Clio Donleben -> 2.0 16v is VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Donleben
Contacteer:

Dit jaar is wel het meest beroerde begonnen van wat ik maar kan bedenken. Voordat ik naar mijn werk moest, ging ik nog ff langs vrienden in Heerhugowaard. Rijd ik over de Nijverheidsstraat in een flauwe bocht, draait de voorganger om zijn as door de gladheid. Uit reactie tik ik even de rem aan en vervolgens gaat de clio rechtdoor uit de bocht. Gelijk door laag struikgewas tegen een lantaarnpaal. Ik reed daar met een snelheid van ongeveer 40 km/u en het wegdek was tot de bocht redelijk begaanbaar. Komt er 5 minuten later een strooiwagen voorbij en zegt ie: "Ja, hier had ik nog niet gestrooid".... :evil:

Later is de auto weggesleept en staat nu nog op het terrein van de berger. Gelukkig hoeft hij nog niet met spoed weg en heb ik nog een aantal dagen de tijd. Ik ben ook gelijk maar even langs wat schade herstel bedrijven geweest, welke aangewezen zijn door mijn verzekering. Ik ben wel all-risk verzekerd. Nu moet ik nog maar even kijken waar ik hem laat maken. Kan hem ook bij Stokman (Renault schade) brengen, maar vraag me af wat dat zo'n beetje gaat kosten....

De lantaarnpaal is, gezien vanaf de voorzijde, rechts van het logo naar binnen gegaan. Hij heeft de 16v bult net niet geraakt. De knik in de motorkap stopt ongeveer bij het begin van de bult. Ik ben ook echt beniuwd hoe het met m'n blokje is.

Dit is er stuk, wat ik zo kon zien:

- Voorbumper
- Voorbumper binnenbalk
- Grille (fase 2)
- Motorkap
- Voorfront
- Radiateur
- Ventilator
- Subframe
- Koplamp LV
- Kentekenplaat (opplakletters)
- Kentekenplaathouder RTC

Wat zal dit geintje gaan kosten met originele onderdelen, motage en spuitkosten? Ik hoop namelijk niet dat deze economisch totall loss wordt verklaard.

Dit was hem nog in goede staat:
[img]http://home.wanadoo.nl/pierced.panda/31 ... 003_14.jpg[/img] :) :) :)
Laatst gewijzigd door Donleben op wo 19 sep 2007 12:42, 43 keer totaal gewijzigd.
iwi

Wat kut zeg!!! Ik heb geen flauw idee wat het gaat kosten om het te laten maken. Maar misschien kan je wel gelijk je nieuwe onderblok erin laten zetten.

Ik hoop dat je snel weer in je Clio kan rijden.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Zo dat is klotuh zeg. :(

suc6 met de afwikkelingen
Jasper16v

Hmz erg k*t dit.

Maar hoe zit het eigenlijk met dit soort situaties? Jij moet een uitwijk manouvre maken om een ander, die een fout maakt, te ontwijken. Stel je had niet uitgeweken en je was tegen diegeen aangeknald.

Kan me een agent herinneren die laatst op tv zei dat je de verzekering (meen ik) erop kon aanspreken als jij door de gladheid, maar wel voldoende afstand, op een tegenligger knalt.
Marcel B.

Ze vallen bij bosjes zeg, hopelijk komt het allemaal nog goed!
Don't walk the grass... smoke it
Stefan S.

Damn, echt balen (N) Succes met de verdere afloop :wink:
Christian

zo best fuck man
ik weet wel als een voorfront bij reno al 130 euro kost en dat is zonder BTW
veel suc6 er mee het is zoon mooie auto :worship:
Kicker Clio

Hey zonder van je auto man!!!! heb eventueel wel een adresje voor je spulletjes om weer op te bouwen!! succes (F)
Donleben
Contacteer:

Zijn volledig indentiek, alleen williams is anders. Heb er meerdere geprobeerd en maakte geen ruk uit. Williams is nw iets van 450 euro ex.

....

Kleine tip, subframe van een willaims zijn gebruikt onvindbaar, nieuw niet te betalen dus ga gewoon voor een 1400/1800 of whatever. Alle subframes passen en het scheelt je dik geld!! Geen verschil in sterkte onderling, alleen williams is versterkt.
Ook lekker prijzig zo'n subframe! Kan er ook nog wel ff bij. Dit had ik maar even uit een ander topic gehaald. Imitatie kost 106,80 ex BTW

[img]http://62.58.78.186/prodimg/72/32/7232900226538.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Contacteer:

Artikel 5 WVW 1994:
(Tegenpartij en ikzelf bij eenzijdig)

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Artikel 19 RVV 1990:
(Ikzelf, tegen hem aan)

De bestuurder moet in staat zijn zij voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.

Ik ga het wel proberen via de verzekering, maar heeft waarschijnlijk toch geen zin. Dan vallen ze weer terug op artikel 19! Mij wordt dan artikel 19 en 5 verweten. .
Jasper16v

Hoe zo'n afstand moet je dan bewaren bij erg glad wegdek? Dat kan je toch nooit inschatten? Als je met 50 eenmaal gaat glijden, glijd je nog wel even door met een 1000 kg wegende auto.

En er was ook niet gestrooid...
Job-turbo
Contacteer:

Donleben schreef:Artikel 5 WVW 1994:
(Tegenpartij en ikzelf bij eenzijdig)

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Artikel 19 RVV 1990:
(Ikzelf, tegen hem aan)

De bestuurder moet in staat zijn zij voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.

Ik ga het wel proberen via de verzekering, maar heeft waarschijnlijk toch geen zin. Dan vallen ze weer terug op artikel 19! Mij wordt dan artikel 19 en 5 verweten. .
Je bent toch volledig casco verzekerd?? Als dat zo is word je eigen schade door de verzekering vergoed. Je krijgt wel een no-claim terugval voor je kiezen...
Donleben
Contacteer:

Dat van het strooien kan ik weinig tegen beginnen. Is overmacht van de natuur :s . Het is weer lekker krom dus!

Met afstand houden bedoelen ze gewoon: Als je achterop rijdt is het jou schuld, want je hebt niet genoeg afstand gehouden. Maakt dan niet uit als diegene een noodstop maakt (kop-staart verhaal)
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Balen! Met welke snelheid kwam je nou tegen de lantaarnpaal aan? De auto is tot stilstand gekomen door tegen het subframe aan te knallen, maar was ook het blok geraakt door de paal?

Het kan zijn dat je blok een optater heeft gekregen waardoor die niet meteen, maar na langere termijn de geest geeft. Is ook zo met mijn blok uit de diesel-express gebeurd, ik hoop het niet voor je want de verzekering neemt dat soort "risico's" van botsen niet voor hun rekening!

Suc6 met de reparatie en dergelijke!
Donleben
Contacteer:

Ik ben wel AR verzekerd, maar van die premieverhoging wordt je ook niet vriendelijk. Ik val terug van trede 6 naar 1. Ik betaal nu 100 euro per maand, en dat wordt 200 euro! Dat is vanwege mijn leeftijd.

Het 1e jaar betaal ik 1190 euro en totaal in 5 jaar betaal ik 3400 euro extra! Dit veranderd pas in september, dus ga hem na die tijd anders verzekeren of bij een andere maatschappij met een beetje mazzel.

Ik hoop echter niet dat hij economisch totall loss wordt verklaard. Wat is zo'n beetje de kale dagwaarde?

Ik weet niet hoe het onder de motorkap eruit ziet. Ik heb hem nog niet opengebroken in afwachting van een taxatie. Zie boven hoe ik hem heb geraakt. Ik ben daar ook onwijs benieuwd naar. Een ander motorblok was in aanbouw...
Job-turbo
Contacteer:

Donleben schreef:Ik ben wel AR verzekerd, maar van die premieverhoging wordt je ook niet vriendelijk. Ik val terug van trede 6 naar 1. Ik betaal nu 100 euro per maand, en dat wordt 200 euro! Dat is vanwege mijn leeftijd.

Het 1e jaar betaal ik 1190 euro en totaal in 5 jaar betaal ik 3400 euro extra! Dit veranderd pas in september, dus ga hem na die tijd anders verzekeren of bij een andere maatschappij met een beetje mazzel.

Ik hoop echter niet dat hij economisch totall loss wordt verklaard. Wat is zo'n beetje de kale dagwaarde?
Zou wel aanraden om bij dezelfde maatschappij verzekert te blijven. Als je in trede 1 komt heb je waarschijnlijk ook negatieve schadevrije jaren. Dit zal een probleem zijn bij acceptatie bij een andere maatschappij. Wat ik je zou aanraden om je auto bijv. beperkt casco te gaan verzekeren. Dit zal je ongeveer de helft aan premie schelen schat ik zo in. Bij welke maatschappij ben je eigenlijk verzekerd??
Donleben
Contacteer:

Standaar WA gaat me na september 2004 58,- euro kosten. Dat valt echt reuze mee, maar had hem juist voor dit soort dingen AR verzekerd. Ik verzekerd bij Centraal Beheer Achmea en krijg 38 procent werkgeverskorting.
Job-turbo
Contacteer:

Zou niet alleen voor WA gaan maar voor beperkt casco. Het verschil tussen WA en Beperkt is relatief klein. Je hebt dan wel een veel uitgebreidere dekking. Vooral het stukje diefstal en ruitschade is interessant......... Maar je moet het zelf bekijken natuurlijk. Ik wens je iig succes
Donleben
Contacteer:

Morgen ga ik nog langs 2 schadebedrijven, waaronder die van de dealer. Ik ga dan maar even een beslissing maken. Bij het andere bedrijf gebruiken ze ook alleen Renault onderdelen. Ik heb daar ook recht op een vervangende auto.

Zal het nog wat uitmaken waar ik hem heen laat brengen om te laten taxeren, of komt er toch dezelfde (onafhankelijke) taxateur?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Mooi balen Don. :(

Het maakt zeker wel uit waar je je Clio neer zet voor de taxatie.

Het ene bedrijf zet de auto in een hoekje neer en laat de taxateur zelf ff kijken.
Terwijl er bij het andere bedrijf iemand meeloopt en zoveel mogelijk geld voor je boven water probeert te halen.

Vaak als je al klant bent bij een garage, dan willen ze nog wel eens hun best voor je doen.

Succes.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dit is echt zonde... :( Echt klote voor je, man! Succes ermee.
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Das echt balen,kl*** begin van het nieuwe jaar

veel sterkte met de reparaties
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Donleben
Contacteer:

Ik baal er zelf ook onwijs van en hoop echt op een goede taxatie. Dan wordt ie gewoon keurig netjes gemaakt. Ik heb een klein voordeeltje ivm AR verzekering. Straks wordt het weer een WA+. Ik heb het forum ff afgezocht en schat dat de dagwaarde ongeveer 3000 euro moet zijn ('92). Klopt dit zo'n beetje?

Ik ga vanavond een digicam regelen, dus de foto's volgen. :foto: Wie kan ik morgen mailen voor de foto's? Heb zelf nog steeds geen ruimte geregeld. (S)
Jasper16v

Chris schreef:Mooi balen Don. :(

Het maakt zeker wel uit waar je je Clio neer zet voor de taxatie.

Het ene bedrijf zet de auto in een hoekje neer en laat de taxateur zelf ff kijken.
Terwijl er bij het andere bedrijf iemand meeloopt en zoveel mogelijk geld voor je boven water probeert te halen.

Vaak als je al klant bent bij een garage, dan willen ze nog wel eens hun best voor je doen.

Succes.
kan erg verschillen inderdaad
bij schade aan mijn clio zei het ene bedrijf 700/800 euro en de ander 1200
is toch wel ff een verschil
R(ay)Si

Jees wat klote man!! Heel veel succes verder met de afwikkeling!
Alleen nog maar VW!
Robert Turbo

Jij ook al.

Die van jou is ook aardig beschadigd lees ik wel.

Ik knap mijne niet meer op, hij gaat naar de eeuwige jachtvelden.

Succes met opknappen.

