alleen een bult lawaai.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ferodo DS2500 :worship: ben ik zeeeer over te spreken.

En ik behoor ook tot diegenen die nog nooit iemand iets goeds heeft horen zeggen over EBC-shitty stuff
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Ferodo DS2500 voor en Ds2000 achter. Remt als een tiet (Y) . alsof je een anker uit gooit. Green stuff is zoals de rest al zegt 1e klas bagger. Zou het nog niet eens onder mijn moeder haar auto durven te zetten.
There will be plenty of time to rest when your dead
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Thanks allemaal!
Dus ik zal even uitzoeken of er ferodo of Mintex blokken zijn voor de 340.
Of anders inderdaad org.blokken.

Greets
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

GTTprutser schreef:Thanks allemaal!
Dus ik zal even uitzoeken of er ferodo of Mintex blokken zijn voor de 340.
Of anders inderdaad org.blokken.

Greets
Andries
ff opgezocht ds 2500 voor volvo 340-460 '76-'92

fcp 370 h 83 euro
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Thanks!

Ik zal die ferodo blokken. dan onder dat nr. bestellen.
Kwa prijs komen ze ook wel mooi uit. :)


Greets
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Ik heb em nu uit de garage gehaald.
Zal deze week een beetje voorbereidend werk doen.
Extra klokjes in bouwen.
En een opengebroken renix aanpassen voor contactpunten.
Wat draadjes solderen en huppa contactpunt ontsteking zonder geknip in kabelboom. :)
Ook eens kijken welke slangen vervangen kunnen worden.

De alpine carb. heb ik al grotendeels aangepast voor op mijn volvo.
Echt doodsimpel gewoon hefboompje overzetten. :)
Carbvoetverwarming kan ik er gewoon onder zetten. 8)
Ik zal em van de week even goed schoonmaken met koudontvetter en een oude tandenborstel. :D

Alleen kan ik de elektische brandstof afsluiter van de volvo niet overzetten.
Deze sluit de carb. af als de auto uit word gezet.
Is dit geen probleem of moet ik toch een vervanger zoeken?

Greets
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Lijkt me niet echt een probleem? Een GT heeft het ooknie zover ik weet....
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Dat is dan mooi. :D
Dan laat ik dat zo zitten.

Maar ik heb de Alpine carb wat verder uitmekaar gehaald en de pakkingen kunnen eigelijk echt niet meer.
Echt compleet verstaft.
Ik zal eens een mialtje naar BCCP sturen voor een revisie setje.

Ik heb mijn GTT carb een keer opgefrist met een setje vd. Renault dealer.
Maar dat was toch een beetje prijzig. (N)

greets
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Bij BCCP kost een revisie setje 41.58 Euro. :)

Weet iemand of het uitmaakt bij mijn motor of ik een zogeheten "Race" bobine monteer impl. van een gewone?
Ik zal em namelijk wel een stukje vervroegen denk ik. :D

De gewone kost bij brezan 32,63 incl
Deze is van van Facet.
Ik haal Org. bobine/bougie kabels bij de Renault vandaan.
(Beviel een kameraad met een Daf66 erg goed.)

En ik monteer nwe koelslangen want de oude zijn iets verstaft.
En van 43 euro 4 nwe slangen (2 radiator en 2 carb.voet verwarming.)is de moeite ook niet. :)

Greets
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Zo :D

ben om 12.15 begonnen met motor uitbouwen en heb em er alweer uitgelepeld.
Zal zo mijn rommel opruimen en dan kan het blok van de week naar Eggens. :)

Greets
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Hallo :D

Heeft iemand nog tips om een carb. zelf goed schoon te maken.
Met remreiniger en koud ontvetter wil het nog niet zo best lukken. :p
En blijft nog witte aanslag op zitten. :(
Of moet ik wat agresiefers gebruiken?
Mischien als ik mijn tandenborstel gebruik? :D

Greets
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

witte aanslag: oxidatie.

dat moet je er afborstellen, met koper- of zachte staal borstel.
rev it like a rental
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Thanks (Y) .
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

hallo weer even een update.

Kheb een mooi adres voor mijn radiator gevonden. :)
Dat bedrijf reviseerd mijn oude rad. en zetten er een beter koelblok in.
Die van een 340 1.7 renaultdiesel.

