ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
RJ
Contacteer:

Toen Joske nog reed in de Benneton naast Michael deed ie toch echt niet slecht dacht ik zo. Dus zet hem maar in een goede wagen en hij rijd er een hoop zoek
Haas
Car: Megane RS

clio_rally schreef:Nou ja, ik volg f1 al jaren erg serieus en ik vind Jos ook geen goede coureur, dus dat argument is echt onzin in mijn ogen. Jos heeft zeker sterke kanten. Ik bid niet voor niks elke gp om regen, hardstikke mooi om hem dan te zien rijden, met name omdat het verschil tussen de wagens dan minder groot wordt. MAARRRR... Om een goede f1 coureur te zijn, moet je niet een paar sterke kanten hebben; je moet bijna alleen maar sterke punten hebben! Hij maakt in mijn ogen teveel fouten, gaat niet goed om met het, inderdaad minder goede, materiaal dat hij heeft. Het lijkt wel of hij niet 'koel' genoeg is, in beslissende situaties maakt hij te vaak fouten. Niet altijd, maar te vaak.
En ja, als het aan geld ligt. Natuurlijk ligt het grotendeels aan geld, maar als meer mensen overtuigd waren van zijn klasse, dan zou hij ook meer sponsors krijgen. Er zijn meer dna genoeg rijders die ook met weinig de f1 in zijn gekomen en die vervolgens door hun prestaties meer sponsors hebben gekregen. Jammer dat hij daarin pech had of gewoon dus niet goed genoeg was.
Verder mag Nederland inderdaad best trots op hem zijn. Ik ben ook trots op hem, maar ik vind hem niet een goede f1-coureur. Ik zeg niet dat hij slecht is, zijn prestaties in andere klasses spreken voor hem, maar ik vind hem niet genoeg voor f1. En ja, zijn karakter, ik ken hem niet persoonlijk, dus wat kan ik daar over zeggen? Wat ik op de tv zie? Ja, dan komt hij er niet altijd even goed af, maar ik durf hem daar niet op te veroordelen. Ik heb geen idee hoe hij is,

Gijs
Noem eens een aantal fouten die hij maakt op cruciale momenten? Ik kan me er niet veel heugen...
Spanje 96, Brazilie 2003...(ff afgezien van 94)
Dennis VK

RJ schreef:Toen Joske nog reed in de Benneton naast Michael deed ie toch echt niet slecht dacht ik zo. Dus zet hem maar in een goede wagen en hij rijd er een hoop zoek
Het nadeel van Formule 1 is dat alle rijders goed zijn maar de auto's niet. Verstappen zal echt wel presteren als ie in een ferrari/williams of mclaren kan rijden.

anders gaat ie maar naar de Parijs-Dakar :lol: daar moeten eens wat meer nederlanders in de auto gaan rijden :D
Jasper16v

Verstappen in de DTM lijkt me wel wat
Paskie

Jasper16v schreef:Verstappen in de DTM lijkt me wel wat
En dan Christiaan Albers in de F1
goede ruil lijkt me (Y)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Maandag wordt het officieel voor Verstappen!

Op de website Insidef1.nl staat te lezen dat Jos Verstappen volgende maandag officieel zal bevestigd worden bij Jordan samen met de Schot Allan Mcnish. Verstappen zou dan aangekondigd worden als de eerste rijder bij de Ierse renstal.

De website stelt verder dat er maandag een persconferentie zal plaatsvinden bij Trust, maar dat ze het liefst zo lang mogelijk willen geheim houden. Nick Heidfeld zou ook derde rijder én testrijder worden voor het team.

*update

In een uitgelekt faxbericht van de Jordan renstal zou ze de internationale pers uitnodigen voor de presentatie van hun drie rijders. Het bericht vermeldt tevens dat de hoofdsponsor Benson & Hedges zal vervangen worden door Trust.

De persconferentie in kwestie zou maandag plaatsvinden tussen 11u en 14u

*update 2

RTL Duitsland vermeldt nu ook dat ze te weten zijn gekomen dat Jos Verstappen de eerste rijder wordt bij Jordan. Zijn startnummer voor 2004 is 19.
Marcel B.

Gaaf!

ben blij voor em, hopelijk wordt et nog wat!

mocht et waar zijn natuurlijk... eerst zien, dan geloven :)
Don't walk the grass... smoke it
Jasper16v

McNish als teammate, aardige gast dat !

(als het zo is :) )
Dennis VK

ik zie dat er genoeg liefhebbers zijn, dus doe dit seizoen ook mee met de formule 1 manager van mijn huisgenoot. Bookmark hem maar vast, want hij moet het een en ander nog bijwerken voordat ze beginnen.

http://f1manager.the-units.com/
Patrick

mooi mooi mooi,als het waar is dan ben ik onwijs blij dat het hem weer gelukt is om in de formule 1 te blijven.
ik weet niet hoe het komt maar die gast die heeft wat waardoor ik me echt in het formule 1 ben gaan interesseren en zou het zonde vinden als hij er niet meer bij zou zitten.
als hij er niet zou zijn en alberts ofzo zou rijden dan was voor mij de fun over,kweetniet maar alberts heeft niet wat jos heeft,maar annyway go go go joske :worship: :worship: :worship:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Jasper16v

Patrick

ik heb dat aangeklikt maar ik zie alleen een jordan,doe ik iets verkeerd?
Jasper16v

met trust sponsoring, en het staat gehost op de site van trust

truste nieuwe hoofdsponsor?
It would appear that Jordan now are the only team on the grid with driver vacancies for 2004. Minardi today announced that Zsolt Baumgartner (a former Jordan test driver) had been offered their final race seat.

Nick Heidfeld has signed a preliminary agreement with the team. This is dependent on Jordan finding the capital to keep racing.

Trust will be able to provide at least 10million euros worth of sponsorship to the team if Jos was given the drive. This would doubtless ensure that Nick would take up the race seat next year.
Thierry

Yes, hij zit er weer bij. Ik vind het toch altijd leuker om te kijken als Jos meerijdt. En komend seizoen heeft ie dan eindelijk een beetje een competitieve wagen.
Jasper16v

Het is allemaal nog niet zeker hoor...
iwi

Merijn schreef:
Maandag wordt het officieel voor Verstappen!

Op de website Insidef1.nl staat te lezen dat Jos Verstappen volgende maandag officieel zal bevestigd worden bij Jordan samen met de Schot Allan Mcnish. Verstappen zou dan aangekondigd worden als de eerste rijder bij de Ierse renstal.

De website stelt verder dat er maandag een persconferentie zal plaatsvinden bij Trust, maar dat ze het liefst zo lang mogelijk willen geheim houden. Nick Heidfeld zou ook derde rijder én testrijder worden voor het team.

*update

In een uitgelekt faxbericht van de Jordan renstal zou ze de internationale pers uitnodigen voor de presentatie van hun drie rijders. Het bericht vermeldt tevens dat de hoofdsponsor Benson & Hedges zal vervangen worden door Trust.

De persconferentie in kwestie zou maandag plaatsvinden tussen 11u en 14u

*update 2

RTL Duitsland vermeldt nu ook dat ze te weten zijn gekomen dat Jos Verstappen de eerste rijder wordt bij Jordan. Zijn startnummer voor 2004 is 19.
Heidfeld zal ZEKER GEEN testcoureur worden, dit word verboden door de nieuwe regels die de FIA hiervoor heeft gemaakt. Hierin staat dat de testcoureur niet meer dan vijf grandprixs mag hebben verreden in het voorgaande seizoen (als ik het goed heb). Dus als deze drie coureurs bij Jordan komen, dan zal McNish testcoureur zijn (U)
Jasper16v

Hoho zo is de regel niet !
This means that drivers who have competed in six events or more in the previous two seasons cannot take part in Friday testing.
iwi

De regel is dus iets anders, maar dat lijkt mij in ieder geval rede genoeg om Heidfeld niet als testcoureur te nemen
Maurits
Contacteer:

