ruis op toerental moter
Join the club.
Ik krijg het ook niet zo weg, ondanks het feit dat ik spannings- en signaalkabels gescheiden gelegd heb. Eens een ander massapunt proberen misschien? Of een filter?
Ik heb het idee dat het bij mij van de benzinepomp afkomstig is.
Ik krijg het ook niet zo weg, ondanks het feit dat ik spannings- en signaalkabels gescheiden gelegd heb. Eens een ander massapunt proberen misschien? Of een filter?
Ik heb het idee dat het bij mij van de benzinepomp afkomstig is.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Storingsfilter voor je versterker. volgens mij.bazzer2k schreef:oh ja wat bedoel je met een nieuw filter?
Project: GTT Blue Sport
Hoe krijg je die ruis er uit dan?Merijn schreef:Ik heb hier nog 2 filters liggen... Voor de liefhebber!
De ruis moet eruit te krijgen zijn, zonder filters overigens. Hoe is het met je gain? Zet die eens dicht en kijk hoe het dan gaat.
@ Menno: hele goede van die bougiekabels! Eens testen, wilde ze toch binnenkort vervangen.
-
- Moderator
- Car: MB
ik heb er nog nooit last van gehad in welke auto dan ook. Ook niet met oude versleten bougie kabels in mijn willi. Ligt het niet gewoon aan het inbouwen van de audio of het afstellen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Condensator op je ontsteking controleren (of monteren indien niet aanwezig)...
Zit een klein schuifcontactje op je onstekingsmodule waar een condensator op aangesloten kan worden. Zit er (een gele) draad en een soort zwart kastje aan dit stekkertje vast heb je een originele Renault condensator. Vervangen voor een nieuwe en klaar. Zit ie er niet kun je er een monteren en ben je in principe van het hoogspanningsgeruis af...
Zit een klein schuifcontactje op je onstekingsmodule waar een condensator op aangesloten kan worden. Zit er (een gele) draad en een soort zwart kastje aan dit stekkertje vast heb je een originele Renault condensator. Vervangen voor een nieuwe en klaar. Zit ie er niet kun je er een monteren en ben je in principe van het hoogspanningsgeruis af...
-
Dus als je ruisen op het toerental hebt dan is dat die condensator? Ligt de voeding er dan te dicht langsaf of hoe komt dit dan? Ennuh... zitten die er ook bij een Toyota in of is dat iets voor Renaultjes alleen??
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
My only limit, is the limit of my car!
Is het echt over het hele toerenbereik?
Want bij mij loopt ie niet echt met toeren mee, kijk hij gaat wel omhoog als ik het gas intrap, maar het blijft niet oplopen, en als ik op een constant toerental rij gaat ie zingen... denk toch dat et stoort met de brandstofpomp...
Want bij mij loopt ie niet echt met toeren mee, kijk hij gaat wel omhoog als ik het gas intrap, maar het blijft niet oplopen, en als ik op een constant toerental rij gaat ie zingen... denk toch dat et stoort met de brandstofpomp...
Don't walk the grass... smoke it
-
- Contacteer:
Heb je ook al zo'n ruisfiltertje gekocht?Ollie schreef:Vandaag ff nieuwe condensator gehaald. Zijn er 2 van bij Renault, sterkste variant gepakt.
Maar helaas....nog steeds last van een zoemtoon die met het toerental mee oploopt
ik heb hem bij 2 vrienden van mij ertussen gezet die er last van hadden en bij hun is het nu voorbij.
Ligt bijna altijd aan de massa (massaverschil).
Als anderen er nog last van hebben. Een draad van massa van de radio naar massa van versterker leggen. Dus draad van (-)radio naar (-)versterker.
Probleem vaak opgelost!
Als anderen er nog last van hebben. Een draad van massa van de radio naar massa van versterker leggen. Dus draad van (-)radio naar (-)versterker.
Probleem vaak opgelost!

En als het goed is, is je geluidskwaliteit er ook nog eens op vooruit gegaan!bazzer2k schreef:heb eventjes alle knopjes nagekeken bleek dat de versterker vol openstond. effe iets terug gedraaid en ruis is verdwenen

Ruisfilters zijn klote dingen, en werken voor geen meter.
Je moet naar de oorzaak van het probleem kijken, en dat oplossen. En niet het probleem gaan omzeilen.
Je moet naar de oorzaak van het probleem kijken, en dat oplossen. En niet het probleem gaan omzeilen.
dat zeker wetenMerijn schreef:En als het goed is, is je geluidskwaliteit er ook nog eens op vooruit gegaan!bazzer2k schreef:heb eventjes alle knopjes nagekeken bleek dat de versterker vol openstond. effe iets terug gedraaid en ruis is verdwenen
psies die dingen zijn gewoon ruk!
Meestal ligt t gewoon aan een foute massa.
Bij n clio ff onder de bank vast schroeven, van te voren GOED opschuren zodat je kaal metaal hebt (zonder lak erop) en Super hard vast draaien, zodat je echt aan je min kabel kunt gaan hangen..
Werkt dit niet, ff een min kabel vanuit radio trekken.
En anders kan de eindtrap van je radio of versterker kaduuk zijn...
Succes!!
Meestal ligt t gewoon aan een foute massa.
Bij n clio ff onder de bank vast schroeven, van te voren GOED opschuren zodat je kaal metaal hebt (zonder lak erop) en Super hard vast draaien, zodat je echt aan je min kabel kunt gaan hangen..
Werkt dit niet, ff een min kabel vanuit radio trekken.
En anders kan de eindtrap van je radio of versterker kaduuk zijn...
Succes!!
Never drive faster than your guardian angel can fly...
Ze werken wel degelijk! Alleen ik ben het met je eens dat je de oorzaak niet weg hebt genomen.evo schreef:Ruisfilters zijn klote dingen, en werken voor geen meter.