Welke pijp onder jouw Renault?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
SilverRS

Welke uitlaat heb jij onder je Renault en wat voor geluid geeft je uitlaat >-) ?

Geef even aan of de uitlaat volledig is, met of zonder katalysator en met of zonder tussendemper.

Heeft jou uitlaat nog een aantoonbare vermogensgroei bewerkstellegd (Y) ?

Het liefst natuurlijk met :foto: picca`s.

Het zou natuurlijk mooi zijn als topicstarter zelf een mooi foto`tje en eventueel een geluidsfile zou hebben, maar dat is de reden waarom dit topic is gestart; heb nog geen idee welke uitlaat onder m`n RS moet komen.
Als het maar hard gaat!
Bambi

Haha ik ben de eerste!! :D

Goed... ik heb een universele einddemper van Raceland onder mij Meg.Coupé hangen. Mijn kat. en middendemper zitten er ook nog gewoon tussen en hij maakt een lekker (hard), diep, grommend geluid. Voor zover ik weet heeft het mij geen vermogenwinst opgeleverd, maar het ziet er mooi uit en klinkt super! (~)

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/13_Demper%2001.JPG[/img]
marcel16v

Ik heb een uitlaat vanaf kat van OMP/ Powersprint. Hierbij zijn de drie dempers vervangen door één kleine demper en is de kat ook vervangen door een kleine demper.
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/52_QBRE628.jpg[/img]

Geeft een heel erg mooi geluid stationair, en bij volgas is het helemaal geweldig.
Thierry

Ik heb een Remus einddemper en een katvervanger. En ik moet zeggen dat dat behoorlijk zwaar klinkt :)
Chris@R5

Remus 90mm van een GTT pas gemaakt op m'n TR.
Geen middendemper dus een rechte pijp naar achter.
De demper zelf is al een tijd gebruikt dus is de vulling flink gezet (lees: z.g.a. op >-) ).

Gevolg>>>> (Zeer) Zware sound bij lage toeren die overgaat in zware brul bij vol optrekken >-)
Marcel B.

Peco big bore 90mm, middendemper en kat nog aanwezig, maar dat gaat veranderen.

Bij stationair een lekker diep geluidje en bescheiden brullen met volgas en af en toe een plofje als je et gas loslaat bij 5000 rpm en daarna zacht aantikt af en toe.
Don't walk the grass... smoke it
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

standaardt fabriek syteempje
maar maakt genoeg leven hoor
oowja de voorpijp is wel rvs
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Bart V

Devil 2x85 mm met katvervanger. Geluid is redelijk, maar toch wel erg soft. Zelfs zonder middendempers is hij nog aan de stille kant, pas vanaf 4000 rpm gaat hij een beetje brullen. hij dempt dus teveel vind ik.
Jasper16v

Supersprint uitlaatspruitstuk, katvervanger rechte buis, middenstuk Devil, einddemper Devil 85mm.

Geluid? hard zat :) tis net te doen op de snelweg en daar houd het bij mij op, het moet wel uit te houden zijn.
twingo_driver

Onder mijn Twingo heb ik een Sebring einddemper 2x 76 mm de rest verder gewoon standaard. :foto:

Het is een quickshift en wat ik wel merk is dat die met deze einddemper beter schakelt als met de orginele demper appart toch. :lol:

Hieronder de foto,s:
http://www.jeroenpekkeriet.nl/gallery// ... php?pos=-1

http://www.jeroenpekkeriet.nl/gallery// ... php?pos=-2

http://www.jeroenpekkeriet.nl/gallery// ... php?pos=-3
Laatst gewijzigd door twingo_driver op wo 21 jan 2004 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
bart gt turbo
Contacteer:

ik heb onder mijn gtt als einddemper ne pot van ne golf 1 gti steken , die ik open heb geslepen en leeg heb gehaald en moet zeggen hij maakt een mooi lawaai :D , maar binnekort komt er een zijuitlaat op van k-tec (Y)
Rob 16v
Contacteer:

Die van Jasper is behoorlijk luidruchtig :p vind ik, overstemt m'n Supersprint 100 mm onder 19 16v helemaal (einddemper verder standaard, nog wel :) )
Jasper16v

Ow :) kan het moeilijk beoordelen als ik er zelf in zit :D
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Ik heb een powerfull er onder hangen, en heb zelfs een geluidsfragment :) Ik heb de middendemper er nog onder zitten, wil deze misschien weghalen want ik vind hem ietwat zachtjes.

