Clio Donleben -> 2.0 16v is VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Merijn schreef:Volgens mij is er geen verschil tussen een ph1 en ph2 wat betreft de motorkap...
Oude en nieuwe logoŽs. Maar dat heeft meer met het bouwjaar te maken dan met de Fase 1&2. Nieuwe logo is er in de loop van Ž92 opgekomen.
iwi

lauw schreef:Dat ziet er niet lekker uit. :(

Ben jij niet die jongen die het onderblok van m'n broer heeft overgenomen????
Ja, volgens mij wel.

Het ziet er wel beroerd uit zeg :(

Welke paal had je te pakken eigenlijk?
Donleben
Contacteer:

Gister was het hoge woord eruit. Hij is economisch total loss! :( :( :( :(

Oderdelen 2414,86 euro ex
Arbeidsloon 1476,80 euro ex
Bijkomende kosten 71,35 euro ex
Spuitwerk 1001,21 euro ex
Milieutoeslag 88,55 euro ex

Ex BTW 5052,77 euro ex

De schade komt inclusief alles en BTW op 6012,80 euro! (U)

Ik moet zo weer heen voor de verdere afhandeling. Het is nu afwachten wat het hoogste bod wordt en wat nu eindelijk de dagwaarde van de auto is. Dan ff de keuze maken om hem te houden of weg te doen. Qua schade zat ik er niet ver naast. Ook beide draagarmen en wielkuipen moesten vervangen worden. Sommige bedragen waren wel erg hoog, zoals een (bij mij onbeschadigd) luchtfilter van 198,39 euro!

Wordt vervolgd....
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

aiai! Da's mooi klote, man! :(

Nu maar hopen op een goed bod... Als ik eerlijk ben, zou ik de auto weg doen en niet meer op gaan knappen. Maar da's mijn mening! :)
clio_rally
Contacteer:

Donleben schreef:Gister was het hoge woord eruit. Hij is economisch total loss! :( :( :( :(

Oderdelen 2414,86 euro ex
Arbeidsloon 1476,80 euro ex
Bijkomende kosten 71,35 euro ex
Spuitwerk 1001,21 euro ex
Milieutoeslag 88,55 euro ex

Ex BTW 5052,77 euro ex

De schade komt inclusief alles en BTW op 6012,80 euro! (U)

Ik moet zo weer heen voor de verdere afhandeling. Het is nu afwachten wat het hoogste bod wordt en wat nu eindelijk de dagwaarde van de auto is. Dan ff de keuze maken om hem te houden of weg te doen. Qua schade zat ik er niet ver naast. Ook beide draagarmen en wielkuipen moesten vervangen worden. Sommige bedragen waren wel erg hoog, zoals een (bij mij onbeschadigd) luchtfilter van 198,39 euro!

Wordt vervolgd....
Da's echt een hoop geld! Ik heb een paar jaar geleden een toen vier jaar oude polo op een file geparkeerd, had toen nog best een leuk vaartje. Dat kostte de verzekering toen 8000 gulden. Maar die wagen zat een stuk meer in elkaar! Voor dat bedrag is hij uiteindelijk ook compleet overgespoten... En dit was geen beunhaas, gewoon zo'n groot schadebedrijf via de verzekeraar en dat zijn juist de duurste...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Donleben
Contacteer:

Ik weet ook nog niet hoe ik dit allemaal ga doen. Morgen komt de expert van de verzekering om de dagwaarde vast te stellen. Dan hebben opbieders vijf werkdag de tijd om te bieden. Afhankelijk van die bedragen moet ik beslissen.

Ik heb wel een ruimte waar ik hem op kan knappen en ga morgen een goedkope auto kopen om met te laten verplaatsen. Waarschijnlijk een Seat Ibiza 1.5 van 90 voor 750,- met APK en nieuwe distributie.

2e hands voorbumper met binnenbalk en strip (aanbod van 50 euro gehad)
2e hands grille (fase 2)
2e hands ventilator met motor
2e hands koplamp LV (aanbod van 40 euro gehad)

Motorkap(renault 242,-) met scharnieren
aanbod gehad van 50 euro (met wat plamuur en spuitwerk)

46,60 Voorfront
174,00 Radiateur
106,80 Subframe
111,26 Draagarmen (verm. 16v maar wil Williams)
18,50 Kentekenplaat (opplakletters)
3,00 Kentekenplaathouder RTC

Dan is ie weer rijdbaar. Spuitwerk is 1000 euro voor een complete auto of 600 euro voor de voorzijde en uitspuiten.

