Ik ben van daag begonnen met mijn dash eraff te halen om m'n kachelradiateur te vervangen.
Nou heb ik al aardig wat schroefjes losgehaald, maar nog lijktie nog volop vast te zitten.
Ik weet ook echt niet wat er allemaal los moet, is de eerste keer.
Wie kan me wat nuttige info geven over wat er los moet en waar. Gaat denk ik ni goed komen anders.
[clio] dashboard demontageprobleem
-
- Car: Renault Clio III RS
-verwijder stuurwiel
-Bouw de midden consol uit (4 schroeven)
-bouw aan beide zijden de onderste autogordelbevestiging uit en vewijder aan beide zijde het bekledingspaneel aan de onderkant van de voorstijl
-mmak de massa kabels los
-maak kabel bundels los dmv het omhoog drukken van de plastic klem,maak de stekker los en verwijder de 2 schroeven
-bouw het boven gedeelte los 5 schroeven
-vewijder de onderste stuurkolomkap en de bovenste stuurkolomkap
-verwijder beschermkap onder de stuurkolom (2 schroeven)
-draai de schroef van destuurkolomschakelaars iets los.trek de stuurkolomschakelaars naar achter.
-maak de stekkerblokken van de stuurkolomschakelaars los.
-verwijder de 2 schroeven waarmee de schakelaars aan de steun bevestigd zijn.Verwijder de schakelaars.
-verwijder de 2 bevestigingsschroeven van het dashboard aan beide kanten van de stuurkolom.
-verwijder de bovenkant van de radioconsole door de 2 schroeven los te draaien en de console naar achteren te kantelen.
-verwijder metalen plaat uit console
-bouw bedien. paneel voor de vermarming uit.laat bedieningspaneel incl kabels vast zitten aan luchtverdeelhuis.
-verwijder schroef van de bevestgingsstrip naast klok.
-verwijder motorkap vergrendeling.
-verwijder instrumentenpaneel (4 schroeven).maak eerst de snelheidsmeter kabel los en trek daarna het paneel iets naar voren om de stekkers los te kunnen trekken.
-verwijder de 2 schroeven van de verwarming.
-verwijder de plastic klemmetjes en de bevestigingsschroeven van het dashboard.
-trek het dashboard iets naar voren zodat alle stekkers los getrokken kunnen worden.
en nu is er koffie
gr antoine
-Bouw de midden consol uit (4 schroeven)
-bouw aan beide zijden de onderste autogordelbevestiging uit en vewijder aan beide zijde het bekledingspaneel aan de onderkant van de voorstijl
-mmak de massa kabels los
-maak kabel bundels los dmv het omhoog drukken van de plastic klem,maak de stekker los en verwijder de 2 schroeven
-bouw het boven gedeelte los 5 schroeven
-vewijder de onderste stuurkolomkap en de bovenste stuurkolomkap
-verwijder beschermkap onder de stuurkolom (2 schroeven)
-draai de schroef van destuurkolomschakelaars iets los.trek de stuurkolomschakelaars naar achter.
-maak de stekkerblokken van de stuurkolomschakelaars los.
-verwijder de 2 schroeven waarmee de schakelaars aan de steun bevestigd zijn.Verwijder de schakelaars.
-verwijder de 2 bevestigingsschroeven van het dashboard aan beide kanten van de stuurkolom.
-verwijder de bovenkant van de radioconsole door de 2 schroeven los te draaien en de console naar achteren te kantelen.
-verwijder metalen plaat uit console
-bouw bedien. paneel voor de vermarming uit.laat bedieningspaneel incl kabels vast zitten aan luchtverdeelhuis.
-verwijder schroef van de bevestgingsstrip naast klok.
-verwijder motorkap vergrendeling.
-verwijder instrumentenpaneel (4 schroeven).maak eerst de snelheidsmeter kabel los en trek daarna het paneel iets naar voren om de stekkers los te kunnen trekken.
-verwijder de 2 schroeven van de verwarming.
-verwijder de plastic klemmetjes en de bevestigingsschroeven van het dashboard.
-trek het dashboard iets naar voren zodat alle stekkers los getrokken kunnen worden.
en nu is er koffie
gr antoine