Sterkte.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Sterkte gozer.....
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Ik heb wel wat ruimte voor je foto's, je hebt pm.
Donleben
Contacteer:

Vanmorgen ben ik nog weer even op pad geweest en heb besloten naar welk bedrijf ik hem laat brengen. Deze valt onder CARe Autoschade. Zij leveren 2 jaar garantie op de reparaties en alles wordt hersteld met originele onderdelen. Tevens heb ik recht op een gratis leenauto.

Maandag wordt de clio vervoerd naar het bedrijf en zal dan worden getaxeerd. Het wordt nog even afwachten dus. Ik heb wel snel een paar foto's gemaakt, maar de batterij was alweer leeg. Gaat lekker dit jaar...

Hoe is het eigenlijk geregeld met de motorap. Ik heb namelijk een embleemloze versie. Gaan ze dan van een nieuwe het embleem wegwerken of wordt er gewoon 1 met embleem gemonteerd?
Marcel B.

:@
Don't walk the grass... smoke it
Floris
Contacteer:

Donleben schreef:Vanmorgen ben ik nog weer even op pad geweest en heb besloten naar welk bedrijf ik hem laat brengen. Deze valt onder CARe Autoschade. Zij leveren 2 jaar garantie op de reparaties en alles wordt hersteld met originele onderdelen. Tevens heb ik recht op een gratis leenauto.

Maandag wordt de clio vervoerd naar het bedrijf en zal dan worden getaxeerd. Het wordt nog even afwachten dus. Ik heb wel snel een paar foto's gemaakt, maar de batterij was alweer leeg. Gaat lekker dit jaar...

Hoe is het eigenlijk geregeld met de motorap. Ik heb namelijk een embleemloze versie. Gaan ze dan van een nieuwe het embleem wegwerken of wordt er gewoon 1 met embleem gemonteerd?
je zegt het zelf eigenlijk net al, ze leveren alles in nieuwe originele onderdelen. De kap is dus ook origineel en heeft dus een embleem erop. je zult ze dus ook duidelijk moeten maken dat je die verwijderd wilt hebben.
Florus

Floris schreef:
Donleben schreef:Vanmorgen ben ik nog weer even op pad geweest en heb besloten naar welk bedrijf ik hem laat brengen. Deze valt onder CARe Autoschade. Zij leveren 2 jaar garantie op de reparaties en alles wordt hersteld met originele onderdelen. Tevens heb ik recht op een gratis leenauto.

je zegt het zelf eigenlijk net al, ze leveren alles in nieuwe originele onderdelen. De kap is dus ook origineel en heeft dus een embleem erop. je zult ze dus ook duidelijk moeten maken dat je die verwijderd wilt hebben.
Het probleem is dat het dan alleen maar meer gaat kosten en dan loop ja alleen maar meer kans dat ze 'm total los verklaren.

Heb een 206 gti gehad waar een boom op was gevallen,was ook all risk verzekerd,maar kreeg de door hun vastgestelde dagwaarde en daar moest ik het mee doen :( .'t interreseerde die verzekering geen reet wat ik er voor betaald had,en dat ik 'm pas 5 maanden had.

Succes met de reparatie :wink:
Jasper16v

auw

ik denk dat je blok het wel overleefd heeft, tis tot aan de radiateur denk ik? maar de impact gaat wel door natuurlijk...
Donleben
Contacteer:

Mijn radiateur staat helemaal scheef en is ook lek. Die lantaarnpaal is verbogen en heeft aan de onderzijde van de clio meer schade aangericht. Vandaar dat ook mijn subframe naar achter staat gebogen. Mijn radiateur staat, op een paar centimeter na, vrijwel tegen mijn carterpan aan.

Als de radiateur zo schuin staat, vraag ik me echt af of mijn blok geen tik heb gehad. Mogelijk dat er een motorsteun is afgebroken of gescheurd. Wat denken jullie ervan?

Toch staat het blok erg dicht tegen het voorfront (ff uit ander topics gehaald);

[img]http://yx.gamepoint.net/images/motor-uitbouw2%20013.jpg[/img]

[img]http://www.clioclub.nl/~christian.a/all ... c00218.jpg[/img]

[img]http://www.clioclub.nl/~christian.a/all ... c00220.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Donleben op za 7 feb 2004 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie