getunde 2.0 williams clio

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
danman
Contacteer:

Ik heb nu bijna 2 weken een ren clio williams,die al opgevoerd was naar 172 pk.
Nu wat mijn vraag is,als de motor koud is,of het dan normaal is dat ie zo RAUW start(eerst wel gas geven anders slaat ie af),je de kleppen BEST hoort tikken,en hij stationair rond de 700 toeren loopt,wat ik zelf te laag vind,ook omdat ie al zo onrustig loopt.
Als de auto goed warm is,klinkt ie echt monsterachtig,zonder dat getik!
Ook wat ik vreemd vind is wanneer ik em start,hij(niet altijd in 1 keer)start,wanneer ik weer de sleutel los laat en gas geef.... >spannen onstpannen.
Jemig weet niet eens hoe ik dat moet zeggen.
Dat is me 2de punt,misschien omdat ie te precies is afgesteld,dat ik moeite heb om hem in 1 x te starten,met als gevoelg wanneer hij loopt,echt vet naar benzine ruikt,en dikke pluimen achter uit de uitlaat komen!!!
wie heeft antwoorden voor al mijn vragen?????
Groeten danman (Y)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het is redelijk normaal dat je de klepstoters wat hoort tikken bij deze blokken. Sommige hebben het wel, sommige hebben het niet. De mijne heeft het wel, maar na een klein minuutje rustig warmrijden is het geheel weg. Als ik er net nieuwe olie in heb gegooid is het ook erger.

Wat betreft het starten zou ik niet weten wat er aan de hand is. De mijne start altijd in 1 keer, nergens last van. Maar hij is dan ook gewoon helemaal standaard.

Wat is er allemaal aan veranderd om aan die 172 PK te komen?
lauw

Een 16V met chip start altijd moeilijk met het koude weer. Een auto met injectie moet je starten zonder gas te geven, dus alleen sleutel omdraaien en starten nadat de motor aanslaat hem min 30 sec de kans geven om rustig op gang te laten komen, na die aantal seconden hoort de motor het gewone toerental te gaan draaien, zo start ik de Clio ook altijd en heb dezelfde problemen als jij op de bezine geur en pluimen na dan.

Dat start probleem heeft ie niet als de motor warm is?? neem ik aan.
danman
Contacteer:

geen idee,maar hij heeft et echt wel,maare die kleppen sound gaan bij mij pas weg na 12 min rijden,lijkt in het begin wel een diesel!
Ik zlef woon in LEEUWARDEN en vroeg me af wat of wie gettunde bakken kan afstellen!!!!
grz danman
lauw

Start hij wel gewoon als de motor warm is???

Ik stuur je wel even een tel via pm. voor iemand bij jou in de buurt.
jeroen.k

Wat zou het kunnen zijn dan als hij niet start als de motor warm is???
lauw

jeroen.k schreef:Wat zou het kunnen zijn dan als hij niet start als de motor warm is???
Meestal iets met de onsteking, bobine, verdelerkap, bougiekabels, bougie's, iets in die richting.
danman
Contacteer:

Hey louw,dat is et em nu juist,zelfs als ie warm is blijft et gokken of ik et in 1 x haal.!!!
Was het alleen maar de sleutel omdraaien,en is in feite dynamo laten draaien,en gokken bij het loslaten van de sleutel(met gedoseerd pedaal tegelijkertijd indrukken) dat ie aan slaat....
dus helaas niet zo als normaal een auto starten :@
Wat is dat toch.....
Merijn
Über-Spammer

Dat je je klepstoters 12 minuten lang hoort, da's echt niet normaal! Misschien zijn ze gewoon aan vervanging toe, dat kan ook...

Weet je wat voor olie erin gegaan is de laatste keer?
jeroen.k

lauw schreef:
jeroen.k schreef:Wat zou het kunnen zijn dan als hij niet start als de motor warm is???
Meestal iets met de onsteking, bobine, verdelerkap, bougiekabels, bougie's, iets in die richting.
Ik heb nu namelijk nieuwe bougies (origineel renault), nieuwe bougiekabels, nieuwe rotor, nieuwe verdeelkap, nieuwe motor :P Maar hij start dus niet als hij warm is. Dachten eerst dat het aan de magnecor kabels lag...maar mijn volgende stap moet nu dus zijn om de bobine en ontsteking te vervangen???
jeroen.k

Merijn schreef:Dat je je klepstoters 12 minuten lang hoort, da's echt niet normaal! Misschien zijn ze gewoon aan vervanging toe, dat kan ook...

Weet je wat voor olie erin gegaan is de laatste keer?
En hoe lang die olie er al inzit? Hoe ziet de olie eruit?

edit: Anders voor de zekerheid je olie verversen...anders kan het je je hele blok kosten...misschien zitten er vrij ruige nokkenassen in? Dat je ze daardoor langer hoort??? (alhoewel ik met mijn nokkenassen nog geen stotertje heb gehoord...)
danman
Contacteer:

misschien komt et doordat ie getuned is?????
en als ie warm is loopt ie echt hart en mooi,eh de vorige eigenaar zei tegen me,dat hij de olie die erin zat te dik vond.
Bleek dus gewone olie te zijn,en ik ben naar de garage gegaan en die adviseerde me full synthetic .
dus w88 ff af.
Ach dat leert me in ieder geval rustig die bak warm te rijden tog??? >-)
Merijn
Über-Spammer

Bij mij is het zo, hoe langer de olie erin zit, des te minder heb ik last van tikkende klepstoters. :D
danman
Contacteer:

Wie van jullie,weten er leden te vinden die uit Leeuwarden komen of om streden!?!
Kan iemand me dan eindelijk vertellen,wat er is getuned aan die bak van mij!
Was hiervoor toyota corolla rijder....gts-i 16v 16kl.
Maar dit rijd ook ECHT fijn hoor!!!!!
lauw

Als ie met warm starten ook problemen geeft zou ik toch eens de bobine, verdelerkap, rotor, kabels en bougie's eens nakijken.

En wat Merijn zegt na 12 min nog tikken is niet normaal, misschien zit er de verkeerde olie (te dun), normaal is 10W40 half synteet.

@Jeroen.k, waarschijnlijk ligt het dan daaraan, duft het niet met 100% zekerheid te zeggen, ik wordt er ook vaak gek van.
Merijn
Über-Spammer

danman schreef:Wie van jullie,weten er leden te vinden die uit Leeuwarden komen of om streden!?!
Kan iemand me dan eindelijk vertellen,wat er is getuned aan die bak van mij!
Was hiervoor toyota corolla rijder....gts-i 16v 16kl.
Maar dit rijd ook ECHT fijn hoor!!!!!
Heeft de verkoper je dat niet verteld?
danman
Contacteer:

lauw schreef:Als ie met warm starten ook problemen geeft zou ik toch eens de bobine, verdelerkap, rotor, kabels en bougie's eens nakijken.

En wat Merijn zegt na 12 min nog tikken is niet normaal, misschien zit er de verkeerde olie (te dun), normaal is 10W40 half synteet.

@Jeroen.k, waarschijnlijk ligt het dan daaraan, duft het niet met 100% zekerheid te zeggen, ik wordt er ook vaak gek van.
Zat er maar een systeem in met dat starten,want ik heb het niet onder de knie,met dat vreemde starten,als ie nou es net zo als jullie die sleutel omdraai,en dat ik dan kan horen dat ie aanslaat!!!
Is bij mij echt vreemd hoor.....
lauw

Neem contact op met de persoon die ik heb aangegeven, hij weet er meer dan genoeg van en zo niet kent hij de mensen wel die jou kunnen helpen en je alles over de auto kunnen uitleggen.

Het tunen van een 2.0 16V naar 170 pk is niet zoveel voor nodig, een goede chip en een uitlaatsysteem en je bent er al.
Laatst gewijzigd door lauw op do 8 jan 2004 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
danman
Contacteer:

Heeft de verkoper je dat niet verteld?[/quote]
Kijk die verkoper had em ook niet zolang,kreeg een auto van de zaak,en was boer(uit westergeest),dus wist er ook weinig van!
Hij zei wel dat mocht ie toch nog problemen geven bij het starten,dat dat kon zijn doordat ie TE fijn is afgesteld.
ohja ff over dat starten,hij onsteekt pas wanneer ik de sleutel los laat...nou ja onsteken?!?!?
Merijn
Über-Spammer

Ik zou effe het volgende vervangen, omdat je niet weet hoe het ermee staat:

- Olie (semi-synthetische olie, bij voorkeur Elf STi Competition 10w40)
- Bougies
- Bougiekabels
- Verdelerkap
- Rotor

Het zijn de kosten niet echt, maar je weet wel zeker dat daar geen zwakke plekker meer zitten.
Thierry

Merijn schreef:Bij mij is het zo, hoe langer de olie erin zit, des te minder heb ik last van tikkende klepstoters. :D
Bij mij ook, ik heb na de olieverversing eigenlijk alleen in het begin van die tikken gehad.
danman
Contacteer:

Merijn schreef:Ik zou effe het volgende vervangen, omdat je niet weet hoe het ermee staat:

- Olie (semi-synthetische olie, bij voorkeur Elf STi Competition 10w40)
- Bougies
- Bougiekabels
- Verdelerkap
- Rotor

Het zijn de kosten niet echt, maar je weet wel zeker dat daar geen zwakke plekker meer zitten.
Nou je hebt helemaal gelijk,me auto trouwens net terug,nieuwe radiator erin(bij de dealer) ff €420 !!!!!!!
En ze hebben gekeken naar het probleem klote starten en te onrustig,IDD bougie kabels,rotor,bobinekabel en verdeler,maar denk maar niet dat ik daar weer heen ga.
Vragen ze ook behoorlijk wat voor
Mijn vraag:Waar kan je goedkoper onderdelen bestellen,voor een clio Willie?????
wie heeft daar antwoord op?
THX danman
Merijn
Über-Spammer

De meeste dingen kun je krijgen bij de automaterialenzaak (Brezan oid).

