Ik heb een nieuwe wagen (R19 16V)
-
je motor slaat dan bijna af / slaat af , dan kan je lampje gaan branden , ik breng alleen maar mogelijkheden
-
Ja, heb net met ze gepraat.Emiel schreef:Auto kan wel iets hebben hoor. Dus zou niet meteen conclusies trekken. Kan ook iets zijn wat jouw net zo goed was gebeurd.
Emiel
Mijn pa en ma zijn woedend op mij, dat ik nooit meer die auto uitleen.
Maarja, het moet ff zijn tijd hebben, dan is het wel weer goed.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
-
kapotte dynamo geeft geen brandende uitlaat 

-
haha ja dat kan ook ja , ach had vandaag net zon geval op t werk dus dan ga je zo ff denken
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Uitlaat helemaal roodgloeiend? Moet dan wel een verbranding in de uitlaat zijn, dus iets met ontstekingsproblemen lijkt me zoals al eerder genoemd is.
Succes met repareren en uitvogelen, is een hele klus...
Succes met repareren en uitvogelen, is een hele klus...
Toch wel apart dat je ouder snu woedend op jou zijn... Je pa heeft jouw auto toch gesloopt? Dan mag er maar 1 woedend zijn denk....
Zou hem ook lekker laten opdraaien voor de kosten, zeker gezien ie em meenam zonder te vragen.
Verder dat slappe geouwehoer over uitlenen of niet, ik leen mijn GT ook wel es uit aan vrienden, die weten hoe ze ermee moeten rijden en zo rijd ik ook in hun (sportieve) auto's.
Je moet weten aan wie je em uitleent... Mijn Pa zou het niet eens durven om mijn GT te nemen, dan pakt ie wel de fiets
Zou hem ook lekker laten opdraaien voor de kosten, zeker gezien ie em meenam zonder te vragen.
Verder dat slappe geouwehoer over uitlenen of niet, ik leen mijn GT ook wel es uit aan vrienden, die weten hoe ze ermee moeten rijden en zo rijd ik ook in hun (sportieve) auto's.
Je moet weten aan wie je em uitleent... Mijn Pa zou het niet eens durven om mijn GT te nemen, dan pakt ie wel de fiets

-
Update:
Heb met mijn pa en ma gepraat en alles is weer goed.
Mijn oom kwam nog en die hoorde direct al dat de auto op 2 cilinders liep, dan weer op 3 en dan weer 4 en dan weer 2.
Zal morgen even bougies en kabels halen.
Als de auto op 4 cilinders loopt, dan loopt hij als treintje.
Doordat de uitlaat roodgloeiend is geworden, is de uitlaat nu lek, wordt dus nieuw stukje uitlaat
.
Schade valt dus mee, gelukkig maar.
Heb met mijn pa en ma gepraat en alles is weer goed.
Mijn oom kwam nog en die hoorde direct al dat de auto op 2 cilinders liep, dan weer op 3 en dan weer 4 en dan weer 2.
Zal morgen even bougies en kabels halen.
Als de auto op 4 cilinders loopt, dan loopt hij als treintje.
Doordat de uitlaat roodgloeiend is geworden, is de uitlaat nu lek, wordt dus nieuw stukje uitlaat

Schade valt dus mee, gelukkig maar.

Renault 5 GT Turbo "EVO"
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
Ben blij voor je dat het snel opgelost is en het niet veel was.
Ph1 heeft er toch last van dat er vocht bij de bougies komt waardoor de motor niet goed loopt?
als alles het weer doet ff goed inspuiten met WD40,dit is me aangeraden door de dealer hier,nadat mn verdeler vervangen was.
Ph1 heeft er toch last van dat er vocht bij de bougies komt waardoor de motor niet goed loopt?
als alles het weer doet ff goed inspuiten met WD40,dit is me aangeraden door de dealer hier,nadat mn verdeler vervangen was.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
Ja, dat had ik gelezen dat er vocht bij de bougies komt.chris-r19 schreef:Ben blij voor je dat het snel opgelost is en het niet veel was.
Ik spuit alles zeker in met WD40.

