[mike16v wrote]ik weet niet of ik hetzelfde heb, maar als ik optrek (niet perse hard) en later weer rem dan hoor ik ook een tik of bonk rechtsvoor, zal ik hetzelfde probleem als arie hebben?
[/quote]
heb jij het ook op klinkerweggetjes?
ik wel namelijk.
en de ophanging van he veerpoot:
twee bouten onderop, en een bout boven je chassis iot onder je motorkap, totaal 3 bouten en je hebt en veerpoot los als het goed is.
[clio16v] Probleem: krakend geluid linksvoor bij veerpoot.
-
klopt arie,
haal wel ff je wiel eraf.
Dat zijn weer 4 bouten meer
haal wel ff je wiel eraf.
Dat zijn weer 4 bouten meer

heb jij het ook op klinkerweggetjes?Arie16v schreef:[mike16v wrote]ik weet niet of ik hetzelfde heb, maar als ik optrek (niet perse hard) en later weer rem dan hoor ik ook een tik of bonk rechtsvoor, zal ik hetzelfde probleem als arie hebben?
ik wel namelijk.
twee bouten onderop, en een bout boven je chassis iot onder je motorkap, totaal 3 bouten en je hebt en veerpoot los als het goed is.[/quote]
op klinkerweggetjes geen last meer bij optrekken en afremmen, dus hij klapt naar voren of naar achteren (wat er klapt weet ik niet???)
Ik heb er alleen last van op klinkerweggetjes... bij optrekken niet.Arie16v schreef:
heb jij het ook op klinkerweggetjes?
ik wel namelijk.
Ja precies wat je zeg! Bonkend geluid!
kan dit ook met mijn kromme subframe te maken hebben??mike16v schreef:heb jij het ook op klinkerweggetjes?Arie16v schreef:[mike16v wrote]ik weet niet of ik hetzelfde heb, maar als ik optrek (niet perse hard) en later weer rem dan hoor ik ook een tik of bonk rechtsvoor, zal ik hetzelfde probleem als arie hebben?
ik wel namelijk.
twee bouten onderop, en een bout boven je chassis iot onder je motorkap, totaal 3 bouten en je hebt en veerpoot los als het goed is.
op klinkerweggetjes geen last meer bij optrekken en afremmen, dus hij klapt naar voren of naar achteren (wat er klapt weet ik niet???)[/quote]
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Stukje voor stukje oplossen dan weet je straks waar het aan gelegen heeft. dus eerst je subframe en doet ie het dan nog ff verder zoeken.mike16v schreef:
kan dit ook met mijn kromme subframe te maken hebben??
op klinkerweggetjes geen last meer bij optrekken en afremmen, dus hij klapt naar voren of naar achteren (wat er klapt weet ik niet???)
Project: GTT Blue Sport
-
Ik heb weer is een probleem toplager kapot
aan de rechterkant wat op zich te verwachten was (een 2e hansje zelf gedaan) maar toen ie van het weekend toch op een brug stond, bleek dat de linker kant die een half jaar geleden door mr renault gedaan is ook al kapot te zijn (in iedergeval het rubber) wat kan hier het probleem zijn? (schokbrekers,motorsteun e.d. zijn nog goed)
gr Jordi

gr Jordi
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gewoon beide opnieuw vervangen incl. rubbers en alles. ben je (als het goed is) nu in 1x klaar.Jordi - Clio 16V schreef:Ik heb weer is een probleem toplager kapotaan de rechterkant wat op zich te verwachten was (een 2e hansje zelf gedaan) maar toen ie van het weekend toch op een brug stond, bleek dat de linker kant die een half jaar geleden door mr renault gedaan is ook al kapot te zijn (in iedergeval het rubber) wat kan hier het probleem zijn? (schokbrekers,motorsteun e.d. zijn nog goed)
gr Jordi
die toplagers willen nog wel eens snel kapot gaan helemaal als je auto wat verlaagd is.
GR.Frits
Monroe levert ook rubbers en toplagers los, deze zijn zover ik kon zien exact hetzelfde aan renault (alleen rubber heeft andere vorm) en zijn veel goedkoper.
Voor de prijs dat je dan 1 setje hebt heb je er bij Renault maar 1 enkele.
Waar halen we monroe? Nou bij Brezan natuurlijk
Voor de prijs dat je dan 1 setje hebt heb je er bij Renault maar 1 enkele.
Waar halen we monroe? Nou bij Brezan natuurlijk