Onder de diesel met open-air filter (ook met middendemper) was die weer te hard. En anders ga ik op zoek naar andere uitlaten die goed klinken, op meeting dus eens goed luisteren naar andere GTTtjes, dan weet ik wat te verwachten. Ik heb genoeg auto's gehoord (niet-reno) die errug goed klinken, en wat ik eigenlijk zou willen is het holle geluid van amerikaanse auto's (dodge dacht ik).

Geluid powerfull onder gtt

Zelfde uitlaat, hier nog onder de oude diesel:
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... itlaat.jpg[/img]
Robert Clio S.

Gewoon de originele, met origineel luchtfilter! Kat begint er wel aan te komen, maar ja er staat U9 op mijn kentekenbewijs, dus hij zit er onder, maar is nog niet verplicht (pas vanaf '93), dan las ik er een buis tussen! Meer komt er niet onder, alles wat ik er nog meer onderzet is namelijk overwaarde op mijn Clio S.
Clio 1.4 S strak in de lak!
SilverRS

Heb onlangs een peugeot 206 gti met een magnex systeem van EPS gehoord met nog wel dempers van magnex. was een doffe bescheiden klank, maar toch wel een spannende brul...

Ben wel bezig met Veban voor een uitlaatje, ben er alleen nog niet helemaal uit hoeveel geluid het moet gaan maken... (~)

Alvast bedankt voor de reacties, ben benieuwd wanneer we wat gaan horen van de RS rijders (S) ??
Als het maar hard gaat!
joeri_16V
Car: megane 2

Onder mn clio hangt een remus
[img]http://people.zeelandnet.nl/jeme/DSC04399%20resized.JPG[/img]
Verder geen katalysator en geen middendemper.
Klinkt leuk maar niet leuke genoeg, misschien met de tijd eens andere einddemper.
Ivo
Über-Spammer

Een mooi stukje handgemaakt vakwerk:

Compleet RVS systeem zonder middendemper, vanaf de turbo 2œ" incl. Big Bore downpipe en elbow met einddemper uitlopend 90 mm....... :worship:
Robert Turbo

Een Remus einddemper.

Is orgineel niet voor 19 16V, is stuk aangelast om hem passend te maken.
Deze eindemper hebben ze denk ik gedaan, omdat er zo'n mooie grote opening in bumper zit.

Mooi geluid, wil er nog eens een Katvervanger onder hebben, maar Einddemper is (Y)

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/59_R1916V%20005.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Robert Turbo op wo 21 jan 2004 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Bennie

Supersprint einddemper en katvervanger, wereld geluidje!!!!!! :)
Steven
Car: M536

Devil trompet, nog steeds het mooiste eindstukje naar mijn mening :worship:
-Matthy-

Onder de clio hangt een devil 102 mm.
Op zich wel leuk ding, alleen niet echt tevreden met geluid.
Heb de kat nog en die blijft ook.
Clio 16V=Alive again!
jean-paul

onder de 5 het sidepipe setje van K-smek en onder de
clio de devil demperloze uitlaatlijn..... :D
gegarandeerd veel herrie :D :D :lol: (~)
AZ4L

Even een vraag he: rijdt er niemand hier niet regelmatig over de snelweg? Je dempers weghalen, katvervangers en weet ik wat is dan toch niet lekker meer rijden? Althans, ik heb ook een sport-eindemper van weet ik veel welk merk, en die hoor je pas goed als je ook vol het gas intrapt (dan klinkt ie als een hele diepe brom) maar ik heb een keer meegemakt dat de einddemper van de pijp was afgebroken, en ik reed op de snelweg maar dat was gewoon niet meer te harden, dat geluid. Superdoordringend en verre van relaxt. Sommige mensen zullen dit VET vinden, maar ik werd er helemaal panisch van, kan me voorstellen dat dit ongeveer hetzelfde is als een aangepaste uitlaatlijn...
ed_pret

dan heb ik wel de meest unieke 'einddemper' tis gewoon de middendemper alleen dan de voor en achterpijp afgeslepen :smoke: home made by jl tuning

plannen voor een andere unieke uitlaat liggen in de koelkast

ooh ja kheb ook nog een charade leuk wagentje..van de einddemper de voorstepijp(verbinding met middedemper) was afgebroken precies bij de lasnaad met de eindpot, dus in feite werden alle uitlaat gassen in de pot geblazen, MOOI GELUID!

bij stationair hoor je een zwaardere brom, maar bij 2700 toeren was het ongeloooooflijk, net een remus van enkele jaren oud, bij 3300 was geluid weer weg en bij 4000 kwam het weer terug!

