Afspraak spuiter gemaakt. :D

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Douwe

Ik wil mijn bumpers gaan aanpassen de achterste i.v.m. andere uitlaat en voor gewoon iets moois van maken. Waar ik alleen mee zit is het volgende ik heb ze zwart gespoten met bumper verf alleen nadat ik ze aangepast heb wil ik ze een keer in kleur laten spuiten. Kunnen ze dit zonder problemen over de bumper verf heen doen / is die bumper verf voor hun makkelijk te verwijderen?

Zo niet zit ik er aan te denken om "nieuwe" voor en achter bumper te kopen, kan ze krijgen voor 40,- per stuk. DIe dan te bewerken en dan op een gegeven moment in kleur te laten spuiten.

Laat maar weten wat jullie denken!!

PS. ik wil zelf m'n bumpers aanpassen omdat kit's zo fucking duur zijn :( :D :D
Laatst gewijzigd door Douwe op ma 19 jan 2004 19:40, 7 keer totaal gewijzigd.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

ik denk als jij je bumpers gewoon schuurt dat je ze dan gewoon over kan spuiten hoor
Douwe

Schuren met iets van waterschuurpapier ofzo? Of met gewoon fijn schuurpapier?
Kicker Clio

Douwe schreef:Schuren met iets van waterschuurpapier ofzo? Of met gewoon fijn schuurpapier?
ja met waterproof schuurpapier korrel 500
Mrtn
Car: R5GTT

Koop 2 andere bumpers voor €80, heb je namelijk alle tijd om te modificeren, je mag namelijk niet zonder bumpers rijden (duhhh) maar eraf en erop zetten elke x is zo'n gehannes :(
Het is trouwens ook beter om ongespoten bumpers te gebruiken ivm overspuiten en de hechting daarvan. Hebben Twingo bumpers zo'n bobbeltjes structuur of zijn ze al glad?? Als ze bobbeltjes hebben krijg je de oude verf niet eens goed weg waardoor later de hechting van de primer niet goed wordt, deze ken je dan met spuitplamuur op de andere bumpers meteen mooi glad maken (Y)

edit: ALTIJD natschuren ivm met warmte van het materiaal, schuurpapier ook tijdig schoonspoelen, doe je dit niet dan krijg je krassen met schuren doordat de verf/plastik zich ophoopt in het papier.

500 is voor het grovere werk, voor het fijnere (af)werk(en) min. 800 gebruiken, 1000 is het mooist, fijner hoeft niet.

Kheb met 4000 mijn linkerspatscherm geschuurd nadat deze gespoten was met TE dikke blanke lak, waardoor je sinasappeleffect kreeg. Maar dan heb je het gevoel dat je voor katsekut staat te schuren, maar het resultaat is 10x beter dan dat het was.

succes :)
Mrtn = Maarten
Riël
Über-Spammer

Kun je dat met 4000 gewoon wegschuren ?? mmm
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
bartuitlauwe
Contacteer:

YEP, dat kan.

Een vriend van mij heb zijn hele auto met 4000 schuurpapier geschuurd.
Je wilt niet weten hoe erg zijn auto nu glimt.
edwin19
Contacteer:

@ douwe: waarmee heb je je bumpers gespoten? een spuitbus?
Robert Clio S.

Gewoon P800 3m gebruiken, het beste wat er is! Schoon emmertje water, goede spons. Goed nat houden wat je schuurt en zo nu en dan effe je schuurpapiertje afnemen met je spons! Ook de plek die je schuurt, dan hou je het netjes schoon en zit je niet in je afvalresten te schuren.

Als je met P4000 schuurt kan je net zo goed gaan schuren met Edit toiletpapier met kussentjes, want dat schiet niet op! Om snel en perfect sinaasappeleffect weg te krijgen is P2000 voldoende! En om snel en geen verschil te krijgen kan je het ook polijsten daarna,is het ook weg! Hoeft het niet opnieuw gelakt te worden!
Clio 1.4 S strak in de lak!
kevinb
Contacteer:

bumpers droog schuren met p120 tot de meeste korrels er uit zijn, verder over schuren met P240
spuitplammuur zetten ,spuitplammuur schuren met 320
grondverf zetten, grondverf slissen (nat) met 800->1000, afwerken met 1200 of je hebt krassen!!
zeker als je de waterlak gebruikt, en ik vermoed van wel, omdat het hier in Belgie al verplicht is en ze bij jullie in nl nog strenger zijn ivm het milieu!

sucses, en pak er je tijd voor! :wink:
Robert Clio S.

Zo de belgische methode is wel een beetje omslachtig. Wij zijn streng met het milieu, dat is waar. Maar je zet zo'n bumper toch niet in de spuitplamuur. Dat gebruiken wij nooit in de spuiterij, wat een kolere klus is dat, al dat schuren! Zolang een bumper onbeschadigd is wordt en nix aan geplamuurd, helemaal niet met spuitplamuur!

Ontvetten, schuren met P800, primer erover en nooit schuurkrassen, ook niet met watergedragen lakken! Scheelt heel veel tijd, en helemaal veel geld! Een spuiter kost 69 euro per uur, nou als hij een uur minder bezig is, en dat op alle auto's, reken maar uit! Alle auto's worden met P800 geschuurd bij ons, ook mijn eigen wagen is volledig ermee strak geschuurd door mij! Nix te zien!
Douwe

Hmmm thx voor de tips! Ik ga effe kijken of ik hier in de buurt aan Twingo bumpers kan komen. Heb ik meer tijd en of ik nou volgende week een nieuwe bumper aanpas en die er dan ongespoten op zet of dat ik de oude bumper aanpas (die er inmiddels ook niet meer uitziet) maakt ook niet uit. (beide gevallen is het pas compleet als ze gespoten zijn) Dus dan neem ik geen risico en gebruik ongespoten bumpers.
Robert Clio S.

Risico loop je niet, je loopt alleen risico op beschadigingen in je bumper die je over het hoofd ziet! De lak zal er iig niet afvallen als je bumper door een toch wel vakkundige spuiter zo eventjes in de avonduurtjes gespoten wordt!

iig veel succes ermee!
kevinb
Contacteer:

Total_loss schreef:Zo de belgische methode is wel een beetje omslachtig. Wij zijn streng met het milieu, dat is waar. Maar je zet zo'n bumper toch niet in de spuitplamuur. Dat gebruiken wij nooit in de spuiterij, wat een kolere klus is dat, al dat schuren! Zolang een bumper onbeschadigd is wordt en nix aan geplamuurd, helemaal niet met spuitplamuur!

Ontvetten, schuren met P800, primer erover en nooit schuurkrassen, ook niet met watergedragen lakken! Scheelt heel veel tijd, en helemaal veel geld! Een spuiter kost 69 euro per uur, nou als hij een uur minder bezig is, en dat op alle auto's, reken maar uit! Alle auto's worden met P800 geschuurd bij ons, ook mijn eigen wagen is volledig ermee strak geschuurd door mij! Nix te zien!
Ik gebruik persoonlijk ook geen spuitplammuur, maar als je er niet ge-oefend op bent is het misschien beter wel te gebruiken.
Hij vraagt hier wat hij juist moet doen, dus ik denk dat hij niet op de hoogte is, van hoe of wat.
dus stel ik voor om spuitplammuur te gebruiken, lijkt me veiliger.

en de afwerking gebruik ik toch altijd P1200, is volgens mij het zekerste :wink:

maaaar, ieder zijn eigen manier van werken, én hangt ook veel van de kleur af.
edwin19
Contacteer:

high solid primer en nat schuren met p1000 en het is superstrak
kevinb
Contacteer:

zo over een nieuwe ongespoten bumper met van die broebels, komt volgens mij niet goed.(glad)
edwin19
Contacteer:

dit waren ook ongespoten bumpers met een werkje erin.

[img]http://www.renault4ever.com/r19/Edwin/r19edwin1.jpg[/img]

als je een goede 'filler' hebt is dat voldoende om de bumper 'retestrak' te krijgen
kevinb
Contacteer:

dan heb je toch eerst met een groffere de broebels er uitgeschuur?
of spuiten jullie de filler zo dik?
edwin19
Contacteer:

de bumper is van te voren alleen goed ontvet ern met een scotch brite geschuurd.

de high solid primer is idd een behoorlijke laag, maar niet meer dan ddat je met kleurlak zou doen
edwin19
Contacteer:

edwin19 schreef:de bumper is van te voren alleen goed ontvet en met een scotch brite geschuurd.

de high solid primer is idd een behoorlijke laag, maar niet meer dan dat je met kleurlak zou doen
kevinb
Contacteer:

dus je spuit je grondverf als spuitplammuur? :wink: :p
limburgio

wel als ik m'n bumpers moet spuiten doe ik ze wel ff naar kevin :-p die kan dat precies goed :p
kevinb
Contacteer:

limburgio schreef:wel als ik m'n bumpers moet spuiten doe ik ze wel ff naar kevin :-p die kan dat precies goed :p
Als het voor mezelf is toch :D :wink:
edwin19
Contacteer:

kevinb schreef:dus je spuit je grondverf als spuitplammuur? :wink: :p
nee!!!! :smoke:
Douwe

Hmmm ik ben niet van plan zelf te spuiten met spuitbus ofzo, wil het prof. laten doen. Das gelijk m'n tweede vraag is er in de club een "beun" die 's avonds of in het weekend mijn bumpers kan/wil spuiten de prijs overleggen we wel.