Ik heb een vraagje denk dat het aardig overeenkomt met dit of het zelfde is.
Bij de APK keuring kwam naar voren dat mijn mac pherson lager (boven) links voor te veel speling vertoond.
Mijn vraag 1 is zijn deze lagers los te krijgen of is dat een onderdeel van je gehele schokbreker?
Vraag 2 als je voorkant (weet het niet zeker) verlaagd is zit er dan een ander type lager in (ff voor de zekerheid)?
vraag 3 hoe kan je snel testen of er speling op de lager zit zonder iets te demonteren?
Vraag 4 mocht het lager gewoon los te verkrijgen zijn bij brezan heeft er iemand misschien een type omschrijving of bestel nrtje? Of is dit de mounting kit die Steven hierboven al vermeldde?
Het maffe is wel ik verwachte al een lager probleem alleen dan rechts voor aangezien daar het kraak/piep geluid vandaan komt.
Greetz,
Bennie
Bij de APK keuring kwam naar voren dat mijn mac pherson lager (boven) links voor te veel speling vertoond.
Mijn vraag 1 is zijn deze lagers los te krijgen of is dat een onderdeel van je gehele schokbreker?
Vraag 2 als je voorkant (weet het niet zeker) verlaagd is zit er dan een ander type lager in (ff voor de zekerheid)?
vraag 3 hoe kan je snel testen of er speling op de lager zit zonder iets te demonteren?
Vraag 4 mocht het lager gewoon los te verkrijgen zijn bij brezan heeft er iemand misschien een type omschrijving of bestel nrtje? Of is dit de mounting kit die Steven hierboven al vermeldde?
Het maffe is wel ik verwachte al een lager probleem alleen dan rechts voor aangezien daar het kraak/piep geluid vandaan komt.
Greetz,
Bennie
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
1.ja.
2.nee.
3.voorkant op krikken en schudden aan je wiel. gaat je lagermoer onder de kap mee trillen dan vervangen.
4. ask steven die werkt bij brezan. maar lagers en mountingkits zijn voor zover ik weet los te bestellen (bij renault zeker)
GR.Frits
2.nee.
3.voorkant op krikken en schudden aan je wiel. gaat je lagermoer onder de kap mee trillen dan vervangen.
4. ask steven die werkt bij brezan. maar lagers en mountingkits zijn voor zover ik weet los te bestellen (bij renault zeker)
GR.Frits
Ik heb inmiddels bijde toplagers vervangen.
Tevens de motorsteun vervangen.
Maar helaas dat gekraak is er nog steeds
Wat mij opviel is dat ik 2 verschillende doppen boven op mijn schokbrekers heb (die dop die vast zit met inbus 6 en ring 21)
hoort dit of klopt dat niet?
heb nog geen zin gehad om de poten om te wisselen en te kijken of het kraak geluid dan naar de andere kant verplaatst.
De schokbrekers werken nog goed in ieder geval.
Ik was het gister goedzat nadat ik erachter kwam dat 1 ringetje die je veer tegen houdt eruit piepte en me veer en poot door de garage sprongen
en daarna (rem slangen voor moesten vervangen worden) me warteltjes vast geroest zaten en de boel eraf wrikken moest en zagen en uiteindelijk nieuwe flensjes maken en nieuwe warteltjes erop te zetten
Tevens de motorsteun vervangen.
Maar helaas dat gekraak is er nog steeds

Wat mij opviel is dat ik 2 verschillende doppen boven op mijn schokbrekers heb (die dop die vast zit met inbus 6 en ring 21)
hoort dit of klopt dat niet?
heb nog geen zin gehad om de poten om te wisselen en te kijken of het kraak geluid dan naar de andere kant verplaatst.
De schokbrekers werken nog goed in ieder geval.
Ik was het gister goedzat nadat ik erachter kwam dat 1 ringetje die je veer tegen houdt eruit piepte en me veer en poot door de garage sprongen

en daarna (rem slangen voor moesten vervangen worden) me warteltjes vast geroest zaten en de boel eraf wrikken moest en zagen en uiteindelijk nieuwe flensjes maken en nieuwe warteltjes erop te zetten

