Remcilinder vast: alu-velgen vies: hoe krijg ik ze schoon?

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
tyberium
Contacteer:

Ik heb een tijdje met een vaste remcilinder achter rondgereden en nu is m'n velg super-goor geworden met ijzerslijpsel. Weet iemand hoe ik die troep er af kan krijgen of moet ik een nieuwe velg kopen. Hogedruk reiniger werkt niet. Is het gebruik van BrakeCleaner® hiervoor te aggressief voor lichtmetalen velgen?
Haas
Car: Megane RS

nee hoor, gewoon remreiniger erop knallen en poetsen maar. Kijk wel uit dat je niet te hard doorgaat, want ijzervijlsel kan dan gaan werken als schuurpapier...
Steven
Car: M536

Beste is gewoon een goede velgreiniger en gelijk een goed agressieve.
Erop spuiten, ff borstelen afspoelen en je velg netjes in de wax zetten.

Niet elke week dat spul gebruiken, want dan gaat na een tijdje je lak er wel aan, maar 1x per zoveel maanden is dat spul echt een uitkomst.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb mijn velgen vorige week met groene zeep gedaan. Ze werden er uitzonderlijk goed schoon van en volgens mij worden ze ook veel minder snel vies. Of het helpt bij jou probleem weet ik niet, maar het valt te proberen. :)
Steven

Cleaner werkt ook erg goed om em echt goed te laten glimmen en daarna in de wax, dan issie de eerste maand ook supersimpel schoon te houden.
Riël
Über-Spammer

Merijn schreef:Ik heb mijn velgen vorige week met groene zeep gedaan. Ze werden er uitzonderlijk goed schoon van en volgens mij worden ze ook veel minder snel vies. Of het helpt bij jou probleem weet ik niet, maar het valt te proberen. :)
[offtopic]Je banden even met groene zeep laten intrekken lost een kleine laag rubber op. Daarna goed afspoelen en je hebt de beste tyre-black die er is!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mrtn
Car: R5GTT

Ik heb velgenreiniger van Turtlewax, dat helpt echt super, maakt niet uit hoe zwart de velg is, erop spuiten en je ziet de troep er al aflopen.

Maar Steven, dat mag je dus niet elke wasbeurt gebruiken (1x p.w.)???
Mrtn = Maarten
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Mrtn schreef:Ik heb velgenreiniger van Turtlewax, dat helpt echt super, maakt niet uit hoe zwart de velg is, erop spuiten en je ziet de troep er al aflopen.

Maar Steven, dat mag je dus niet elke wasbeurt gebruiken (1x p.w.)???
Dat is goed spul , het werkt echt super .
Maar elke week ? voel dat spul maar eens op je handen . . . dat brand je vel op een gegeven moment weg .

Gewoon 1x doen dat ze goed schoon zijn en dan in de turtle wax extreme zetten . dan vliegt het vuil er zo af .
En als ze weer een keer heel erug vies zijn oke ,maar ik zou j=het niet tevaak doen , te duur en zonde van je velg.
Mrtn
Car: R5GTT

Ok, dat wist ik niet, thnx voor het advies :)
Mrtn = Maarten
ed_pret

turtle wax bevat zoutzuur!

gebruik het zelf ook wel maar echt alleeeeeen op de velg spuiten en 1x per 2maanden, in de tussentijd ff de hogedruk erop en ze blijven goed schoon!

tip: koop remblokken die niet al teveel stof afgeven, kweet alleen merken niet meer :)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

ed_pret schreef: tip: koop remblokken die niet al teveel stof afgeven, kweet alleen merken niet meer :)
EBC Greenstuff
Steven

Jah commerciele troep, remblokken die minder stof afgeven moet je niet naar kijken.

Daar moet je goe dmee kunnen remmen en dan poets je die velgen maar 2x extra per jaar ;)
Plaats reactie