Ramen blinderen...
Ik heb het een paar weken gelden gedaan, maar heb ze na het folie-en niet goed laten drogen. Wanneer je er nu met je neus bovenop gaat staan, zie je van die hele kleine bubbeltjes. Het zit niet onder hoor.
Als je van 1m kijkt, zie je er niets van.
Ik zou zeggen koop zo'n rol en probeer het. Ik was 25 kwijt voor een rol van 3x1 meter. Heb ik ook gedaan. Je moet er wel rustig de tijd voor nemen.
Succes!
Ik zou zeggen koop zo'n rol en probeer het. Ik was 25 kwijt voor een rol van 3x1 meter. Heb ik ook gedaan. Je moet er wel rustig de tijd voor nemen.
Succes!
Nu ga ik ff kijken wat er mooier/ of goedkoper is om te doen, zelf doen of laten doen... ff ReseachenSimonBalk schreef:Ik heb het een paar weken gelden gedaan, maar heb ze na het folie-en niet goed laten drogen. Wanneer je er nu met je neus bovenop gaat staan, zie je van die hele kleine bubbeltjes. Het zit niet onder hoor.
Succes!

Het is misschien een stom idee, maar ik bedacht me eens: waarom kun je niet eerst gewoon de folie op maat snijden en dan de raam in een bak met water leggen en onder water de folie erop leggen.... Dan heb je 0,0 lucht eronder...
is er een reden (of meerdere) waarom dit niet zou werken?
mzzls, Benny
is er een reden (of meerdere) waarom dit niet zou werken?
mzzls, Benny
heb ik wel een hele grote bak water nodig 

-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Uhm zo'n opblaas badje en hop de ramen erin.
Vind het geen stom idee nee
Vind het geen stom idee nee

-
bad leeg laten lopen en raam erin laten liggen .Mes door de bodem rossen dus
.

Nou als je het meeste water eruit drukt onder water, verschuift ie niet veel denk ik... moet te doen zijn.
of je zet um eff met 5 wasknijpers vast
, als we toch aant improviseren zijn...
Ik heb wel bakken waar complete ramen in passen. maar inderdaad oppblaasbadje is ook erg geschikt.
of je zet um eff met 5 wasknijpers vast

Ik heb wel bakken waar complete ramen in passen. maar inderdaad oppblaasbadje is ook erg geschikt.
-
kijk die auto in het meer is geen probleem maar hoe krijg je nu weer dat water uit dat meer 

Misschien weer een domme vraag maarehhh waarvoor is die zeep?
ik heb het zonder zeep gedaan, had wel een aantal mini luchtbelletjes dertussen, maar dat zou dus wel opgelost zijn als je het compleet onder water zou kunnen doen.
ik heb het zonder zeep gedaan, had wel een aantal mini luchtbelletjes dertussen, maar dat zou dus wel opgelost zijn als je het compleet onder water zou kunnen doen.
-
- Contacteer:
Met de zeep is het wegwerken van belletjes iets makkelijker en is het plastic wat makkelijker te verschuiven. Ik heb nooit geblindeerd, alleen wel dat FIA plastic op ruiten moet doen, beetje hetzelfde spul, ietsje dikker. Viel me alles meer, paar belletjes, maar ja, ons boeit het niet zo...Benny_R schreef:Misschien weer een domme vraag maarehhh waarvoor is die zeep?
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Da's teveel, dan probeer ik het zelf wel eerst voor 25 euroLotti schreef:200 euro ongeveerfurious_tuning schreef:Maar ff serieus, wat zou het ongeveer kosten om het perfect zo goedkoop het te laten doen??

Ik heb net wel een spuitbus gezien waarmee je je ramen kan blinderen, iemand ervaring mee?!
Greetz bennie
Ik denk dan toch dat ik eerst voor de spoiler ga, die ramen komen van de zomer welcatrinus schreef:Dat is rommel die spuitbussen. 1tje in Groningen heeft het al geprobeerd. Is leuk voor op een meeting. Maar op langere termijn word het snel lelijk.

-
- Contacteer:
Spoiler blinderen?furious_tuning schreef:Ik denk dan toch dat ik eerst voor de spoiler ga, die ramen komen van de zomer welcatrinus schreef:Dat is rommel die spuitbussen. 1tje in Groningen heeft het al geprobeerd. Is leuk voor op een meeting. Maar op langere termijn word het snel lelijk.
eerste de buitenzijde
1) Ramen schoon maken
2) Insmeren met water baby olie
3) Folie erop leggen
4) Erop fohnen en alle bubbeltjes weghalen
5) Nog een keer fohnen
6) Nog een keer bubbeltjes weghalen
7) Op maat snijden
Dan de binnenzijde
1) Ramen schoon maken
3) Folie erop leggen
5) Nog een keer fohnen
7) Nasnijden
Moet lukken. Let er wel op dat je bij je deuren waarbij de ramen naar beneden gaan dat je aan de bovenkant 7 mm. tot 1 cm. aan de bovenkant eraf moet snijden. Anders gaat je folie omslaan als je de ramen te snel dicht doet. En op je achterruit ook altijd de eerste 5 dagen de achterruitverwarming aan zetten. Overtollig vocht verdampt dan hierbij.
En de eerst komende dagen (5) niet je ramen op en of dicht draaien !!! Lekker laten drogen!!!
1) Ramen schoon maken
3) Folie erop leggen
5) Nog een keer fohnen
7) Op maat snijden
Dan de binnenzijde
1) Ramen schoon maken
3) Folie erop leggen
5) Nog een keer fohnen
7) Nasnijden
Moet lukken. Let er wel op dat je bij je deuren waarbij de ramen naar beneden gaan dat je aan de bovenkant 7 mm. tot 1 cm. aan de bovenkant eraf moet snijden. Anders gaat je folie omslaan als je de ramen te snel dicht doet. En op je achterruit ook altijd de eerste 5 dagen de achterruitverwarming aan zetten. Overtollig vocht verdampt dan hierbij.
En de eerst komende dagen (5) niet je ramen op en of dicht draaien !!! Lekker laten drogen!!!
Renault Twingo
Planning september: Ramen blinderen, andere spiegels
Planning oktober/november: Spoilerpakketje van CarTrend
Planning september: Ramen blinderen, andere spiegels
Planning oktober/november: Spoilerpakketje van CarTrend
-
- Contacteer:
Je doet toch altijd aan de binnenkant blinderen?
toch niet aan de buitenkant?
dan heb je de maat voor de binnenkantbartuitlauwe schreef:Je doet toch altijd aan de binnenkant blinderen?
-
- Contacteer:
oke,
ik dacht al

ik dacht al
bij hypertuning zijn er een paar die het bij iemand hebben laten doen voor ong 175 voor een auto... maar ja 200 vind je teveel dus zou dit ook wel teveel zijn...
dan maar zelf proberen
dan maar zelf proberen
-
- Contacteer:
Wat ik me nu afvraag. Ik zie altijd alleen maar van die hele donkere folie en ik wil eigenlijk m'n ramen helemaal niet zo donker tinten, maar meer zoals vanaf fabriek wordt geleverd, maar dan net ietsiepietsie donkerder. Iemand enig idee of dat soort folie ook te krijgen is?
Ik heb gister ook weer een poging gedaan om de ramen van de grijze te blinderen, tot mijn verbazing ging diet niet zo makkelijk als bij de witte, I lost the feeling denk ik.
Dus morgen ga ik in de aanval met de heteluchtfohn
Dus morgen ga ik in de aanval met de heteluchtfohn

Mrtn = Maarten