Tevens kan ik gelijk het motorblok eruit laten halen en de distributie vernieuwen, motorruimte bewerken en compleet spuiten. Eventueel ook een ander blok wat ik al van plan was (Achterberg geblueprint), drukgroep enzo.
Christian

een 16v voorfront voor 46.60
doe der mij dan ook maar 1
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Heb je dan een 16V bumper of een Williams bumper? Er is wat verschil aan de stootlijsten, namelijk... En helaas zijn die niet los te krijgen om ze te vervangen. :s

Dat is het grote nadeel van een Williams. Alles is anders aan zo'n ding, terwijl je dat op het eerste gezicht niet ziet. :(
Emiel

Ik heb nog ergens een radiateur liggen. Als je interesse hebt hoor ik het wel. Ook de fan die erbij hoort heb ik nog.

Emiel
lauw

Dat is een behoorlijk bedrag.

Als ik jou was zou ik de auto met sloop en tweedehands onderdelen opknappen, het niet technisch gedeelte dan.

Ik weet nog een goedkope schade hersteler/spuiter in Amsterdam die puik werk leverd, als je interesse hebt pm dan even.
Donleben
Contacteer:

Christian schreef:een 16v voorfront voor 46.60
http://www.auto-onderdelen.com/Onderdelen/index.html
Donleben
Contacteer:

Emiel schreef:Ik heb nog ergens een radiateur liggen. Als je interesse hebt hoor ik het wel. Ook de fan die erbij hoort heb ik nog.

Emiel

Gaarne alle onderdelen aanbieden via PM of mail. Svp een prijsje, staat en eventueel foto erbij. Alvast bedankt. Ga nu maar weer geld verdienen!
Florus

Ben benieuw met wat voor belachelijke (N) dagwaarde de verzekering aankomt.

Wel opknappen natuurlijk,zonde om 'm nu al naar de eeuwige jachtvelden te sturen (U) .en zeker niet stiekem weer B#W gaan rijden he :D
Jasper16v

6000 euro!? dat moet voor stuk minder toch wel te fixen zijn? dat had ik nooit gedacht als je de schade zo ziet....
Donleben
Contacteer:

@Florus: Ik heb nog geen idee hoe het allemaal gaat lopen. Ik hoop gewoon op een redelijk bedrag, maar daar ga ik eigenlijk niet vanuit. Zie het wel somber in. Voor een goed bod doe ik er misschien wel afstand van, maar zit zelf ernstig te denken om hem op te knappen. Morgen koop ik waarschijnlijk die Ibiza om me teverplaatsen. Als de clio weggaat, weet ik echt nog niet wat voor auto ik dan zal nemen. BMW rijdt wel perfect en een E30 M3 vind ik nog steeds wel erg mooi! (maar daar is de prijs ook wel naar!)

@Japsper 16v: Ik vond het bedrag ook schrikbarend hoog. Komt gewoon door die extreem hoge dealerprijsen en arbeidsloon! Alleen de onderdelen waren "maar" 2400 euro ex.
Edwin16v
Contacteer:

Beter koop je mijn auto voor €3000,-
Heb je meteen een Geblueprint Achterberg motorblok en een hele auto aan reserve onderdelen in dezelfde kleur als de jouwe :lol:
jeroen.k

Edwin, probeer nu niet steeds in de topics je auto te verkopen...stuur hem dan een pm...niet iedereen is hier van gediend en rtc.marktplaats is er niet voor niets :)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

gesus wat een bedrag zeg :(
Donleben
Contacteer:

Kan iemand wat foto's plaatsen van de onderkant van een clio, met name subframe enzo. Tevens zoek ik info over het vervangen van deze wat aan te raden is.
Mrtn
Car: R5GTT

Khad al aangegeven dat je ook onderdelen van de sloop ken trekken :wink:
Mrtn = Maarten
michel 16v
Contacteer:

Donleben schreef:
Christian schreef:een 16v voorfront voor 46.60
http://www.auto-onderdelen.com/Onderdelen/index.html
dat is geen echte 16v voorfront.
maar kan je ook deze gebruiken,de echte is wel 3-4x duurder bij de dealer.
Tom
Moderator
Car: MB

die is waarschijnlijk zonder het uitneembare stuk en dat is toch wel handig als je bijv. je rad eruit moet halen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Donleben
Contacteer:

[img]http://62.58.78.186/prodimg/72/32/7232630183765.jpg[/img]

