Zoals jullie wellicht gemerkt hebben ben ik bezig mijn RSi site te updaten. Ik zoek mensen met een RSi (Longchamp) die afbeeldingen en informatie hebben en dit op mijn site kwijt willen. Dit plaats ik dan op een leden-pagina (natuurlijk kosteloos!!!).
Een aantal van jullie hebben al wat gestuurd, maar volgens mij zijn er nog velen hier met een RSi die nog niet door mij zijn benaderd. En soms komen er ook nieuwe mensen bij met een RSi.
Vandaar deze oproep.
De mensen die al wat gestuurd hebben kunnen deze oproep als niet bestaand beschouwen.
Heb jij je RSi eigenlijk al verlaagd?? Ik weet dat je dat een hele tijd geleden al van plan was...
Nope, bij Renault dealer = EUR 380... echter kans dat de boel achter vastzit... als het voor veel minder kan dan laat ik 'm wellicht 3 cm verlagen, maar tot die tijd......
Dat is ongeveer het max wat je aan een stukje draadstang (10mm) wat ringen en bouten kwijt moet zijn.
Verder vast zitten??? Als het bij een clio uit Ž92 niet vast zit moet hij bij een RSI toch ook te doen zijn.
Anders gezegd van het weekend ff bezig geweest en het werkt. Ik weet alleen niet of een RSI ook een dubbele torsie achter heeft. Zo nee moet je ff kijken hoe laag je kan rijden zonder dat het aanloopt.
Zoek de topics er maar over op en kijk hoe ze het daar doen. Werkt goed.
Heb jij je RSi eigenlijk al verlaagd?? Ik weet dat je dat een hele tijd geleden al van plan was...
Nope, bij Renault dealer = EUR 380... echter kans dat de boel achter vastzit... als het voor veel minder kan dan laat ik 'm wellicht 3 cm verlagen, maar tot die tijd......
Informeer eens bij JL tuning
Daar heb ik 3 weken geleden nieuwe veren en dempers van KW onder mijn RSi laten zetten met een verlaging van -4 cm en ik ben er erg blij mee!!
Dit soort klussen moet je niet bij de dealer laten doen.
Als je toch wilt verlagen, dan kun je met een gerust hart Jeroen Lubking eens bellen (als ie er nog tijd voor heeft).
Hij heeft mijn Rsi ooit eens verlaagd, en dat heeft ie snel en netjes gedaan voor een hele redelijke prijs!!
Jasper16v schreef:380 euro !!?? omg
kheb het laten doen voor ± 90 piek ofzo door Ron en zijn pa, die ken jij ook wel turboman
hij was ook lid van CRS
aha, da's niet veel geld.. da's alleen werkloon neem ik aan...
Als ik de tijd heb neem ik wel ff contact op met JL..... prijsje?
Bedankt voor de info.
Williams velgen???
Via DEE-Trade een mailtje gekregen:
Clio Williams velgen:
"Onderstaande velgen hebben wij leverbaar voor de Renault Clio. De velg is van Technomagnesio en is in
de maat 6.5x15 ET35 Steek 4x100 verkrijgbaar.
Setprijs 285 euro inclusief montage kit."
De prijs is 285 euro (4 velgen) exclusief banden. Montage kit zijn de bouten
WAT VINDEN JULLIE ERVAN ?
Gr. Dolf
Laatst gewijzigd door turboman op vr 9 jan 2004 8:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio Williams velgen:
"Onderstaande velgen hebben wij leverbaar voor de Renault Clio. De velg is van Technomagnesio en is in
[rsi]peerke schreef:Zien er goed uit. Mijn lancia heeft steek 98 en ET waarde 6,5.
Gaat dit passen?? (weet nl. niet hoeveel tolerantie er op die "steek" zit)
Bedoel dus J 6,5. Rest nog de vraag over de steek...
Ik heb die info gekregen van Eric van Dee-Trade.nl, dus ik mag ervan uitgaan dat het klopt. Mijn ervaring leert wel dat het altijd handig is om zelf ook op onderzoek te gaan. Ik weet niet wat de standaard ET waarde is voor 15"op een Clio (bouwjaar 1997).
De steek 4x100 klopt volgens mij wel. Standaard op m'n RSi is 6jx14 en bandenmaat 175/60 R14H
Laatst gewijzigd door turboman op vr 9 jan 2004 13:38, 3 keer totaal gewijzigd.
ET staat voor Einpress Tiefe, ofwel Inpers Diepte. Dit is de afstand tussen het montage vlak dat tegen de remtrommel of schijf ligt, en het midden van het velgbed
[rsi]peerke schreef:Zien er goed uit. Mijn lancia heeft steek 98 en ET waarde 6,5.
Gaat dit passen?? (weet nl. niet hoeveel tolerantie er op die "steek" zit)
Gaat dus niet passen
Het is niet lleen de steek maar ook de naafdiameter. als die van een lancia anders is hoeft het nog niet te passen. En ik heb wel eens gehoord dat je van 98 wel naar 100 kon of anders om ik weet het even niet meer. Even proberen dus.
Clio Williams velgen:
WAT VINDEN JULLIE ERVAN ?
Gr. Dolf
ik heb bijna 200 euro per stuk betaald voor de Technomagnesio TM sport, degeen op je plaatje, maar dan wel in 16"
285 euro per 4 stuks is geen geld...als het de TM sport is ?
Origineel heeft een williams een mooi gepolijst randje. Die zie ik hier nog niet langs komen dus het is niet helemaal dezelfde als er op een willie zitten.
285 euro voor nieuwe velgen is niet echt duur dat is waar maar wat betaal je daar voor de banden die er bij komen?? Ergens zullen ze de wist moeten halen toch??
Het zijn geen willy velgen duh die zijn nog altijd van speedline.
De prijs is erg laag, de TM sport is volges mij al uit de serie. Maar er is sowieso wat trammelant rondom Technomagnesio, er is veel gewisseld qua importeur meen ik. Ik wacht nu ook al maanden op zon naafdopje, die mij tijdens een aanrijdinkje gesneuveld is....