Hou er rekening mee dat ik in apeldoorn woon afhankelijk van de spuit kosten ben ik bereid max 1 uur te rijden. (hoe goedkoper hoe verder ik bereid ben te rijden :p )

Maar zoals gezegd ik wil het wel profesioneel gespoten hebben dus je moet wel over spuit aperatuur beschikken/ toegang to hebben. :D

Ben je zo iemand of weet je iemand mail me op thedman@zonnet.nl of stuur een pm. met een prijs opgaaf svp 8)
Robert Clio S.

Mijn eigen bumpers heb ik volgestort met plamuur, en strak geschuurd met de machine, dan kom je automatisch ook over het plastic met de schuurmachine, dan krijg je haren! De spuiter die bij ons werkt heeft er 5 lagen grondverf (blauwe grondverf, want dan zie je de steenslag niet want mijn Clio is met. blauw 695)) erop gezet, poeder erop gedaan om te zien of je alles goed geraakt hebt, afgetold met P360, daarna helemaal geblokt met P800. Perfect strak, geen haren. Maar inderdaad bij sommige kleuren kan je inderdaad schuurkrassen zien wanneer je met P800 nat schuurt.

Bij elk schadebedrijf werken ze anders, dat is appels met peren vergelijken. En zolang je eigen werkmethode goed is, dan is er niets aan het handje.
Allartino

je kan volgens mij niet met een (2component) autolak over de 1component bumperlak uit een spuitbus spuiten . dan krijg je waarschijnlijk opvreters (N) . dus als je je "oude" bumppers wilt laten spuiten, moet je die bumperlak er eerst afschuren :( ik zou lekker 2 andere, onbewerkte bumpers op de kop tikken en die naar wens aanpassen...

succes
5GTT & clio II 1.6 16v
Douwe

Bedankt voor de adviezen jongens maar aangezien iedereen wat anders zegt overleg ik het met who ever het strx gaat spuiten :D
edwin19
Contacteer:

het is ook het best om nieuwe bumpers te gebruiken, omdat daar nog geen wax en andere vettigheid op zit
Tijn
Contacteer:

Douwe schreef:Ik wil mijn bumpers gaan aanpassen de achterste i.v.m. andere uitlaat en voor gewoon iets moois van maken.

Laat maar weten wat jullie denken!!

PS. ik wil zelf m'n bumpers aanpassen omdat kit's zo fucking duur zijn :(
Als je met polyester gaat werken moet je vast rekening houden met scheuren. Twingo bumpers zijn vrij zacht en van een flexibele kunststof gemaakt. Polyester is hard en op het overgangsvlak van de twee zal je bumper gaan scheuren. door de lak heen dus. wat wel kan is een mal trekken van je originele bumper, deze aanpassen en hier een complete nieuwe bumper van polyester van trekken. Zie RTC nieuwsbrief artikel over werken met polyester.
there is no spoon.
Douwe

Bedankt voor de tip echter als het ideetje dat ik heb wil hoef ik alleen te zagen en niet te werken met polyester. :D
Douwe

Is dit duur:

2 kale standaard bumpers
2 zwarte sideskirts
2 stootranden
1 spoiler

Alles in carroserie kleur laten spuiten (rood) +/- 300,-

Volgens mij is dit niet te duur zeker niet omdat ik het in mijn woonplaats kan laten doen! Of wel??????
Jasper16v

is een nette prijs, mits de kwaliteit ok is :)
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Douwe schreef:Is dit duur:

2 kale standaard bumpers
2 zwarte sideskirts
2 stootranden
1 spoiler

Alles in carroserie kleur laten spuiten (rood) +/- 300,-

Volgens mij is dit niet te duur zeker niet omdat ik het in mijn woonplaats kan laten doen! Of wel??????
Dit is niet zo duur, ik heb ook een aantal keren een prijsopgaaf laten maken en kwam telkens zo rond de 450 euro uit.
* Stefan T-SPORT *
Ollie

Spoiler en 2 skirtjes...250 euro
Dus lijkt me een redelijke prijs...
Plaats reactie