
[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!
naar mijn weten draait ie wel rond (langzamer) maar slaat ie niet aan als ie warm is...Menno schreef:ik heb nog steeds nergens kunnen lezen of ie nou niet rond wil draaien of niet af wil slaan.
corrigeer me als ik het fout heb hoor

@Joenie: solly
Koud start hij prima, loopt dan ff voor het gehoor wat beroerd (wel 1200 toeren) maar klinkt onregelmatig. Dan na ong. 30 seconden loopt hij helemaal mooi. Zolang hij dan draait is er niks aan de hand...loopt prima. Wanneer je dan de warme motor uitzet wil hij niet meer starten, dus draait niet meer rond...hij draait dan "stroef" en dit klinkt precies alsof er geen ontsteking is...hij draait dus wel, maar slaat niet aan...
Als hij dan zeg een half uur tot een uur stilstaat doet hij het weer gewoon (is een beetje verschillend)...
edit: Startmotor en accu zijn nieuw, hij doet dit zowel met de magnecor bougiekabels als de huidige originele kabels, ontsteking is al verwisseld met een andere...dus of deze ontsteking is ook niet goed of het is de bdp-sensor denk ik...
Als hij dan zeg een half uur tot een uur stilstaat doet hij het weer gewoon (is een beetje verschillend)...
edit: Startmotor en accu zijn nieuw, hij doet dit zowel met de magnecor bougiekabels als de huidige originele kabels, ontsteking is al verwisseld met een andere...dus of deze ontsteking is ook niet goed of het is de bdp-sensor denk ik...
bdp geeft toch een seintje naar de onsteking??
als dat zo is, waarom dan wel met koude en niet met warme motor, de bdpsensor doet t dan, aan de ontsteking ligt 't niet, deze is al verwisseld...
waarom wordt de bdp verdacht?
als dat zo is, waarom dan wel met koude en niet met warme motor, de bdpsensor doet t dan, aan de ontsteking ligt 't niet, deze is al verwisseld...
waarom wordt de bdp verdacht?
Mrtn = Maarten
da ding wordt toch niet (noemenswaardig) warm?
ik had laatst ook een probleem met de onsteking! kijk eens voor de gein de onsteking module na! die was ook bij mij verrot..
volgens mij draait dat ding niet fatsoenlijk rond omdat ie niet of slecht vonkt...dan helpt de verbranding dus niet om de motor rond te draaien en gaat het moeizamer...
misschien bij warme motor een keer bougietje eruit en testen of iets dergelijks???
misschien bij warme motor een keer bougietje eruit en testen of iets dergelijks???
Koud draait hij prima rond. Alleen warm niet...dan draait hij net zo rond als dat je de ontstekingskabel van de bobine eraf haalt...Menno schreef:Als je nu eerst ff zorgt dat ie fatsoenlijk ronddraait, ben je al een heel eind de goeie kant op lijkt me.
Volgens mij ook...en dat BDP ding kan natuurlijk best een beetje warm worden...PtrGte schreef:volgens mij draait dat ding niet fatsoenlijk rond omdat ie niet of slecht vonkt...dan helpt de verbranding dus niet om de motor rond te draaien en gaat het moeizamer...
misschien bij warme motor een keer bougietje eruit en testen of iets dergelijks???
mja dat vat ik ff niet. Kan aan mij liggen, maar of je nou bij wijze van spreke bij koude of warme motor de bobine kabel zou verwijderen (geen ontsteking) de startmotor draait even snel/langzaam rond. Het zou dus koud of warm niet bepaald veel mogen schelen naar mijn inziens/ervaring.jeroen.k schreef:Koud draait hij prima rond. Alleen warm niet...dan draait hij net zo rond als dat je de ontstekingskabel van de bobine eraf haalt...Menno schreef:Als je nu eerst ff zorgt dat ie fatsoenlijk ronddraait, ben je al een heel eind de goeie kant op lijkt me.
Dus als ik jou begrijp draait je startmotor alsie warm is toch redelijk flex rond??
Kijk ook eens naar de massa van de startmotor, je zal niet de eerste zijn die na lang speuren en onderdelen vervangen, op dit punt komt. Als deze slecht is draait de motor wel slecht rond op de startmotor .....
