ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
ik snap er geen flikker meer van,de 1 zegt zoekgereden,de ander zegt naadje,en nu zeg jij dat jem niet meer zag bij de eindstreep!?
kan mij iemand helpen want ik zie gewoon twee auto's die zowat naast elkaar reden,niks zoekgereden:s
kan mij iemand helpen want ik zie gewoon twee auto's die zowat naast elkaar reden,niks zoekgereden:s
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Je moet het verschil kunnen zien tussen sarcasme en realiteit 
Et scheelde gewoon nix, maar doordat die corsa sneller doorhad dat ie weg kon heeft ie gewonnen, kun je wel zeggen dat jouw wagen sneller is, maar je moet ook goed kunnen reageren, want snel zijn met je auto is maar de helft van het geheel

Et scheelde gewoon nix, maar doordat die corsa sneller doorhad dat ie weg kon heeft ie gewonnen, kun je wel zeggen dat jouw wagen sneller is, maar je moet ook goed kunnen reageren, want snel zijn met je auto is maar de helft van het geheel

Don't walk the grass... smoke it
Bedoel ermee: die gast van die corsa zegt:"k heb een williams zoekgereden",terwijl als je het filmpje bekijkt zult zien dat het bijna niks scheelt
.
Dus als die corsadriver nou zo graag wil horen dat ie een williams heeft zoekgereden,nou hierbij dan.
'T is gewoon een kwestie van snel reageren als die lamp op groen springt(maar eens ff gaan oefenen bij het stoplicht
)

Dus als die corsadriver nou zo graag wil horen dat ie een williams heeft zoekgereden,nou hierbij dan.
'T is gewoon een kwestie van snel reageren als die lamp op groen springt(maar eens ff gaan oefenen bij het stoplicht
Bekijk gewoon het filmpje en zeg daarna gewoon wie er gewonnen heeft.
En wat die tijden betreft daar hebben we het al over gehad.
Er klopt geen kut van.
Jerk : 0.936 reaction
2.755 60 ft
10.217 1/8 mile time
122.9 1/8 mile speed
Clio Williams: 1.082 reaction
2.730 60 ft
10.184 1/8 mile time
120.0 1/8 mile speed
Dus zeg mij nou eens wie er harder reed na 200 meter.
Er klopt geen kut van.
2.755 60 ft
10.217 1/8 mile time
122.9 1/8 mile speed
2.730 60 ft
10.184 1/8 mile time
120.0 1/8 mile speed
Corsa is hier sneller en heeft dus gewonnen. Volgens mij schakelde die corsa ook nog eens mis en trok hij hem niet helemaal door in de 2e. Je kan zo wel lang bezig blijven, stelletje jaloerse brikken 

Dat wil nu eens helemaal nix zeggen. Als je maar 100 haalt met je wagen en je gaat van 0-100 in 4 sec rij je jou corsa nog zoek.Dus zeg mij nou eens wie er harder reed na 200 meter.
Nogmaals,'k heb nooit gezegt dat IK eerder over de streep was,'k heb steeds gezegt dat je won door je goede reactietijd,alleen als jij komt met "williams zoekgereden" dan vraag je er volgens mij zelf om,kijk naar de tijden en vergelijk,maarja als je dan weer gaat beweren dat er geen"k#t" van die meetinstallatie klopt,ja dan kun je nergens van uit gaan.Jerk schreef:Bekijk gewoon het filmpje en zeg daarna gewoon wie er gewonnen heeft.
Er klopt geen k#t van.
2.755 60 ft
10.217 1/8 mile time
122.9 1/8 mile speed
2.730 60 ft
10.184 1/8 mile time
120.0 1/8 mile speed
Maar laten we er nu maar over op houden,begint zo zachtjes aan een beetje Off-topic te worden

Lekker boeiend trouwens allemaal.
Ik heb een Clio Williams eruit gereden en gelijk begint iedereen te zeiken.
Wees blij dat het regende en de baan zeiknat was anders had het helemaal een afgang voor die Renault Clio Williams met 180 gemeten pk's geweest.
Wees blij dat het regende en de baan zeiknat was anders had het helemaal een afgang voor die Renault Clio Williams met 180 gemeten pk's geweest.

spinde hij dan nie???ik vermoed met 180 gemeten pk's dat die ookzal spinnen,maar zoals op het filmpje te zien is,heb je gewonnen.Jerk schreef:Lekker boeiend trouwens allemaal.

alleen met wat auto bevalt me nie

Dan is de 0-100km tijd als volgt.Jerk schreef:Eindsnelheid van mij was 122.9 km/h
en van die Williams 120.0 km/h
De Corsa doet het in 6.84 sec.
De Williams doet het in 7.13 sec.
Dat is heel netjes.
0-100 is vooral goed doceren van het gaspedaal.
De verdere 1/4 mile tijd daarna wordt door je vermogen waar gemaakt.
Mijn tijden:
1/8mile time = 9.236sec
1/8mile speed = 125km/h
0-100 in 6.01 sec
Maar goed dat wordt straks beter....

De 0-100 tijden kunnen nu ook slechts een indicatie zijn?
Oja op de 1/4 mile wordt je reaktie tijd NIET meegerekend!
Dus iemand die 15sec rijdt met een 2sec reaktie tijd rijdt 15sec over de 1/4 mile.
Iemand die 15sec rijd met .05 sec reaktie tijd, rijdt 15sec over de 1/4 mile.
Helaas waar, anders had ik wel een 12sec auto gehad.

Dus iemand die 15sec rijdt met een 2sec reaktie tijd rijdt 15sec over de 1/4 mile.
Iemand die 15sec rijd met .05 sec reaktie tijd, rijdt 15sec over de 1/4 mile.
Helaas waar, anders had ik wel een 12sec auto gehad.

Volgens mij wordt dit bij de 200m ook niet meegerekend voor je tijd.
Nee, dit is de teruggerekende tijd van die sprint.Riël schreef:De 0-100 tijden kunnen nu ook slechts een indicatie zijn?
Maar net wat ik al zeg, de 1/8 mile tijd is een TUSSENTIJD.
En het zegt iets over hoe je weg kunt komen vanaf de startlijn.
De factoren die daarin meespelen, wielspin, balans, voertuig beheersing.
Op de 1/4 mile tijd krijg je een goede indruk van de totale auto.
Maar het is een meetgegeven !
In een tussensprint kan een langzamere auto wel weer sneller zijn.
Kortom, 1/8mile 1/4mile zijn afgesproken afstanden om een tijd te meten.
Die iets zeggen over de prestatie van de auto/rijder.
-
- Contacteer:
Wat bedoel je met terugrekenen? Ik vraag me af hoe je accuraat de 0-100 tijd uit een 1/8mijl tijd haalt...GTI1-G60 schreef:Nee, dit is de teruggerekende tijd van die sprint.
Maar net wat ik al zeg, de 1/8 mile tijd is een TUSSENTIJD.
En het zegt iets over hoe je weg kunt komen vanaf de startlijn.
De factoren die daarin meespelen, wielspin, balans, voertuig beheersing.
Op de 1/4 mile tijd krijg je een goede indruk van de totale auto.
Maar het is een meetgegeven !
In een tussensprint kan een langzamere auto wel weer sneller zijn.
Kortom, 1/8mile 1/4mile zijn afgesproken afstanden om een tijd te meten.
Die iets zeggen over de prestatie van de auto/rijder.
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
'Riël schreef:Corsa is hier sneller en heeft dus gewonnen. Volgens mij schakelde die corsa ook nog eens mis en trok hij hem niet helemaal door in de 2e. Je kan zo wel lang bezig blijven, stelletje jaloerse brikken
tuurlijk,volgest mij trok de williams em niet door in de 1 2 3 4 en 5 en dee hij het rustig aan die dag,zeker riel volgest jouw corsa.
[quote="clio_rally
Wat bedoel je met terugrekenen? Ik vraag me af hoe je accuraat de 0-100 tijd uit een 1/8mijl tijd haalt...
Gijs[/quote]
http://www.teamnabr.com/modules.php?nam ... page&pid=8
Daarna moet je het nog omreken naar km/h.
Dit kan alsvolgt.
62.2/60 = correctiefactor voor omrekening van 60 mph naar 100 km/h
+ 0.3 = geschatte correctie voor roll-out enz.
Wat bedoel je met terugrekenen? Ik vraag me af hoe je accuraat de 0-100 tijd uit een 1/8mijl tijd haalt...
Gijs[/quote]
http://www.teamnabr.com/modules.php?nam ... page&pid=8
Dit kan alsvolgt.
+ 0.3 = geschatte correctie voor roll-out enz.
was maar wat aan't jennenpatrick 21TURBO schreef:'Riël schreef:Corsa is hier sneller en heeft dus gewonnen. Volgens mij schakelde die corsa ook nog eens mis en trok hij hem niet helemaal door in de 2e. Je kan zo wel lang bezig blijven, stelletje jaloerse brikken
tuurlijk,volgest mij trok de williams em niet door in de 1 2 3 4 en 5 en dee hij het rustig aan die dag,zeker riel volgest jouw corsa.

Zegt genoeg. Als je net boven de 100 doorschakeld kom je met een lagere eindsnelheid over de streep waardoor met je berekening de 0-100 tijd te lang is doordat die rollout correctie niet meer klopt. Meten is weten, niet schatten.+ 0.3 = geschatte correctie voor roll-out enz.
was maar wat aan't jennenRiël schreef:patrick 21TURBO schreef:'Riël schreef:Corsa is hier sneller en heeft dus gewonnen. Volgens mij schakelde die corsa ook nog eens mis en trok hij hem niet helemaal door in de 2e. Je kan zo wel lang bezig blijven, stelletje jaloerse brikken

ik ook

-
vandaag met de gtt:
mini cooper nieuw model.minder snel dan ik dacht reden er toch wel redelijk vandaan.
bmw x5.we liepen langzaam uit,zal wel een 3.0 v6 geweest zijn,uitlaten waren ook niet zichtbaar zoals bij de v8.
VW golf type 3.geen idee kon nog aardig bijbenen maar geen typeplaatjes gezien.2.0 16v misschien?
deze man gaf nog wel een
opel corsa.Helemaal uitgebouwd maar hij naderde achter ons met een hogere snelheid dan wij hadden die wij met acceleren niet meer konden compenseren,waardoor hij ons inhaalde.na de rotonde even laten zien wie de baas was
.
mini cooper nieuw model.minder snel dan ik dacht reden er toch wel redelijk vandaan.
bmw x5.we liepen langzaam uit,zal wel een 3.0 v6 geweest zijn,uitlaten waren ook niet zichtbaar zoals bij de v8.
VW golf type 3.geen idee kon nog aardig bijbenen maar geen typeplaatjes gezien.2.0 16v misschien?
deze man gaf nog wel een

opel corsa.Helemaal uitgebouwd maar hij naderde achter ons met een hogere snelheid dan wij hadden die wij met acceleren niet meer konden compenseren,waardoor hij ons inhaalde.na de rotonde even laten zien wie de baas was
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Da's de diesel.r5alpine-turbo schreef:vandaag met de gtt:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
vind ik niet slecht voor een diesel.wist je dat dat ding meer dan 2000 kilo weegt?
r5alpine-turbo schreef:vind ik niet slecht voor een diesel.wist je dat dat ding meer dan 2000 kilo weegt?
ja,moet je es die 3 serie hebben met die 3 liter diesel motor als tegenstander,dat is vechten hoor,met de gtt is dat echt flink stampen en ik weet uit ervaring dat ie niet bij te houden is met standaart gtt.
nu is dat gelukkig wel te doen,maar ook niet met grote stappen hoor
-
- Contacteer:
http://www.teamnabr.com/modules.php?nam ... page&pid=8GTI1-G60 schreef:[quote="clio_rally
Gijs
Dit kan alsvolgt.
+ 0.3 = geschatte correctie voor roll-out enz.[/quote]
Ok, maar dit is natuurlijk niet echt nauwkeurig. Een leuke aanname, maar absoluut niks meer. Ze gaan uit van een rechte vermogens kromme, waar deze bij het type wagens waar het hier over gaat niet snel sprake van is. Het komt wel in de buurt, maar is nooit net recht, zit al snel minstens een afwijking van 10% in, maar waarschijnlijk snel meer. Dit geldt zeker voor ongeblazen motoren...
Gijs
Bezemer Rally Team
Riël schreef:Zegt genoeg. Als je net boven de 100 doorschakeld kom je met een lagere eindsnelheid over de streep waardoor met je berekening de 0-100 tijd te lang is doordat die rollout correctie niet meer klopt. Meten is weten, niet schatten.+ 0.3 = geschatte correctie voor roll-out enz.

uurtje geleden tegen een golf 3 vr6..
stoplichtsprintje tot aan het volgende stoplicht..
ongeveer 300 meter..
met 1 á 1,5 autolengte verschil gewonnen
reactie van vr6 :
eerste duimpje omhoog
, daarna vroeg hij wat er voor motor onder de kap zit..
ik zei een 2 liter motor.
hij, huh maar waarom was je dan sneller
stoplichtsprintje tot aan het volgende stoplicht..
ongeveer 300 meter..
met 1 á 1,5 autolengte verschil gewonnen

reactie van vr6 :
eerste duimpje omhoog

ik zei een 2 liter motor.
hij, huh maar waarom was je dan sneller

tja zo'n golf weegt gewoon 1200 kg he ? 

there is no spoon.
ach, die zijn met een beetje gtt nog wel te pakken.