de 1.8 motor van m'n cabrio gebruikt erg veel koelvloeistof ( 1 liter op 500 km), wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
extra info: de motor wordt niet extreem warm, en verbruikt ook geen olie
als iemand weet wat hier de oorzaak van is, en ongeveer weet wat het kost om te repareren, laat het weten
[R19]motor verbruikt veel koelvloeistof
Abel schreef:cxontroleer de motor eens op lekken in het koel water circuit. slangen, pomp, radiator, kachel of koppaking
doe eens een compressie test! alhoewel ik niet denk dat die de oorzaak is.
en hoe controleer ik dat?
Wat belangrijk is: daalt het niveau tot onder het minimumstreepje?
Bij mijn wagen (5 GTT) is het zo dat als ik het vaatje tot op het max. bijvul dat dan de meeste vloeistof verdwijnt totdat hij ongeveer op het minimum staat. daar blijft hij dan vervolgens op staan. Als hij daaronder komt wordt het tijd om je zorgen te maken, als hij daar boven blijft is er niets aan de hand.
Bij mijn wagen (5 GTT) is het zo dat als ik het vaatje tot op het max. bijvul dat dan de meeste vloeistof verdwijnt totdat hij ongeveer op het minimum staat. daar blijft hij dan vervolgens op staan. Als hij daaronder komt wordt het tijd om je zorgen te maken, als hij daar boven blijft is er niets aan de hand.
nee, het koelvloeistofniveau daalt zelfs zover dat het reservoir al eens helemaal leeg was 

-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Dan moet je toch denken als het koelsysteem druk op bouwt, dat hij dan het eruit perst door een kapotte leiding ofzo.edwin19 schreef:nee, het koelvloeistofniveau daalt zelfs zover dat het reservoir al eens helemaal leeg was
Renault 5 GT Turbo "EVO"
maar ik heb nergens vlekken o.i.d. zitten, en als ik een stuk gereden heb ligt er na een poosje ook geen plas op de grond
Ik hoop niet voor je dat de kop een scheurtje heeft... Ik had vorige week ook last van een miniscuul gaatje in één van de koelslangen. Vooral als de motor goed warm was, lekte het ergens uit. Het ging steeds sneller lekken tijdens het rijden (het lekte dus alleen met de druk erop). Na een grondige inspectie bleek dus een slang lek te zijn. Ik heb toen bij reno maar een nieuwe slang besteld. Kosten: 28,01 Euro.
mvg, Chendy.
mvg, Chendy.
ff afpersen bij een garagebedrijf, d.w.z met een pompje drukin je koelsysteem pompen, dan kom je er snel genoeg achter of je ergens een lek hebt. Je moet dan vooral denken aan een lekkende radiateur en/of een lekkende leiding/slang/waterpomp...
Als bij afpersen blijkt dat er niks lekt, kan je eventueel gaan denken aan een koppakking, 1 liter op 500 km zou een licht lekkende koppakking KUNNEN zijn, maar eerst moet je uitsluiten dat leidingen en radiator en waterpomp dicht zijn.
Als bij afpersen blijkt dat er niks lekt, kan je eventueel gaan denken aan een koppakking, 1 liter op 500 km zou een licht lekkende koppakking KUNNEN zijn, maar eerst moet je uitsluiten dat leidingen en radiator en waterpomp dicht zijn.
Het kan ook een vriesplug zijn die rot is, dat was bij mij het geval! ze dachten dat het de koppakking was dus begonnen ze met het blok "afbouwen" en kwamen ze er dus vrij snel achter dat het een vriesplug was
ik had ook van iemand te horen gekregen dat het misschien de waterpomp zou kunnen zijn, kan dat?
jep kan ook
Heeejjj 


ben dus vanmiddag naar de garage geweest, en er is dus nergens een lek o.i.d. te bekennen
ik moest nou gewoon het reservoir half vol doen. en dan moest het eigenlijk wel goed zijn

ik moest nou gewoon het reservoir half vol doen. en dan moest het eigenlijk wel goed zijn

inderdaad
mmmm was bij mij ook zo, zou dus een vriesplug kunnen zijnedwin19 schreef:ben dus vanmiddag naar de garage geweest, en er is dus nergens een lek o.i.d. te bekennen![]()
ik moest nou gewoon het reservoir half vol doen. en dan moest het eigenlijk wel goed zijn
en is dat een klusje om zelf te doen, of moet hij dan weer naar de garage?~thijs~ schreef:mmmm was bij mij ook zo, zou dus een vriesplug kunnen zijnedwin19 schreef:ben dus vanmiddag naar de garage geweest, en er is dus nergens een lek o.i.d. te bekennen![]()
ik moest nou gewoon het reservoir half vol doen. en dan moest het eigenlijk wel goed zijn
als je je blok zelf uit elkaar kan halen hoeft ie niet naar de garage 
eeehhhhmmm, eigenlijk niet nee~thijs~ schreef:als je je blok zelf uit elkaar kan halen hoeft ie niet naar de garage

dan zal het toch een garage worden 

dan denk ik toch maar beun de haas 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zelf doen leer je er nog meer van.edwin19 schreef:dan denk ik toch maar beun de haas

Project: GTT Blue Sport
Suc6 met het verhelpen van de problemen 

maar het moet wel goed gebeurenFrits schreef:Zelf doen leer je er nog meer van.edwin19 schreef:dan denk ik toch maar beun de haas