Renault 5 GT Turbo "EVO"
Tja kan, maar je kan beter gewoon voorkomen dat er ooit nog water bij de bougies komt. En dat kan je voorkomen door de luchthapper aan de binnenkant af te kitten op die rand tussen de motorkap, en dat het stalen frampje waar de luchthapper inligt zegmaar. Als je er tussen kijkt zie je een kier waar al wat kit tussen zit, maar daar lekt hij toch langs..chris-r19 schreef:Ben blij voor je dat het snel opgelost is en het niet veel was.
ff beetje siliconenkit erin en tis opgelost. Ik heb ook een ph1 gehad, en dr lekte geen druppel meer door.
Succes
vreemd, kheb nog nooit een ph2 zien lekken bij de luchthapper...Dat frampje is bij de ph2 namelijk 1 geheel met de kap, dus daar kan geen water doorheen lopen. Je zou de rubberen pakking eens kunnen vervangen tussen kap en happer.jeroen.k schreef:Mijn ph2 lekt daar anders ookOok nog ff aan de gang met de kit
Zou geen siliconen gebruiken, heb je alleen maar last van, niks hecht meer, leuk als je auto een keer gespoten moet worden, heb je meteen van die siliconen putjes in je lak, en zelfs na 10 jaar is het nog niet opgelost.Bart V schreef: ff beetje siliconenkit erin en tis opgelost.
Zeg mij wat. Boenen met siliconenverwijderaar, schuren, siliconenverwijderaar, schuren, siliconenverwijderaan, schuren grondlak BAM lelijk nog altijd siliconen 

-
Hij doet het weer goed.
Heb vanmiddag even nieuwe bougies gehaald.
Oude bougies eruit, was 1 was beetje wit en 1 was ook bijna wit en 2 waren nogwel beetje vet.
Nieuwe erin, en starten en lopen.
Uitlaat is nu wel lek, maar een nieuwe zou mijn pa betalen
Oude bougies eruit, was 1 was beetje wit en 1 was ook bijna wit en 2 waren nogwel beetje vet.

Renault 5 GT Turbo "EVO"
goed nieuws zo!RobertR19 schreef:Hij doet het weer goed.
toch wel tof van je pa dat ie je uitlaat doet.
Veel plezier verder na zo'n valse start als deze!
greetzzzz
Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
R5GTT f1 1986Project info
-
Ja, ik zal alles ook even nalopen.Bart V schreef:toch vreemd, want nog steeds heb je geen oorzaak.verklaring voor het probeem... Ik zou nog even goed alles nalopen, en meet ook even de laadspannning van de dynamo.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Wel slecht dat er zo snel al iets met de auto
gebeurt, weet je wel iets van de onderhoudshistorie?
Ik zou de auto eventjes een service beurtje geven,
dan weet je in iedergeval dat dat goed zit.
Als er 2 bougie's wit waren en 2 vet, dan zou ik na
250 km de bougie's er even uithalen om te kijken of
ze er dan beter uit zien. En als er dan weer witte
en vette bougie's zijn, dan de kabels proberen en na
250 km weer even kijken.
Succes
250 km weer even kijken.
Succes
Larshil = Lars Hilberink
-
Die kabels zien er nog goed uit.Larshil schreef:Wel slecht dat er zo snel al iets met de auto
250 km weer even kijken.
Succes
Nu loopt de motor weer als een zonnetje, geen haperingen.
Hij rijdt als een trein.

Renault 5 GT Turbo "EVO"
-
Dat zijn goede berichten Robert. Ik hoop 'm binnenkort een keer in het echt te zien. Plus je hebt ook de mooiste phase uitvoering naar mijn mening. 

-
Tnx Marcel, ja iedereen bij mij in de straat die blijft er bij staan kijken. (serieus)Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Dat zijn goede berichten Robert. Ik hoop 'm binnenkort een keer in het echt te zien. Plus je hebt ook de mooiste phase uitvoering naar mijn mening.
Ik vind die velgen er ook zo stoer bij staan.
Geef hem bij de jaaropening het RTC keurmerk.