Deze heeft veel meer koelkanaaltjes dan een std. rad.
En ik haal er een mooiere (kwa formaat.)olie koeler weg.

Ook heb ik spuitbussen gehaald voor de motor ruimte en laat ik nou toevallig precies de goede kleurtint op gehaald te hebben.:)

En ik haal een mooie 2e hands katalysator op voor 20 (pl)euro om door te rammen. >-)
Voor de rest van de uitl.en sierstukje was ik voor 78 euro klaar.
Ach het staat mischien een beetje lullig maar voor stoplicht verrassingen is het perfect.

Greets
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

O ja voor dat ik het vergeet. :p
Ik heb gisteren het blok naar Eggens gebracht.

En heb ook een keus gemaakt kwa nokkenstok.
Volgens Eggens was deze nokkenas al wild genoeg als ik het dan nog een beetje betrouwbaar wou houden.
nr 5500310 op de website van http://www.catcams.be

Ik laat het flowen van de kop even zitten.
Dat scheeld me weer 475 euro. :beer:
En het balanceren gebeurd door Technotrans in Veendam.
Dat scheeld me weer 130 euro. :beer:

Dus nu de rest vd. auto in orde maken en dan het spul erweerin.

het is me trouwens nog niet gelukt met de nwe. digi.cam. :(
Het lukt me nu weer niet om dat :foto: ding op onze pc te instaleren.
Het is een nwe praktica USB digicam en is dus plug and play.

"Zucht!" :@ het is dat ik anders niet op de rtc site kan komen maar anders ging ie het raam uit!
>-)

Greets
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe ben benieuwd hoe het gaat rijden, als je strax rond de 100 pk (of meer?) zit kun je al dikke lol hebben met je vario.

Voor het mooi moet je dan ook een opa-pet opzetten met zo'n geruite sjaal en mega-leesbril :lol:
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

hee die Steven.

Ik heb geen idee wat ie straks gaat doen.
na het inrijden zal ik hem eens op een test bank zetten.
Is het dan trouwens een probleem op de testbank dat ik een vario heb?

Wat ik kwa pk's een beetje kan inschatten kan inschatten is wat ik bij anderen heb gezien.
Bijv.

-een iets wildere nokkenstok meestal van een DAF 66 1100 marraton.
Deze heeft meer licht hoogte maar dezelfde klepduratie.
Ik zelf gebruik een Gr.N spec. nokkenas.

- compressie naar 10,5:1
Dit doe ik dan ook.

- Dubbele weber carb ik geloof een 45'tiger
Dat kost met inl.spruitstuk zo'n dikke 1200 euro heb ik mij laten vertellen.
Dan moet het spul ook nog afgesteld worden.snif! :(
Gaat als een banaan op de snelweg maar bij stoplicht weg trekken toch niet echt. :(

- elektr. brandstof pomp.(Want de mechanische trekt de dubbele weber niet meer.

Dan zit zo'n 1400 C blok op 85 pk's :)
maar met wat ik er bij doe hoop ik er toch zeker 5 pk bij te snoepen.

En niet te vergeten wat meer koppel (Std.109nm) want dat kan die "lompe Volvo zekers gebruiken. :D

Het word trouwens wel moeilijk mijn rechter voetje in te houden die eerste 2000 km. :p
Maar ik maak denk ik vooral lange ritten naar familie leden die ik heb verwaarloost de laatste paar maanden. :D
En naar meetings natuurlijk.

En die spullen moet ik zekers eens gaan regelen. :D

"GRANDPA HAS GONE WILD!" :lol: :p

Greets
Andries
Laatst gewijzigd door GTTprutser op do 11 mar 2004 21:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

:( tja dan moet ik toch echt zeggen dat ik er niet wild van kan worden hoor.. 1200 euro alleen voor spruitstuk met dubbele webber

dure nokken as

balanceren ect.

en dan hoop je op 90PK te zitten...

voor 1000 euro heb je een NIEUW gt blok

ex rand organen ok, maar toch.

tja het is niet mijn auto ok en ik wil je ook niet afzeiken maar ik denk dat half rtc er zo over denkt
Plaats reactie