ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
iwi

Rudo schreef:
iwi schreef:Ik hoop dat Minardi het volgend jaar ook weer volhoud. Ik heb ergens gelezen dat Zsolt Baumgartner zijn sponsoring misschien niet helemaal zo goed voor elkaar heeft.... :(
Zie mijn post zeven posts hierboven. :)

Altijd leuk, een goed geheugen :D
Marcel B.

Jos Verstappen, zijn managers en geldschieters willen uiterlijk vandaag een antwoord van Jordan hebben of Verstappen komend seizoen kan rijden of niet.

Dat hebben ze gesteld in een e-mail aan Eddie Jordan. Wordt er niet ingegaan op de e-mail dan wil Verstappen niet langer in aanmerking komen voor de F1-plaatsen bij Jordan.
Jos Verstappen wil niet langer deel zijn van de voortdurende speculaties en de politieke spelletjes rond Jordan. "We zijn het met elkaar eens: er moeten nu knopen worden doorgehakt. Eddie Jordan draait steeds om een beslissing heen, terwijl wij een uitstekende rijder en een goed financieel pakket aanbieden. Bovendien kun je zo niet omgaan met een coureur die zo'n staat van dienst heeft. Jos zegt ook: Als Jordan daar niet op ingaat, dan wil-ie mij gewoon niet hebben." aldus directeur Michel Perridon van hoofdsponsor Trust.

"Er is een kans dat Jordan niet toehapt, maar dat risico nemen we op de koop toe. In dat geval gaan we netjes in de wachtkamer zitten en keurig afwachten of er in de loop van het seizoen zich elders mogelijkheden voordoen" vertelt Perridon zelf. Verstappen zou dinsdag samen met sponsors weer bij Jordan langsgaan, maar ze hebben besloten alleen te gaan als Jos Verstappen ook daadwerkelijk wordt vastgelegd.

Verstappen benadrukte eerder dat de fans geduld moesten hebben, omdat het nog wel een tijdje kon duren, maar lijkt nu zelf ongeduldig te zijn geworden. Waarschijnlijk volgt er vandaag meer nieuws.
wat moeten we hier nu weer van denken?

waar/echt waar
slim/dom

:D
Don't walk the grass... smoke it
Thierry

Ik ben benieuwd hoe dit af zal lopen....
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Tja, Jordan speelt natuurlijk gewoon een spelletje om uiteindelijk de hoogste prijs binnen te halen. Zo is het nu eenmaal... In de F1 gaat het om geld, als er iemand met mindere kwaliteiten, maar meer geld langskomt, dan is de keus snel gemaakt. Ik denk dat Eddie daar op zit te wachten, aangezien Jordan, financieel gezien, niet in een fijne positie zit.
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Het komt allemaal goed met Jos! Let maar op, na het weekend weten we meer!

En wat er in het AD geschreven wordt moet je maar met een korreltje zout nemen, en dus niet geloven.

:worship: Jos naar Jordan :worship:

Ik ben lid van de Fanclub en kan dus op de Fanzone komen. Jos heeft gezegd het exclusief aan de Fans te vertellen zo gauw het bekend wordt. Ik zal het daarna hier wel melden, OK?

Groeten,

Rik
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
lauw

SToRM666 schreef:Ik ben benieuwd hoe dit af zal lopen....
Ik ook, dat ulitimatum kan wel eens verkeerd uitpakken, EJ lijkt mij een persoon die dat niet pikt.

Maar ik hoop dat het wel goed uitpakt. :)
Merijn
Über-Spammer

Jos is helemaal niet in de positie om een ultimatum te stellen! :) Hij mag blij zijn dat ze hem bij Jordan misschien wel willen hebben!
Thierry

Merijn schreef:Jos is helemaal niet in de positie om een ultimatum te stellen! :) Hij mag blij zijn dat ze hem bij Jordan misschien wel willen hebben!
Daar ben ik het wel mee eens ja.
Rudo

Rik Hamberg schreef:
Ik ben lid van de Fanclub en kan dus op de Fanzone komen. Jos heeft gezegd het exclusief aan de Fans te vertellen zo gauw het bekend wordt. Ik zal het daarna hier wel melden, OK?