2 a 3 slagen zeg maar...dan gaat ie langzamer...Bart V schreef:mja dat vat ik ff niet. Kan aan mij liggen, maar of je nou bij wijze van spreke bij koude of warme motor de bobine kabel zou verwijderen (geen ontsteking) de startmotor draait even snel/langzaam rond. Het zou dus koud of warm niet bepaald veel mogen schelen naar mijn inziens/ervaring.jeroen.k schreef:Koud draait hij prima rond. Alleen warm niet...dan draait hij net zo rond als dat je de ontstekingskabel van de bobine eraf haalt...Menno schreef:Als je nu eerst ff zorgt dat ie fatsoenlijk ronddraait, ben je al een heel eind de goeie kant op lijkt me.
Dus als ik jou begrijp draait je startmotor alsie warm is toch redelijk flex rond??
Startmotor pakt de massa van het blok???Jeroen V schreef:Kijk ook eens naar de massa van de startmotor, je zal niet de eerste zijn die na lang speuren en onderdelen vervangen, op dit punt komt. Als deze slecht is draait de motor wel slecht rond op de startmotor .....
oke, maar aanduwen ging wel????? En is die startmotor een nieuwe, of een revisie?? En wat betreft de massa van je startmotor, die gaat idd via je blok, maar je blok heeft 2 massa verbindingen via kabels aan het chassis, dus die kan je nameten op weerstand.jeroen.k schreef:2 a 3 slagen zeg maar...dan gaat ie langzamer...Bart V schreef:mja dat vat ik ff niet. Kan aan mij liggen, maar of je nou bij wijze van spreke bij koude of warme motor de bobine kabel zou verwijderen (geen ontsteking) de startmotor draait even snel/langzaam rond. Het zou dus koud of warm niet bepaald veel mogen schelen naar mijn inziens/ervaring.jeroen.k schreef:Koud draait hij prima rond. Alleen warm niet...dan draait hij net zo rond als dat je de ontstekingskabel van de bobine eraf haalt...Menno schreef:Als je nu eerst ff zorgt dat ie fatsoenlijk ronddraait, ben je al een heel eind de goeie kant op lijkt me.
Dus als ik jou begrijp draait je startmotor alsie warm is toch redelijk flex rond??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ze hadden er een paar weken een in de aanbieding bij de Aldi. MAar die gingen als zoetebroodjes, wat wil je voor 3 euro (of zoiets)jeroen.k schreef:moet nog steeds een multimeter scoren...
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Waarschijnlijk doet hij het wel weer na het afkoekoelen van een paar minuutjes. Je startmotor is nieuw, dus dat zou het niet kunnen zien. Mogelijk laad je dynamo niet goed op. Dan draait hij alleen op je accu. Als dit niet het geval is, is het waarschijnlijk die BDP sensor. Sterkte ermee!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Dynamo niet, want dan zou de accu na een half uur nog steeds leeg moeten zijn, daarbij is de accu ook nieuw (72 Ah). En een paar minuutjes afkoelen is echt niet genoeg...een half uur echt wel meestal...Donleben schreef:Waarschijnlijk doet hij het wel weer na het afkoekoelen van een paar minuutjes. Je startmotor is nieuw, dus dat zou het niet kunnen zien. Mogelijk laad je dynamo niet goed op. Dan draait hij alleen op je accu. Als dit niet het geval is, is het waarschijnlijk die BDP sensor. Sterkte ermee!
Jij hebt geen koudestartsensor op die auto?
Bij een R25 is het 9 vd 10 keer de koudestartsensor die kapot is als ie met koud wel wilt starten en met warm niet of met heel veel moeite en vol ingedrukt gaspedaal.
(trouwens verder het topic niet gelezen, dus ik kan mijlen ernaast zitten
)
Bij een R25 is het 9 vd 10 keer de koudestartsensor die kapot is als ie met koud wel wilt starten en met warm niet of met heel veel moeite en vol ingedrukt gaspedaal.
(trouwens verder het topic niet gelezen, dus ik kan mijlen ernaast zitten

De massa van de carresorie zit tegen het schutbord, bij de accu, als deze slecht is start de auto zeer slecht/niet als de auto warm is.
Aangezien de motor wel blijft lopen als de motor warm is, lijkt mij dat het probleem in ieder geval niet in de BDP sensor zit.
Aangezien de motor wel blijft lopen als de motor warm is, lijkt mij dat het probleem in ieder geval niet in de BDP sensor zit.
Ik heb wel een koude start injector, dus daar zal ook wel een sensor voor zijn...maar gezien zn verhoogde toerental bij starten als het wat kouder is neem ik haast aan dat deze nog wel werkt...Panoramix schreef:Jij hebt geen koudestartsensor op die auto?
Bij een R25 is het 9 vd 10 keer de koudestartsensor die kapot is als ie met koud wel wilt starten en met warm niet of met heel veel moeite en vol ingedrukt gaspedaal.
(trouwens verder het topic niet gelezen, dus ik kan mijlen ernaast zitten)
@Jeroen V...krijg binnenkort een multimeter, dan weten we het zeker

Nou, ik heb van Larshill een multimeter gekregen (thx dude
)
Maar hoe meet ik nu de weerstand op zo'n kabel? Ik heb 1 pinnetje op de kabel gehouden en 1 op de plus van de accu en dan kwam er 2,6 te staan...iemand een idee? Het kleine massa kabeltje die op het tekaloog zit zeg maar hangt wel precies boven de uitlaat...dus zou natuurlijk wel kunnen dat die het is...

Maar hoe meet ik nu de weerstand op zo'n kabel? Ik heb 1 pinnetje op de kabel gehouden en 1 op de plus van de accu en dan kwam er 2,6 te staan...iemand een idee? Het kleine massa kabeltje die op het tekaloog zit zeg maar hangt wel precies boven de uitlaat...dus zou natuurlijk wel kunnen dat die het is...
Je moet dat ding op 'weestand' zetten, dus op het OHM tekentje.
Je houdt 1 pin op de aansluiting van de startmotor, de andere op de + van de accu. Je kan ook eens het aantal volt opmeten onder het starten. Kijk of hij niet te ver terugvalt, hij zou toch boven de 11 volt moeten blijven...
Je houdt 1 pin op de aansluiting van de startmotor, de andere op de + van de accu. Je kan ook eens het aantal volt opmeten onder het starten. Kijk of hij niet te ver terugvalt, hij zou toch boven de 11 volt moeten blijven...
Het ging toch om de weerstand van de massakabels op het blok? Zoals jij het zegt meet ik dus 1 op de plus van de startmotor en de ander op de plus van de accu? Dus zeg maar een begin/eind kabel verhaal en daar tussenin de weerstand? en Ohm is dat omhoog wijzende boogje toch?
Ja dat zal ohm wel zijn -->
[img]http://www.uah.edu/~omega/images/omega.gif[/img]
Deze procedure voor alle kabels toepassen ja.
[img]http://www.uah.edu/~omega/images/omega.gif[/img]

Deze procedure voor alle kabels toepassen ja.
En de meter staat standaard op 1...deze waarde moet hij houden op de kabels? Of moet hij 0 zijn? en zodra hij een andere waarde aangeeft is het foute boel? En dan?...gewoon kabel vervangen?
Phoei hoop vragen...
korte massa op blok loopt namelijk precies boven het uitlaatspruitstuk en gaf net dus 2,6 ohm dan...dus foute boel lijkt me?
Phoei hoop vragen...
korte massa op blok loopt namelijk precies boven het uitlaatspruitstuk en gaf net dus 2,6 ohm dan...dus foute boel lijkt me?
het moet uiteraard 0,0 Ohm zijn jah. Verzeker jezelf ervan dat je de kabel wel goed contact laat maken met masakabels, want daardoor kan je meting al afwijken.
En het beste kan je gewoon op ene kabeltje van je meter op de versnellingsbak prikken (ff blank krabben) en de andere op je carros, op de bout waarmee massakabel aan schutbord zit bijvoorbeeld. Je kan een paar verschillende meetpunten proberen, maar alles moet 0,0 ohm weerstand hebben.
Dit is dus om je MASSA te meten.
En het beste kan je gewoon op ene kabeltje van je meter op de versnellingsbak prikken (ff blank krabben) en de andere op je carros, op de bout waarmee massakabel aan schutbord zit bijvoorbeeld. Je kan een paar verschillende meetpunten proberen, maar alles moet 0,0 ohm weerstand hebben.
Dit is dus om je MASSA te meten.
'1' betekend 'geen contact'.
1 op de multimeter betekent een oneindig hoge weerstand of buiten het meetbereik. 2,6 ohm voor de massa is inderdaad wat hoog, hierdoor heb je spanningverlies.
Heb je al de voltage over je accu gemeten als de motor uit staat en als de de motor draait.
Motor uit: 12-13 Volt
Motor aan: 13,5-15 Volt.
Hiermee controleer je of de dynamo en accu nog goed zijn.
Heb je al de voltage over je accu gemeten als de motor uit staat en als de de motor draait.
Motor uit: 12-13 Volt
Motor aan: 13,5-15 Volt.
Hiermee controleer je of de dynamo en accu nog goed zijn.
Larshil = Lars Hilberink