Is de stabilisatiestang van een 16V niet anders als die van een willie omdat draagramen breder zijn?????? die staat niet op je lijstje, dus was wel benieuwd..Donleben schreef:Vandaag word ik weer gebeld door de verzekerings expert en krijg dan het definieve bedrag te horen. Gelukkig heb ik al wat onderdelen kunnen regelen. De auto wordt dmv een ambulance versleept waar hij hersteld zal gaan worden.
Dit heb ik al besteld:
- Subframe in CUP-uitvoering (verstevigd)
- Draagarmen Williams
- Powerflex bussen
- Stuurhuis in CUP-uitvoering (korter)
- Voorbumper 16v
- Motorkap 16v
- Ventilator Williams
- Radiateur Williams
Tevens heb ik nu een adres bij wie ik het ga (laten) opknappen. Opbouw doen we beide en vervolgens wordt de auto helemaal overgespoten. Als alles een beetje mee zit, rijdt hij over een paar weekjes weer!
Clio Donleben -> 2.0 16v is VERKOCHT
-
- Contacteer:
Ik had al een stuurhuis, stabilisator, aandrijfassen en de draagarmen van een Williams onder mijn clio zitten. Ik zal zo Maarten Hendrix nog even bellen voor dat Cup-stuurhuis. Ik zit me net af te vragen of deze net zo breed is als die van een Williams.
Net ook nog weer een gesprek gehad met de expert. Ik heb er toch nog wat geld bij kunnen praten. Ik krijg nu 2715 euro uitbetaald om alles op te laten knappen. Na de opbouw laat ik hem wel taxeren, op advies van de expert. Als ik dit nu ook had gedaan, was de waarde wel hoger geweest.
Tevens vraag ik me af of de Williams stickers nog nieuw leverbaar zijn bij de dealer. Ik heb er nog 1, maar moet er 2 bij hebben, omdat hij helemaal overgespoten gaat worden.
Net ook nog weer een gesprek gehad met de expert. Ik heb er toch nog wat geld bij kunnen praten. Ik krijg nu 2715 euro uitbetaald om alles op te laten knappen. Na de opbouw laat ik hem wel taxeren, op advies van de expert. Als ik dit nu ook had gedaan, was de waarde wel hoger geweest.
Tevens vraag ik me af of de Williams stickers nog nieuw leverbaar zijn bij de dealer. Ik heb er nog 1, maar moet er 2 bij hebben, omdat hij helemaal overgespoten gaat worden.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Contacteer:
Bedoel je hiermee een "gewone 16v" of een "gewone Williams"? Ik heb nu ook geen stuurbekrachtiging meer. Ik ben ook niet van plan om hem te gaan bekrachtigen. Het stuurhuis zal nog wel in een goede staat zijn, maar vervang hem gelijk preventief en alles moet er toch al uit. Deze zal dus over enkele weken met meerdere onderdelen te koop gaan staan.lauw schreef:Een cup stuurhuis is qua maat hetzelfde als een gewone, hij is alleen onbekrachtigt en het stuurt iets korter, als het goed is.
fout.lauw schreef:Een cup stuurhuis is qua maat hetzelfde als een gewone, hij is alleen onbekrachtigt en het stuurt iets korter, als het goed is.
cupauto's hadden 19 16V draagarmen en waren dus net zo breed als een williams.
there is no spoon.
Ik bedoelde Williams.Tijn schreef:fout.lauw schreef:Een cup stuurhuis is qua maat hetzelfde als een gewone, hij is alleen onbekrachtigt en het stuurt iets korter, als het goed is.
cupauto's hadden 19 16V draagarmen en waren dus net zo breed als een williams.
-
- Contacteer:
Het is een gewoon stuurhuis. De spoorstangen moeten overgezet worden van mijn huidige stuurhuis. Dit stuurhuis is ook zonder bekrachtiging. Mogelijk vervang ik gelijk de axiaalkogels en fuseekogels. Ik moet eerst even gaan afwachten in wat voor staat die zijn. Ik hoop echter niet dat de versnellingsbak of aandrijfassen een tikje hebben gehad. Dat zou dan toch wel even tegenvallen.
Ik krijg de radiateur en complete Williams ventilator met een beetje mazzel voor het weekend binnen. De rest van de spullen kan ik hoogstwaarschijnlijk zondag al ophalen. Ik moet alleen ff afwachten of ik het busje kan lenen. Dan maar even een ritje naar Zeeland op en neer (500 km).
Ik zoek nog wel die originele Williams achterspoiler. Als iemand er nog een weet liggen, hoor ik dat graag.
Ik krijg de radiateur en complete Williams ventilator met een beetje mazzel voor het weekend binnen. De rest van de spullen kan ik hoogstwaarschijnlijk zondag al ophalen. Ik moet alleen ff afwachten of ik het busje kan lenen. Dan maar even een ritje naar Zeeland op en neer (500 km).
Ik zoek nog wel die originele Williams achterspoiler. Als iemand er nog een weet liggen, hoor ik dat graag.
http://www.logo.nino.ru/Donleben schreef: Tevens vraag ik me af of de Williams stickers nog nieuw leverbaar zijn bij de dealer. Ik heb er nog 1, maar moet er 2 bij hebben, omdat hij helemaal overgespoten gaat worden.
http://logo.nino.ru/main/?id=64258&quer ... 661&page=2
kan je zo mee naar de beletteraar

-
- Contacteer:
Ik weet dat dit soort bedrijfjes er zij. ik heb echter besloten om hem aan de buiten en binnebnkant zo origineel mogelijk te gaan maken (voor zover er sprake is van origineel). Daarom wil ik het liefst originele Renault stickers, maar weet niet of ze nog leverbaar zijn en tegen welke prijs.
zijn meen ik nog leverbaar voor een belachelijke prijs 

-
- Moderator
- Car: Megane
word best duur allemaal zo te lezen, suc6 

Deze zijn gewoon nog te bestellen, orrigineel..Donleben schreef:Tevens vraag ik me af of de Williams stickers nog nieuw leverbaar zijn bij de dealer. Ik heb er nog 1, maar moet er 2 bij hebben, omdat hij helemaal overgespoten gaat worden.
ze zijn geloof ik 35 pleuro's per stuk, wel duur, maar ook orrigineel

heb helaas ff niet de bon hiero, anders had ik je gelijk het artikkelnr kunnen geven.. maar is zo na te gaan bij mr reno

succes met de wederopbouw!!
Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
R5GTT f1 1986Project info
Al dat Williams-spul is peperduur. Die zwarte deurstrippen kosten ook al iets van een 90 euro ofzo 

-
- Contacteer:
Vandaag ben ik maar weer even wezen kijken bij mijn clio en heb geregeld dat hij van de week versleept gaat worden. De eerste spulletjes zijn alweer binnen. Ik heb nu al de complete radiateur en de ventlator van een Williams. Zondag heb ik een busje kunnen regelen en ga bij Maarten Hendrix dit even ophalen;
- Draagarmen Williams
- Powerflex bussen
- Voorbumper 16v
- Motorkap 16v
Dan gaat het eindelijk beginnen. Eerst helemaal opbouwen en keuren, waarna ik hem dan ga laten spuiten. Drie weken zonder clio valt al vies tegen!
- Draagarmen Williams
- Powerflex bussen
- Voorbumper 16v
- Motorkap 16v
Dan gaat het eindelijk beginnen. Eerst helemaal opbouwen en keuren, waarna ik hem dan ga laten spuiten. Drie weken zonder clio valt al vies tegen!
-
- Contacteer:
Gister heb ik de spullen bij Maarten allemaal opgehaald. Ik kwam even met wat meer thuis dan ik had verwacht, maar dat is wel de moeite waard. Het complete subframe van Wouter heb ik kunnen overnemen, welke van de zomer nieuw was opgebouwd;
-Het subframe is doorgelast en verstevigd.
-Williams draagarmen.
-Williams stabilisator stang.
-Powerflex bussen op draagarmen en stabilisatorstang
-Cup stuurhuis compleet met axiaalkogels en spoorstangen
-Group A fuseekogels
[img]http://213.51.188.16/menno/mh/P1010022.jpg[/img]
Tevens heb ik ook de voorbumper en motorkap. Ook lag er nog een koperen radiateur wat ik niet kon laten liggen. Deze koelt beter en ziet er ook nog zeer goed uit. Ik ben echt benieuwd hoe alles straks gaat rijden. Morgen wordt de auto versleept en het voorfront wordt besteld. Dan kan het eindelijk gaan beginnen...
-Het subframe is doorgelast en verstevigd.
-Williams draagarmen.
-Williams stabilisator stang.
-Powerflex bussen op draagarmen en stabilisatorstang
-Cup stuurhuis compleet met axiaalkogels en spoorstangen
-Group A fuseekogels
[img]http://213.51.188.16/menno/mh/P1010022.jpg[/img]
Tevens heb ik ook de voorbumper en motorkap. Ook lag er nog een koperen radiateur wat ik niet kon laten liggen. Deze koelt beter en ziet er ook nog zeer goed uit. Ik ben echt benieuwd hoe alles straks gaat rijden. Morgen wordt de auto versleept en het voorfront wordt besteld. Dan kan het eindelijk gaan beginnen...
-
- Über-Spammer
Ziet er goed uit man 

