Ik heb een donkerblauwe Clio 1.8 16V uit '91
Er zitten een paar plekjes op die ik wil aanstippen met een lakstift.
Waar kan ik zo'n lakstift in de goeie kleur krijgen? En welke kleurcode heeft deze kleur?
Het is gewoon de standaard Clio donkerblauwe kleur, ik weet niet of die hetzelfde als Williams Blue is.
kleurcode + lakstift
Laatst gewijzigd door evo op do 22 jan 2004 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Als je je motorkap open doet moet er op het front boven je rechterkoplamp een typeplaatje van aluminium zitten. Daar staat ook je kleurnr. op! Links derde regel volgens mij!
Clio 1.4 S strak in de lak!
Veel automaterialenzaken hebben motip spuitbussen, daarbij hoort een kleurenwaaier en een codeboekje. Bij 1 kleurnummer hebben ze vaak meerdere kleuren (vanwege verkleuring) en die kun je met de kleurenwaaier mooi uitzoeken op je auto.
Voorbeeld van een zaak? Brezan.nl
Voorbeeld van een zaak? Brezan.nl

Dus bij een zaak als Automat kan ik wel terecht?
-
- Contacteer:
Ik heb paar week terug het hele ovale plaatje overgeschreven, maar ze konden er bij een automaterialenzaak niets van maken. Kan het zijn dat het ergens anders vermeld staat?
-
- Contacteer:
Er kunnen vast nooit veel verschillende kleuren donkerblauw zijn voor de clio 16v lijkt mij?
Ik ga nu direct ff kijken!
-
Vaag, een goede automaterialenzaak moet zo het kleurnummer herkennen. Schrijf je ovale plaatje eens op, of pm het door. Anders moet je langs een autoschadebedrijf rijden en vragen of je gewoon verf los kan kopen bij hun! Moet je alleen een spuiter regelen die het voor je erop kan spuiten, het resultaat is wel mooier! En uiteindelijk gaat het daar om in mijn ogen!
Clio 1.4 S strak in de lak!
Jah zonder kleurnummer ben je nergens bij een automaterialenzaak en das logisch.
Bij de erkende spuitbedrijven kom je nog wel eens bepaalde metertjes mee waar je de exacte kleur kan vaststellen, maar das geen goedkoop spul...
Bij de erkende spuitbedrijven kom je nog wel eens bepaalde metertjes mee waar je de exacte kleur kan vaststellen, maar das geen goedkoop spul...