Ik wil graag m'n carkit inbouwen en gebruik maken van de af fabriek GSM voorbereiding. Maar ik kan de aansluiting daarvoor niet vinden. De Clip heb ik al netjes in m'n dashboard hangen, maar nu de aansluiting naar de GSM voorbereiding. (Geintegreerde microfoon in dakconsole, dual band antenne. Heb er niet voor niets voor betaald.)
Achter de radio zitten naast de radio renault helemaal geen extra kabels. Wel zit er onder/achter het handschoenen kastje een aansluit blokje van een of andere soort. Als ik ik in de voetenruimte van de pasagiers zijde ga liggen kan ik het zien zitten. Klein blokje met iets van acht pinnetjes (kan meer zijn).
Ik heb alleen geen idee wat het zou kunnen zijn. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met een carkit voorbereiding. Als dat zo is, dan mag ik waarschijnlijk nog even bij de dealer langs om er een kabel voor te kopen.
Het gaat overigens om een Nokia Carkit (type Advanced HF Carkit - CARK 91).
GSM voorbereiding aansluiten in Clio 2002
Nope, had ik al gekeken.
D'r staat dat je alles netjes moet inbouwen volgens de beschrijving van de leverancier van de accesoire. Maar dat je toch echt van de orginele Renault bekabeling af moet blijven.
Ik had het vermoeden dat er wel ergens een of andere standaard stekker zou zitten waar je de boel op aan kan sluiten. De enige stekker die ik heb kunnen vinden is dus dat ding onder het dashboard en het lijkt niet op iets wat ik eerder heb gezien. Ook de carkit heeft niets wat er op past.
Op dit moment heb ik dus een carkit waarvan de kabels weg gestopt zijn achter de radio. Da's echt zinvol.
D'r staat dat je alles netjes moet inbouwen volgens de beschrijving van de leverancier van de accesoire. Maar dat je toch echt van de orginele Renault bekabeling af moet blijven.
Ik had het vermoeden dat er wel ergens een of andere standaard stekker zou zitten waar je de boel op aan kan sluiten. De enige stekker die ik heb kunnen vinden is dus dat ding onder het dashboard en het lijkt niet op iets wat ik eerder heb gezien. Ook de carkit heeft niets wat er op past.
Op dit moment heb ik dus een carkit waarvan de kabels weg gestopt zijn achter de radio. Da's echt zinvol.

-
Bij de nieuwe Espace zit die stekker onder de tunnel bij je versnellingspook, probeer daar eens te zoeken! Er is een kans dat die stekker bij een Clio daar ook zit!
Let wel op, bij sommige car-kits zit er wel heel leuk zo'n stekker op, staat erbij dat die op een telefoonvoorbereiding van Renault pas, maar dat is niet altijd waar! Regelmatig meegemaakt dat ik gewoon de stekkers moet afknippen en alles moest solderen.
Let wel op, bij sommige car-kits zit er wel heel leuk zo'n stekker op, staat erbij dat die op een telefoonvoorbereiding van Renault pas, maar dat is niet altijd waar! Regelmatig meegemaakt dat ik gewoon de stekkers moet afknippen en alles moest solderen.
Heb je enig idee hoe in de tunnel kan komen zonder de boel te slopen?? Bovenstuk van de midden console (boven de radio) heb ik met veel gedoe net iets op kunnen lichten om een inkepingkje te maken in het kunstof voor de kabels.
(Het eindresultaat ziet er perfect uit, dashboard weer netjes in elkaar en geen sleuven of tochgaten. Heb het met een ronde vijl stukje bij beetje uitgevijld, totdat de kabeltjes er echt net doorheen passen. Ondertussen natuurlijk vijlend van buiten naar binnen. Mochten de kabels er weer uitgehaald moeten worden, dan moet je ergens in een naad goed zoeken om het nog weer terug te vinden.)
(Het eindresultaat ziet er perfect uit, dashboard weer netjes in elkaar en geen sleuven of tochgaten. Heb het met een ronde vijl stukje bij beetje uitgevijld, totdat de kabeltjes er echt net doorheen passen. Ondertussen natuurlijk vijlend van buiten naar binnen. Mochten de kabels er weer uitgehaald moeten worden, dan moet je ergens in een naad goed zoeken om het nog weer terug te vinden.)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
zover ik weet, gebruikt renault heel geniepig een conversie stekker tussen een stekkerdoosje en de eventueel ingebouwde carkit, om de systemen(zo zeiden ze) universeel te houden. dus als je een bij de dealer hoort, hebben ze misschien een tussenstekker naar jouw carkit en is ie zo aangesloten
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
Je moet die plastic bak om de versnellingspook weghalen, zit volgens mij met enkele torx schroefjes vast, als dat weg is, dan zie je zo of die stekker daar zit!
Clio 1.4 S strak in de lak!
Ik dacht laat ik de asbak er is uithalen.
Zit er onder de asbak een of ander stekkertje met een plastic kapje erop. Is dit de betreffende stekker of heeft dit te maken met de boordcomputer?
Zit er onder de asbak een of ander stekkertje met een plastic kapje erop. Is dit de betreffende stekker of heeft dit te maken met de boordcomputer?
Nee, dat is de stekker vooe het diagnose apparaat... heeft niets met je carkit te maken
Ok..
Weet je toevallig ook waar de aansluiting onder/achter het dashboard kastje voor is??

Weet je toevallig ook waar de aansluiting onder/achter het dashboard kastje voor is??
Ben er al achter. Het is de aansluiting voor de renault car-kit. Vanmiddag in laten bouwen.
Vervolgens zelf nog even de bak rond de versnellingspook losgehaald en met een rattestaart op een onopvallend plekje een mooi klein rond gaatje uitgevijld. Nu komt het kabeltje op een naad bij de blikjeshouder (voor versnellingspook) tevoorschijn en gaat linea recta de carkit in. Hangt niks los, zit mooi strak erin. En m'n dashboard hangt niet scheef in elkaar. D'r was een naadje te zien nadat het kabeltje door de monteur ertussen geklemd was.
De kabel voor de geintegreerde antenne zit in de dorpel van de rechter portier verwerkt. Leuk detail was dat het microfoontje in de dakconsole niet aangesloten was. Kwestie van het ding openhalen en een stekkertje in een plugje drukken.
De monteur was ook prettig in de omgang. Vertelde netjes wat hij ging doen. En ik mocht zelfs even een kabeltje voor hem vasthouden. (Ja ja..)
Vervolgens zelf nog even de bak rond de versnellingspook losgehaald en met een rattestaart op een onopvallend plekje een mooi klein rond gaatje uitgevijld. Nu komt het kabeltje op een naad bij de blikjeshouder (voor versnellingspook) tevoorschijn en gaat linea recta de carkit in. Hangt niks los, zit mooi strak erin. En m'n dashboard hangt niet scheef in elkaar. D'r was een naadje te zien nadat het kabeltje door de monteur ertussen geklemd was.
De kabel voor de geintegreerde antenne zit in de dorpel van de rechter portier verwerkt. Leuk detail was dat het microfoontje in de dakconsole niet aangesloten was. Kwestie van het ding openhalen en een stekkertje in een plugje drukken.
De monteur was ook prettig in de omgang. Vertelde netjes wat hij ging doen. En ik mocht zelfs even een kabeltje voor hem vasthouden. (Ja ja..)