Zou jij eens willen informeren waar je die kan krijgen? Volgens de Renault-dealer waar ik altijd heen ga zijn ze dus gewoon NIET te krijgen!SToRM666 schreef:Al dat Williams-spul is peperduur. Die zwarte deurstrippen kosten ook al iets van een 90 euro ofzo
Als dat wel zo is, dan hoor ik dat heel graag, want dan ga ik gewoon terug met mijn huidige setje, aangezien die er nog niet op zitten.

-
- Contacteer:
@Merijn: Er moeten toch nog wat originele onderdelen besteld worden, dus dan zal ik het gelijk even gaan vragen. Ik krijg nu wel steeds vaker te horen dat bepaalde onderdelen helemaal niet meer nieuw te leveren zijn bij de dealer. Ook devil heeft zijn programma trouwens wat ingekort. 

-
- Contacteer:
Vandaag is er eindelijk een beetje schot ingekomen. Hij is versleept en heb met de plaatwerker/spuiter om de tafel gezeten. De auto is opgehaald en het voorfront is door hem besteld. Nu even wachten wat de spuitkosten allemaal gaan zijn.
Ik heb namelijk een aantal dingen wat ik misschien wil gaan doen. Misschien helemaal glad maken en binnen en buiten spuiten in een aparte kleur. Dan wordt de achterklep en de stootlijsten weggewerkt. Het is alleen de vraag hoeveel dat gaat kosten.
Tevens heb ik ook even de side-skirts besteld uit Italie. Het heeft helaas wel een levertijd van 4 weken, maar dat moet ik maar voor lief nemen. Dit zijn de skirts, die van Tim B.;
[img]http://members.home.nl/timborchers/foto ... ieuw-4.JPG[/img]
Ik heb namelijk een aantal dingen wat ik misschien wil gaan doen. Misschien helemaal glad maken en binnen en buiten spuiten in een aparte kleur. Dan wordt de achterklep en de stootlijsten weggewerkt. Het is alleen de vraag hoeveel dat gaat kosten.
Tevens heb ik ook even de side-skirts besteld uit Italie. Het heeft helaas wel een levertijd van 4 weken, maar dat moet ik maar voor lief nemen. Dit zijn de skirts, die van Tim B.;
[img]http://members.home.nl/timborchers/foto ... ieuw-4.JPG[/img]
-
Zo ziet ie er echt wreed uit man!
Ben benieuwd naar de skirts.
Ben benieuwd naar de skirts.
-
- Contacteer:
Ik hoop niet dat ik problemen kan gaan krijgen met de drempels, maar daar kom ik letterlijk en figuurlijk vastwel overheen! Ik denk echt niet dat hij op 7 maart al helemaal af zal zijn, aangezien hij pas gespoten gaat worden als alles helemaal compleet is.
-
- Moderator
hoe heb en waar heb jij die skirts besteld dan?????
je laat hem zeker bij "de Lange" maken,,een collega van me had jou auto namenlijk opgehaald,,,,met welke spuiter had jij gesproken.Roel mischien( klein mannetje)Ik zal je auto dan goed in de gaten houden 

-
- Über-Spammer
pas maar op straks gaat remco een proefritje maken 

Ik vind de stootlijsten juist mooi staan op een Clio, dat breekt juist een beetje, anders lijkt de carroserie zo hoog 

