[clio16v] kapotte dynamo! Wil echt niet los!!!!! Hellp!!!
Ik heb nu de bouten van de dynamo los (2) maar t lijkt wel of er onderaan nog een extra stangetje of iets dergelijks doorheen loopten heb de spanrol ook losgemaakt, zover hij wou, maar de multiriem wil ook niet over het rad heen van de dynamo, kortom de woorden vliegen in t rond hier, ik kan eigenlijk wel ff wat tips gebruiken!!
alvast bedankt, groeten arie
Laatst gewijzigd door Arie16v op vr 9 jan 2004 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio16v rules
Nouja makkelijk.....
Je komt er ruk bij zeg maar. Je kan het beste je koplamp eruit halen en dan kan je er wel redelijk bij.
Kosten euh ik dacht dat ik iets van 75 euro kwijt was voor revisie, maar dat weet ik niet zeker.
Je komt er ruk bij zeg maar. Je kan het beste je koplamp eruit halen en dan kan je er wel redelijk bij.
Kosten euh ik dacht dat ik iets van 75 euro kwijt was voor revisie, maar dat weet ik niet zeker.
-
de prijs van een revisie dynamo zal rond de 90 euro zitten.
en is idd lastig bij te komen, koplamp eruit, ik zou ook meteen een nieuwe multiriem monteren, bij de spanrol is ook lstig bij te komen, wellicht dat je dan de rechter motorsteun los moet maken en het blok met de krik aan die kant iets omhoogt krikt, doe eens een search , er is een topic over als ik me niet vergis, daar heb ik toen ook de info uitgehaald.
en is idd lastig bij te komen, koplamp eruit, ik zou ook meteen een nieuwe multiriem monteren, bij de spanrol is ook lstig bij te komen, wellicht dat je dan de rechter motorsteun los moet maken en het blok met de krik aan die kant iets omhoogt krikt, doe eens een search , er is een topic over als ik me niet vergis, daar heb ik toen ook de info uitgehaald.
-
- Contacteer:
Dit zijn nieuwe dynamo's voor een 16v:
Artikel No. Omschrijving Fabrikant Adv.Pr in EUR
# A933107 Dynamo 70A 12V EDR 179,40
# A933273 Dynamo 110A 12V EDR 234,50
Artikel No. Omschrijving Fabrikant Adv.Pr in EUR
# A933107 Dynamo 70A 12V EDR 179,40
# A933273 Dynamo 110A 12V EDR 234,50
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Als je er dan nog niet goed bij kan de motorkap zit ook maar met 4 bouten vast. 
Project: GTT Blue Sport
thnx voor de tips, en dan nog even een vraagje:
is de dynamo van een 19 16v hetzelfde, aangezien de motor dat wel is, dan is mijn zoekgebied iets groter voor een 2e handsje ofzo. En wat een geld voor een nieuwe dynamo zeg!! En dan iets waar ik mee zit:
orginele renault dynamo's schijnen nogal goedkoop qua kwaliteit te zijn, heb ik gehoord, nu is mijn vraag: is er ook iets van bosch wat er op past?
is de dynamo van een 19 16v hetzelfde, aangezien de motor dat wel is, dan is mijn zoekgebied iets groter voor een 2e handsje ofzo. En wat een geld voor een nieuwe dynamo zeg!! En dan iets waar ik mee zit:
orginele renault dynamo's schijnen nogal goedkoop qua kwaliteit te zijn, heb ik gehoord, nu is mijn vraag: is er ook iets van bosch wat er op past?
Clio16v rules
-
Ja die kun je ook wel gebruiken, als amperage hetzelfde is.is de dynamo van een 19 16v hetzelfde
Bij een 19 loopt de multiriem wel heel anders...weet niet of er dan ook verschil in de dynamo zit...maar je kan ook je eigen dynamo wegbrengen voor revisie...weet je zeker dat je de goede hebt 
De originele van renault zijn trouwens ws ook Bosch ofzo...

