[Clio16v] jb3 naar jc5
-
- Berichten: 997
- Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
- Locatie: nijverdal
- Contacteer:
als ik een jc5-bak in mijn 16v leg en aandrijfassen van een willie gebruik, moet ik dan nog dingen gaan veranderen zoals draagarmen en wielnaaf?
assen van een willie hoeft niet eens, je spoorbreedte veranderd niet, dus kan je gewoon je clio assen blijven gebruiken. Willie assen zijn toch alleen iets langer i.v.m bredere voortrein?? de rest zou gewoon moeten gaan passen.
Nee. Alleen als je een oudere Clio 16v hebt met stalen carter moet je zorgen dat de verstevigingsbeugel past die motor en transmissie verbindt.michel 16v schreef:als ik een jc5-bak in mijn 16v leg en aandrijfassen van een willie gebruik, moet ik dan nog dingen gaan veranderen zoals draagarmen en wielnaaf?
Grtz,
Zzpeedie.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ik dacht dat de clio 16vs alleen maar geleverd zijn met alu carterpan.
Vroege 19s 16v hadden wel een stalen weet ik.
Langere aandrijfassen heb je niet nodig. Wat inderdaad al gezegd werd: spoorbreedte blijft gelijk
Vroege 19s 16v hadden wel een stalen weet ik.
Langere aandrijfassen heb je niet nodig. Wat inderdaad al gezegd werd: spoorbreedte blijft gelijk
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
Heb bij mij er ook een jc5 bak ondergezet , past perfect . Gelijk ff lv een extra motorsteuntje erbij zetten en gaan .
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ik zal iig ook willie draagarmen en stabilisator stang monteren.michel 16v schreef:als ik een jc5-bak in mijn 16v leg en aandrijfassen van een willie gebruik, moet ik dan nog dingen gaan veranderen zoals draagarmen en wielnaaf?
Het hoeft niet zoals aangegeven (JC5 Williams), doe je het wel vergeet dan niet de spoorstangen en de assen.ant1 schreef:Ik zal iig ook willie draagarmen en stabilisator stang monteren.michel 16v schreef:als ik een jc5-bak in mijn 16v leg en aandrijfassen van een willie gebruik, moet ik dan nog dingen gaan veranderen zoals draagarmen en wielnaaf?
Als je een JC5 van de Megane wilt monteren moet je de baksteun aanpassen, je hebt onderdelen nodig van de JB3 en JC5 steunen, plus dat je nog wat moet verslijpen aan de steun, anders komt het blok aan de distrubutie zijde tegen de carrosserie aan, ook moet er tussen je naaf en as een ring gelegd worden (+/- 8 mm), dit komt omdat er iets verschil zit in de afstand tussen bak en naaf, gebruik je die ring niet heb je kans dat bij vol sturen de as uit de bak loopt en dan is de schade niet te overzien.
Als iemand wilt zien wat de aanpassing aan de steun is moet ik even een foto maken.
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
Het schakelt strakker en hij moet wat sterker zijn dan een jb3 .Mrtn schreef:en het voordeel is??
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl1.jpg[/img]
Dit is de JC5 Bak
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl2.jpg[/img]
Hier met de extra motorsteun .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl3.jpg[/img]
Je kan hem er zo inbouwen zonder aanpassingen te doen ,alle steuntjes en assen van de jb3 passen er zo weer op .
Dit is de JC5 Bak
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl2.jpg[/img]
Hier met de extra motorsteun .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl3.jpg[/img]
Je kan hem er zo inbouwen zonder aanpassingen te doen ,alle steuntjes en assen van de jb3 passen er zo weer op .
spruitstuk is ook al williams zie ik ?
there is no spoon.
Strak hoor 

-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
Dat klopt een collega had die nog liggen dus heb ik hem er toen opgezet . Je krijgt er een iets zwaarder(mooier) geluid door.Tijn schreef:spruitstuk is ook al williams zie ik ?
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Zijn de aandrijfasen van een 19 en een Williams dan helemaal gelijk?Christian schreef:je kunt toch ook draag armen nemen van een 19 16v om de spoor breder te maken
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Draag armen iig wel.Donleben schreef:Zijn de aandrijfasen van een 19 en een Williams dan helemaal gelijk?Christian schreef:je kunt toch ook draag armen nemen van een 19 16v om de spoor breder te maken
dan lijkt het logisch dat de aandrijfassen ook het zelfde zijn
:edit
als het subframe niet breder is iig he en dat weet ik nu net niet
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
De topsnelheid van een JC5 Megane bak schijnen lager te zijn. Dit omdat hij in het begin beter zou trekken.
Wat zijn de verschillen op de top in vergelijking met een jB3?
Wat wordt bijvoorbeeld de topsnelheid en is er bijvoorbeeld sprake van een trage 5?
Wat zijn de verschillen op de top in vergelijking met een jB3?
Wat wordt bijvoorbeeld de topsnelheid en is er bijvoorbeeld sprake van een trage 5?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
in principe zou gelden:Donleben schreef:Zijn de aandrijfasen van een 19 en een Williams dan helemaal gelijk?Christian schreef:je kunt toch ook draag armen nemen van een 19 16v om de spoor breder te maken
clio coupe = clio williams = R19 16V.
Maar ik heb hier een 19 as liggen en die is toch net ff langer dan een coupe as. raar.
rev it like a rental
-Matthy- schreef:Maar heeft de jc5 dan geen andere verhoudingen? Ik weet ni of je 1.8 nog standaard is, maar dan zou die toch anders rijden?
Donleben schreef:De topsnelheid van een JC5 Megane bak schijnen lager te zijn. Dit omdat hij in het begin beter zou trekken.
Wat zijn de verschillen op de top in vergelijking met een jB3?
Wat wordt bijvoorbeeld de topsnelheid en is er bijvoorbeeld sprake van een trage 5?
Die bakverhoudingen heb ik regelmatig behandeld. Bovenstaande klopt NIET!robclio16V schreef:Een JC5 van een MEgane of Williams hebben allebei een langere 5e versnelling. Dit resulteert dus in een wat tragere acceleratie in z'n 5, maar zorgt ook voor een hogere topsnelheid.
De JC5-014 (Williams) en JC5-025 (Megane 16v) hebben beide een langere eindoverbrenging (4.06:1 ipv 4.22:1) en de Megane 16v JC5-025 heeft een kortere 5e versnelling van 0.82:1 ipv 0.79:1 bij de standaard JB4048 en JC5015.
Die kortere 5 bij de Megane bak is voor de 16" wielen.
De langere eindoverbrenging zorgt voor een groter snelheidsbereik per versnelling en een theoretisch hogere topsnelheid. Je zult er in de praktijk weinig van merken. Misschien dat de JC wat minder weerstand kent. Schakelen zal wel mieters gaan met zo'n JC.
Zal wel aan de subframe maten liggen.Menno schreef:in principe zou gelden:Donleben schreef:Zijn de aandrijfasen van een 19 en een Williams dan helemaal gelijk?Christian schreef:je kunt toch ook draag armen nemen van een 19 16v om de spoor breder te maken
clio coupe = clio williams = R19 16V.
Maar ik heb hier een 19 as liggen en die is toch net ff langer dan een coupe as. raar.