[19 16V] Welke bougie's ?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

ja, dat scheelt al snel 10 pk! :lol:
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Merijn schreef:Welke bougies zijn eigenlijk het beste voor een Williams? Ik ga deze binnenkort laten vervangen, dus wil ik wel goed spul hebben. Zijn Champion c6ycc goede voor de F7R motor? En is het aan te raden om de verdelerkap en de rotor te laten vervangen?

Alvast bedankt! :)
Gewoon de Champion of orginele gebruiken.
Je moet even de verdelerkap eraf halen en kijken of de koperen puntjes nog goed zijn, zie je ze haast niet meer of zijn ze erg ingesleten dan kan je de kap vervangen, de rotor hoeft haast nooit vervangen te worden.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Merijn schreef:Welke bougies zijn eigenlijk het beste voor een Williams? Ik ga deze binnenkort laten vervangen, dus wil ik wel goed spul hebben. Zijn Champion c6ycc goede voor de F7R motor? En is het aan te raden om de verdelerkap en de rotor te laten vervangen?

Alvast bedankt! :)
nope, niet voor de F7R.
Je kan de NGK BCP7ET nemen, of origineel Renault.
rev it like a rental
Madman_daan
Berichten: 281
Lid geworden op: zo 16 mar 2003 19:37
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

beter gewone bougies... ander dan een 3 poot maken een gat in de zuiger (denk niet dat je dat wilt hebben) teminste zo is het met de motor uit een clio16v.
Clio16v
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

dat ligt toch meer aan de warmtegraad dan aan het aantal elektrodes hoor.
rev it like a rental
r5alpine-turbo
Berichten: 278
Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
Locatie: bergen op zoom

inderdaad :wink:
Madman_daan
Berichten: 281
Lid geworden op: zo 16 mar 2003 19:37
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

hmmm zou ook kunnen maar het is wel zo :p die enkele brand blijkbaar een gat in de bovenkant van je zuiger lijkt me niet echt mooi... maar die met die 3 punten weer niet (orginele renault bougie) Gehoord bij verban.
Clio16v
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ik heb gewoon simpele bougies met 1 pootje en er is toch al 100000km niks aan het handje.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Menno schreef:
Merijn schreef:Welke bougies zijn eigenlijk het beste voor een Williams? Ik ga deze binnenkort laten vervangen, dus wil ik wel goed spul hebben. Zijn Champion c6ycc goede voor de F7R motor? En is het aan te raden om de verdelerkap en de rotor te laten vervangen?

Alvast bedankt! :)
nope, niet voor de F7R.
Je kan de NGK BCP7ET nemen, of origineel Renault.
Dus niet die Champion's monteren, zeg jij?
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Merijn schreef:
Menno schreef:
Merijn schreef:Welke bougies zijn eigenlijk het beste voor een Williams? Ik ga deze binnenkort laten vervangen, dus wil ik wel goed spul hebben. Zijn Champion c6ycc goede voor de F7R motor? En is het aan te raden om de verdelerkap en de rotor te laten vervangen?

Alvast bedankt! :)
nope, niet voor de F7R.
Je kan de NGK BCP7ET nemen, of origineel Renault.
Dus niet die Champion's monteren, zeg jij?
Voor de F7P gebruik je de Champion, voor de F7R gebruik je de NGK, Menno heeft gelijk.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Okay, thanks! :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Om de hoeveel-duizend kilometer dien ik de bougies te vervangen? 10.000 km? Of moeten ze langer meekunnen, zonder problemen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hangt sterk van het merk af.

Champion en NGK moeten meestal wel 20-30dkm mee kunnen gaan. Nou kan dat wel versnellen bij onregelmatige verbranding, dus GT's vreten die dingen wat eerder.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Merijn schreef:Om de hoeveel-duizend kilometer dien ik de bougies te vervangen? 10.000 km? Of moeten ze langer meekunnen, zonder problemen?
Ik zou ze sowieso niet langer als 20.000 laten zitten. Eerder vervangen kan altijd, maar echt noodzakelijk is het niet...uitgaande van een goede verbranding.
Serge1916V
Berichten: 652
Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
Locatie: Eindhoven

Gewoon originele bougies gebruiken!!!
Die kan je bij de renault halen !!! 3 punts vonk of hoe je het ook noemt.


L@ters
Laatst gewijzigd door Serge1916V op wo 7 jan 2004 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
lauw
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 3 nov 2003 16:02

Standaard bougie's om de 10.000 km vervangen, die van NGK of Champion vervangen om de +/- 20.000 km, ligt ook weer wat je met je motor heb gedaan (getund)en je rijstijl.
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ik heb vanmiddag net bougies gehaald voor de 19 16V.

Ik heb NGK's gehaald.

V-line No12 heten ze.
Nummer is BCPR6E
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Serge1916V
Berichten: 652
Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
Locatie: Eindhoven

lauw schreef:Standaard bougie's om de 10.000 km vervangen, die van NGK of Champion vervangen om de +/- 20.000 km, ligt ook weer wat je met je motor heb gedaan (getund)en je rijstijl.
Ik deed 25 duizend KM met originele bougie's 3 punts blabla
Altijd in 1 keer starten nooit gezeik mee gehad!
Ik wil niet zeggen dat die andere minder goed zijn, maar zeg alleen dat mijn ervaring met die originele goed is!! (Y)

Grtzzz
Serge
Plaats reactie