ik wil mijn 19 verlagen, 3 of 6 cm, maar kan dat wel met behoud van de orginele schokdempers (zitten er pas 1,5 jaar onder). De importeur zei dat 3 cm wel kan met orginele schokdempers, bij 6 cm verlagen zou het handiger zijn om verkorte schokdempers mee te bestellen.
Nu vraag ik me af of dit echt nodig is of dat het een verkoop verhaaltje is.
[R19] Verlagen met orginele schokdempers
Larshil = Lars Hilberink
Klopt, je hebt de kans dat als je 6 cm met veren gaat verlagen dat de veer los komt van de veerschotel.Ollie schreef:3 of 6 cm is nog wel een verschilletje hè![]()
Meesten adviseren vanaf 3 à 4 cm toch wel het gebruik van andere dempers. Is dus niet zomaar een verkoopverhaaltje...
Okay, bedankt voor de reactie's. Het wordt dan 3 cm (Weitec-veren) of 4 cm (D&W-veren) verlagen met het behoud van de orginele dempers.
Larshil = Lars Hilberink
Niet om je op extra kosten te jagen... Maar waarom neem je niet gelijk een complete kit van veren + dempers? Die kan je voor rond de 300,00 Euro heus wel vinden. Staat het gelijk prachtig en de wegligging is fenomenaal.
- Houdt er rekening mee dat als de kit eenmaal onder je auto zit het nog eens met zo'n 1cm kan "zakken".
- Na het verlagen zal je de auto ook moeten uitlijnen.
- Als je dan toch bezig bent, kan je meteen alle 4 banden laten balanceren.
mvg, Chendy.
- Houdt er rekening mee dat als de kit eenmaal onder je auto zit het nog eens met zo'n 1cm kan "zakken".
- Na het verlagen zal je de auto ook moeten uitlijnen.
- Als je dan toch bezig bent, kan je meteen alle 4 banden laten balanceren.
mvg, Chendy.
tip: Weitec Ultra GT kan je in 60mm en in 30 mm versie krijgen, en rijdt super
deze zijn bijde de 60 mm versie:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/58_vee ... %20004.jpg[/img]

deze zijn bijde de 60 mm versie:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/58_vee ... %20004.jpg[/img]
Zoals al eerder vermeld zitten er pas 1,5 jaar nieuwe schokdempers onder, dus een beetje zonde om deze te vervangen.
Als ik de auto laat verlagen dan zal ik meteen vragen of ze de auto ook kunnen uitlijnen en de banden balanceren.
Als ik de auto laat verlagen dan zal ik meteen vragen of ze de auto ook kunnen uitlijnen en de banden balanceren.
Larshil = Lars Hilberink
Zonde? Hangt er vanaf. Ik weet niet hoeveel km je rijdt per jaar, maar de goedkopere dempers lopen al hard achteruit na 20.000km. Daar zit ik dus makkelijk boven. De Monroe Sensa-Troep van onze Toyota is na 1,5jr ook alweer vet soft geworden (lees op). Die neem ik dus niet meer gauw. Zelfde geldt voor Gabriel die nu 1,5jr onder mijn vorige Ford Fiësta zitten.
Het wordt een heel ander verhaal als je van Koni mag genieten...
mvg, Chendy.
Het wordt een heel ander verhaal als je van Koni mag genieten...
mvg, Chendy.