Groeten,

Rik
Nou, ik kan je bij deze exlusief melden dat Jos helemaal nergens meer F1 gaat rijden. Ik hoop uiteraard nog van wel, maar als ik de ontwikkelingen de laatste dagen zo volg heb ik er een hard hoofd in. Zeker als ze nu ook al ultimatums gaan stellen.
ChrisClio16V

Zo'n ultimatum kan 2 kanten op. Of Jordan neemt nu Jos omdat het risico er is dat er niets beters aankomt of ze nemen dat risico juist en laten Jos staan. We zullen zien.
Mr Bullet (Sietze)
Contacteer:

bron: http://www.f1racing.nl

Jos Verstappen, manager Vermeulen en Trust-baas Perridon trekken volgende dinsdag weer naar Silverstone voor verdere gesprekken met het Jordan-team. Het Verstappen-kamp hoopt dat een contract stilaan kan getekend worden, maar stelt het team geen ultimatum zoals enkele bronnen melden.

Het Algemeen Dagblad zorgde vandaag voor opschudding met hun artikel over de contractbesprekingen tussen Jordan en Verstappen. Volgens hen zou de Nederlander het Jordan-team via e-mail een ultimatum hebben gesteld. Indien de Ierse teambaas dinsdag geen contract wil tekenen zouden Verstappen en Co niet naar Silverstone willen afreizen.

Verdacht stoute taal als je het ons vraagt en dus besloten we maar even zelf te informeren wat er nu eigenlijk aan de hand was. Zitten de onderhandelingen echt in het slop?

"Er is de voorbije dagen heel wat gecommuniceerd tussen onszelf, Michel Perridon en het Jordan-team. Dat vooral omdat Michel in Amerika zat en mailen dan handiger is dan bellen. Van een ultimatum is echter geen sprake. We wilden gewoon weten of onze gesprekken dinsdag doorgaan of niet," legt Verstappens persoonlijke manager Raymond Vermeulen uit.

"Normaal gezien trekken we dus dinsdag gewoon naar Silverstone om de gesprekken van vorige keer verder te zetten. Natuurlijk hopen we dat een contract nu snel kan getekend worden. Onze sponsors willen graag hun reclamecampagnes beginnen plannen en dus zou een beslissing wel welkom zijn. Voorlopig blijven we er echter van overtuigd dat alles er goed uit ziet."
Marcel B.

Bron: http://www.verstappen.nl

(19 januari 2004) De contacten tussen de sponsors en het management van Jos Verstappen enerzijds en het Jordan F1 team anderzijds worden de komende dagen 'geintensiveerd', aldus het management van Jos.

Dat is voorlopig het enige nieuws dat te melden is rondom Jos Verstappen. Michel Perridon van Trust is zojuist vanuit Amerika teruggekeerd. Meer wil het management van Jos Verstappen voorlopig niet zeggen. We hopen de komende dagen meer nieuwsfeiten te kunnen melden.

Geruchten gaan dat hij woensdag gepresenteerd wordt...
Haas
Car: Megane RS

Dat Jos en consorten ultimatums gaan stellen is denk ik inderdaad niet geheel slim. Maar in de basis heeft Jos wel gelijk als hij zegt: als Jordan niet toehapt, wil hij me niet (graag genoeg).
Jordan kan verstappen zo vastleggen. Hij haalt daar veel sponsorgeld mee binnen en een coureur die alom geroemd is vanwege zijn capaciteiten om een auto goed te ontwikkellen. Heidfeld zal het niet worden denk ik, die heeft totaal geen geld en past niet in het straatje van Jordan. McNish daarentegen zal B&H gunstig stemmen vanwege zijn britse nationaliteit en tevens kan hij veel dingen meenemen van Renault. Maar ja...de mindere goden met veel geld komen altijd onderverwacht om de hoek (N)
Mr Bullet (Sietze)
Contacteer:

bron: http://www.f1racing.nl

Bronnen uit de omgeving van het Jordan-team en Jos Verstappen verzekeren F1Racing.nl dat we na de besprekingen tussen de Nederlander en het team op dinsdag een officiële aankondiging mogen verwachten. Woensdag zouden beide partijen hun samenwerking aan de pers bekendmaken.

