Auto visie tests: r1916v VS kadetgsi & 21TXI (1991)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Spaties kunnen niet voorkomen in internetadressen. Wellicht dat ze vervangen zijn door '%20'?
Bart V

zet anders ff 1 link neer naar de map met al die bestanden...
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

edit de 21 txi komen eraan
-Ray-
Contacteer:

das leuk om te lezen!
Immer wieder die verdammte Holländer
marcel16v

Interresant stuk. Maar;
0-140 17.4 sec.
0-160 26.7 sec.
Wat hebben ze bij de test naar de 160 gedaan, onderweg gestopt?

En, de kadett met torsie as en Renault met onafhankelijke wielophanging achter?
Mrtn
Car: R5GTT

marcel16v schreef: 0-160 26.7 sec.
Wat hebben ze bij de test naar de 160 gedaan, onderweg gestopt?
:lol: :lol:
Mrtn = Maarten
Bart V

Tja ik snap ook niet waarom renault de 1916V niet standaard voorzien heeft van een 2.0 16V Dan was die roestbak gegarandeerd afgedroogd.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Ik heb het gevoel dat autovisie het niet helemaal goed heeft.
Als ik die info lees over de clio denk ik"GELUL"maar ja het zal wel aan mijn liggen :wink:
Riël
Über-Spammer

Zo'n gsi loopt echt niet verkeerd, wil het niet zeggen maar toch zeker beter dan 'n 19...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robert Turbo

Hahaha, check dit dan.

De Kadett rijdt maximaal 217 waarbij de zeer nauwkeurige digtale snelheidsmetr 218 aangeeft.
De Renault19 is met zijn 218 echte km sneller als de kadett, terwijl hij een korte overbrening heeft in de laatste versnelling. :worship: :worship:

Dat op die testbank, kan dat kloppen??? de R19 heeft 82,0KW (111,6PK)
Die kadett heeft 100,5KW(136,7PK).

Standaard 137PK, op de testbank maar 111,6PK :(

De Renault19 is sneller met minder vermogen. :worship: :worship:

Soms zeuren ze wel over van die kleine dingetjes van de R19.

Verder wel leuk stukje. (Y)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
speedline

Omgevingstemperatuur zal de vermogensmeting van de R19 geen goed gedaan hebben. Deze F7P motoren zijn daar erg gevoelig op. Verklaart meteen waarom de 19 de Kadett op de openbare weg wel partij kan geven. De acceleratiemetingen laten duidelijk het voordeel van de extra trekkracht van de Opel zien... :@

Inderdaad had Renault de 19 16v voor dat geld met een F7R 2-liter moeten leveren. Dan had de Kadett het onderspit gedolven. En da's nog een understatement... :p

Verder heeft Dick Braakhekke de 19 versus Kadett test gedaan. En ra ra waar meneer nu woordvoerder is... Ja ja, GM Nederland. Onderandere importeur van Opel... (N) Dus waar zijn merkvoorkeur lag? Waarschijnlijk bij dat wrak... :D

Nog een fout in het artikel betreft de achterwielophanging van de 19. Die is semi-onafhankelijk. Maar da's voor de miereneukers... :wink:

En het blijft het "minst slechte" autoblad van Nederland bevolkt met personen die alleen maar hun mening over een auto uitdragen.

Grtz,

Zzpeedie... :biertjuh:
Patrick

Riël schreef:Zo'n gsi loopt echt niet verkeerd, wil het niet zeggen maar toch zeker beter dan 'n 19...
wat ben je toch een eikel,zo'n gsi loopt niet verkeerd maar zet ze es naast elkaar met exact hetzelfde vermogen dan zul je zien dat die duitsers gewoon een klote auto hebben geproduceerd.
ik ben voorzien geweest van een gsi ooit es maar ik moet echt zeggen dat die 19 stukken beter loopt,een veel betere wegligging heeft en en grotere kut auto als een gsi bestaat niet,kut nu lieg ik,er bestaat altijd nog die golf :lol: :lol: :lol:

:wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Riël
Über-Spammer

:D
Bart V

dan zul je zien dat die duitsers gewoon een klote auto hebben geproduceerd.
daz nog het ergste, ze produceren helemaal niks zelf, komt allemaal bij GM vandaan...Ze zetten ze alleen inelkaar bij opel, en zelfs dat is al te veel gevraagd blijkt soms.... :( Alleen de compleet gejatte modellen van andere merken zijn nog redelijk te noemen.
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

pat effe oppassen het met die gsi 'tjes tegen woordig zijn ze erg snel.Dit komt doordat 1/3 van de kokerbalk weg geroest is en dan nog die 2 wielkuipen achter.Opel dacht slim zijn we nu niet snel over een jaartje of 10 zijn we te minste wel ultra lig :)
Patrick

hahahahhahaahaha,jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Bart V

ja vergis je nou niet, de meeste kadetten hebben al een keer of 5 overzetdorpels en wielkuipen gehad, en dat lassen ze gewoon overelkaar heen. Dat is dus juist zwaarder (verwar dit niet met een bodykit :p )
Patrick

Bart V schreef:ja vergis je nou niet, de meeste kadetten hebben al een keer of 5 overzetdorpels en wielkuipen gehad, en dat lassen ze gewoon overelkaar heen. Dat is dus juist zwaarder (verwar dit niet met een bodykit :p )

jaaaaaaaaaaa,die is ook goed,en is ook nog waar ook :lol: :lol: :lol:
Riël
Über-Spammer

*kuch* de gemiddelde renault-rijder ook ;)
Patrick

Riël schreef:*kuch* de gemiddelde renault-rijder ook ;)

de waarheid is hard,doet veel pijn,maar ja wat doe je eraan??!!

ik weet het al,koop meteen een renault :D
Bart V

Riël schreef:*kuch* de gemiddelde renault-rijder ook ;)
mwa, ik wil een renault kwa roest toch niet direct met een -SENSURED- vergelijken..... :@
Serge1916V

Je wilt toch niet in zo'n kaddet rijden HAHAHAHA
Die koekblik deurtjes hehehehehe ik lach me ziek!!!
Ik sloeg bijna de deur eruit toen in een keer instapte in een GSI hehehe, en dan zo'n digitale kilometer teller waar je niks van ziet als de zon erop schijt hehehe....het is wel snel maar de rest is 0,0!!
jeroen.k

Je kan natuurlijk ook gewoon zelf een 2.0 in je 19 lepelen! :lol:
Rory

jeroen.k schreef:Je kan natuurlijk ook gewoon zelf een 2.0 in je 19 lepelen! :lol:
Niet zo wijs he ;) Ben wel benieuwd of een 2.0 echt de GSI 16v zou hebben afgedroogd..
Bart V

Rory schreef:
jeroen.k schreef:Je kan natuurlijk ook gewoon zelf een 2.0 in je 19 lepelen! :lol:
Niet zo wijs he ;) Ben wel benieuwd of een 2.0 echt de GSI 16v zou hebben afgedroogd..
cker weten, met een (bijna) standaard 1.8 lukt me dat al bij het stoplicht, dus met en 2.0 zou het zelfs makkelijk moeten gaan.
canonballman

Ben geen Opel fan, maar weet wel dat een vriend van me met zn Gsi 8KLEPPER (130 pk, zonder kat) de Seat Ibiza 2.0 16v (150 pk) van mn moeder keer op keer snot reed ( 2 auto lengtes voorsprong tot 100 km/h)
En dan hoef je niet te zeggen je kan niet rijden, want toen we van auto wisselden was het hetzelfde.

Pas toen ik mn GTT flink had opgeschroefd (0,9 a 1 bar) kon ik het NET (1 meter) van hem winnen. Ding was echt gewoon snel, en nog niet eens een 16 klepper.

Heb ook in een Kadeath 16v gereden (gare bak was dat, maar dat zijn ze allemaal) en in diverse Willies, maar durf te zeggen dat de slOpel er niets voor onder zal doen. Wel qua wegligging.

En verder zijn het gewoon roestbakken met fout volk (Xedrah :wink: )achter het stuur...........maarrrrrrrrrr: Respect is Everything
Riël
Über-Spammer

Idd, je hebt 2 versies 8klepper, de snelle versie is ook extreem snel, die hiel ik idd met de originele gtt ook maar net bij. kwam er never langs! (die 8 kleppers doen vaak ook niet veel onder voor 16v's).
Bart V

die 8 klepper is onderin natuurlijk redelijk rap, dan is een 16V zowieso ff niet thuis. Maar vanaf de 100 lijkt me niet dat een gaysi 8V nog enigzins vooruit te branden is.....(??)
Marcel J.

Volgens mij zit het verschil niet alleen in het aantal kleppen, maar ook in de overbrenging. 8V zou korter zijn en daar door feller, terwijl de 16V langere overbrenging had. BTW ook gewichtsverschil dacht ik

Vriend heeft van allebei der gehad, kvond 8V leuker...misschien toch eens gaan kijken :beer:
Riël
Über-Spammer

Bart V schreef:die 8 klepper is onderin natuurlijk redelijk rap, dan is een 16V zowieso ff niet thuis. Maar vanaf de 100 lijkt me niet dat een gaysi 8V nog enigzins vooruit te branden is.....(??)
Denk dat ie niet onderdoet voor de gtt origineel... Een goeie 8klepper dan. Ze zijn ook vrij licht.
Steven
Car: M536

Ik reed voor me ex-bezorgers-werk in een Kadeath 1.6 8v, omdat de express daarvoor werd gesloopt door een golf :@

Maargoed dat ding was behoorlijk overpowered voor de 155 bandjes. Ding kon nog piepen bij het overschakelen naar 3 op droog wegdek.
En ik heb er zelfs eens een CRX1 1.6-16v mee afgedroogt. Die gast wilde ervoorbij, maar hij kreeg het niet voor elkaar om em voorbij te krijgen :lol:

Maar het heeft de wegligging als een banaan, zelfs nu met de sneeuw moet je zwaar aan die handrem jassen om em om te krijgen.

Ik vind het ook oerlelijke dingen, maar die opel-blokken moet je niet onderschatten.
Ik heb nog es tegen een 'simpel' gefokte 16v gereje toen de mijne nog redelijk 'getuned' was. (1 bar, hybride, groep A, elbow, downpipe etc.) Maar ook toen kon ik niet van em wegrijden. Kreeg wel 1-1,5 autolengte voorsprong tot de 140 ofzo, maar echt dik winnen was het niet.
speedline

canonballman schreef:Ben geen Opel fan, maar weet wel dat een vriend van me met zn Gsi 8KLEPPER (130 pk, zonder kat) de Seat Ibiza 2.0 16v (150 pk) van mn moeder keer op keer snot reed ( 2 auto lengtes voorsprong tot 100 km/h)
Ibiza heeft veel te lange bakverhoudingen en is te zwaar. Volkswagen heeft geen geschikte close ratio bakken. Jij als bakkenman had dit toch zelf wel kunnen achterhalen?
canonballman schreef:En verder zijn het gewoon roestbakken met fout volk (Xedrah :wink: )achter het stuur...........
:lol:
canonballman

Bart V schreef: Maar vanaf de 100 lijkt me niet dat een gaysi 8V nog enigzins vooruit te branden is.....(??)
:lol:
Plaats reactie