Kan ik ff stickertjes plakken.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Ja, dat dacht ik met mijn vorige auto ook. De kabels zagen eruit als nieuw, de motor draaide mooi rond (met nieuwe bougie's). Tot hij na 500 km op 3 cilinders ging lopen (compressie van alle cilinders was nog goed), 1 bougie was helemaal vettig. De vette bougie vervangen en na 500 km weer hetzelfde probleem. Hierna heb ik de bougiekabels vervangen en geen problemen meer gehad sindsdien. Je weet immers bijna nooit wanneer die voor het laatst zijn vervangen.RobertR19 schreef:Die kabels zien er nog goed uit.
Hij rijdt als een trein.
Zo veel werk is het niet om even de bougie's eruit te draaien en te kijken. Je weet dan meteen of de motor goed is of dat er toch iets aan de hand is. Hiermee voorkom je dat je opeens stil komt te staan met het zelfde probleem en maak je meer stuk dan nodig was.
Larshil = Lars Hilberink
-
Zal deze week nog ff naar mijn maat is monteur.Larshil schreef:Ja, dat dacht ik met mijn vorige auto ook. De kabels zagen eruit als nieuw, de motor draaide mooi rond (met nieuwe bougie's). Tot hij na 500 km op 3 cilinders ging lopen (compressie van alle cilinders was nog goed), 1 bougie was helemaal vettig. De vette bougie vervangen en na 500 km weer hetzelfde probleem. Hierna heb ik de bougiekabels vervangen en geen problemen meer gehad sindsdien. Je weet immers bijna nooit wanneer die voor het laatst zijn vervangen.RobertR19 schreef:Die kabels zien er nog goed uit.
Hij rijdt als een trein.
Zo veel werk is het niet om even de bougie's eruit te draaien en te kijken. Je weet dan meteen of de motor goed is of dat er toch iets aan de hand is. Hiermee voorkom je dat je opeens stil komt te staan met het zelfde probleem en maak je meer stuk dan nodig was.
Die geeft hem wel ff beurtje, moet toch nieuw stuk uitlaat op.

Renault 5 GT Turbo "EVO"
-
Tnx Marcel16v.marcel16v schreef:En vergeet niet ook de mooiste kleur.Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Plus je hebt ook de mooiste phase uitvoering naar mijn mening.![]()
@Robert, show em anders even in Assen op 25 Januari
Ja, zit nu met Marcel Mr. Bacardi Cola daar ook over te msnen.
Denk wel dat ik daar ff heen ga.
Moet ik wel Martin Rs nog ff chatteren.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
-
Wat is er mis met kleurcode 640marcel16v schreef:En vergeet niet ook de mooiste kleur.Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Plus je hebt ook de mooiste phase uitvoering naar mijn mening.![]()

Jongens een ph1 R19 16v kan toch niet tippen aan een ph2 met kleurcode 449 
Magoed...laat die bak ff goed nakijken Robert!
Je wil niet nog meer problemen ermee...als je wat onderdelen zoekt...er zijn hier meerdere mensen die wel wat onderdelen hebben liggen nog 

Magoed...laat die bak ff goed nakijken Robert!

-
Ben vandaag even bij mijn maat geweest(monteur), even de auto op de kelder.
Hij is lek op 2 plaatsen,ze maken hem dinsdag.
Hij rijdt verder nog steeds goed, zonder haperingen.
Was ik daarbij de garage, direct veel mensen erom heen.
R19 16V zie je blijkbaar niet veel in Heerenveen e.o.
Martin, ja ik weet dat in Oudehaske ook nog 2 staan.
Hij is lek op 2 plaatsen,ze maken hem dinsdag.

Hij rijdt verder nog steeds goed, zonder haperingen.
Was ik daarbij de garage, direct veel mensen erom heen.

R19 16V zie je blijkbaar niet veel in Heerenveen e.o.
Martin, ja ik weet dat in Oudehaske ook nog 2 staan.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Lek?
De carrosserie gewoon?
EN hoe is de V-snaar, distributie, ontsteking, dynamo, olie...dat zijn toch wel dingen die ik zou willen weten bij een 16v!
En op 1 of andere manier zie je niet zoveel R19 16v's nee...ook hier in de omgeving niet...alhoewel ik ze nu wel vaker tegenkom...

EN hoe is de V-snaar, distributie, ontsteking, dynamo, olie...dat zijn toch wel dingen die ik zou willen weten bij een 16v!

En op 1 of andere manier zie je niet zoveel R19 16v's nee...ook hier in de omgeving niet...alhoewel ik ze nu wel vaker tegenkom...