Hallo, ik heb een probleem.
Aan de 16V van m'n broer moet ik de bougie's, oliefilter en voor remschijven vervangen, nu ben ik al bij de dealer geweest maar die begonnen over een type nummer (code), het probleem is dat er een 2.0 16v Megane motor inligt en de nummers dus niet meer kloppen.
Clio 16V, volgens dealer C57D. Megane????
Dus wie kan me helpen aan de typenummer van de Megane 2.0 16v uit 1996??
Of zijn de bougie's en oliefilter van een 1.8 en 2.0 gelijk??
mvg,
Laurens
Clio 16V bestellen onderdelen
MEGANE 2,0i 16V "DAOH" 96-99 F7R 710
Hier heeft de dealer genoeg aan
Hier heeft de dealer genoeg aan
Ik kan het voor je opzoeken als ik thuis ben.
Ik heb ook een 2.0 16v Megane onderblok en ik heb pas een nieuwe oliefilter gekocht.
Hij ligt thuis dus ik kan dan wel effe de Renault-code opzoeken en geven ervan.
Ik heb hem via Achterberg gekocht dus het zal wel goed zijn.
Ik heb ook een 2.0 16v Megane onderblok en ik heb pas een nieuwe oliefilter gekocht.
Hij ligt thuis dus ik kan dan wel effe de Renault-code opzoeken en geven ervan.
Ik heb hem via Achterberg gekocht dus het zal wel goed zijn.
Stel je zoekt nog eens iets over motortypes ofzo iets,,Dat kan je allemaal hier vinden
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... light=c57m
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... light=c57m
Oliefilter en bougie's heb ik inmiddels, bij de dealer ook nog lopen verglijken en er zit geen verschil tussen de F7P en de F7R.
Ik heb nog 1 probleem, op de clio zitten 280 mm schijven van een Megane alleen de dealer zegt dat die nooit geleverd zijn in die maat, alleen 265 mm dat gaat dus niet passen.
Ze gaven aan dat de Laguna wel met 280 mm geleverd werden maar gaat dat passen???, de dikte is hetzelfde, durfde het risico niet te nemen die dingen zijn niet goedkoop.
Ik heb nog 1 probleem, op de clio zitten 280 mm schijven van een Megane alleen de dealer zegt dat die nooit geleverd zijn in die maat, alleen 265 mm dat gaat dus niet passen.
Ze gaven aan dat de Laguna wel met 280 mm geleverd werden maar gaat dat passen???, de dikte is hetzelfde, durfde het risico niet te nemen die dingen zijn niet goedkoop.
wat je kan doen is naar een GOEIE automaterialenzaak lopen nadat je alle maten van je eigen schijven hebt opgenomen (zoals de "diepte van het aanlegvlak van je wiel tot de schijf) en kijken of zij een boek hebben waar de maten in staan. vaak zijn schijven daar nog goedkoper ook. De meeste laguna's met grote schijven (v6) waren vijfgaats , er was bij mijn weten in 93/94 een 2.2 benzine uitvoering met 4x100 steek en 280 mm schijven waar inderdaad een conversie mee mogelijk was voor de clio's, heb het wel eens op een cupcliotje zien zitten die in de zomeravondcompetitie reed.lauw schreef:Oliefilter en bougie's heb ik inmiddels, bij de dealer ook nog lopen verglijken en er zit geen verschil tussen de F7P en de F7R.
there is no spoon.
Dan ga ik dat op die manier maar eens proberen, heb de gene die gescheurd is al los dus dat is makelijk.
Onderdelen zijn bij de Brezan idd goedkoper, alleen is de Clio van m'n broer en hij wilt alleen orginele onderdelen op z'n auto, ben dus verpicht om naar de dealer te gaan voor onderdelen.
Onderdelen zijn bij de Brezan idd goedkoper, alleen is de Clio van m'n broer en hij wilt alleen orginele onderdelen op z'n auto, ben dus verpicht om naar de dealer te gaan voor onderdelen.