Originele Renault Radio/CDwisselaar

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
CyberHanz
Contacteer:

Hallo!

In mijn hopelijk toekomstige Laguna uit 99 zit een originele Renault radio cd/wisselaar met ab. aan het stuur.

Nu heb ik sinds een maand ofzo een Sony CDX-CA900 radio.
Deze heeft ook een ingang voor een (sony) wisselaar, en afstandsbediening. (infrarood en met een draadje)
Bestaan er converters die ik op mijn Sony kan aansluiten, zodat dat joystick aan het stuur en dat ding achterin nog nut hebben?
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Origineel renault=philips dacht ik, zal niet gaan passen gok ik...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Panoramix

Ik heb in mijn 25 een originele radio renault zitten, maar daar hangt een 10cd wisselaar (CDX-A30) aan, met fm-modulator en afstandsbediening.
Ferdy
Über-Spammer

CyberHanz schreef:Hallo!

In mijn hopelijk toekomstige Laguna uit 99 zit een originele Renault radio cd/wisselaar met ab. aan het stuur.

Nu heb ik sinds een maand ofzo een Sony CDX-CA900 radio.
Deze heeft ook een ingang voor een (sony) wisselaar, en afstandsbediening. (infrarood en met een draadje)
Bestaan er converters die ik op mijn Sony kan aansluiten, zodat dat joystick aan het stuur en dat ding achterin nog nut hebben?
ja dat moet kunnen, heb daar bij de dealer ook al eens naar gevraagd. Dacht dat je dan een andere interface nodig had, dan kun je je bediening aan het stuur nog gewoon gebruiken.
rasit..

ik heb een interface voor een sony radio liggen.. HELEMAAL NİEUW EN NOG İN VERPAKKİNG :)

alleen ligt die interface in nederland en ik zit nog een paar weken in Turkije :)
CyberHanz
Contacteer:

Rasit, moet dat kosten?

De auto staat nu voor de deur, en ik ben begonnen met alles opnieuw inbouwen.
Heb nu echter 1 klein probleempje;
Hoe Haal Ik De Originele Radio eruit?!!?!?
Ik zie wel 4 gaatjes in de hoeken, maar heb geen schroevendraaier die daar inpast.
Althans, ik denk dat daar een schroevendraaier in moet?

Iemand advies?
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ik denk dat je daarvoor naar de dealer moet .Die hebben meestal speciaal gereedschap voor autoradio's te demonteren.Dit soort systeem hebben ze ook bij peugeot , fiat en ford.Moet je er ook nog een pasframe voor kopen?
Anonymous

CyberHanz schreef:Ik zie wel 4 gaatjes in de hoeken, maar heb geen schroevendraaier die daar inpast.
Daar moet je dus niet met een schroevendraaier in gaan poeren. :P

Je hebt voor autoradio's 3 of 4 inschuif systemen. Wat jij beschrijft is een europees systeem van ik meen pfilips. Om mijn Radio Renault er uit te halen heb ik twee draadjes gebruikt van de Grundig van m'n pa. Hij had ze nog ergens liggen.

Even bij de halfords of de lokale electro boer langs gaan moet wel werken. Wat je zoekt zijn twee U vormige ijzerdraden die aan de uiteinden puntig aflopen met een klein rond stukje eraan.

Kwestie van die dingen in de gaten duwen en dan kun je je radio er uit trekken.

Dit "speciale" stuk gereedschap krijg je bij een nieuwe auto radio meegeleverd in de doos.
Ferdy
Über-Spammer

ik heb er bij mij twee kleine schroevendraaiers ingestoken en daarmee de clipjes losgemaakt.
toen dit nog een keer herhaald voor de onderste twee en toen kon ik hem er zo uit tillen
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

het handigst is om er met 2 boor 10 of boor 8 per kant erin te drukken en ligt naar voren te halen, zelfde aan de andere kant, en je hebt hem zonder enige schade eruit.
Let op, het kan zijn dat er inbus schroefjes erin gedraaid zijn, die er eerst uit halen en vervolgens de 2 boortjes erin duwen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
jean-paul

boortje 8 of 10 ?????
gewoon de philips/grundig/vdo pennetjes lenen bij de lokale audioboer en klaar is kees.
volgens mij zit er een in hillegom... :)
en anders een in haarlem....(bij mij :D )
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Ferdy schreef:ik heb er bij mij twee kleine schroevendraaiers ingestoken en daarmee de clipjes losgemaakt.
toen dit nog een keer herhaald voor de onderste twee en toen kon ik hem er zo uit tillen
Goeie tip he... :p
Cleaned Style
Projecttopic
Ferdy
Über-Spammer

zekerz wel (Y)
Plaats reactie