Ik heb ook zeker interesse in het stage 1 systeem, gezien ik geen abbo bij de bandenboer wil

Maargoed laten we nog even rustig afwachten op het volgende nieuws...
je zal je remmen en dergelijke dan zelf moeten aanpassen, de kit die ze leveren is enkel voor de motor zelf, lijkt me vrij logisch. Een beter koelsysteem en intercooler is ook een goede stap.voske schreef:respect voor het uitzoeken zeker te weten![]()
maar ff tussen door. iedereen heeft het over pk's en het koppel maar euhmzz hoe wordt dit verwerkt aan de auto zelf?? misschien dat ik eroverheen gelezen heb maar je zult toch ook betere remmen etc. nodig hebben of is dit allemaal een bijzaak voor jullie of lees ik er gewoon overheen?? en zitten z'n dingen ook in de prijs inbegrepen?? Dit is trouwens gewoon informatief bedoelt en niet beledigent ofzo.. maar ben benieuwd erna maar ik vraag me serieus af of je de 5 dan ook niet kwa remming etc. moet veranderen en of hier al aan gedacht is geworden en producten voor gekozen...
met vriendelijke groet vozzzke
PMspeedline schreef:...flowbench testing rox... Verdere discussie via pm.
Helemaal mee eens. Was in 1980 leuk, maar nu niet meer.........Jeroen V schreef:K-jetronic lijkt me een drama voor de GTT, zeker om het geheel goed af te stellen, al deze systemen zoals de k-jetronic en de d-jetronic zijn systemen die weer compomissen sluiten kwa bruikbaarheid, het is eenvoudig kwa constructie en de mengsel verhouding is zeker bij de k-jetronic makelijk aan te passen ( boetseer klei), maar de motor zal nooit over het hele toeren bereik scherp staan.
Maar deze oplossingen hebben allemaal grote nadelen ( zoals de niet te verwaarlozen weerstand van de stuwklep, de invloed van de bodemgesteldheid op de mengselvorming!!)
Het p-n systeem heeft al deze nadelen niet en is ook nog eens super scherp af te stellen.
Met carb op 1.6???limburgio schreef:van stage 1 is er al lang een test van! heeft ene zeker mr dijkstra voor mekaar gekregen(fastchip.nl) dus tot 1 bar hebben ze al 137pk aan de wielen en 221Nm koppel gekregen, uitdraai is te bekijken op die site! als je 1 bar met injectie rijd zou overeenkomen met 1.6 met carbu.
Henk Dijkstra heeft zijn eigen fastchip oplossing op de rollenbank gehad en kwam inderdaad tot dat vermogen aan de voorwielen gemeten. Dus daar is geen "zogenaamd" vermogensverlies bij opgeteld. Deze fastchip oplossing werkt nog steeds met een 32mm gasklep van de originele carburateur. Met de gasklepas eraf is de effectieve doorlaat vergelijkbaar met die van een Groep A carburateur.limburgio schreef:van stage 1 is er al lang een test van! heeft ene zeker mr dijkstra voor mekaar gekregen(fastchip.nl) dus tot 1 bar hebben ze al 137pk aan de wielen en 221Nm koppel gekregen, uitdraai is te bekijken op die site! als je 1 bar met injectie rijd zou overeenkomen met 1.6 met carbu, nu enkel wachten op dat stage 2 project!!! tot 1.5bar
is dat niet net zo veel werk als dit dan ?Abel schreef:wat vinden jullie van het idee om de computer+randorganen van een 1.7 volvo turbo blok te pakken en de injectoren net als de fastchip inlaatspruitstuk te gebruiken.
Natuurlijk moet er dan wel een andere eprom ingeschreven worden. Maar dit moet toch ook goed te doen zijn??
Is inderdaad wel heel erg kort door de bocht. Het is echt niet zomaar klaar. En dat afstellen waar wil je dat gaan doen dan?BONELESS (jeroen) schreef:het kan ook anders; vrij progameerbare computer inkl; draadboom + water temp zender 350 euri. dus zelf een pomp aan schaffen+ injectoren en een gas klep en een mapzender. optie lucht temp; zender een paar middagjes hobby'en.dit is met behoud van eigen ontsteking(daar kun je ook wel mee sjoemelen)
(super voor gt turbo laat je de ontsteking zitten)
of 700 euri met ontsteking exl; draad boom.
voor beeld je wil op je clio 16v een turbo en niet meteen wrc technieken betalen.dus geen 300 pk! (simpel beschreven) knooi een turbo er op ..ruimte zat ..zorg voor olie toevoer cq afvoer kan met orginele pomp. plaats 1 of 2 injectoren net na je gas klep.een andere benz druk regenlaar. dus je behoud je orginele systeem aleen ze zet er een systeem overheen (erbij). en dat systeem gaat pas werken als je overdruk krijgt (door bv een drukschakelaar) kun je toch leuk mee doen + - 0,4 0,5 bar zonder je blok hele maal los te trekken en het is relatief simpel af te stellen (dit is natuurlijk een beetje kort door de bocht maar werkt super en kost niet de wereld) wel een lap top hebben.en tijd. een goed geloof.en vooral graag willen.![]()
Ja precies gewoon op straat... Dan weet je niet echt wat je doet volgens mij. Van mij hoeft dit iig nietBONELESS (jeroen) schreef:gewoon op straat...waar je de ruimte hebt..en dan begin je gewoon met 0 bar dan 0,1 0,2 enz;.de een rijden de ander achter de lap top. dan is het mooiste dat je hem afregeld op uitlaatgas temp;+ - 800 graden werkt super!!!
OK... Succes er dan mee..BONELESS (jeroen) schreef:juis ondat ik het wel weet wat ik doe, deet ik het op straat
je hebt al een goede basis een goed rijdende auto. test banken zijn super ....als je veel geld hebt ook !!!je kunt in het diepe springen maar ook een klein af stapje doen. en je moet natuurlijk wel een beetje gevoel voor techniek hebben .misschien zal ik wel een andere kijk op dingen hebben maar heb al genoeg projecten gemaakt....oja en deze waren niet in een week stuk nee ook niet naar een half jaar ,op koppelingen na dan.