[Clio 16v] Speling op stuur, nieuw stuurhuis??
-
- Contacteer:
Ik heb nogal wat speling op mijn stuur. Het schijnt de kruiskoppeling te zijn.
Heeft iemand enig idee hoeveel tijd deze reparatie in beslag neemt en wat de kosten van de onderdelen zijn?
Thnx!
Heeft iemand enig idee hoeveel tijd deze reparatie in beslag neemt en wat de kosten van de onderdelen zijn?
Thnx!
Laatst gewijzigd door Rene (Mr. TX) op di 3 feb 2004 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Is dat die rubber? Ollie belde me er vandaag over. Vastlassen blijkt de beste oplossing.
-
- Contacteer:
Merijn, hoe heet dat onderdeel precies? En wat moet er precies gebeuren?
Edit: Er staat in een ander topic beschreven dat het idd vast te lassen valt.. Maar ik wil even kijken hoe en wat op de 'officiele manier'.
Edit: Er staat in een ander topic beschreven dat het idd vast te lassen valt.. Maar ik wil even kijken hoe en wat op de 'officiele manier'.
Vastlassen kan, maar daarvoor zul je 'm toch moeten verwijderen.
Kappen onder het stuur loshalen, stuurkolom loshalen van stuurhuis, ventilatiebuis verwijderen (kutwerk!), stuur eraf, hendels eraf, contactslot-draden doorknippen (
), rubber uit schutbord halen, stuurkolom eruit tillen.
Bovenstaande heb ik effe uit mijn hoofd getypt, dus het kan dat ik iets vergeet.
R77 00 846 142
Stuurstang
168,29 ex BTW
(Dit is voor een Williams, maar ik denk niet dat er verschil in zit.)
Kappen onder het stuur loshalen, stuurkolom loshalen van stuurhuis, ventilatiebuis verwijderen (kutwerk!), stuur eraf, hendels eraf, contactslot-draden doorknippen (

Bovenstaande heb ik effe uit mijn hoofd getypt, dus het kan dat ik iets vergeet.
R77 00 846 142
Stuurstang
168,29 ex BTW
(Dit is voor een Williams, maar ik denk niet dat er verschil in zit.)
-
Contactslot draden doorknippen????????????
Is als ie origineel is helemaal niet nodig. Zitten gewoon stekkers. Misschien draadjes van een evt. gemonteerde startonderbreker.
Heb voor de liefhebbers overigens een ZGAN stuurkolom liggen. Is hooguit 100 keer mee gestuurd
, Nee, is echt zo goed als nieuw, voor nog geen derde van de nieuwprijs.
Is als ie origineel is helemaal niet nodig. Zitten gewoon stekkers. Misschien draadjes van een evt. gemonteerde startonderbreker.
Heb voor de liefhebbers overigens een ZGAN stuurkolom liggen. Is hooguit 100 keer mee gestuurd
-
en whattafuck doet dit in het MOTOR topic? 

-
Leugenaar!Merijn schreef:Hmmz... Je hebt gelijk. Het zijn de startonderbreker-kabels. Excusez...
Heb trouwens nog steeds geen tijd voor jouw voiture, ben nog druk bezig met die jeep, koppeling moet ook nog verv. worden. Ik bel je komende week.
Ik ga er binnenkort toch echt aan beginnen, want is niet echt aangenaam rijden. Maar ga hem gewoon lassen, lekker low-budget. Patrick L. hier heeft dat ook zo gedaan en rijdt alweer een jaar ofzo probleemloos rond ermee! Als je geld genoeg hebt, vervangen die handelRene (Mr. TX) schreef:Merijn, hoe heet dat onderdeel precies? En wat moet er precies gebeuren?
Komt goed...canonballman schreef:Leugenaar!Merijn schreef:Hmmz... Je hebt gelijk. Het zijn de startonderbreker-kabels. Excusez...![]()
Heb trouwens nog steeds geen tijd voor jouw voiture, ben nog druk bezig met die jeep, koppeling moet ook nog verv. worden. Ik bel je komende week.

-
Het is: " Hij TREKT als een tiet"Tom schreef:ik heb hem toen vervangen........wereld van verschil. Nou stuurt ie weer zo strak als een tiet (om met rob zijn woorden te spreken)
-
- Contacteer:
Nee het rijdt inderdaad beroerd. Met inhalen is het zelfs erg gevaarlijk, hij zweeft dan gewoon.
Nou, thnx iig! Zal ff kijken hoe ik het ga oplossen (vervangen of lassen).

Nou, thnx iig! Zal ff kijken hoe ik het ga oplossen (vervangen of lassen).
Als je aan de slag bent geweest, hou ik me warm aanbevolen voor eventuele tips/tegenslagen en dergelijke!
Enne...maak er een fotoshoot van als dat mogelijk is. Is een veel voorkomend probleem, dus kan een leuk artikel worden!
Enne...maak er een fotoshoot van als dat mogelijk is. Is een veel voorkomend probleem, dus kan een leuk artikel worden!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Volgens mij is er al een topic van tom of merijn. maar het staat ook gewoon in een handboek hoe het moet.Ollie schreef:Als je aan de slag bent geweest, hou ik me warm aanbevolen voor eventuele tips/tegenslagen en dergelijke!
Project: GTT Blue Sport
Ik heb het al 3 keer gedaan, de eerste keer duurde het 3 uur en de 3e keer iets minder als een uur dacht ik.Ollie schreef:Een topic is er volgens mij wel ja, maar niks met plaatjes enzo. Zijn ze allebei vergeten, terwijl eentje het 2x gedaan heeft![]()
Staat trouwens in de vraagbaak op pagina 242 ev beschreven

Je kunt ook gewoon een stuurstang op de sloop halen, zijn van alle clio's gelijk. Als je er dan een zonder stuurbekrachtiging haalt komt het probleem van de versleten rubbers niet meer terug
, die zitten daar nl niet op
.
Cheers

Cheers
-
Klopt!Marc schreef:Je kunt ook gewoon een stuurstang op de sloop halen, zijn van alle clio's gelijk. Als je er dan een zonder stuurbekrachtiging haalt komt het probleem van de versleten rubbers niet meer terug, die zitten daar nl niet op
.
Cheers
Komt op hetzelfde neer als vastlassen. Maar als je geen lasapparaat hebt, moet je toch iets anders doen.
-
goeie tip, dat wist ik nog niet!Marc schreef:Je kunt ook gewoon een stuurstang op de sloop halen, zijn van alle clio's gelijk. Als je er dan een zonder stuurbekrachtiging haalt komt het probleem van de versleten rubbers niet meer terug, die zitten daar nl niet op
.
Cheers
-
- Contacteer:
Ok, ik heb net telefoon gehad van het garagebedrijf:
Er moet een nieuw stuurhuis in, met inruil van de oude kost dit 500,- excl. btw?
Wat moet ik nu.. Is dit een normale prijs?
Heeft iemand nog een stuurhuis te koop?
Er moet een nieuw stuurhuis in, met inruil van de oude kost dit 500,- excl. btw?
Wat moet ik nu.. Is dit een normale prijs?
Heeft iemand nog een stuurhuis te koop?
-
- Contacteer:
Ja, volgens hem wel. De as was versleten?
-
- Contacteer:
De 1 zei dat het de kruiskoppeling was, de ander zegt dat de as versleten is en er een nieuw stuurhuis in moet.
Kan het zijn dat beide het geval is?
Alleen de stuurstang vervangen helpt niks?
In beide gevallen kan hij ook gelast worden?
Bedankt!
Kan het zijn dat beide het geval is?
Alleen de stuurstang vervangen helpt niks?
In beide gevallen kan hij ook gelast worden?
Bedankt!
-
Effe een paar dingen recht zetten, voor de duidelijk heid:
Je hebt
-een stuurhuis
-een stuurkolom
Stuurhuizen slijten niet zomaar, stuurkolommen ook niet. Behalve bij de stuurbekrachtigde Clios, daar slijten de stuurkoloms sneller.
Waarschijnlijk denkt jouw garagebedrijf dat het stuurhuis versleten is, omdat er speling op het stuur zit. Dat kan. Maar meestal (99 van de 100 keer) zal de speling niet in het stuurHUIS zitten maar in de stuurKOLOM.
Hoe dan ook: ik zou het niet voor 500 laten vervangen
En eventueel heb ik nog een zgan stuurkolom in de aanbieding, maar de afstand zal een probleenm zijn.
Je hebt
-een stuurhuis
-een stuurkolom
Stuurhuizen slijten niet zomaar, stuurkolommen ook niet. Behalve bij de stuurbekrachtigde Clios, daar slijten de stuurkoloms sneller.
Waarschijnlijk denkt jouw garagebedrijf dat het stuurhuis versleten is, omdat er speling op het stuur zit. Dat kan. Maar meestal (99 van de 100 keer) zal de speling niet in het stuurHUIS zitten maar in de stuurKOLOM.
Hoe dan ook: ik zou het niet voor 500 laten vervangen
En eventueel heb ik nog een zgan stuurkolom in de aanbieding, maar de afstand zal een probleenm zijn.
-
Das in ieder geval een leugenaar, dat durf ik op 300 km afstand te beweren!Rene (Mr. TX) schreef:De 1 zei dat het de kruiskoppeling was