Laatst gewijzigd door Mrtn op do 5 feb 2004 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
Hij wordt uiteindelijk gespoten bij het bedrijf van Van den Heuvel (en de Lange volgens mij). Hij wordt ergens anders opgebouwd en spuitklaar gemaakt. Als alles in orde is wordt hij pas gespoten.
Ik krijg eerdaags te horen wat al het spuitwerk met eventuele extra's gaat kosten. Afhankelijk daarvan beslis ik hoe er gespoten gaat worden.
De auto staat voorlopig nog ergens anders, dus dat zal wel meevallen! En als Remco er om zou vragen, mag dat best n keer als ie helemaal klaar is!
Ik krijg eerdaags te horen wat al het spuitwerk met eventuele extra's gaat kosten. Afhankelijk daarvan beslis ik hoe er gespoten gaat worden.
De auto staat voorlopig nog ergens anders, dus dat zal wel meevallen! En als Remco er om zou vragen, mag dat best n keer als ie helemaal klaar is!
-
- Moderator
P@TB@D schreef:hoe heb en waar heb jij die skirts besteld dan?????

-
- Contacteer:
P@TB@D: Ik heb de skirts via via kunnen bestellen. Het was wel een hele uitzoekerij, maar het is me toch gelukt. Mocht er iemand interesse in hebben, kunnen ze mij een PM sturen. De levertijd is 4 weken, maar zal vast wel weer een weekje uitlopen. De prijs viel op zich wel mee.
Remi16v: He, welkom hier. Ik had je al een aantal keren voorbij zien komen in Alkmaar. De eerst volgende keer spreek ik je wel ff aan. Hij ziet er erg netjes uit en je hebt trouwens ook redelijk wat bekijks in Alkmaar. Altijd wel leuk als er over je auto wordt gepraat!
Remi16v: He, welkom hier. Ik had je al een aantal keren voorbij zien komen in Alkmaar. De eerst volgende keer spreek ik je wel ff aan. Hij ziet er erg netjes uit en je hebt trouwens ook redelijk wat bekijks in Alkmaar. Altijd wel leuk als er over je auto wordt gepraat!
Gaat deze reparatie/restauratie uiteindelijk jouw geld kosten of keert de verzekering dit allemaal uit?
mvg, Chendy.
mvg, Chendy.
-
- Moderator
PM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Donleben schreef:P@TB@D: Ik heb de skirts via via kunnen bestellen. Het was wel een hele uitzoekerij, maar het is me toch gelukt. Mocht er iemand interesse in hebben, kunnen ze mij een PM sturen. De levertijd is 4 weken, maar zal vast wel weer een weekje uitlopen. De prijs viel op zich wel mee.
-
- Contacteer:
Het gaat me idd wat meer geld kosten, maar daar kies ik zelf voor. Ik wil het gelijk allemaal goed hebben, dus dan mag het wel wat meer wezen. Dat zal goedkoper zijn dan achteraf allerlei dingen veranderen.
Zo laat ik gelijk mijn distributie vervangen. Dan kost me 200 euro extra. Om het geblueprinte Achterberg onderblok te laten monteren, kost het mij alleen de extra onderdelen.
Tevens laat ik ook mijn druklager (liep heel zacht aan) vervangen. Die moet iets van 35 euro kosten. De thermostaat met de pakking laat ik ook gelijk vervangen (+ 30 euro)
Wat kost dus een koppakking en de boutenset. Dat zijn de extra kosten voor het onderblok.
Bij een dunnere pakking wordt de compressie wel wat hoger. Is het handiger om een normale pakking te nemen en de kop te laten vlakken of gewoon alleen een dunnere pakking?
Al het info en advies is welkom. Maandag gaat het front en subframe er al onder vandaan.
Zo laat ik gelijk mijn distributie vervangen. Dan kost me 200 euro extra. Om het geblueprinte Achterberg onderblok te laten monteren, kost het mij alleen de extra onderdelen.
Tevens laat ik ook mijn druklager (liep heel zacht aan) vervangen. Die moet iets van 35 euro kosten. De thermostaat met de pakking laat ik ook gelijk vervangen (+ 30 euro)
Wat kost dus een koppakking en de boutenset. Dat zijn de extra kosten voor het onderblok.
Bij een dunnere pakking wordt de compressie wel wat hoger. Is het handiger om een normale pakking te nemen en de kop te laten vlakken of gewoon alleen een dunnere pakking?
Al het info en advies is welkom. Maandag gaat het front en subframe er al onder vandaan.