stoten clio16v

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
PETJE

wie kan mij helpen mij auto begint te stoten bij 2000toeren tot met 3000toeren. ik heb de benzinefilter vervangen de bougies verder weet ik het niet meer. gr patrick
jeroen.k

Doet hij dit als hij warm is? Of koud? Is de auto standaard? Of zijn er wilde aanpassingen? (nokkenassen bijv.) Hoe lang heb je het al? En doet hij het in elke versnelling? Iets meer info graag :)
roello

ik heb iets soort gelijks mee gemaakt met de auto van een vriendin van me daar was een van de bogie kabels versleten en sprong er een vonk over tussen de kabel en het blok zelf, als je hier naar wilt kijken kan je het beste ff in de schemering naar je blok kijken en dan met de plantenspuit op nevel stand ff over het blok spuiten dan zie je de fonk het beste als hij er is natuurlijk.
PETJE

de auto is gewoon standaard alleen de kat is er onderweg. hij doet het bij koud en warm en in alle versnellingen. ik heb de auto al 2jaar.
Foeke

Misschien de tps sensor????
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/gasklep2.jpg[/img]Dat is dat rode blokje, daar naast zit een schakelaartje, maar dan waarschijnlijk bij jou zonder schroefje. Als je motor stationair draait, en je haalt dat schakelaartje naar beneden, reageert je motor er ook op, als het goed is als je de schakelaar helemaal naar beneden haalt hoort ie af te slaan.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Riël
Über-Spammer

Bougiekabels, verdelerkap/rotor en dergelijke.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PETJE

ik heb al nieuwe verdelerkap er op zitten en een rotor en de bougiekabel zijn ook nieuwe dus daar lig het ook niet aan.
Bart V

tps zou idd kunnen, heb het al eens meegemaakt, en de auto vertoonde dezelfde symptomen als de jouwe. ff een andere proberen dus. Let wel op dat je hem in dezelfde stand monteert als je huidige.

Bij de dealer kunnen ze hem uitlezen. Als de tps gaar is moeten ze het daar kunnen zien, dus dat is ook nog een optie.
Mickael

Een niet of slecht werkende lambasone? kan dit ook veroorzaken. Dat is dat ding wat op de uitlaat zit voor de kat.

FF zoeken op het forum, er zijn al meerdere topic over geweest hoe te checken.
PETJE

dan laat ik hem wel uitlezen dan zie ik het wel wat het is.
Plaats reactie