Ramen blinderen...
1 met water gevulde plantenspuit voorzien van 3 druppeltjes afwasmiddel!
pffffffffffHooliead schreef:o dacht eigenlijk verfrommelen (die neiging krijg ik altijd als het nie wil lukken)
Maar een ander vraagje ray als je zolang fohnt he dan is er op een gegeven moment alle vocht onderuit blijft hij da niet al aan je ruit plakken ookal gebruik je eigenlijk de andere kant zonder plak?
je fohnt DROOG, maar ik d8 dat dat er al stond????
Immer wieder die verdammte Holländer
Op een gegeven moment als je de folie aan het bestrijken bent met een kleine ramenwisser krijg je rupsen, wegstrijken helpt dan niet, want ze blijven terugkomen. Dit komt door 2 dingen, 1: de folie is niet goed gezet met de fohn, dus de folie volgt de bolle vorm van het raam niet, of/en je gebruikt teveel zeepsop, waardoor de lijm van de folie onvoldoende hecht om onder spanning te blijven zitten.
Dan moet je de folie glad strijken zodat de rups weg is en met een wcpapiertje/keukenrol het water wegdeppen wat uit de rups komt. Lukt het nog niet even een uurtje wachten en nogmaals proberen.
Een tipje nog: bij de folie wordt een wissertje gegeven, gebruik deze NIET zonder er een dubbelgevouwen wc papiertje om te doen, je folie komt onder de krassen te zitten.
Ik gebruikte voor het grovere zetwerk een rubbere miniwisser die je voor ramen(lappen) gebruikt, voor het eindwerk, rupsen weghalen het bijgeleverde wissertje omwikkeld met (zacht) wcpapier.
Dan moet je de folie glad strijken zodat de rups weg is en met een wcpapiertje/keukenrol het water wegdeppen wat uit de rups komt. Lukt het nog niet even een uurtje wachten en nogmaals proberen.
Een tipje nog: bij de folie wordt een wissertje gegeven, gebruik deze NIET zonder er een dubbelgevouwen wc papiertje om te doen, je folie komt onder de krassen te zitten.
Ik gebruikte voor het grovere zetwerk een rubbere miniwisser die je voor ramen(lappen) gebruikt, voor het eindwerk, rupsen weghalen het bijgeleverde wissertje omwikkeld met (zacht) wcpapier.
Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Sorry maar hier geloof ik niets van!. Lijm moet altijd eraf te krijgen zijn. ik zou zeggen met terpetine of spiritus. maar iemand anders zal het wel beter weten.furious_tuning schreef:Nu heb ik weer gehoord bij onze plaatselijke rally winkeldat als het mislukt je de lijm er niet meer af krijgt? Wat is hier van waar want ik heb geen zin om nieuwe ramen te kopen als het nie lukt
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
Ja, ik ben bij twee bedrijven geweest net, maar de 1 zegt dat dat alleen bij de allerduurste folie is en de andere bij alle folies, hij zegt ook dat het gewoon niet te doen is... Ik begin best de twijfelen om heel die ruiten eruit de halen met zo'n voorgevoelFrits schreef:Sorry maar hier geloof ik niets van!. Lijm moet altijd eraf te krijgen zijn. ik zou zeggen met terpetine of spiritus. maar iemand anders zal het wel beter weten.furious_tuning schreef:Nu heb ik weer gehoord bij onze plaatselijke rally winkeldat als het mislukt je de lijm er niet meer af krijgt? Wat is hier van waar want ik heb geen zin om nieuwe ramen te kopen als het nie lukt
GR.Frits

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Welke ruiten wil je met folie beplakken dan?? Of zoek op de sloop een setje voor weinig en ga die vast beplakken.furious_tuning schreef:Ik begin best de twijfelen om heel die ruiten eruit de halen met zo'n voorgevoel
Project: GTT Blue Sport
Alles behalve de voorruit... Ga ze niet op de sloop halen want dan betaal je je eigen nog scheel opFrits schreef:Welke ruiten wil je met folie beplakken dan?? Of zoek op de sloop een setje voor weinig en ga die vast beplakken.furious_tuning schreef:Ik begin best de twijfelen om heel die ruiten eruit de halen met zo'n voorgevoel

Zelf gedaan, 1e poging en meteen gelukt. Zonder Föhn.
Folie afgemeten op de buitenkant, grof op maat gesneden;
Venster ontvet. Folie nat en venster nat (plantenspuit);
Folie erop;
Handdoek om het krabbertje en 45 minuten staan wrijven;
Randen afgesneden;
Gaatjes erin voor de bevestigingpunten en klaar was Ollie:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/20_Getint.JPG[/img]
Folie erop;
Randen afgesneden;
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/20_Getint.JPG[/img]
Ziet er zeer netjes uit 

-
Ziet er zeker goed uit
Welke folie heb je er voor gebruikt? was het de gewone of juist wat duurder?

Welke folie heb je er voor gebruikt? was het de gewone of juist wat duurder?
don't be a fool, wrap your tool
Nee, alleen de zijruitjes. Achterruit heb ik een zonnescherm. Zicht is met deze donkere folie wel een heel stuk minder. Achteruit inparkeren 's avonds is gokkenfurious_tuning schreef:Heb je de deuren en achterruit ook? En ook foto's van eventueel?
Folie is goedkope, van carpoint. Wilde namelijk eerst een experimenteren, had niet gedacht dat dat goed zou gaan

Zal deze week nog een paar foto's ervan maken.
-
[quote="Ollie"]Handdoek om het krabbertje en 45 minuten staan wrijven.....en klaar kwam Ollie...

-
- Contacteer:
Ik vind het iets te donker om alle ramen mee te doen
Maar het ziet er idd heeeel erg mooi uit! 

idd, ik ga het zaterdag proberen, met een wat lichtere tint en dan de zijkanten en achteruit... Ben benieuwd hoe het gaat met de ruiten van de deuren eruit halenmrbullet schreef:Ik vind het iets te donker om alle ramen mee te doenMaar het ziet er idd heeeel erg mooi uit!

-
Heb ook de folie van carpoint gehaald.. de lightgrey 35% scratch risistant, ik ben benieuwd wat het gaat worden,
Optie 1:
Optie 2:

Optie 1:

Optie 2:

En bij optie 2 doen wij dan:GTT__Geert schreef:Heb ook de folie van carpoint gehaald.. de lightgrey 35% scratch risistant, ik ben benieuwd wat het gaat worden,
Optie 1:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Optie 2:![]()
![]()
![]()
![]()

-
- Contacteer:
laten we maar uitgaan van optie 2.GTT__Geert schreef:Heb ook de folie van carpoint gehaald.. de lightgrey 35% scratch risistant, ik ben benieuwd wat het gaat worden,
Optie 1:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Optie 2:![]()
![]()
![]()
![]()
altijd optimistisch blijven.
Twingo te koop!!!!
-
Hey maarten, zo te zien heb jij niet 35% blindering rondom? Het lijkt zo donker, wat ik wel erg gaaf vind
-
- Contacteer:
op je achterste klapruitjes gaat dat gewoon goed. (en op voorruiten ook wel) zat ook op mijn clio maar dan moet je het wel goed en lang laten indrogen zodat het echt goed zit vastgeplakt anders is het zo los bij het openen en sluiten van je ramen
Had je je voorruiten (van de deuren) er d'r snel uit?Hooliead schreef:op je achterste klapruitjes gaat dat gewoon goed. (en op voorruiten ook wel) zat ook op mijn clio maar dan moet je het wel goed en lang laten indrogen zodat het echt goed zit vastgeplakt anders is het zo los bij het openen en sluiten van je ramen
-
- Contacteer:
Dat heb ik toen niet gedaan.
Ik heb alleen vorig weekend de ruiten uit mijn 5 gehaald en dat doe je in 10 min (eruit en erin)
Ik heb alleen vorig weekend de ruiten uit mijn 5 gehaald en dat doe je in 10 min (eruit en erin)
[img]http://www.carequipment.be/upload/galer ... r%20II.jpg[/img]
Zo moet ie worden
Die spoiler komt er ook nog by the way 
Zo moet ie worden

Erg mooi

Voorruit erin/eruit is een klein werkje. Veel gepiel is het eraf halen van de binnenbekleding van de deur. Die kit die origineel erop zit is écht goed. Plakt je de bekleding er zo weer mooi mee op.furious_tuning schreef:Had je je voorruiten (van de deuren) er d'r snel uit?Hooliead schreef:op je achterste klapruitjes gaat dat gewoon goed. (en op voorruiten ook wel) zat ook op mijn clio maar dan moet je het wel goed en lang laten indrogen zodat het echt goed zit vastgeplakt anders is het zo los bij het openen en sluiten van je ramen
Moet die bekleding eraf?? Kep het pas helemaal met leer bekleedOllie schreef:Voorruit erin/eruit is een klein werkje. Veel gepiel is het eraf halen van de binnenbekleding van de deur. Die kit die origineel erop zit is écht goed. Plakt je de bekleding er zo weer mooi mee op.furious_tuning schreef:Had je je voorruiten (van de deuren) er d'r snel uit?Hooliead schreef:op je achterste klapruitjes gaat dat gewoon goed. (en op voorruiten ook wel) zat ook op mijn clio maar dan moet je het wel goed en lang laten indrogen zodat het echt goed zit vastgeplakt anders is het zo los bij het openen en sluiten van je ramen

Nee, maar zaterdag gaak ik heel m'n folie geklooiOllie schreef:Ik kom uit Limburg hè, dat is voor mij allemaal hetzelfde, alleen zeg ik het wat krom.
PANEEL![]()
Heb je daar trouwens een fotootje van, zoals je dat gemaakt hebt?

Na een tijdje komen de eerste belletjes wel tevoorschijn, zijn meestal stukjes die weer losgaanOllie schreef:Zelf gedaan, 1e poging en meteen gelukt. Zonder Föhn.
Folie erop;
Randen afgesneden;

de zijramen hebben ook geen fohn nodigEvo_Tuning schreef:Na een tijdje komen de eerste belletjes wel tevoorschijn, zijn meestal stukjes die weer losgaanOllie schreef:Zelf gedaan, 1e poging en meteen gelukt. Zonder Föhn.
Folie erop;
Randen afgesneden;

Immer wieder die verdammte Holländer