De originele van renault zijn trouwens ws ook Bosch ofzo...
Kwa montage en uiterlijk niet.Donleben schreef:Zit er nog veel verschil tussen een 70A en 110A? Maakt het nog wat uit welke er gemonteerd wordt? Kan 70 op een 110 en visa versa?
Kwa werking zeker!! Als je geen grote audio heb, of plannen ervoor heb, heb je aan een 70 genoeg.
Als je wel een leuke instalatie hebt of ooit wil zou ik voor de 110 gaan. Bij mij scheelde dat een behoorlijk geknipper van de lampen
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
En als er een 110 op zat natuurlijk wel een 110 terug plaatsen he.Donleben schreef:Zit er nog veel verschil tussen een 70A en 110A? Maakt het nog wat uit welke er gemonteerd wordt? Kan 70 op een 110 en visa versa?
GR,Frits
Project: GTT Blue Sport
De lagers van de dynamo is bij mij ook aan het eind van het latijn. Ik heb m doorgemeten en hij is op zich nog goed, behalve de lagers dan. Weet iemand of ik los aan deze lagers kan komen? En of ik ze zelf kan vervangen?
Heb in arnhem op n paar plaatsen gevraagd, maar die zeggen dat er niet aan te komen is...
Heb in arnhem op n paar plaatsen gevraagd, maar die zeggen dat er niet aan te komen is...

lagers? Koop een 2e hands gare en zet de lagers om?
ook een idee, maar ja, is dat een btje te doen?
-
als je de nummers heb die op de lagers staan kan je ze gewoon bestellen.volgens mij zijn dat een van de weinige dingen die bij iedere fabrikant dezelfde nummering hebben,net als keerringen.
wie iemand die toevallig of moet ik m dan echt uit elkaar gaan halen?
nee, maar als iemand t nummer zo heeft is dat wel makkelijker. Anders staat mijn auto zo lang stil ben ik bang...Daarnaast gok ik zo dat als ik de lagers eruit haal ik ze er nooit meer fatsoenlijk in krijg aangezien ze zo gaar zijn als drie vingers...
ff vragie:
ik ben nu bezig om mn dynamo eruit te halen, heb mn koplamp er al uit gehaald. KLopt t dat de dynamo maar aan 2 bouten vast zit:
1tje boven en 1tje onder?
alvast bedankt!
owja: en de spanrol is de kleine achterste neem ik aan!?
ik ben nu bezig om mn dynamo eruit te halen, heb mn koplamp er al uit gehaald. KLopt t dat de dynamo maar aan 2 bouten vast zit:
1tje boven en 1tje onder?
alvast bedankt!
owja: en de spanrol is de kleine achterste neem ik aan!?
Clio16v rules
Ik heb nu de bouten van de dynamo los (2) maar t lijkt wel of er onderaan nog een extra stangetje of iets dergelijks doorheen loopten heb de spanrol ook losgemaakt, zover hij wou, maar de multiriem wil ook niet over het rad heen van de dynamo, kortom de woorden vliegen in t rond hier, ik kan eigenlijk wel ff wat tips gebruiken!!
Clio16v rules
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RADTAsAS ... 8755879828[/img]
Bij het pijltje zit een inbusbout, als je die een klein beetje los draait kan je dat wieltje naar links bewegen om de spanning van de riem af te halen.
Bij het pijltje zit een inbusbout, als je die een klein beetje los draait kan je dat wieltje naar links bewegen om de spanning van de riem af te halen.
Beter rijd je gewoon even naar een dynamoboertje uit de gouden gids en laat je kijken wat er mis is.
Als het alleen de koolborsteltjes zijn kost het je meestal nog geen 10 euro en je kan em er weer inproppen.
Met zo'n sloopding weet je helemaal nooit wat je krijgt.
Als het alleen de koolborsteltjes zijn kost het je meestal nog geen 10 euro en je kan em er weer inproppen.
Met zo'n sloopding weet je helemaal nooit wat je krijgt.