deze keer wil hij niet meer starten.
hij begon al slecht te starten eerst langzaam de startmotor en toen sneller en hup aan.
maar dat werd steeds erger todat vandaag in de regen hij helemaal niet meer aan wilde. ff ander accu gepakt en weer gestart.
hmm nu denk ik dus accu kapot oke kan gebeuren niks erg aan. maar voor d ezekerheid heb ik toch maar ff de laadstroom gemeten die is 13,5v zonder belasting.
nu met beleasting licht en kachel op 3 nog maar 12,3V
dus naar mijn mening is de dynamo naar de */*/*
iemand de oplossing voordat er een clio in de rijn drijft
ben nu op me kookpunt onderhand
dynamo clio 16v stuk?
-
Laatst gewijzigd door mark -19- 16v op ma 19 jan 2004 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Het zou idd. je dynamo kunnen zijn of je spanningsregelaar.
En als ik het zo hoor zou ik terug gaan naar die dealer waar je hem vandaan heb en terug komen op de garantie. Juist ook omdat je het hebt aangegeven bij de bakwissel.
Gr.Frits
En als ik het zo hoor zou ik terug gaan naar die dealer waar je hem vandaan heb en terug komen op de garantie. Juist ook omdat je het hebt aangegeven bij de bakwissel.
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
we hebben besloten om hem zelf te gaan vervangen as vrijdag gaat het gebeuren.
nog iemand tips waar we op moeten letten?
nog iemand tips waar we op moeten letten?
-
weet je zeker dat het de dynamo is en niet de startmotor?
-
ja want belast dus met groot licht aan en verwarming op 3 achterruit verwarming aan heb ik nog maar 11,3V en dan doet d estartmotor geen eens mee want dan loopt de motor alRobert dB. schreef:weet je zeker dat het de dynamo is en niet de startmotor?
iets moelijker starten kan liggen aan het stekkertje van de startmotor hij draait wel netjes rond hoor komt iets moelijker opgang wellicht dat deze in der tijd ook gereviseerd moet worden
-
- Contacteer:
Die van mij draait ook heel langzaam daarna iets sneller bevalt me ook niet, volgens mij is mijn dynamo ook op want ff 5 minuten stadslicht aan en hij start bijna niet meer (accu is nog niet zo oud) 

Meet gewoon even de spanning bij stationair met alle verbruikers aan. Ik heb het gisteren ook gedaan en kwam tot de conclusie dat mijn dynamo ook aan zijn eind is. Helaas, maar waar.
Ben trouwens maar blij dat je een 19 hebt, want bij de Clio is er niet bij te komen.
Ben trouwens maar blij dat je een 19 hebt, want bij de Clio is er niet bij te komen.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ligt er ook aan wat voor clio. En zelfs bij de mijne, is er redelijk bij te komen. Die 16v kop zit gewoon in de wegMerijn schreef:Ben trouwens maar blij dat je een 19 hebt, want bij de Clio is er niet bij te komen.
Koplamp aan de kant (of eruit) is een goeie, en motorkap er tijdelijk af werkt ook wel makkelijk.
GR.Frits
-
ehhh nou merijn ik heb dus een clio 16vMerijn schreef:Meet gewoon even de spanning bij stationair met alle verbruikers aan. Ik heb het gisteren ook gedaan en kwam tot de conclusie dat mijn dynamo ook aan zijn eind is. Helaas, maar waar.
had eerst 2 jaar een 19 16v maar voor de onduidelijkheid heb ik me naam op het forum niet veranderd:)
dus bijdeze ook ik kan me lol op
Ff een aantal tips voor degene die van plan zijn de dynamo zelf te vervangen, heb t laatst zelf ook gedaan:
- eerst ff de koplamp weghalen.
- haal dan de motorsteun aan de dynamokant los, zodat je je motorblok aan die kant iets op kan krikken, waardoor je beter bij de onderste bout van de dynamo kan komen en ook meer ruimte heb om die eruit te draaien.
- haal de spanning van je multiriem af met sleutel 22 en inbus 7 voor tegenwerkende bout (in de bout 22 verwerkt)
- Haal uiteraard daarna ff de 2 bouten los van je dynamo en je kan hem eruit draaien.
Succes!!
- eerst ff de koplamp weghalen.
- haal dan de motorsteun aan de dynamokant los, zodat je je motorblok aan die kant iets op kan krikken, waardoor je beter bij de onderste bout van de dynamo kan komen en ook meer ruimte heb om die eruit te draaien.
- haal de spanning van je multiriem af met sleutel 22 en inbus 7 voor tegenwerkende bout (in de bout 22 verwerkt)
- Haal uiteraard daarna ff de 2 bouten los van je dynamo en je kan hem eruit draaien.
Succes!!
Clio16v rules
@ mark -19- 16v:
Weet je echt zeker dat het je dynamo is? Ik merkte als ik een stuk aan t rijden was dat mn lichten enzo steeds minder werden totdat de clio er echt mee stopte en niet meer wilde starten, ook geen slag van de startmotor. Stel dat t iets anders is zou t zonde zijn van t klote werk. en een nieuwe dynamo is erg duur, rond de 250 eutjes. Zal in ieder geval een revisie of iets dergelijks gaan zoeken.
Weet je echt zeker dat het je dynamo is? Ik merkte als ik een stuk aan t rijden was dat mn lichten enzo steeds minder werden totdat de clio er echt mee stopte en niet meer wilde starten, ook geen slag van de startmotor. Stel dat t iets anders is zou t zonde zijn van t klote werk. en een nieuwe dynamo is erg duur, rond de 250 eutjes. Zal in ieder geval een revisie of iets dergelijks gaan zoeken.
Clio16v rules
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
@ merijn, en mark natuurlijk ook.
Had haaz vorige FNO niet iets over een revisiebedrijf in nijmegen?? IEts van tussen den 45 en 60 euro?? Even onthouden tot vrijdag lijkt me dat.
GR.Frits
Had haaz vorige FNO niet iets over een revisiebedrijf in nijmegen?? IEts van tussen den 45 en 60 euro?? Even onthouden tot vrijdag lijkt me dat.
GR.Frits
Komt goed... Maakt mij niet zoveel uit wat het kost eigenlijk. Ik zal mijn eigen dynamo daarheen moeten brengen, neem ik aan? Dan kan ik het net zo goed in Oss laten doen, aangezien ik dat die kilometers niet hoef te maken. Als het echt veel scheelt kan ik altijd nog kijken.
Komt goed! Bedankt voor de tip in ieder geval.
Komt goed! Bedankt voor de tip in ieder geval.

-
heb net een nieuwe accu gehaald
een varta 12V 62A 430ah als ik het goed heb
standaar is 44A bij 360ah
dus heb nu ff wat meer power om te starten
heb natuurlijk nu ook gmeten en ik meet 13,8 onbelast
belast 12.04
dus dat moet echt aan de dynamo liggen
een varta 12V 62A 430ah als ik het goed heb
standaar is 44A bij 360ah
dus heb nu ff wat meer power om te starten
heb natuurlijk nu ook gmeten en ik meet 13,8 onbelast
belast 12.04
dus dat moet echt aan de dynamo liggen
-
Bart V schreef:44 ah standaard???? lijkt me niet eerlijkgezegd.
nou dat klopt althans bij mij 19 16v had ik ook een zwaardere maar volgens de brezan is 44 standaard.
wat hebben de ander 16v rijders hier voor een accu?