Probleem GTE
mijne heeft 250 dkm gelopen.... en heeft 7 eigenaren gehad.. is beetje een rag bak!(olie verbruik valt wel erg mee!! 1l op 5000/6000km)Martijn *Baccara* schreef:Nou, mijn Baccara doet het anders prima, altijd![]()
hier nog ff een plaatje van mijn blokkie, miss nog handig..
[img]http://members.lycos.nl/leov3/mijn%20Re ... 5_0553.JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/leov3/mijn%20Re ... 5_0554.JPG[/img]
ik had wel een probleem met stationair lopen namelijk!! dus die tempsensor kan best wel het probleem zijn! zit ik nu te denken!! want als ie koud was en ik starte hem, liep ik mooi(1000/1200 toeren) ging ik rijden, komt ie bij het eerste streepje... gaat ie HEEL maar dan HEEL erg onregelmatig lopen(tussen de 1000 en 500 toeren) soms viel ie wel uit!! kan dit dus aan de tempsensor liggen?
[img]http://members.lycos.nl/leov3/mijn%20Re ... 5_0553.JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/leov3/mijn%20Re ... 5_0554.JPG[/img]
ik had wel een probleem met stationair lopen namelijk!! dus die tempsensor kan best wel het probleem zijn! zit ik nu te denken!! want als ie koud was en ik starte hem, liep ik mooi(1000/1200 toeren) ging ik rijden, komt ie bij het eerste streepje... gaat ie HEEL maar dan HEEL erg onregelmatig lopen(tussen de 1000 en 500 toeren) soms viel ie wel uit!! kan dit dus aan de tempsensor liggen?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
't ligt meer aan de eigenaren, dan aan de auto's. Maar ik vind het bij een GTE wel lastig zoeken, een probleem kan heel veel oorzaken hebben en het is lastig zoeken.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Misschien is het al gezegd, maar er was eerder iemand met een probleem dat de BDP-sensor met het stijgen van de motortemperatuur kuren kreeg.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
ja maar, das juist het raare.. zodra hij bedrijftemp is... is ie perfect.. en loopt ie mooi 900/850 toerenMartijn *Baccara* schreef:Misschien is het al gezegd, maar er was eerder iemand met een probleem dat de BDP-sensor met het stijgen van de motortemperatuur kuren kreeg.
check!
[img]http://members.lycos.nl/leov3/mijn%20Re ... 5_0551.JPG[/img]
nou, dan kan je 't verder zelf wel inkoppen heLE-Man schreef:ja maar, das juist het raare.. zodra hij bedrijftemp is... is ie perfect.. en loopt ie mooi 900/850 toerenMartijn *Baccara* schreef:Misschien is het al gezegd, maar er was eerder iemand met een probleem dat de BDP-sensor met het stijgen van de motortemperatuur kuren kreeg.

rev it like a rental
precies. De temperatuursensor.
ik zal wel eens ff naar die tempsensor kijken! ik vind zowieso dat de bedrading daaro niet erg goed is!! heel slordig!!Menno schreef:nou, dan kan je 't verder zelf wel inkoppen heLE-Man schreef:ja maar, das juist het raare.. zodra hij bedrijftemp is... is ie perfect.. en loopt ie mooi 900/850 toerenMartijn *Baccara* schreef:Misschien is het al gezegd, maar er was eerder iemand met een probleem dat de BDP-sensor met het stijgen van de motortemperatuur kuren kreeg.
maarjah! als het die sensor is.. kan me auto dan gewoon zo abrupt uitvallen? want ik had dik 2 uur gereden.. niks problemen enz.. liep wel een beetje vaagjes.. maar verder.. normaal..
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Als de BDP-sensor niet goed is, kan hij zo uitvallen. Geen signaal=geen vonk. Met de temperatuursensor lijkt helemaal uitvallen me onlogisch. ik zou eersy de BDP-sensor vervangen.
hallow!!! Die bdp-sensor is niet kapot. Zitten laten. Temp sensor kan net zo goed de geest geven. Misschien is het kabeltje geoxideert of zoiets.
dat zou heel goed kunnen, stekkertjes liggen half blood.. echt slordig zoals ik al zei! morge ff kijken!Riël schreef:hallow!!! Die bdp-sensor is niet kapot. Zitten laten. Temp sensor kan net zo goed de geest geven. Misschien is het kabeltje geoxideert of zoiets.
nou!! ik heb vanaaf ff alles weer nagelopen! en dit keer had ik iemand gebeld(monteur, en ex renault GT Turbo rijder) en die zei.. hmm!! aanslepen!! kijken wat ie doet! nou dus ik net aanslepen! en jah hoor bij een gangetje van 60 km/h in zijn 2/3 sloeg hij aan!! maar liep op 2 poten!! ploffen enz.. dus ik denk dat de bougies verrot zijn! morge ff nieuwe halen! kijken wat ie doet!!
heb net ff die monteur erbij gehad, en die zegt dat m'n verdelerkap niet goed is, of mijn onstekings module...
fuck zooi!!