Er staat ook nog een slotplaat wat los leverbaar is. Dat is waarschijnlijk het afneembare gedeelte. Kost 22,90 euro.
jj

subframe is wel zelf te doen
heb ik ook gedaan ( bij jouw clio :D )
je moet er wel een volle dag voor uitrekken
Donleben
Contacteer:

jj schreef:subframe is wel zelf te doen
heb ik ook gedaan ( bij jouw clio :D )
je moet er wel een volle dag voor uitrekken
Het maakt nu niet meer echt uit hoe lang het duurt. Ik heb vandaag maar even die Seat gekocht en kan de komende tijd weer vooruit. Dan heeft t geen haast, want t moet wel goed gebeuren. Hopelijk belt morgen de expert dat hij meer weet. Ik wil eerst bedragen weten voordat ik ga beslissen. Ik heb gelukkig een paar goede foto's doorgemaild gekregen over het subframe en de draagarmen. (Y) Morgenmiddag hopelijk meer info...
wouter 16v

Had je daarom die foto,s nodig? :)
Donleben
Contacteer:

Daar had ik inderdaad de foto's voor nodig! Nog bedankt daarvoor. Ik ben nu overal info aan het verzamelen en heb voor me zelf al een beetje in gedachte hoe ik het allemaal ga doen. Maar ik moet eerst wat weten van de verzekering. Vandaag weer gebeld met het schadebedrijf en ruim een half uur in de wacht gestaan bij Centraal Beheer. Uiteindelijk weet ik alleen maar dat ze zich niet aan de 5 dagen hebben gehouden en dat ik weer moet wachten. Mogelijk dat ze vrijdag wat meer weten.....

Tevens kwam ik er achter dat ik t/m 1500 euro accesoires heb meeverzekerd. Dit wordt ook weer meegenomen met het vaststellen van de dagwaarde. Dat is wel een voordeeltje, want niet echt veel was origineel.
Donleben
Contacteer:

Vandaag heb ik eindelijk gesproken met de bewuste expert van de verzekering. De dagwaarde is vastgesteld op 3250,00 euro. Er is 785,00 euro geboden voor het restant.

Optie 1: Uitbetalen met behoud van wrak voor 2465,00
Optie 2: Wegdoen en 4035,00 euro ontvangen.

Tevens bleek de km-stand verdachte standen te hebben en was wel wat anders dan uitgerekend..... :( Het bedrag is ook vastgesteld op een 16v. Alle onderdelen worden verrekend met de 1500 euro accesoires. De expert: "Je bent teveel onderverzekerd en je had hem eigenlijk moeten laten taxeren". |:

Al met al kan ik het dus gaan opknappen voor minimaal 2465 euro. Daarvoor ben je All-Risk verzekerd. Echt klote allemaal, maar ga komende week volop inkopen doen.
Florus

Mooi klote dan (N)

Nouja,vang je in ieder geval een berg van je reeds betaalde verzekeringsgeld terug (Y) ,maar da's dan het enigste positieve eraan waarschijnlijk

Succes met de inkopen :wink:
lauw

Ik zou optie 1 doen, voor dat geld krijg je de auto weer helemaal top.

Heb je toen mijn pm gekregen??? je kan eens informeren bij dat bedrijf, scheeld een hoop geld.
Donleben
Contacteer:

Vandaag word ik weer gebeld door de verzekerings expert en krijg dan het definieve bedrag te horen. Gelukkig heb ik al wat onderdelen kunnen regelen. De auto wordt dmv een ambulance versleept waar hij hersteld zal gaan worden.

Dit heb ik al besteld:

- Subframe in CUP-uitvoering (verstevigd)
- Draagarmen Williams
- Powerflex bussen
- Stuurhuis in CUP-uitvoering (korter)

- Voorbumper 16v
- Motorkap 16v

- Ventilator Williams
- Radiateur Williams

Tevens heb ik nu een adres bij wie ik het ga (laten) opknappen. Opbouw doen we beide en vervolgens wordt de auto helemaal overgespoten. Als alles een beetje mee zit, rijdt hij over een paar weekjes weer!
Jasper16v

dat klinkt goed, suc6 met alles! en houd ons op de hoogte
Ollie

Geen goedkope bestelling zeg :(
Donleben
Contacteer:

Het is ook zeker niet goedkoop. Ik heb nu ook zo iets van: Het moet toch gedaan worden, dus dan ook in 1 keer goed! Ik heb al een rekensom dat ik al boven mijn budget ga uitkomen. De distributie wordt ook vervangen, maar moet nog horen hoeveel het gaat kosten om gelijk een ander blok in te zetten, want eind januari al in de planning stond.
Thierry

Hopelijk is ie dan af voor de openingsmeeting :)
Plaats reactie