Bij het management van Verstappen wil men nog steeds niks toegeven, maar onze andere bronnen verzekeren ons dat het deze week weldegelijk zover is. Alles lijkt ook in die richting te wijzen. Dinsdag zitten Verstappen en Michel Perridon van Trust nog eens samen met Eddie Jordan. Officieel voor verdere besprekingen, maar niemand sluit uit dat het contract dan zal getekend worden.

Vooral niet omdat er steeds vaker allerlei aanwijzingen opduiken. De naam Verstappen die plots op de Jordan site staat, of een Jordan met Trust logo’s op de site van het Nederlandse bedrijf, het zijn allemaal indicaties die onze bronnen lijken te ondersteunen.

Zouden we dan toch nog een jaar met onze jos op de buis moeten doorbrengen :lol:
Marcel B.

Update:
De belangrijkste hobbel tijdens de onderhandelingen schijnt de duur van het contract te zijn. Jos Verstappen wil graag een contract voor twee jaar, maar Jordan wil eigenlijk niet verder gaan dan een contract voor één jaar.
Mr Bullet (Sietze)
Contacteer:

Lijkt me logisch als jordan zijnde moet je niet verder dan een jaar vooruit kijken met zo'n klein budget :)
Patrick

Zoals het er nu naar uitziet zal Jos Verstappen deze week niet testen voor het Jordan-team zoals dat eerder door insiders werd gesuggereerd. Dat verklaarde Raymond Vermeulen deze namiddag aan F1Racing.nl. De manager van Jos was verder heel karig met commentaar en blijft bij de verklaring die hij gisteren publiceerde op de website van de Limburger.

"Alles wat we kwijt kunnen over de besprekingen van gisteren staat op de site. Ik kan alleen maar zeggen dat de gesprekken heel openhartig verlopen zijn en nu moeten we alles even goed doornemen met de sponsors. Niet enkel met Trust, maar ook met de andere bedrijven die Jos steunen," herhaalde Vermeulen nog even.

Intussen was bij Trust-baas Perridon blijkbaar eens te meer ander nieuws te rapen. Volgens het Algemeen Dagblad beweert de Trust-baas dat het team en rijder het over de belangrijkste zaken al eens zijn en dat een telefoontje of e-mail volstaat om de deal af te sluiten. Zo uitdrukkelijk wil Vermeulen het nog niet gezegd hebben. De manager van Jos blijft positief, maar neemt toch nog een afwachtende houding aan.

"Zoals gezegd moet alles nu met de sponsors worden besproken. Ik wil wel nog even kwijt dat de duur van het contract geen twistpunt is zoals werd gesuggereerd."

Of dat betekent dat Jos en Jordan het eens zijn over een één- of tweejarig contract wil hij nog niet kwijt. Wel dat Jos deze week hoogstwaarschijnlijk niet meer zal testen zoals gisteren in de pitlane van Barcelona werd gefluisterd.

"Zoals het er nu, woensdagnamiddag 3 uur, naar uitziet zal Jos deze week niet in actie komen voor het team. Voorlopig zijn er dus geen testplannen."