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat is toch wel te overzien? Verdeler is niet duur, en er is vast wel een tweedehands ontsteking te vinden. 

Dacht dat je dat toch al wel gechecked had?
hmm! rotor en verdelerkap vernieuwd(29 euro) en nog steeds niks... kijken of ik morge tijd heb om bij de sloop een onstekingsmodule kan regelen...hopen dat dat het is!
heb je de sensor nu onderhand wel nagekeken?
welke sensor?(doh!) die bdp sensor heb ik allang los gehad! en schoon gemaakt enz.. ziet er goed uit!! en die tempsensor! jah! dan zou hij wel aanmoeten slaan!! zei die gozer.. dus.. jah! ik haal gewoon wat dingetjes en ff kijken hoe of wat.. anders breng ik hem naar stam en dan hoor ik het wel wat het is..Riël schreef:heb je de sensor nu onderhand wel nagekeken?
zei die gozer... oké danLE-Man schreef:welke sensor?(doh!) die bdp sensor heb ik allang los gehad! en schoon gemaakt enz.. ziet er goed uit!! en die tempsensor! jah! dan zou hij wel aanmoeten slaan!! zei die gozer.. dus.. jah! ik haal gewoon wat dingetjes en ff kijken hoe of wat.. anders breng ik hem naar stam en dan hoor ik het wel wat het is..Riël schreef:heb je de sensor nu onderhand wel nagekeken?

pmspeedline schreef:Hello Gentz,
Heeft iemand hier een chassisnummer van een GTE voor mij via de PM?
Dus alles na VF1C !
(En een baktype, maar das eigenlijk niet zo belangrijk!)
Bij voorbaat dank en grtz,
Zzpeedie...
Thank uRiël schreef:pmspeedline schreef:Hello Gentz,
Heeft iemand hier een chassisnummer van een GTE voor mij via de PM?
Dus alles na VF1C !
(En een baktype, maar das eigenlijk niet zo belangrijk!)
Bij voorbaat dank en grtz,
Zzpeedie...

Grtz,
Zzpeedie...
ok mensen! bedankt voor jullie hulp! hij doet het weer!!! onstekingsmodule was het dus!! 20euro's en ik was klaar
hij loopt ook beter stationair?!? maargoed! ben weer blij!
topic can be closed

topic can be closed

---volgend probleem van een GTE---

maat van me heeft de volgende verschijnselen aan zijn gte, hij komt vanavond ff langs dan kunnen we kijken, graag wat input/meningen nodig van meer ervaren GTE knutselaars
Wat is er aan de hand:
-Stationair loopt ie 1100 tot 1200 toeren,
-Eerst bij koude motor beetje schokkerig accelereren,
-Nu ook bij warme motor schokkerig accelereren,
Wat kan er aan de hand zijn?
wat kijk ik als eerste na?
-ontsteking?
-sonsoren?
hoop dat jullie wat info hebben voor ons!
help needed

maat van me heeft de volgende verschijnselen aan zijn gte, hij komt vanavond ff langs dan kunnen we kijken, graag wat input/meningen nodig van meer ervaren GTE knutselaars

Wat is er aan de hand:
-Stationair loopt ie 1100 tot 1200 toeren,
-Eerst bij koude motor beetje schokkerig accelereren,
-Nu ook bij warme motor schokkerig accelereren,
Wat kan er aan de hand zijn?
wat kijk ik als eerste na?
-ontsteking?
-sonsoren?
hoop dat jullie wat info hebben voor ons!
help needed

Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
-
klinkt als dat ie ergens valse lucht pakt.
-
- Contacteer:
Ik dnek ook valse lucht.
Kijk eens onder hetinlaat spruitstuk.
en dan aan de onderkant wooraan daar hoort een boutje te zitten trilt er geregeld uit
Kijk eens onder hetinlaat spruitstuk.
en dan aan de onderkant wooraan daar hoort een boutje te zitten trilt er geregeld uit
hmmmz ja bedankt heren, ik ga d'r es naar kijken of het dat dan is. samen met drakegte.
heb hem gisteren ff bij de box gehad maar konden zover niet echt iets vinden wat het kon zijn.
Wel vondt ik het volgende:
na even gas te geven en dan weer gas los, blijft de motor enige tijd op 2000 tpm draaien, tot je de motor wat belast dan valt ie terug naar 1200 en blijft dan daar op hangen....
helpt dit iets????
heb hem gisteren ff bij de box gehad maar konden zover niet echt iets vinden wat het kon zijn.
Wel vondt ik het volgende:
na even gas te geven en dan weer gas los, blijft de motor enige tijd op 2000 tpm draaien, tot je de motor wat belast dan valt ie terug naar 1200 en blijft dan daar op hangen....
helpt dit iets????
stappenmotor?
-
Je kunt ook eens kijken naar de stappenmotor, losmaken, schoonspuiten met ontvetter en of wd40 em kunt ook eens de gasklepstandmeter? controleren, de stekker verbinding daarvan...zie foto:
[img]http://home.wanadoo.nl/haperensound/nie ... C00744.JPG[/img]
dat ronde geval bij takeloog is de stappenmotor,
dat zwarte geval bij de gasklep geeft de stand vand e gasklep door. Allebei van bosch.
dat zwarte geval bij de gasklep geeft de stand vand e gasklep door. Allebei van bosch.
okie, zodra ie weer langs komt gaan we gelijk mee aan de slag! Heb zo'n stappenmotor nooit uit elkaar gehad, maar eens zal de eerste keer zijn niet?!Patrick L. schreef:Je kunt ook eens kijken naar de stappenmotor, losmaken, schoonspuiten met ontvetter en of wd40 em kunt ook eens de gasklepstandmeter? controleren, de stekker verbinding daarvan...zie foto:

Wat opviel gister was dat als ik de luchtmassameter eruit trek is er geen verandering in toerental stationair (hebben dit niet getest onder vermogen) maar kan 't niet zo zijn dat zo'n GTE in noodloop komt te staan door een foutief werkende sensor or iets dergelijks??
-
de stappenmotor niet uitelkaar halen, alleen uit de houder halen en schoonspuiten.
volgens mij is het toch vals lucht...
volgens mij is het toch vals lucht...
-
- Contacteer:
Ik denk dat het de stappenmotor is zo te horen. (heb er ook last van gehad. Ik heb hem met remmenreiniger schoongemaakt. gewoon goed inspuiten en ff GOED doorblazen. (eventueel een doek doorheen haken (bij mij ging er een witte doek in en kwam er een zwarte doek uit.
)

hihi ken dat met die witte doen, bijna overal bij ons in de box waar ik een witte lap langs haal wordt ie zwartHooliead schreef:Ik denk dat het de stappenmotor is zo te horen. (heb er ook last van gehad. Ik heb hem met remmenreiniger schoongemaakt. gewoon goed inspuiten en ff GOED doorblazen. (eventueel een doek doorheen haken (bij mij ging er een witte doek in en kwam er een zwarte doek uit.)

haha, maargoed, bedankt voor de info zover, zodra het mogelijk is gaan we 't ff proberen!!
jullie horen het nog wel