Op http://www.verstappen.nl staat:

(11 januari 2004) Jos Verstappen is door Eddie Jordan, teambaas van het Jordan F1 team, hoogstpersoonlijk uitgenodigd voor een bezoekje aan de fabriek van het team. Zondagavond vliegt Jos, in gezelschap van Raymond Vermeulen, naar Engeland. “Zoek hier nog niet teveel achter”, waarschuwt Jos. “Het bezoekje van morgen heeft meer een vriendschappelijk karakter. Eddie belde me om naar de fabriek te komen, zodat ik vast kennis kan maken met de progressie van de nieuwe auto voor komend seizoen (de EJ14). Uiteraard heb ik zijn uitnodiging graag aanvaard.”

Jos Verstappen ontkent ten stelligste dat er morgen contracten getekend worden. “Dat is absoluut niet waar.” Navraag bij het management van Jos leert dat er nog nadere gesprekken volgen tussen Jordan en de sponsors van Jos. Daar komt bij dat Michel Perridon van Trust nog tot en met volgende week dinsdag in Amerika verblijft. Met het bezoek van Jos aan de Jordan fabriek lijkt het alleszins de goede kant op de gaan, maar tot een getekend contract leidt het nog niet. In elk geval zeker niet morgen, zoals hier en daar in de media gesuggereerd wordt. Blijf dus deze nieuwspagina volgen voor de feiten rondom Jos Verstappen.
De clio is ingeruild!
Rudo

Renault test eigen versie neus Williams-BMW FW26

De revolutionaire Williams-BMW FW26 heeft de aandacht getrokken van Renault. Director of engineering Pat Symonds heeft op een autosportbeurs in Engeland toegegeven dat Renault een eigen interpretatie van het Williams-ontwerp gaat testen in de windtunnel.
,,De Williams ziet er interessant en 'logisch' uit'', zegt de Renault-voorman over de FW26. ,,We zullen in de wintunnel kijken, en ik ben er zeker van dat andere teams dat ook zullen gaan doen.''

Hij denkt dat het concept nog toegepast zou kunnen worden op de nieuwe R24 die 29 januari wordt gepresenteerd. ,,Maar je moet die neus wel zien als een geheel met de rest van de wagen. Je moet het hele concept goed begrijpen, want anders werkt het niet.''
Rudo

Uit de oude doos:

De heer Prost in 1980: :D

[img]http://www.renaultf1.com/en/images/3_14348.jpg[/img]
Rudo

Baumgartner in de problemen:

From AtlasF1.com

Baumgartner in Sponsorship Trouble

Saturday January 10th, 2004

By Peter Farkas

Minardi driver Zsolt Baumgartner may fail to appear on the 2004 Formula One grid after the Hungarian press reported on Friday that one of his main backers, oil company Mol Rt., wanted to reduce the amount of sponsorship promised to him last year.

Mol Rt. spokeswoman Bea Lukacs told Hungarian television RTL Klub that the company decided to review its position because Baumgartner has signed for Minardi instead of Jordan, contrary to his original plans.

"We had signed a memorandum of understanding last year, which has only been valid in specific circumstances. This memorandum was not a binding agreement. Mol Rt. started the negotiations in light of the conditions, which have changed since then," the spokeswoman said.

23-year-old Baumgartner, who signed a race contract with Minardi for the 2004 season last December, had originally been offered a seat by Jordan, after making his Formula One debut with them at the Hungarian Grand Prix in August. However, his management couldn't raise the funds wanted by the Silverstone-based squad, and therefore contacted Minardi owner Paul Stoddart about the drive.

Mol Rt. has reportedly promised Baumgartner $US 1.5 million last year. According to RTL Klub, the company wants to reduce this sum by about $US 470,000, although local radio station Klub Radio reported that it refused to pay him more than $US 284,000.

Whichever is the truth, Baumgartner faces serious trouble, since the Hungarian Ministry of Sports and Youth was only willing to pay him the same amount of money he raised from private sponsors, and without the government backing he wouldn't be able to get the Minardi seat.

The government has "invested" in Baumgartner's career by setting up a company that owns all his marketing rights, and Viktor Szigetvari, spokesman to the Ministry of Sports and Youth confirmed to RTL Klub on Friday that they still maintained the offer. However, he added, "now it's Baumgartner's turn to come up with the $US 4 million sponsorship, which is prerequisite for the government backing."

His manager, Tamas Frank was unavailable for comment, though Baumgartner said he "hoped" the matter would be cleared up.

"I've heard the reports. I hope this is only a misunderstanding and my management will be able to sort it out soon. In any case, I will continue my preparations in the same way as before," he told Hungarian news agency MTI.

Baumgartner, who has finished 12th in last year's Italian Grand Prix in Monza, would become the first Hungarian to have a permanent drive in Formula One.
Mr Bullet (Sietze)
Contacteer:

Het word nog effe wachten tot die gast van trust terug komt uit amerika! :)
iwi

Rudo schreef:Uit de oude doos:

De heer Prost in 1980: :D

[foto]Prost[/foto]
Ik vind het nog steeds een mooie auto, maar dat was misschien al opgevallen...
Patrick

ik hoorde vandaag al op locale radio dat jos zeker weten een zitje bij jordan kreeg,was uit betrouwbare bron zeiden ze.
ik heb ze laten weten middels een telefoontje dat ze nog niet moeten gaan juichen daar ik hier gelezen had gisteren dat het nog niet zeker was dat dat ging gebeuren.
dus ja,afwachten maar op hopelijk goed nieuws dan.

btw het is inderdaad een zeer mooie auto waar prost in reed toendertijd.
en wat een verschil is dat met die wagens van nu,ze zitten zowat voorin,hebben zowat plek voor een achterbank in die auto :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Patrick op ma 12 jan 2004 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Jos is vandaag in de fabriek van Jordan geweest, maar er is geen contract getekend. In de F1 betekend het vaak dat je net zo goed wel als geen contact gaat tekenen. Het zegt erg weinig...

Maar we zullen zien! :D
antoine
Car: Renault Clio III RS

Merijn schreef:Jos is vandaag in de fabriek van Jordan geweest, maar er is geen contract getekend. In de F1 betekend het vaak dat je net zo goed wel als geen contact gaat tekenen. Het zegt erg weinig...

Vorig jaar tekende hij ook een paar dagen voor de autosport beurs race&rally.Ik heb zo'n vermoeden dat hij dat dit jaar weer doet, en de beurs begint..................vrijdag!
Patrick

ant1 schreef:
Merijn schreef:Jos is vandaag in de fabriek van Jordan geweest, maar er is geen contract getekend. In de F1 betekend het vaak dat je net zo goed wel als geen contact gaat tekenen. Het zegt erg weinig...

Vorig jaar tekende hij ook een paar dagen voor de autosport beurs race&rally.Ik heb zo'n vermoeden dat hij dat dit jaar weer doet, en de beurs begint..................vrijdag!

ik hoop het echt,begin die spelletjes langzaam aan een beetje beu te worden :D

nee het zou fijn zijn hem weer in een nieuw race seizoen aan te mogen treffen in een bolide.
en ja,met jordan is niks mis zo dacht ik dus duimen maar.
iwi

Ik hoop dat Minardi het volgend jaar ook weer volhoud. Ik heb ergens gelezen dat Zsolt Baumgartner zijn sponsoring misschien niet helemaal zo goed voor elkaar heeft.... :(
Rudo

iwi schreef:Ik hoop dat Minardi het volgend jaar ook weer volhoud. Ik heb ergens gelezen dat Zsolt Baumgartner zijn sponsoring misschien niet helemaal zo goed voor elkaar heeft.... :(
Zie mijn post zeven posts hierboven. :)
Jeroen
Contacteer:

Hier een pagina met een aantal nieuws trackers van verschillende Nederlandse F1 site's.

http://www.pitbord.nl/trackers.html

Hoef je niet al die sites aftegaan (Y)
antoine
Car: Renault Clio III RS

Jeroen
Contacteer:

EERSTE NIEUWE RENAULT R24 IS KLAAR

Na een winter van hard werken werden gisteren in de Renault-fabriek de laatste schroefjes aangedraaid op chassisnummer R24-01. Aan het eind van de middag mocht een (ongetwijfeld blije) monteur voor het eerst de gloednieuwe RS24 V10 achterin de auto starten. En dat ging perfect.

“Er zijn geen problemen geconstateerd”, vertelt Renault’s technisch directeur Bob Bell. “De ‘geboorte’ van de auto verliep voorspoedig en dat is te danken al onze mensen in Enstone en Viry. Toch is dit maar het begin. De volgende stap is het bevestigen van het potentieel van de auto op het circuit van Barcelona.”

Op 20 januari zal Renault voor het eerst testen met de Renault R24, waarmee het team dit jaar zal proberen de topteams Ferrari, McLaren en Williams aan te vallen. Jarno Trulli zal als eerste mogen testen, later in de week zijn teamgenoot Feranndo Alonso.

De officiële launch van de nieuwe Renault waarbij de auto voor het eerst in de kleurenstelling van 2004 te zien zal zijn zal op 29 januari op Sicilië plaatsvinden.
Jasper16v

Kijk eens aan, ben erg benieuwd naar de auto qua looks en het potentieel.
Jeroen
Contacteer:

Het management van het Jordan team heeft vandaag laten weten dat Nick Heidfeld en Jos Verstappen boven aan het lijstje staan, om voor het Team te gaan rijden in 2004.

Dit werd naar buiten gebracht door Helen Temple persvoorlichtster van het team van Eddie Jordan, ook melde zij dat er deze week nog geen rijders voor 2004 bekent zullen worden gemaakt, maar dat de gespreken tussen Jos en Nick deze week gewoon door zullen gaan.

Ook wist zij te vertellen dat het team nog niet weet wie de coureur zal worden die de test voor het Jordan team die gepand 20 jan. in Barcelona zal zijn. En melde dat als er een coureur bekend gemaakt wordt voor deze test het niet zo hoeft te zijn dat dit dan ook gelijk èèn van de coureur van het team wordt voor het seizoen 2004.

Wordt vervolgt.

Volgende week gaat Bas Leinders in Barcelona testen met de F1-wagen van Jordan. De krant Het Laatste Nieuws zou namelijk uit goede bron vernomen hebben dat de Limburger vandaag naar Silverstone zou reizen om een zitje te passen. Er zou sprake zijn van één, misschien twee testdagen. Het soort vingeroefening waarvoor Jordan doorgaans 300 000 euro vraagt.

Als het feest doorgaat, dan staat voor de Belg veel op het spel. Hij moet met de auto van vorig seizoen rijden, maar zou een frisse motor en uitstekende banden krijgen. Omdat Eddie Jordan echt wil weten wat de Belg kan met een F1 bolide.

Maar zelfs als Leinders de chronometer teistert, wordt hij niet automatisch teamgenoot van waarschijnlijk Jos Verstappen, die zijn contract wellicht deze week tekent bij Jordan. Een seizoen bij Jordan kost namelijk geen 300 000 euro maar drie miljoen dollar. Geld dat Leinders niet heeft.

Voorlopig ambieert de Limburger dus een rol als derde rijder in het team. Niet oninterresant, want daar komt heel wat testwerk bij kijken, zodat hij een seizoen lang F1-ervaring kan opdoen en al met één voet in het wereldje zou staan. Bovendien laat het reglement ruimte om occasioneel rijders te wisselen. Daardoor zou Leinders in augustus de Grand Prix van Francorchamps kunnen rijden. Een idee dat alvast ook bij ene Bernie Ecclestone op sympathie kan rekenen.

Bron: Het Laatste Nieuws, 14 januari 2004
Gesloten