ACT: Clio Williams Deel 1
-
- Contacteer:
zit een megane bak in, misschien beter idee...???-Matthy- schreef:hmmm, dat ligt dus puur aan de bak, misschien wel interessant om de 5e versnelling van een willy erin te zetten
Twingo te koop!!!!
Volgens mij is het zo dat als je een Megane-bak hebt, de speedo ook teveel aangeeft, of vergis ik me nu? Ik weet dat er iets mee is, maar wat dat precies is weet ik niet.
Ik dacht overigens ook dat de bak van een Megane iets korter was, dus de topsnelheid ook niet omhoog zou gaan. Misschien dat ik me vergist heb.
Ik dacht overigens ook dat de bak van een Megane iets korter was, dus de topsnelheid ook niet omhoog zou gaan. Misschien dat ik me vergist heb.

Tja,en wie zegt er dat deze teller klopt?roeland twingo schreef:beetje laat, maar ook al met de willie naar essen geweest??Florus schreef:Afgelopen zondag onderweg naar Essen ff getest![]()
240km/h bij 7100rpm
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/62_wil ... erberg.jpg[/img]

Qua toeren zit ie hetzelfde als wat ik had bij 240,dus zou best kunnen.Merijn schreef:Volgens mij is het zo dat als je een Megane-bak hebt, de speedo ook teveel aangeeft, of vergis ik me nu? Ik weet dat er iets mee is, maar wat dat precies is weet ik niet.
-
- Contacteer:
Is de Achterberg getunede clio williams, voor de meeste willie rijders wel bekend. 
Twingo te koop!!!!
-
- Moderator
- Car: Megane
die van marcello had 189 pk toch?
-
- Car: Renault Clio III RS
als je er wel eens bent geweest is het 80 % zeker dat je auto er op heeft gestaan of erover heeft geredenFlorus schreef:Ze zeggen het ja,maar op welke bank is dit gemeten,achterberg heeft zelf in ieder geval geen bank.P@TB@D schreef:die van marcello had 189 pk toch?
Heb hem welleens gebeld voor chiptuning,en gevraagt of hij de winst aan kon tonen,hij zei toen dat ie dat niet kon,vandaar dat ik er vanuit ging dat ie geen bank had.ant1 schreef:als je er wel eens bent geweest is het 80 % zeker dat je auto er op heeft gestaan of erover heeft geredenFlorus schreef:Ze zeggen het ja,maar op welke bank is dit gemeten,achterberg heeft zelf in ieder geval geen bank.P@TB@D schreef:die van marcello had 189 pk toch?
Wat voor bank is het dan?
Florus
Ik zou zeggen zet jouw willie eens naast die van mij.
dan kunnen we het verschil even bekijken.
Als achterberg zegt dat hij dat vermogen heeft lijkt me dat geen onzin...aangezien het toch wel een beetje de renault tuner van nederland is die er ondertussen al heel wat getuned heeft.
En aangezien hij ongeveer 80 willie's met een meganebak rond heeft rijden lijkt me het geen afwijkende bak qua snelheids aanduiding.
Voel je niet aangevallen,maar het is net of je het allemaal niet gelooft qua pestaties en snelheid.
Dat achterberg verhaal is al opgelost(daar heb ik mooi voor +/- 7500 euro aan nieuwe onderdelen overgehouden van de vorige eigenaren)
Maar geloof me,het is een kanon
Ik zou zeggen zet jouw willie eens naast die van mij.
dan kunnen we het verschil even bekijken.
Als achterberg zegt dat hij dat vermogen heeft lijkt me dat geen onzin...aangezien het toch wel een beetje de renault tuner van nederland is die er ondertussen al heel wat getuned heeft.
En aangezien hij ongeveer 80 willie's met een meganebak rond heeft rijden lijkt me het geen afwijkende bak qua snelheids aanduiding.
Voel je niet aangevallen,maar het is net of je het allemaal niet gelooft qua pestaties en snelheid.
Dat achterberg verhaal is al opgelost(daar heb ik mooi voor +/- 7500 euro aan nieuwe onderdelen overgehouden van de vorige eigenaren)
Maar geloof me,het is een kanon
Het is al eerder gemeld.
De Megane bak geeft meer aan dan hoort, de bak is korter, je moet er iets van 1.5-1.6% vanaf trekken.
Daarbij zit er veel verschil in de nauwkeurigheid van de teller, vooral naar een paar jaar.
Ik rij nu in de Clio (ook Achterberg) van m'n broer, is ook een 2.0 16V met Megane bak en die draait op 7250 tpm +250 km/h (op de teller).
De Megane bak geeft meer aan dan hoort, de bak is korter, je moet er iets van 1.5-1.6% vanaf trekken.
Daarbij zit er veel verschil in de nauwkeurigheid van de teller, vooral naar een paar jaar.
Ik rij nu in de Clio (ook Achterberg) van m'n broer, is ook een 2.0 16V met Megane bak en die draait op 7250 tpm +250 km/h (op de teller).
Moet haast wel de clio van Ro zijnlauw schreef:Het is al eerder gemeld.

Ken de clio van marcel ook wel een beetje en volgens mij loopt ie ook de teller ui!!!lauw schreef:Het is al eerder gemeld.

zie pic
booop booop beng beng beng...
80 willy's met een megane bak,'k wist niet eens dat er nog zoveel willy's waren in NL
Ben nog steeds benieuwd wat ie aan de wielen had,puur omdat de berekening naar krukas heel veel per bank verschild.
Ben nog steeds benieuwd wat ie aan de wielen had,puur omdat de berekening naar krukas heel veel per bank verschild.
Laatst gewijzigd door Florus op di 27 jan 2004 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad,ben gewoon benieuwd met hoeveel pk hij deze snelheid haalt,er moet toch ook wel bekend zijn hoeveel pk's er toen aan de wielen zijn gemeten,aan de hand daarvan berekenen ze het krukas vermogen.Merijn schreef:Hier kunnen we wel effe over discussieren...
Dat ding is gewoon akelig snel, dat is wel duidelijk!Ook toen Merijn V. 'm had was dat al duidelijk.
'K vind wiel pk's beter om te vergelijken,die krukas berekening is bij iedere bank anders volgens mij
Is dat alleen fase1, of fase1 en 2?? Want ik had een tijd geleden volgens mij aleens iets gelezen over een 100-tal fase1's, of ik moet me sterk vergissen.Merijn schreef:114 Willies zijn er, nagetrokken m.b.v. mijn kenteken.
-
waarom staart iedereen zich toch altijd blind op het aantal geleverde pk's? Koppel en het daarbij behorend toerental is net zo belangrjk...wellicht zelfs belangrijker.
Op autoonline: clio williams
bj: 8/1993 met 120000km.
PRIJS: 10950,-
Mmmm,hoop geld voor een 93'er
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/221481/in ... msduur.jpg[/img]
bj: 8/1993 met 120000km.
PRIJS: 10950,-
Mmmm,hoop geld voor een 93'er

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/221481/in ... msduur.jpg[/img]