We willen de spullen van de gtt overplanten op een GTE body
nu is mijn vraag wat voor aanpassingen moet ik aan gaan denken als ik bijvoorbeeld kijk naar remsysteem ophangpunten bumpers, moeten de skirts gekit worden ofso?
Wie o wie kan ons meer informatie hierover verschaffen??
Tevens: wat about rdw en apk? gte is 1.7 en gtt 1.4 hoe zit met gewicht? moet er opnieuw gewogen worden en zit daar een onderzoek aan vast??
info gezocht GTE ombouwen naar GTT
enige wat verschilt is toch de motor, de kabelboom
en de kat? de rest is naar mijn weten hetzelfde.
de GTE is alleen zwaarder door de motor die erin hangt glooft ik.
en de kat? de rest is naar mijn weten hetzelfde.
de GTE is alleen zwaarder door de motor die erin hangt glooft ik.
Alles van een GTE is hetzelfde, ook onderstel en subframe etc.
alleen de motorsteunen en kabelboom zijn verschillend.
En die kat is niet zo'n probleem, dan bak je gewoon een simpele voorpijp, daar haal je de middendemper tussen vandaan en las je de kat van die GTE tussen. (misschien past zelfs de voorpijp van die GTE er wel gewoon op) Die pijp zet je r dan alleen voor de keuring onder, geen probleem
Verder qua gewicht blijft ie nagenoeg hetzelfde en die motorinhoud is niet intressant. En het vermogen blijft ook in de marge van max 30% meer dan origineel ofzo, dus daar moet je verzekeringstechnisch ook nooit gezeik mee kunnen krijgen.
Gewoon gaan met die banaan
alleen de motorsteunen en kabelboom zijn verschillend.
En die kat is niet zo'n probleem, dan bak je gewoon een simpele voorpijp, daar haal je de middendemper tussen vandaan en las je de kat van die GTE tussen. (misschien past zelfs de voorpijp van die GTE er wel gewoon op) Die pijp zet je r dan alleen voor de keuring onder, geen probleem

Verder qua gewicht blijft ie nagenoeg hetzelfde en die motorinhoud is niet intressant. En het vermogen blijft ook in de marge van max 30% meer dan origineel ofzo, dus daar moet je verzekeringstechnisch ook nooit gezeik mee kunnen krijgen.
Gewoon gaan met die banaan

ehm kat?!?!jeroen.k schreef:Je zit sowieso al met het feit dat een GTE een kat hoort te hebben...carr. is verder gelijk. Je zal ook de kabelboom nieuw moeten trekken denk ik...
Op zich lijkt het me slimmer om hem om te katten ofzo...

Kabelboom haal je uit de gtt-donor en trek je door de gte kokers (áls dat al nodig is).
Katalisator heb je ABSOLUUT niet nodig, aangezien bouwjaar van de auto vóór 1994 is. Héél misschien wel (ivm invoer), maar dan past de uitlaat van de gte allicht op die van de gtt ...
Voor de rest van de auto betreft: het is identiek.
Katalisator heb je ABSOLUUT niet nodig, aangezien bouwjaar van de auto vóór 1994 is. Héél misschien wel (ivm invoer), maar dan past de uitlaat van de gte allicht op die van de gtt ...
Voor de rest van de auto betreft: het is identiek.
1 ding, je moet het klokwerkje van de gtt omzetten ivm electronische kmteller en natuurlijk de turbometertje 

Trouwens we praten nu wel fijn over de katalysator? Maar staat er iets van K6 of U9 op het kenteken van de GTE?
Want als dat er niet staat kun je die kat gewoon weglaten en is dat hele probleem er niet eens
Want als dat er niet staat kun je die kat gewoon weglaten en is dat hele probleem er niet eens

U9
en dan kun je hem nóg weglaten, want dat betekend niet dat ie erop MOET
en dan kun je hem nóg weglaten, want dat betekend niet dat ie erop MOET
oke behalve wat kleine dingetjes is het dus goed uitvoerbaar!
goed zo alleen lees ik net op de site van eps:
Algemeen gesteld is de kat bij benzine en lpg wagens NIET VERPLICHT tot het eind van 1992. Wèl is het zo dat een auto met U-9 aanduiding op het kenteken STATIONAIR een koolmonoxide percentage beneden een half procent moet hebben. Een viergastest is niet nodig! Bij de wagens met een K-6 aanduiding ligt de verplichting voor het CO pecentage beneden de 1.5procent, wat in de praktijk vrij goed te realiseren is. Om beneden een half procent CO te komen is met lpg als brandstof in het algemeen geen probleem. Op benzine is dit lage percentage vaak wat moeilijker te bereiken.
dat is wat minder om te lezen maar goed wat zijn de waardes die jullie gtt'jes halen op een keuring?
goed zo alleen lees ik net op de site van eps:
Algemeen gesteld is de kat bij benzine en lpg wagens NIET VERPLICHT tot het eind van 1992. Wèl is het zo dat een auto met U-9 aanduiding op het kenteken STATIONAIR een koolmonoxide percentage beneden een half procent moet hebben. Een viergastest is niet nodig! Bij de wagens met een K-6 aanduiding ligt de verplichting voor het CO pecentage beneden de 1.5procent, wat in de praktijk vrij goed te realiseren is. Om beneden een half procent CO te komen is met lpg als brandstof in het algemeen geen probleem. Op benzine is dit lage percentage vaak wat moeilijker te bereiken.
dat is wat minder om te lezen maar goed wat zijn de waardes die jullie gtt'jes halen op een keuring?
zekerz wel, ik heb net gePMt met Ed, als er U9 op je papieren staat vermeld is de goedkeuring van de auto dus MET kat geweest, welke er dan ook nog onder moet zitten. Vanaf '94 werd 't verplicht, werd ie al eerder gemonteerd op de auto én gemeld op je papieren, dan is de kat. noodzakelijk om door de APK te komenRiël schreef:U9
en dan kun je hem nóg weglaten, want dat betekend niet dat ie erop MOET

Mrtn = Maarten
En toch is het niet waar. Zolang jij de co-uitstoot volgens de norm doet hoef jij geen kat. De kat-verplichting is later gekomen, heb al heel wat auto's zo door de keuring zien gaan.
Hmmmm, ik heb toen ook nagevraagd bij enkele automonteurs, RDW en nog een instelling, maar ben die naam even kwijt
Vreemd noem ik dit...
Het is namlijk wel zo dat (in dit geval) mijn 2 motoren zijn uitgrust mét kat. origineel, onder mn beide 5jes zat geen kat en stond er geen U9 op de papieren, dan hoef je idd geen kat te hebben, als je de uitstoot maar binnen de normen vallen, wat bij injectie moeilijk te regelen is, vaak is kat dan nodig

Vreemd noem ik dit...
Het is namlijk wel zo dat (in dit geval) mijn 2 motoren zijn uitgrust mét kat. origineel, onder mn beide 5jes zat geen kat en stond er geen U9 op de papieren, dan hoef je idd geen kat te hebben, als je de uitstoot maar binnen de normen vallen, wat bij injectie moeilijk te regelen is, vaak is kat dan nodig

Mrtn = Maarten
Over die uitstoot klopt, maar een kat is niet verplicht, en daar gaat 't hier om.
van een ander forum, een mail van de RDW :
dus van die discussie zijn we af. blijft het feit dat je een GT motor nooit tot een U9 uitlaatgasnorm teruggeschroefd krijgt. daarom is de GTE ook in duitsland geleverd ipv de GTT want daar gold de kat / uitlaatgas norm eerder dan hier.In de APK staat letterlijk:
Bij personenauto's met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking die in gebruik zijn genomen na 31 december 1992 en die zijn voorzien van een emissiebestrijdingssysteem, moeten de door Onze Minister aangegeven onderdelen van dit systeem aanwezig zijn.
M.a.w. personenauto's van vóór deze datum behoeven niet te zijn voorzien van een katalysator. Wel moeten deze voertuigen aan de emissie-eisen blijven voldoen. Meestal is dit maximaal een 0,5% CO bij stationair toerental. Voldoet het voertuig hieraan dan mag het v.w.b. de milieu-eisen goedgekeurd worden.
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
there is no spoon.
damn, je kan hem toch gewoon laten omkeuren bij de RDW ? twee setjes papieren meenemen en aangeven dat de ene de donorauto is en de andere de originele waarvan je het kenteken wilt overzetten.
Er zijn aanvraagformulieren voor dat soort dingen te krijgen bij de RDW en dan klopt alles gewoon. Is je auto ook meer waard want dan is het tenminste een echte GTT op kenteken.
Er zijn aanvraagformulieren voor dat soort dingen te krijgen bij de RDW en dan klopt alles gewoon. Is je auto ook meer waard want dan is het tenminste een echte GTT op kenteken.
there is no spoon.
als je alles in detail wilt weten! moet je ff contact opzoeken met een vriend van mij! die heeft precies anders om gedaan gtt naar gte gebouwd! dus! dan zou ie wel weten wat er allemaal anders moet! dit is zijn username: 5 gte / gt
asje!
asje!

hey dit lijkt me wel watTijn schreef:damn, je kan hem toch gewoon laten omkeuren bij de RDW ? twee setjes papieren meenemen en aangeven dat de ene de donorauto is en de andere de originele waarvan je het kenteken wilt overzetten.
Er zijn aanvraagformulieren voor dat soort dingen te krijgen bij de RDW en dan klopt alles gewoon. Is je auto ook meer waard want dan is het tenminste een echte GTT op kenteken.

Ik ga hier even achterna en laat het hier wel weten.
ennu inderdaad een gtt motorblok met co onder de 0,5 twijfel ik ook erg bij hoor

wel nagevraagd bij rdw en mailtje teruggekregen(wel snel overigens )
tis dus mogelijk om de gte als donerwagen om te laten zetten naar een gtt
dient wel een id keuring plaats te vinden en daarna een technische keuring. je meot dan ook wat kosten betalen maar uiteindelijk heb je dan neit het gezeik bij de apk elk jaar.
leuk om te doen maar voor mij gaat het projectje helaas niet meer door
tis dus mogelijk om de gte als donerwagen om te laten zetten naar een gtt
dient wel een id keuring plaats te vinden en daarna een technische keuring. je meot dan ook wat kosten betalen maar uiteindelijk heb je dan neit het gezeik bij de apk elk jaar.
leuk om te doen maar voor mij gaat het projectje helaas niet meer door
