Ik ben met een Panasinic radio type DFX700N bezig.
Alles werkt behalve de achterspeakers.
Daar krijg ik alleen de hoge tonen door.
Ik heb de voor en achterkant van de aansluitingen al omgedraait maar geen resultaat.
De voorspeakers geven wel veel bass en de achterspeakers niet.
Als ik alles omdraai hebben de voorspeakers nog steeds bass en de achterspeakers niet.
Ik heb ook de fase omgedraait maar dat werkt ook niet. Alles is goed aangesloten.
Ik denk dat het een instelling is.
Wie weet er misschien meer van.
Alvast bedankt
Gr. Edwin
Radio Panasinic vraagje???
-
- Contacteer:
Ik zou ook even de voorspeaker eruit draaien en deze achterin aansluiten, dan weet je zeker of het wel of niet aan de boxen ligt. Als je de balance bijv. helemaal naar recht doet en als er dan meer bass uit de speakers komt, heb je sowieso de plus en min verkeerd zitten. Het kan heel goed zijn dat de achterspeaker(rear) zijn ingesteld op HPF(High Pass Filter) en dan kom er alleen maar de hoge tonen uit de speaker.Welke speakers zijn het trouwens?
-
- Contacteer:
dtune_stefan schreef:Ik zou ook even de voorspeaker eruit draaien en deze achterin aansluiten, dan weet je zeker of het wel of niet aan de boxen ligt. Als je de balance bijv. helemaal naar recht doet en als er dan meer bass uit de speakers komt, heb je sowieso de plus en min verkeerd zitten. Het kan heel goed zijn dat de achterspeaker(rear) zijn ingesteld op HPF(High Pass Filter) en dan kom er alleen maar de hoge tonen uit de speaker.Welke speakers zijn het trouwens?
Het zijn jbl gto serie ovale spreakers.
Ik heb de bekabeling omgezet dus dat is hetzelfde als de speakers achter zetten.
Voorspeakers geven altijd bass.
Ik vermoet dat de voorspeakers niet goed zijn aangesloten.
Daar kan ik niet zo maar even bij komen.
Achterspeakers waren ook niet goed aangesloten en de radio ook.(de autoradio is niet van mij, maar van de broer van mijn vriendin. Die heeft het door een maatje laten inbouwen.

Zou het zo kunnen zijn als de voorkant verkeerd aangesloten is dat alleen de voorspeakers altijd de bass krijgen en achter niet?
Daar denk ik dan aan.
Bedankt voor het meedenken.

De JBL GTO staat sowieso bekend om zijn schelle geluid en weinig bass, maar als een ovale 6x9 of een ronde 16cm heb, moet daar wel meer bass uitkomen dan de voorspeakers. Ik heb de 13cm ook weleens beluisterd, maar daar komt sowieso geen bass uit. Ik denk niet dat men zoveel verkeerd kan aansluiten op de voorspeakers, tenzij men bijv. de plusdraad van de linkerspeaker pakt en de mindraad van de rechterachterspeaker. Ik weet dan niet zo hoe de speakers dan reageren, maar volgens mij moet dan achter nog meer bass zijn voor. Ben benieuwd hoe dit afloop 

1- fader naar achter plaatsen
2- balans neutraal = geen bas
3- balans Links = wel bas ???
4- balans Rechts = wel bas ???
dit is een eenvoudige test om te weten of de + en - van 1 achterspeaker niet verwisseld zijn tegenover de andere .
Je moet eens bij 1 speaker de + en - wisselen, volgens mij heb je dan wel bas .
Bruno
2- balans neutraal = geen bas
3- balans Links = wel bas ???
4- balans Rechts = wel bas ???
dit is een eenvoudige test om te weten of de + en - van 1 achterspeaker niet verwisseld zijn tegenover de andere .
Je moet eens bij 1 speaker de + en - wisselen, volgens mij heb je dan wel bas .
Bruno
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik sluit me bij Bruno aan, en wil toevoegen dat voor niet verkeerd aangesloten kan zijn, mochten beide fases verkeerd om zijn, dan maakt het niet zo heel veel uit, maar als 1 van de twee wel verkeerd is aangesloten heb je geen bass. Ik denk zelf of de HPF aanstaat voor achter, of in 1 van de kabels naar achteren zit een breuk en kan dan massa gaan maken.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD