Dashboard CLIO RSI in een CLio fase 1, (1.2)

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
henrinl

Weet iemand, of heeft iemand al geprobeerd om een dashboard met toerenteller enzo van een RSI of 16v te monteren in een clio 1 (1.2). Zou dat passen en doet de toerenteller het dan ook?
henrinl

Ik heb toevallig een witte clio rsi zien staan op de sloop daar zaten tevens sideskirt onder een spoiler. De sideskirts heb ik al op mijn witte clio gemonteerd.
Dit is de foto:

http://members1.chello.nl/j.haverkamp01/HenriCLIO.jpg
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

henrinl schreef:Weet iemand, of heeft iemand al geprobeerd om een dashboard met toerenteller enzo van een RSI of 16v te monteren in een clio 1 (1.2). Zou dat passen en doet de toerenteller het dan ook?
Ja doet het zonder problemen.
en moet het persee van een RSI zijn?? Van een RSI is het gewoon plug and play, van een 16v met die extra meters is er wel wat aansluit werk nodig.

GR.Frits
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik zou nie te snel zeggend at de toerenteller dan ook gelijk werkt volgens mij is dat namelijk niet altijd. als je clio daar nie mee uitgerustis werkt dat volgens mij niet
henrinl

Ik weet dus niet of hij daar mee uitgerust is.
Ik hoop het van wel anders ga ik het gewoon proberen.
turboman
Contacteer:

Hmmm, het lijkt me toch geen 1-2-3 job... het de- en monteren zal niet zo moeilijk zijn, maar of het allemaal 1-2-3 past? Heeft je Clio 1.2 wel aansluiting voor de oliePEILmeter, oliedrukmeter en olietemperatuur ? Ik zou het niet weten.
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Hooliead schreef:Ik zou nie te snel zeggend at de toerenteller dan ook gelijk werkt volgens mij is dat namelijk niet altijd. als je clio daar nie mee uitgerustis werkt dat volgens mij niet
HEb het al bij een ander uit geprobeerd. En dat was bij een 1.2 RL en toen werkte ie gewoon dus alle types moeten het dan gewoon doen.
Ad van Haperen
Contacteer:

o aha dacht dat ik ergens op het topic had gelezen dat er iemadn was waarbij het niet kon. hij had wel aansluiting voor bijv. een navigatie maar had geen toerenteller aansluiting
henrinl

hmmm ik ga het gewoon proberen en anders breng ik hem weer terug.

Ik laat het wel even weten hier en voeg ff wat fotos toe als ik er mee begin.
Ga morgen even op de sloop het eruit halen
jeroen.k

Je hoeft dan toch alleen maar het tellerpaneel over te bouwen en niet het hele dashboard? :S

@Ad..dat van die navigatie was een heeeeeeel ander verhaal ;)

De mogelijkheid voor toerenteller zit sowieso wel op iedere ontsteking...oliepeil en dergelijke weet ik niet...
turboman
Contacteer:

jeroen.k schreef:Je hoeft dan toch alleen maar het tellerpaneel over te bouwen en niet het hele dashboard? :S

De mogelijkheid voor toerenteller zit sowieso wel op iedere ontsteking...oliepeil en dergelijke weet ik niet...
Toerenteller zit op je ontstekingsunit (bij R5 wel).. ff je handleiding erbij pakken.
jeroen.k

turboman schreef:
jeroen.k schreef:Je hoeft dan toch alleen maar het tellerpaneel over te bouwen en niet het hele dashboard? :S

Toerenteller zit op je ontstekingsunit (bij R5 wel).. ff je handleiding erbij pakken.
Dat zeg ik ;) De rest werkt op sensoren...en of die standaard op elk blok zitten???
henrinl

Ok bedankt!

ik ga alleen die tellerunit erin zetten met toerenteller erbij. Dus niet het hele dashboard.

Fotos volgen nog als ie er in zit.
ronald clio

op welke sloop stond die RSI ??
Ik zoek die RSI embleempjes nog ( als ze goed zijn tenminste ) zitten op het voorspatbord..
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

ronald clio schreef:op welke sloop stond die RSI ??
Ik zoek die RSI embleempjes nog ( als ze goed zijn tenminste ) zitten op het voorspatbord..
Wat ik begrepen heb was de voorkant er compleet vanaf. Maar wie weet als je hem (henrinl) een PM stuurt.
henrinl

Ik weet niet of dat er nog op zat. De zijschermen zaten er nog wel op.
Die RSI stond in Doornspijk tussen Nunspeet en Elburg ligt dat.
dennisclio

gaat niet echt zo maar. ik heb die van een 16v in een 1.4 rn ingebouwd.
moet de knipperlicht doorlussen , de toerenteller draad van de onsteking halen en temperatuur draad van de sensor afhalen.
was weleventjes werk maar zeker de moeite waard.
de olie meters en druk meter zijn geensensoren voor moet je er zelf in zetten. heb ik niet gedaan.
succes . heb je specifieke vragen mail me ben niet zo vaak op het forum
Plaats reactie