Wie dan wel voor Jordan zal testen op donderdag en vrijdag is nog onduidelijk. Bas Leinders zal ongetwijfeld op een herkansing hopen, maar waarschijnlijk zal Nick Heidfeld in actie komen. Intussen blijft het voor de Nederlandse fans bang afwachten, al blijft Perridon beweren dat alles nog voor het eind van deze week in kannen en kruiken zal zijn.

ja en wij maar wachten,verdomme kan dat nou niet es gewoon es geregeld zijn :evil:

groet pat
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
lauw

Vanavond weten we of Jos nog F1 gaat rijden.
Michel Perridon is het onderhandelen met teambaas Eddie Jordan beu. Daardoor lijkt de vrijdag nu tot ultimatum-dag uit te groeien, want ook op 23 januari 2004 om 17.00 uur kan Eddie Jordan weer een dikke streep in zijn agenda zetten. Voor die tijd willen Verstappen en Co namelijk een duidelijk ‘ja’ of ‘nee’ van de Ier horen. Reageert Jordan niet, dan wordt het sponsoraanbod van Trust en Muermans ingetrokken, aldus de website van het blad Formule 1.
Merijn
Über-Spammer

Da's weer een mooie roddel... Maandag zal 'ie wel ontkracht worden, zoals afgelopen week het geval was. :)
lauw

Het is geen roddel dit keer.
(23 januari 2004) Het management van Jos Verstappen heeft de redactie van deze site zojuist officieel bevestigd dat men, onder aanvoering van Trust directeur Michel Perridon, uiterlijk vanmiddag om 17.00 uur van Eddie Jordan duidelijkheid wil omtrent de positie van Jos bij het Jordan F1 team. Men is van mening dat er van beide kanten voldoende duidelijkheid geschapen is om tot een definitief besluit te komen. "Jordan weet wie Jos Verstappen is en kent ook de inbreng en wensen van de sponsors. We zijn al een tijdje met elkaar in gesprek en willen nu simpelweg vóór 17.00 vanmiddag duidelijkheid", aldus de verklaring.
bron: http://www.verstappen.nl/
Merijn
Über-Spammer

Ik weet wel dat het waar is, dus roddel is een verkeerde term. Maar vorige week hebben ze ook een soortgelijk ultimatum gesteld en daar kwamen ze ook op terug. :S
Marcel B.

de vorige keer was het sowieso al een roddel, maar nu lijkt het erop dat er echt een ultimatum is gesteld aangezien verstappen.nl het ook bevestigt.

We zullen dan wel zien vanavond, ben benieuwd!
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Eerlijk gezegd verwacht ik eigenlijk nog niet het doorslaggevende nieuws dit weekend. Ik denk eerder dat het na het weekend pas allemaal officieel wordt.

Groeten,

Rik (die errug hoopvol is op een goede afloop)
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Marcel B.

Het schijnt dat het net bekend is gemaakt, meer nieuws volgt vermoed ik...

http://www.f1racing.nl/news.php?ID=67769
Mr Bullet (Sietze)
Contacteer:

Marcel B. schreef:Het schijnt dat het net bekend is gemaakt, meer nieuws volgt vermoed ik...

http://www.f1racing.nl/news.php?ID=67769
Je bent me net voor!! Mijn batterijen van de muis schrokken zo erg van dit nieuws dat ze gelijk leeg waren dus kon jij de eerste zijn die het poste :D

En ze hebben gelijk de merchandise bij autoweek.nl in de aanbieding van Jordan! :) Jammer dat Ford er zo groot op staat (N)
Marcel B.

f1racing.nl schreef:Jos Verstappen heeft nog geen contract op zak met Jordan, maar de Ierse teambaas bevestigde vandaag wel telefonisch met de Nederlander te willen samenwerken in 2004. De komende dagen wordt er een definitief contract opgesteld. Dat liet Trust weten.

??Jordan heeft telefonisch zijn woord gegeven" aldus Trust-baas Perridon. Hierbij is besloten dat gedurende de komende dagen het akkoord tussen beide partijen definitief afgerond zal worden. Dit betekent dat zodra de contracten uitgewerkt en getekend zijn, Jos Verstappen komend seizoen in de EJ14 op de grid zal verschijnen!

"We zijn blij dat we weer een stap verder zijn. Jos is een uitstekende rijder met een enorme staat van dienst die absoluut een stoel in de Formule 1 verdient.?? aldus Perridon.
Gefeliciteerd Jos!
Mr Bullet (Sietze)
Contacteer:

Ook namens mij gefeliciteerd!!!!! :D :)
Jasper16v

ik wacht nog ff af met feliciteren...
Jeroen
Contacteer:

Gisteravond werd bekend dat Eddie Jordan geïnteresseerd is in de rijderskwaliteiten van Jos Verstappen. Vanochtend stond in het Algemeen Dagblad in interview met de directeur van Trust, Michel Perridon.

"De contractvoorwaarden zijn gistermiddag per e-mail bevestigd aan de sponsors Trust en Muermans Vastgoed. Kort voor het verstrijken van het ultimatum (gistermiddag vijf uur), waarin de sponsors eisten dat een principe-overeenkomst zou worden nageleefd" aldus de krant.

"Een pak van mijn hart. Het was reuze spannend en er is over en weer flink wat blufpoker gespeeld. Uiteindelijk kwam de verlossing tussen vier en vijf uur 's middags", aldus Michel Perridon.

De e-mail van Jordan is voor Perridon de basis voor het contract, alleen moet deze nog door juristen bekeken worden. "Maar op dat punt verwacht ik geen problemen meer. Dinsdag gaan we tekenen. Ik heb Eddie na vijf uur nog even telefonisch gesproken en sfeer was ook meteen goed. Zand erover. We gaan er een mooi jaar van maken."

Door de dreigementen met een ultimatum liep de spanning hoog op, Trust en Muermans dreigden zich zelfs terug te trekken. "Ik heb het met mijn directie, met mede-sponsor Har Muermans en ook met Jos besproken: als we geen akkoord zouden bereiken, dan zouden we er echt definitief mee stoppen. In dat opzicht hebben we niet gebluft, we waren echt bloedserieus."

Waarschijnlijk zal Verstappen in februari testen op het circuit van Silverstone.

[bron: http://www.insidef1.nl/insidef1/forward ... =2&id=2621]
Tom
Moderator
Car: MB

dit klinkt wel positief (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mr Bullet (Sietze)
Contacteer:

Zeker weten!! :D
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Jasper16v schreef:ik wacht nog ff af met feliciteren...
Precies, ik wil eerst Jos z'n krabbel onderaan het contract zien.
lauw

Misschien worden de grote prijzen van Europa wel geboycot.
Teams staan FIA bij over EAB-wet
Gisteren lieten we al weten dat de teams het geen goed idee vinden dat de nieuwe EAB-wet erdoor is gekomen. Door die wet kan men bijvoorbeeld de constructeurs vervolgen als een coureur de dood moest vinden in zijn race-bolide. Dat is vanzelfsprekend niet interessant voor de teams.

De nieuwe wet zal dus een serieuze bedreiging vormen voor de Formule 1 en haar personeel. Daarom willen de teams enkele Grote Prijzen proberen te boycotten. In Groot-Brittannië, Spanje en België is deze wet al in voegen. Duitsland, Frankrijk en Italië zullen de wet invoeren voor 1 maart.
bron: http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=4490_0_2_0_C
Merijn
Über-Spammer

[img]http://f1.racing-live.com/photos/2004/t ... po_122.jpg[/img]
[img]http://f1.racing-live.com/photos/2004/t ... po_124.jpg[/img]
[img]http://f1.racing-live.com/photos/2004/t ... po_111.jpg[/img]

De nieuwe Ferrari... Wat vinden we ervan?

Ik vind het maar een slappe bak... Weinig veranderingen, helaas! :(
Tom
Moderator
Car: MB

er zitten ongetwijfeld honderden veranderingen aan, maar niet zulke grote zo te zien. Hoe die eruit ziet is niet zo belangrijk, dat ding moet kunnen winnen (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gesloten