ma ja eindemper hangt dan half los eronder dus maar een goede eronder gezet :)
Laatst gewijzigd door ed_pret op wo 21 jan 2004 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper16v

AZ4L schreef:Even een vraag he: rijdt er niemand hier niet regelmatig over de snelweg? Je dempers weghalen, katvervangers en weet ik wat is dan toch niet lekker meer rijden? Althans, ik heb ook een sport-eindemper van weet ik veel welk merk, en die hoor je pas goed als je ook vol het gas intrapt (dan klinkt ie als een hele diepe brom) maar ik heb een keer meegemakt dat de einddemper van de pijp was afgebroken, en ik reed op de snelweg maar dat was gewoon niet meer te harden, dat geluid. Superdoordringend en verre van relaxt. Sommige mensen zullen dit VET vinden, maar ik werd er helemaal panisch van, kan me voorstellen dat dit ongeveer hetzelfde is als een aangepaste uitlaatlijn...
Einddemper eraf is niet hetzelfde als een katvervanger :D zonder einddemper is het net een tractor man, das echt asociaal. Heb wel eens gehad dat de katvervanger los was geschoten, omg wat een kabaal...maar mooi? no way
AZ4L

KAn wel kloppen dan want als ik ergens voorbij reed in de stad keken ze wel even ja, zo van: wat een aso zeg... :)
Steefzz
Contacteer:

Ik heb een PECO onder mijn 19 hangen. Dit is de (misschien al wel bekende) uitlaat die van Chris is geweest (met toen nog z'n groene 19 1.7 met Peco Fire Power :D:D) Die hangt er nu bij mij onder.
Ik denk dat er wel velen zullen zijn die weten hoe deze klinkt :D
Renault Clio 1.8 16v
Matijs
Contacteer:

Een RVS demperloze middenpijp en een veel te grote tweedehands Sebring absorbtiedemper. Geluid weet ik nog niet, want dan zal toch eerst de motor weer in elkaar moeten :) Maar ik verwacht een niet te zware ondertoon (geen Sjonnie GTI brom) en een mooi schelle schreeuw vanaf zo'n 4000 toeren.
I'm hoping Lamborghini Countach, maar ik kom 8 cilinders tekort denk ik :lol:
Derby

Een Bosal 2 meter 54 mm dia. samen met wat standaard uitlaatsysteem bochten en een Bosal absorptie demper, geeft dat een wannabe V8 geluid :) . bij 2000t/min fluister stil. bij gas los een hoop kabaal(waarom dan gas los? :lol: ) en bij volgas een oorverdovend lawaai.

Vermogenswinst: niet. Plezier factor: hoog.

Derby
Riël
Über-Spammer

2 meter 54 mm dia

Wow, daar kun je in kruipen.

Had een stuk steigerpijp vanaf turbo tot aan de zijkant voor het achterwiel. Knetterrrr.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Contacteer:

Kruipen? daar kan je in staan!
Wat voor maat wielen heb je dan nodig? :lol:
AZ4L

Dan toch even de vraag: Ik vind dat het geluid van een BMW 3 serie (vanaf 91) toch altijd wel apart klinken. Het klinkt zelf, vind ik, altijd wel alsof er een V6 blok inligt of zo. Lekker diep. Waar ligt dat aan? Is het het standaard blok wat dit geluid produceert, icm de standaard uitlaat? Of rijdt iedereen bij ons in de buurt in een V6 rond? Lijkt me stug overigens... wanty dat geluid hoor je ook bij 320's
Matijs
Contacteer:

Hele grote kans dat het allemaal 6 cilinders zijn. Zes in lijn overigens, geen V. Ik weet het niet precies uit mijn hoofd, maar alleen de kleinste motoren waren 4 cilinders, vanaf de 2 liter (meen ik) zijn het al 6-ers. Dus dan kan het wel kloppen dat het zo klinkt :wink: Lekker geluid inderdaad.
AZ4L

Matijs schreef:Hele grote kans dat het allemaal 6 cilinders zijn. Zes in lijn overigens, geen V. Ik weet het niet precies uit mijn hoofd, maar alleen de kleinste motoren waren 4 cilinders, vanaf de 2 liter (meen ik) zijn het al 6-ers. Dus dan kan het wel kloppen dat het zo klinkt :wink: Lekker geluid inderdaad.
Ligt dus aan het type blok dan, jammer :)
Plaats reactie