Bougies: NGK BCP7ET of origineel Renault
Bougiekabels: Origineel of Magnecor (of hoe je dat ook mag schrijven...)
Rotor en verdelerkap zou ik origineel Renault nemen, aangezien ik van meerdere mensen hoor dat de imitatie-onderdelen vele malen slechter zijn en veel harder slijten.
Olie: Ikzelf gebruik Castrol GTX 10w40 Magnatec, maar Renault schrijft Elf STi Competition voor, al verkopen ze die zelf niet meer. :S

Maareh, wil je het zelf gaan doen???
Jasper16v

Niet alle onderdelen zijn specifiek willy onderdelen. Als ze ook op de 16v zitten kan je bijv. hier terecht: http://www.auto-onderdelen.com/
Paskie

Maar wat heeft die radiateur nou te maken met de probs die jij hebt??
danman
Contacteer:

Paskie schreef:Maar wat heeft die radiateur nou te maken met de probs die jij hebt??
Moest ook gewoon gebeuren,vond dat ie behoorlijk rookte onder de motorkap!
Laatst met die sneeuw,ging ik ff een stukkie rijden,maar de kachel werd nooit warm.
Koelvloeistof op,en een lekke radiator.vandaar,ben al weer een stukkie armer lol
danman
Contacteer:

Jasper16v schreef:Niet alle onderdelen zijn specifiek willy onderdelen. Als ze ook op de 16v zitten kan je bijv. hier terecht: http://www.auto-onderdelen.com/
Keek ff op die site,maar zie niks over bougie kabels,bobinekabel,rotor en verdeler.
tog bedankt..
Paskie

danman schreef:
Jasper16v schreef:Niet alle onderdelen zijn specifiek willy onderdelen. Als ze ook op de 16v zitten kan je bijv. hier terecht: http://www.auto-onderdelen.com/
Keek ff op die site,maar zie niks over bougie kabels,bobinekabel,rotor en verdeler.
tog bedankt..
Juist die dingen zou ik (altijd) orgineel kopen,
maarja ik kan niet bij jou in de portemonnee kijken :p
Jasper16v

danman schreef:
tog bedankt..
Dat klopt, maar jij vroeg waar je goedkoper onderdelen kan vinden, niet dat je specifiek die onderdelen zocht :)
Probeer http://www.havam.nl eens....

Een radiateur kan je ook wel fixen voor onder de 200 euro. Monteren is een 'eitje', scheelt je weer dik 200 euro ;)
Paskie

En even ter vergelijking: een rad(orgineel Valeo) koop je bij de automat.zaak voor ong 150-175 euro

ik denk dat de dealer m voor bijna t dubbele verkoopt :evil: (N)

dus even zoeken/navragen kan je in de toekomst een hoop geld schelen!
danman
Contacteer:

Paskie schreef:En even ter vergelijking: een rad(orgineel Valeo) koop je bij de automat.zaak voor ong 150-175 euro

ik denk dat de dealer m voor bijna t dubbele verkoopt :evil: (N)

dus even zoeken/navragen kan je in de toekomst een hoop geld schelen!
Klopt ook,150 euro,maar ze deden er 3 uren over voor demontage en montage nieuwe.dus daar zit et meeste geld in ja
Jasper16v

3 uur? wat hebben ze dan wel niet allemaal gedaan? ik deed hetzelf de 1e keer(!) al een stuk sneller en dat zijn reno monteurs?
joeri_16V
Car: megane 2

Jasper16v schreef:3 uur? wat hebben ze dan wel niet allemaal gedaan? ik deed hetzelf de 1e keer(!) al een stuk sneller en dat zijn reno monteurs?
1 uur werken en 2 uur koffie zuipen zeker.
Jasper16v

dat wilde ik nog net niet zeggen :D
Tom
Moderator
Car: MB

danman schreef:
Paskie schreef:Maar wat heeft die radiateur nou te maken met de probs die jij hebt??
Moest ook gewoon gebeuren,vond dat ie behoorlijk rookte onder de motorkap!
Laatst met die sneeuw,ging ik ff een stukkie rijden,maar de kachel werd nooit warm.
Koelvloeistof op,en een lekke radiator.vandaar,ben al weer een stukkie armer lol
had je beter zelf kunnen doen. Ben je 2 a 2,5 uur mee bezig en had je in dit geval ongeveer 250 euro bespaard
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie