Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met verbeterde halogeen koplampen. Ze zijn er in veel verschillende merken. Zelf gebruik ik de Philips VisionPlus (H4). Ze zijn niet goedkoop (rond 20 euro per set), maar wel een groot verschil met standaard lampen. Ik ben er zeer tevreden over.
Met name de kleur is helder wit en gaat niet richting blauw. Wegmarkeringen zijn veel duidelijker en van grotere afstand zichtbaar.
Enige minpunt, de levensduur is wat korter dan normale lampen.
Groeten
marco
Goeie lampen?
-
Heb sinds een week Philips Blue Vision, perfecte lampjes! Helder zicht, beetje blauw/grijs, maar veel helderder dan normale H4 lampen die standaard zijn!
Clio 1.4 S strak in de lak!
mmmmmmmmm dit topic maar effe in de gaten houden 

Heb twee weken geleden niet alleen voor mijzelf, maar ook voor drie vrienden van mij gekocht. Allemaal zeer tevreden. Ik vind het extra geld zeer wel waard. Blij dat ik niet de enige ben 
In de ANWB kampioen van december 2002 staat een uitgebreide test van allerlei types. Osram Bilux kwam daar ook erg goed uit (de Longlife versie gaan wel langer mee, maar geeft ook veel minder licht). Ik ben ze alleen nog nooit in de winkel tegen gekomen en heb ze dus nog niet kunnen proberen.

In de ANWB kampioen van december 2002 staat een uitgebreide test van allerlei types. Osram Bilux kwam daar ook erg goed uit (de Longlife versie gaan wel langer mee, maar geeft ook veel minder licht). Ik ben ze alleen nog nooit in de winkel tegen gekomen en heb ze dus nog niet kunnen proberen.
-
Van die lampen die jij hebt heb ik nog nooit gehoord, heb net nieuwe pitten erin, als ze kapot gaan zal ik ze ook eens proberen! Blue Vision is hartstikke bekent, denk dat heleboel mensen hiero ze erin hebben. Die kosten ook zo rond de 20 euro. En dan krijg je blauwe stadslichtjes erbij, wauw.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik rij al meer dan 2 jaar met visionplus, en nu is vorige week er 1 kapotgegaan, ik had nog 2 'blauwe' lampen liggen, en nu lijkt het s'avonds wel of je in mist rijdt ofzo.
geef mij maar weer de visionplus. haal er donderdag weer eens et. Geld echt wel waard
geef mij maar weer de visionplus. haal er donderdag weer eens et. Geld echt wel waard
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Grappig. Ik wilde een soortgelijk topic openen.
De Blue Vision zaten er al in toen ik de GTT kocht. De verpakking zat nog in de kofferbak en het prijskaartje zei 38,00 E.
Het kitje is volgens mij compleet met de stadslampjes in blue. Of ze lang meegaan? Bij mij niet. Ik heb ze er gelijk uitgetiefd.
Ik kocht op Speed&Design een setje 100Watters die net niet fel blauw zijn. Ik weet effe het merk niet meer, maar ze waren iets van 15,00 Euro. Het zit tussen de Philips en de Cobalt (fysiek knal-blauw). Die zijn echt duur met bijna 40,00 Euro destijds!
We hebben nu al 1,5jr Cobalt (of Kobalt
) H4 100/80W in de Toyota van mijn vriendin. Die krengen generen een hoop (blauw/fel-wit) licht. De H4 zijn zgn. gevuld met Xenon-gas. Maar het grootste nadeel dat je 2 setjes nodig hebt per jaar. Om de 6mnd gaat er minimaal 1 stuk. Gisteren was het dus weer eens zover. Nu zitten er 2 "normale" H4 in. Vergeleken met wat de Cobalt's komt er nu bijna geen licht meer uit...
[img]http://www.symparts.de/fileserver/GetFi ... =1212P.jpg[/img]
Weet iemand waar ik de Cobalt (of soortgelijk) kan kopen voor max. 30,00 Euro ?
mvg, Chendy.
De Blue Vision zaten er al in toen ik de GTT kocht. De verpakking zat nog in de kofferbak en het prijskaartje zei 38,00 E.

Ik kocht op Speed&Design een setje 100Watters die net niet fel blauw zijn. Ik weet effe het merk niet meer, maar ze waren iets van 15,00 Euro. Het zit tussen de Philips en de Cobalt (fysiek knal-blauw). Die zijn echt duur met bijna 40,00 Euro destijds!
We hebben nu al 1,5jr Cobalt (of Kobalt

[img]http://www.symparts.de/fileserver/GetFi ... =1212P.jpg[/img]

Weet iemand waar ik de Cobalt (of soortgelijk) kan kopen voor max. 30,00 Euro ?
mvg, Chendy.
Heb even de tabel uit de kampioen gescanned. Maar de Blue Vision geeft voor lichtopbrengst een score van niet meer dan "O". Ik denk dat er nog wel wat verbetering te behalen is.Robert Clio S. schreef:Van die lampen die jij hebt heb ik nog nooit gehoord, heb net nieuwe pitten erin, als ze kapot gaan zal ik ze ook eens proberen! Blue Vision is hartstikke bekent, denk dat heleboel mensen hiero ze erin hebben. Die kosten ook zo rond de 20 euro. En dan krijg je blauwe stadslichtjes erbij, wauw.
http://home.hetnet.nl/~marco.van.amstel ... NWB_H4.jpg
Ik ben het overigens niet helemaal eens met de overall score die men geeft. Het belangrijkste is voor mij (en de meeste andere hier op het forum waarschijnlijk ook wel) dat een lamp een hoge lichtopbrengst en een goed lichtbeeld heeft.

Dat de passing van sommige lampen niet helemaal 100%is, da's van ongeschikt belang. Zolang je die dingen er zonder schade in krijgt is het voor mij goed. Dus als je de lichtopbrengst zwaarder meetelt dan de andere eigenschappen, dan komen de Philips en Osram waarschijnlijk bovenaan.
Je kunt trouwens ook redelijk afleiden wanneer het weer tijd wordt om nieuwe te kopen

De 100Watters zijn semi-legaal. Net als mijn emissie-waardes. 
Smelten? Neeuh, nog niks van gemerkt...
mvg, Chendy.

mvg, Chendy.
-
- Car: Renault Clio III RS
[img]http://www.buyperformance.com/products/S48/H4.jpg[/img]
Ik heb deze heb ze gekocht dacht ik bij halfords en kostte ongeveer 30 euro
Ik heb deze heb ze gekocht dacht ik bij halfords en kostte ongeveer 30 euro
Ik ook nog niet hoorchendy schreef:De 100Watters zijn semi-legaal. Net als mijn emissie-waardes.
mvg, Chendy.

Dr zijn volgens mij ook "gewone" lampen die met een variant van xenongas zijn gevuld i.c.m met gewoon halogeen o.i.d Schijnen redelijk in de buurt te komen van de kleur van echte xenon lampen (dus niet die blauwe nep troep)
Weet iemand hier iets meer van??
Gr Bart
Weet iemand hier iets meer van??
Gr Bart
De vorige eigenaar van mijn auto had er ook fijn van die 100W lampjes inzitten, maar ze zagen er toch wel redelijk zwart uit. Verder lijkt het me ook niet echt goed voor de reflector van je lamp, en of ik nou echt het verschil zag met die visionplus lampen die ik nu heb
zeg mischien dat ik nu kom met een stom idee, maar hoe zit dat met die xeon conversie lampen die je bv bij uit de autostyle kan bestellen?
kost een aardige duid, maar hoe zit dit met warmte enzo, en "echte" levensduur????
kost een aardige duid, maar hoe zit dit met warmte enzo, en "echte" levensduur????
Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
R5GTT f1 1986Project info
Wordt afgeraden, je moet als je geen rijwind hebt je lampen uitzetten omdat het anders te heet wordt.
Sta je s'avonds in de stad lekker te knipperen...
De lamp zelf kan het wel hebben, maar je koplamp eromheen niet. Als je het te lang hebt aanstaan gaan er dingen smelten.
Verder geeft het wel een dikke bak licht, maar ik heb telkens de schurft als meneer de leaserijder met verkeerd afgestelde koplampen achter me rijd. Zo werk je de veiligheid alleen maar tegen.
Sta je s'avonds in de stad lekker te knipperen...
De lamp zelf kan het wel hebben, maar je koplamp eromheen niet. Als je het te lang hebt aanstaan gaan er dingen smelten.
Verder geeft het wel een dikke bak licht, maar ik heb telkens de schurft als meneer de leaserijder met verkeerd afgestelde koplampen achter me rijd. Zo werk je de veiligheid alleen maar tegen.
-
Als het werkt, de nieuwe Renault's hebben meer storingen dan dat ze kilometers kunnen rijden. Bij de wet is het verplicht bij Xenon fabriek-af, maar die automatische hoogteregeling van Renault werkt echt slecht.Bart V schreef:Tegenwoordig werken die dingen met hellingdetectie, en worden ze automatisch in de goede hoek gesteld. Dat probleem gaat dus tot de verleden tijd behoren.
Meerdere merken hebben daar trouwens ook last van btw.
Xenon voorlampen heb ik standaard in m'n Clio. Is erg prettig. Dim licht zorgt al voor een bak licht. Grootlicht is gewoon ziek. Had laatst al een fietser (zonder licht, dus ik dimde niet) die daardoor de berm in slingerde.
De kreet "benaderd daglicht" is voor Xenon zeker waar.
De kreet "benaderd daglicht" is voor Xenon zeker waar.
Nog last van gehad.Robert Clio S. schreef: Als het werkt, de nieuwe Renault's hebben meer storingen dan dat ze kilometers kunnen rijden. Bij de wet is het verplicht bij Xenon fabriek-af, maar die automatische hoogteregeling van Renault werkt echt slecht.
Meerdere merken hebben daar trouwens ook last van btw.
Mensen met interesse kunnen op marktplaats.nl een Xenon-conversie aanschaffen voor 225,00 Euro. Universeel. 
link
mvg, Chendy.

link
mvg, Chendy.