
Clio RS 2.0 16V -> 2004
Hee Iefke, komt er van de Megane CC toevallig ook nog ene dikkere motor dan de 2.0-16v? Misschien stiekum ook een 165 pk 2.0-T? Een V6 zal wel niet passen.Ivo8hoven schreef:Yep, voor net geen 40000,-- euro rijd u een dikke aangekleede Megane RSMaus schreef:Is er dan al een prijs van de Meg. bekend?
Me oom wil een Megane CC maar vind de 2 liter te saai

Wat wegen de RS'en phase 1, 2 en 3 nou eigenlijk exact? Her en der wordt wel eens wat geroepen, maar dat varieert nogal tussen de 1000 en 1150 kg. Van de 3 heb ik zelfs nog helemaal nix gevonden. Who knows?
(zowiezo belachelijk dat een van de belangrijkste eigenschappen van een voertuig bijna nooit genoemd wordt)
(zowiezo belachelijk dat een van de belangrijkste eigenschappen van een voertuig bijna nooit genoemd wordt)
rev it like a rental
`Menno schreef:Wat wegen de RS'en phase 1, 2 en 3 nou eigenlijk exact? Her en der wordt wel eens wat geroepen, maar dat varieert nogal tussen de 1000 en 1150 kg. Van de 3 heb ik zelfs nog helemaal nix gevonden. Who knows?
(zowiezo belachelijk dat een van de belangrijkste eigenschappen van een voertuig bijna nooit genoemd wordt)
Staat in dat pdf filetje bij modelnieuws...
1090kg leeg waarvan 710 op de vooras en 380 op de achteras...
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
er staat een rij-impressie op autoweek:
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2174
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2174
Ik weet alleen de homologatiegewichten: Phase 1: 972, Phase 2 1020, Ragnotti 935.Menno schreef:Wat wegen de RS'en phase 1, 2 en 3 nou eigenlijk exact? Her en der wordt wel eens wat geroepen, maar dat varieert nogal tussen de 1000 en 1150 kg. Van de 3 heb ik zelfs nog helemaal nix gevonden. Who knows?
(zowiezo belachelijk dat een van de belangrijkste eigenschappen van een voertuig bijna nooit genoemd wordt)
De nieuwste is nog niet gehomologeerd.
Echt sneller is ie dus niet geworden.Frank M schreef:er staat een rij-impressie op autoweek:
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2174
Verbaast me weinig; ik heb al teveel vermogensuitdraaien van RS-en gezien om nog veel van een standaard RS te verwachten.Sander101 schreef:Echt sneller is ie dus niet geworden.Frank M schreef:er staat een rij-impressie op autoweek:
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2174
Een goede Williams is net zo snel

Het is vooral de wegligging die 'm sneller maakt, en alle dingen daaromheen, maar wat vermogen betreft zit er weinig tussen de F7R en de F4R.
VOlgens renault.nl is het leeggewicht van de RS 182 (met 179 pk) 1010 kg.
In de nieuwe Autovisie staat een uitgebreider verhaal: o.a. meer spoorbreedte, en meer wielbasis.
Aangezien de body niet veranderd zal zijn, neem ik aan dat ze het caster gewijzigd hebben.
Als dat zo is, zal 'ie een heel stuk beter sturen !
Aangezien de body niet veranderd zal zijn, neem ik aan dat ze het caster gewijzigd hebben.
Als dat zo is, zal 'ie een heel stuk beter sturen !
Wel grappig, overal zie je de nieuwe Clio RS met die Gele Parelmoer lak....., en het leukste is dat die kleur NIET in Nederland te leveren is.....Riël schreef:[img]http://www.autoweek.nl/images/480/3683.jpg[/img]
Om te zien ook niet verkeerd. Mooie combo zo



Beetje jammer, wij moeten het dien met Oranje mettallic....

-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Misschien kan je jullie verkoopleider lief aan kijken en vragen of je er een als DEMO mag rijden Ivo.
Ik vind het wel wat dat geel. Jammer dat het niet leverbaar is.
Ach, een beetje geduld bij Honda gaan ze nu ook de nieuwe Integra RSX in Europa leveren. Dus misschien krijgen wij dan ook wel de Clio Cup net als in Engeland.

Ik vind het wel wat dat geel. Jammer dat het niet leverbaar is.
Ach, een beetje geduld bij Honda gaan ze nu ook de nieuwe Integra RSX in Europa leveren. Dus misschien krijgen wij dan ook wel de Clio Cup net als in Engeland.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92