GTT verlagen

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
chendy
Contacteer:

Nou de AZEV's zitten eronder i.c.m. met de Marshall 195-45-15. Toen ik ze kocht zaten er Michelin Sport SX 195-50-15 op, maar die waren al bijna op. Eerst een testrondje gemaakt met de 50-series en die liepen al niet aan gelukkig. Daarna snel naar Velgenland-De Liede gereden om daar de Marshalls over te zetten (uitstekende service daar (Y) ). Ze kwamen van mijn broer's Pug af, en zijn nog z.g.a.n.. Die kreeg dus de Michelins eronder. Klaar terwijl U wacht.

[img]http://www.webcar.com.mx/Images/azev_a%5B1%5D.jpg[/img]

kostenplaatje
- 4x AZEV type A met Michelin 195-50-15 voor 300,00 E
- 8x banden overzetten+balanceren bij Velgenland voor 60,00 E
- setje King wielsloten voor 25,00 E

De wegligging is er enorm op vooruit gegaan met de bredere wielen. Waarschijnlijk heeft de ET25 ook een positief effect op het gebeuren. De jongens van http://www.desnelleleeuw.nl vertelden mij dat ik ook nog een x een setje spoorverbreders achter kon proberen. Waarschijnlijk gaat het bochtengedrag er dan nóg meer op vooruit. De acceleratie is naar mijn gevoel hetzelfde gebleven, want de rolomtrek is nagenoeg gelijk. Gelukkig maar... :D

Het eerstvolgende wat er moet gebeuren: complete verlagingskit van merk: x.
Ik denk dat ik de auto 35mm ga verlagen, want 50mm zal toch echt heel laag worden. Ik twijfel tussen de SPAX-kit of de APEX-kit. Ik heb Jeroen (JL) nog aan de foon gehad en die adviseerde de APEX-kit, vanwege zijn extreme hardheid. Iemand ervaring met 1 van deze 2 sets? Mijn max. budget is zo'n 375,00 E en beide vallen daar makkelijk in. Waarschijnlijk gaat dit pas volgende maand gebeuren en dan laat ik gelijk de auto vierkant-uitlijnen.

mvg, Chendy.
p.s: tenzij iemand nog een gebruikt KONI-geel setje voor de P-II heeft liggen :wink:
Laatst gewijzigd door chendy op zo 4 jan 2004 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
5 gte / gt

Marchello heeft volgens mij nog gele koni's liggen moet je het aan hem vragen volgens mij zijn ze nog niet verkocht en hij vraagt er niet veel voor.

:D :D :D

Als het niet kan vinden vraag het dan maar aan mij vraag ik het wel aan hem (Y) (Y)
chendy
Contacteer:

Je hebt pm.

mvg, Chendy.
Tijn
Contacteer:

chendy schreef:De jongens van http://www.desnelleleeuw.nl vertelden mij dat ik ook nog een x een setje spoorverbreders achter kon proberen. Waarschijnlijk gaat het bochtengedrag er dan nóg meer op vooruit.
alleen als je ze er daarna weer afhaalt. dat zal dan wel weer schelen.

een voorwielaandrijver zoals een GT maak je eerder breder aan de voorkant dan aan de achterkant, omdat hij van nature onderstuurd is.
there is no spoon.
chendy
Contacteer:

Die jongens rijden o.a. op Zandvoort en dat van die spoorverbreders hebben ze weer van wat Clio-rijders vernomen. Maar een Clio is natuurlijk geen 5. :wink:
Op hun 205-jes raggen ze met een bredere achteras wel snellere ronde tijden... Waar ze die van hebben gesloopt is me helaas ontschoten.

mvg, Chendy.
Riël
Über-Spammer

Ik vind een gtt toch wel wat overstuurd, zenuwachtig kontje. Tuurlijk niet met volgas, spinnen voor is onderstuur. Ik ga ook voor iets breder achter.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tijn
Contacteer:

tja, als je er niet me om kunt gaan dat een auto omkomt als je gas loslaat kan je het verhelpen en dan ben je uiteindelijk sneller ja. Wel een beetje reverse engineering lijkt me, maar goed.

een 5 is wel zenuwachtig achter maar dat maakt het nog geen overstuurde auto. als je een bocht induikt wil hij rechtdoor. lift je het gas daarna komt hij om, dat klopt. dat gebeurd inderdaad minder snel als je hem achter wat breder maakt. Dan blijft hij rechtdoor gaan.

Helaas hadden we het hierboven over een bocht.
there is no spoon.
Tijn
Contacteer:

Riël schreef: spinnen voor is onderstuur
slaat nergens op. echt niet. niet lullig bedoeld, maar lomp gasgeven heeft niets met stuurgedrag te maken.
there is no spoon.
Tom
Moderator
Car: MB

chendy schreef:Die jongens rijden o.a. op Zandvoort en dat van die spoorverbreders hebben ze weer van wat Clio-rijders vernomen. Maar een Clio is natuurlijk geen 5. :wink:
Op hun 205-jes raggen ze met een bredere achteras wel snellere ronde tijden... Waar ze die van hebben gesloopt is me helaas ontschoten.

mvg, Chendy.
van de clio rijders? Ik denk dat ze de williams niet voor niets een grotere spoorbreedte VOOR hebben gegeven dan achter
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tijn
Contacteer:

een bredere achteras voor een 205 komt trouwens meestal van een 309 GTI....
there is no spoon.
Riël
Über-Spammer

Tijn schreef:
Riël schreef: spinnen voor is onderstuur
slaat nergens op. echt niet. niet lullig bedoeld, maar lomp gasgeven heeft niets met stuurgedrag te maken.
Zit wat in :) Maar voor breder maken als achter jeukt me gewoon.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
chendy
Contacteer:

Desondanks valt het te proberen. Veel hangt ook af van de gewichtsverdeling/afstelling van een auto. Met het oog op de hoeveelheid ICE die ze binnenkort in het bakje gaan proberen te proppen... :p

mvg, Chendy.
Plaats reactie