[R5 GTT] zwaardere accu monteren.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Rudo

Mijn huidige accu is aan het einde van z'n leven.

Nu heb ik twee vraagjes:
1) welk amperage heeft een standaard accu van een GT. Degene die er nu inzit geeft 50 ampere af.

2) Heeft het nut om er een zwaardere accu in te leggen, laten we zeggen eentje van 60 ampere? Of kunnen er dan problemen ontstaan omdat bijvoorbeeld de dynamo het laden niet meer bij kan benen?(ik noem maar iets :p )

Jullie zien het al, ik ben een leek op dit gebied, misschien kan iemand mij in sesamstraattaal het een en ander uitleggen?

Alvast bedankt. :)
ed_pret

waarom wil je een zwaardere accu?

is alleen maar rendabel bij een zware geluidsinstalleit of dvd etc.

Goede optie is altijd een optima accu vindt ik, nooit problemen met starten maar wel ervoor zorgen dat hij niet leeg raakt, zijn weinig opladers die hem kunnen opladen(17 volt!)

Als je neit veel bijzondere stroomvreters in de wagen hebt? Ja dan gewoon een standaard accu erin doen joh.
Turbo-Peer

Ik had in de gtt een hogere capaciteit accu èn dynamo. Weet alleen niet meer hoeveel ampere. Dit was vanwege de ice-install

Ik durf niet te zeggen of je een zwaardere dynamo nodig hebt. Ik denk niet dat het noodzakelijk is. Bij autobedrijven kijken ze namelijk ook niet zo nauw.

Bovendien laadt de dynamo bij stationair lopende motor veel minder op.
Bij een GTT met een 50 ampere dynamo (en na 15 minuten opwarmen bij een spanning van 13.5 Volt):

1250 toeren/min. 10 Ampere
3000 toeren/min. 43 Ampere
6000 toeren/min. 48 Ampere

Het bijladen is dus voornamelijk afhankelijk van het aantal toeren per minuut dan de maximale capaciteit van de dynamo.
Laatst gewijzigd door Turbo-Peer op vr 16 jan 2004 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Riël
Über-Spammer

waarom werkt een optima dan wel met de 14 volt laadstroom van de dynamo?

Trouwens zo'n optima is voor 75 euro wel 2e hands te krijgen en gaan nog wel een paar jaar mee - nooit meer problemen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rudo

ed_pret schreef:waarom wil je een zwaardere accu?

is alleen maar rendabel bij een zware geluidsinstalleit of dvd etc.

Goede optie is altijd een optima accu vindt ik, nooit problemen met starten maar wel ervoor zorgen dat hij niet leeg raakt, zijn weinig opladers die hem kunnen opladen(17 volt!)

Als je neit veel bijzondere stroomvreters in de wagen hebt? Ja dan gewoon een standaard accu erin doen joh.
Een Optima accu. is dat zo'n gel-accu? En als die leeg is, ik neem aan dat die op dezelfde manier te laden is als dat ik met m'n gewone accu doe? Dus: starten d.m.v. een andere wagen en vervolgens tijdens het rijden de acu weer opladen.
ed_pret

tis een accu

hij levert 17 volt en een 14volt dynamo houdt hem zeg maar levend. maar als een optima leeg is dan moettie echt met een zware oplader opgeladen worden

preciese werkign weet ik ook neit ben geen elektrichien maar heb wel vaker zulke verhalen gehoord.

ik heb overgens een 100 Ampere dynamo :)

inhoud van een amerikaan in de body van een renault dynamo laten proppen bij rietveld in den haag :))

wel kabels ff vernieuwen voor dikkere!
Riël
Über-Spammer

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Car: M536

Proline in Haarlem heeft 2e hands optima's :)
ed_pret

vaag hoor die info, kom hie maar en zet een multimeter op die optima en je ziet 17,5 volt verschijnen(losse accu he)

maar goed gaat het niet over :)
Rudo

Maar hoeveel ampere heeft een standaard GT accu nu?
Mrtn
Car: R5GTT

43A/h dacht ik.

ik heb een 55A/h, dit omdat de 43A/h dood was gegaan en een 55A/h nix duurder was (aanbieding, €40)
Mrtn = Maarten
jean-paul

Steven schreef:Proline in Haarlem heeft 2e hands optima's :)
:D ,zijn alweer verkocht..
enne 17,5 volt ???? volgens mij is je accu niet meer goed.
peter5GTTurbo
Contacteer:

Ik ben nu wel benieuwd hoeveel volt die van mij is.
En 17,5 Volt is wel erg veel en dus erg onwaarschijnlijk.
Daniël W.
Car: 5TL-T

Ja sjee je kan er zo een 66 of 76 Ah accu in leggen hoor. Ik heb in mn 5TL een 66 Ah van opel (general motors eigenlijk), hele goeie shit. Dat gezeur met zwaardere dynamos en gel accu's etc. is alleen voor als je echt een hele zware competitie install hebt. Heb je anders echt niet nodig.
Rudo

Ik heb er inmiddels een andere inzitten, eentje van 50 ampere. Dit is degene die er bij mij al in zat terwijl er standaard 43 ampere in hoort, althans dat heb ik begrepen. Dus 50 is zwaar zat.

Het enige rare is dat mijn Nixan Sunny 1.4 standaard 63 ampere heeft gemonteerd. Maar ja, daar zit dan ook een electrisch schuifdakje in :p
Plaats reactie