Ik lees hier vanalles over veerpoten...
Ikzelf heb een R19 1.7 TXE phase 1, en rechtsvoor is er een geluid zodra ik een bocht maak en dan terug draai.
Ik denk tot de veerschotels versleten zijn, en de veer hier blijft hangen, en pas later terugvalt in de "originele" stand.
Nu heb ik gisteren 3 cm verlagingsveren besteld. Mijn vraag is dan ook, kan ik die schotels zelf vervangen als ik de veren eronder zet, of kun je beide dingen het beste laten doen door de professionals?
Groeten Martijn
Ikzelf heb een R19 1.7 TXE phase 1, en rechtsvoor is er een geluid zodra ik een bocht maak en dan terug draai.
Ik denk tot de veerschotels versleten zijn, en de veer hier blijft hangen, en pas later terugvalt in de "originele" stand.
Nu heb ik gisteren 3 cm verlagingsveren besteld. Mijn vraag is dan ook, kan ik die schotels zelf vervangen als ik de veren eronder zet, of kun je beide dingen het beste laten doen door de professionals?
Groeten Martijn
Bij mij was dat helaa shet probleem niet en schotels zullen het niet zo snel zijn ik heb er een lekkere dikke laag vet tussen gedaan en het is er nog. Buiten dat om staat er dus danig veel spanning op de schotels dat het me niet logisch lijkt dat dat uberhaupt gaat draaien 
schotel en veer vloog toch zo'n 3 meter de lucht in tegen het plafont van de garage aan
Op zich grappig had hem alleen niet tegen mij of tegen me auto aan zien schieten

schotel en veer vloog toch zo'n 3 meter de lucht in tegen het plafont van de garage aan

Op zich grappig had hem alleen niet tegen mij of tegen me auto aan zien schieten

-
Ik krijg de indruk dat kapotte lagers en rubbers in de veerpoten veel voorkomt bij clio's. (de mijne heeft het nu ook) Klopt dit, of is hegt probleem beperktg tot bepaalde bouwjaren? de mijne is v 92
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gebeurt bij alle clio's type 1. dus van 90 tot 98. OOk bij mij zijn mn veerpoot lagers al vaker vervangen. en als je maar handig bent valt het nog wel mee ook.frankieboy schreef:Ik krijg de indruk dat kapotte lagers en rubbers in de veerpoten veel voorkomt bij clio's. (de mijne heeft het nu ook) Klopt dit, of is hegt probleem beperktg tot bepaalde bouwjaren? de mijne is v 92
Gr.Frits
-
Bedankt voor je reply Frits.
Mijn clio heeft alleen (?) nog maar speling op de bovenkant van de veerpoten, geen knarsen of bonken ofzo. Echter, met de wielen van de grond kun je hierdoor de wielen ruim bewegen. Een bevriende monteur vertelde me dat dit niet goed is, maar heb vandaag de Renault garage gebeld en daar zeggen ze dat het normaal is en niet gevaarlijk. Kan iemand me vertellen of dit inderdaad zo normaal is en of het geen kwaad kan?
Mijn clio heeft alleen (?) nog maar speling op de bovenkant van de veerpoten, geen knarsen of bonken ofzo. Echter, met de wielen van de grond kun je hierdoor de wielen ruim bewegen. Een bevriende monteur vertelde me dat dit niet goed is, maar heb vandaag de Renault garage gebeld en daar zeggen ze dat het normaal is en niet gevaarlijk. Kan iemand me vertellen of dit inderdaad zo normaal is en of het geen kwaad kan?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
HEt is idd niet de bedoeling dat ze dit doen, en ik durf met 90% zekerheid te zeggen dat het je oplagers zijn. Die moet je dan wel vervangen natuurlijk. En als je die bevriende monteur vraagt of ie je er evt. mee zou kunnen helpen ben je met +- een uurtje klaar om ze beiden te vervangen.frankieboy schreef:Mijn clio heeft alleen (?) nog maar speling op de bovenkant van de veerpoten, geen knarsen of bonken ofzo. Echter, met de wielen van de grond kun je hierdoor de wielen ruim bewegen. Een bevriende monteur vertelde me dat dit niet goed is, maar heb vandaag de Renault garage gebeld en daar zeggen ze dat het normaal is en niet gevaarlijk. Kan iemand me vertellen of dit inderdaad zo normaal is en of het geen kwaad kan?

GR.Frits