Anti Car Jacking systeem Clio 2002

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Ik heb een clio uit 2002. Een 1.5 dci met 65 pk Erg fijne auto. Toen hij laatst even terug moest naar de garage, kreeg ik een huur clio mee. Precies hetzelfde model, maar dan een 1.2 benzine.

Als ik hier harder dan 10km/u mee reed, dan ging de auto automatisch op slot. Het "Anti car jacking" systeem. Weet iemand hier, of het mogelijk is om dat systeem handmatig in te stellen op mijn clio?? Bij sommige auto's is het mogelijk als je een bepaalde handeling doet. Drie keer achter elkaar deuren sluiten en openen of zoiets dergelijks.

Weet iemand een trucje hiervoor, of zal ik dan toch echt de software moeten laten aanpassen ?

hugo
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

knopje wat op je middenconsole zit ingedrukt houden. tot je een geluidje hoort

ik vind het ook rete handig :)
Anonymous

Aha, dat werkte... Zijn er zo nog meer van die trucjes ?

Hugo
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Dan wil ik die ook wel weten.

Tip: misschien de handleiding lezen :lol:
Cleaned Style
Projecttopic
da-goof
Contacteer:

HvG0 schreef:Ik heb een clio uit 2002. Een 1.5 dci met 65 pk Erg fijne auto. Toen hij laatst even terug moest naar de garage, kreeg ik een huur clio mee. Precies hetzelfde model, maar dan een 1.2 benzine.

Als ik hier harder dan 10km/u mee reed, dan ging de auto automatisch op slot. Het "Anti car jacking" systeem. Weet iemand hier, of het mogelijk is om dat systeem handmatig in te stellen op mijn clio?? Bij sommige auto's is het mogelijk als je een bepaalde handeling doet. Drie keer achter elkaar deuren sluiten en openen of zoiets dergelijks.

Weet iemand een trucje hiervoor, of zal ik dan toch echt de software moeten laten aanpassen ?

hugo
Ik zie het nut van het systeem totaal niet in. Car jackers slaan meestal toe als je stil staat met draaiende motor, dus voor stoplichten e.d. Daar komt nog bij dat op het moment dat je een botsing krijgt en de stroom meteen uitvalt de deuren dus nog op slot zitten... lekker veilig. Bovendien zal je CV systeem veel eerder verslijten als normaal, zeker bij veel stadsverkeer. En ook erg irritant lijkt me dat je steeds die deuren op slot hoort gaan.
het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat op het moment dat je gaat tollen met je auto, de deuren niet open vliegen, of toch iig niet zo snel.
martin rs

eh als je weg rijd en ze gaan op slot en je komt stil te staan zijn ze nog steeds dicht.
dus mensen kunnen wat steeds vaker gebeurt je deur niet meer opentrekken als je stilstaat bij het stoplicht om je vervolgens te beroven.
van binnen gaat de deur uiteraard wel normaal open.
ik vind het een supersysteem.
en wat de stroom betreft...volgens mij kan je de deur zonder stroom gewoon openen en gebeurt dat op zo een moment mechanisch.
Ad van Haperen
Contacteer:

leuke trucjes .

weet iemand ook hoe je een nieuwe afstandbediening inleest bij een 5gt
Bart V

Hooliead schreef:leuke trucjes .

weet iemand ook hoe je een nieuwe afstandbediening inleest bij een 5gt
inlezen moeten ze bij de dealert doen, de code van je ontvanger word er in geprogammeerd.
Ad van Haperen
Contacteer:

ja maar dat inlezen is schijnbaar heel simpel te doen. iets van drie keer dicht doen met de knop en dan twee keer de afstandbediening indrukke ofzo.
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

martin rs schreef:eh als je weg rijd en ze gaan op slot en je komt stil te staan zijn ze nog steeds dicht.
dus mensen kunnen wat steeds vaker gebeurt je deur niet meer opentrekken als je stilstaat bij het stoplicht om je vervolgens te beroven.
van binnen gaat de deur uiteraard wel normaal open.
ik vind het een supersysteem.
en wat de stroom betreft...volgens mij kan je de deur zonder stroom gewoon openen en gebeurt dat op zo een moment mechanisch.
Alleen de vacuum pompjes slijten wel iets sneller denk ik.
Voor de rest alleen maar voordelen.

De deur is van binnenuit altijd te openen, ook als deze op slot zit.
Cleaned Style
Projecttopic
Plaats reactie