[R19] Verlagen met orginele schokdempers

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Larshil
Contacteer:

ik wil mijn 19 verlagen, 3 of 6 cm, maar kan dat wel met behoud van de orginele schokdempers (zitten er pas 1,5 jaar onder). De importeur zei dat 3 cm wel kan met orginele schokdempers, bij 6 cm verlagen zou het handiger zijn om verkorte schokdempers mee te bestellen.

Nu vraag ik me af of dit echt nodig is of dat het een verkoop verhaaltje is.
Larshil = Lars Hilberink
Ollie

3 of 6 cm is nog wel een verschilletje hè :D

Meesten adviseren vanaf 3 à 4 cm toch wel het gebruik van andere dempers. Is dus niet zomaar een verkoopverhaaltje...
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dat is geen verkoopverhaal... :)

Het KAN wel, maar goed is het niet... Het technische verhaal laat ik liever aan iemand anders over.
marcel16v

Ollie schreef:3 of 6 cm is nog wel een verschilletje hè :D

Meesten adviseren vanaf 3 à 4 cm toch wel het gebruik van andere dempers. Is dus niet zomaar een verkoopverhaaltje...
Klopt, je hebt de kans dat als je 6 cm met veren gaat verlagen dat de veer los komt van de veerschotel.
marcel16v

En je hebt ook nog kans dat het een APK afkeurpunt is.
Larshil
Contacteer:

Okay, bedankt voor de reactie's. Het wordt dan 3 cm (Weitec-veren) of 4 cm (D&W-veren) verlagen met het behoud van de orginele dempers.
Larshil = Lars Hilberink
chendy
Contacteer:

Niet om je op extra kosten te jagen... Maar waarom neem je niet gelijk een complete kit van veren + dempers? Die kan je voor rond de 300,00 Euro heus wel vinden. Staat het gelijk prachtig en de wegligging is fenomenaal.

- Houdt er rekening mee dat als de kit eenmaal onder je auto zit het nog eens met zo'n 1cm kan "zakken".
- Na het verlagen zal je de auto ook moeten uitlijnen.
- Als je dan toch bezig bent, kan je meteen alle 4 banden laten balanceren.

mvg, Chendy.
edwin19
Contacteer:

tip: Weitec Ultra GT kan je in 60mm en in 30 mm versie krijgen, en rijdt super (Y)

deze zijn bijde de 60 mm versie:

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/58_vee ... %20004.jpg[/img]
Larshil
Contacteer:

Zoals al eerder vermeld zitten er pas 1,5 jaar nieuwe schokdempers onder, dus een beetje zonde om deze te vervangen.

Als ik de auto laat verlagen dan zal ik meteen vragen of ze de auto ook kunnen uitlijnen en de banden balanceren.
Larshil = Lars Hilberink
Tom
Moderator
Car: MB

het is idd zonde maar je merkt absoluut een wereld van verschil als je er ook een setje puike dempers onder laat zetten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
chendy
Contacteer:

Zonde? Hangt er vanaf. Ik weet niet hoeveel km je rijdt per jaar, maar de goedkopere dempers lopen al hard achteruit na 20.000km. Daar zit ik dus makkelijk boven. De Monroe Sensa-Troep van onze Toyota is na 1,5jr ook alweer vet soft geworden (lees op). Die neem ik dus niet meer gauw. Zelfde geldt voor Gabriel die nu 1,5jr onder mijn vorige Ford Fiësta zitten.

Het wordt een heel ander verhaal als je van Koni mag genieten...

mvg, Chendy.
Plaats reactie